Leverreiniging vertaling

De zaden volgens mij het beste vers gemalen gebruiken, in electrisch koffiemolentje gaat dat goed. En door het eten idd of tinctuur gebruiken, kun je ook zelf maken, poeder in alcohol, jenever ofzo laten staan 3-4 weken en zeven.
 
Omdat mijn bijnieren nog lang niet op orde zijn durf ik nog niet aan de leverreiniging zoals hierboven beschreven.

Nu las ik op de GAPS-dieet site het volgende:

Wat voor leverondersteuning adviseert u voor GAPS patiënten?
Veel patiënten vertellen mij dat zij worstelen met de effecten van gestagneerde en toxische levers, wat extra spijsverteringsproblemen geeft zoals constipatie en een slechte vetvertering. Lees aub ook het antwoord op de vraag over galstenen. GAPS patiënten hebben meestal veel gastenen die de galgangen blokkeren. Zonder een goede uitstroom van gal kunnen we geen vetten verteren. Drie maatregelen zullen in de loop van de tijd de stenen verwijderen en een normale galtoevoer herstellen. De eerste is het drinken van versgeperste sappen, vooral van appel en bleekselderij en groene sappen. Het toevoegen aan het sap van kruiden als verse blaadjes, wortels en bloemen van de paardenbloem, blaadjes van de klis en wat gemberwortel ondersteunt de lever. Koffieklysma’s zijn nummer twee: deze procedure zorgt er voor dat de lever zichzelf reinigt en voert de toxines af via de gal, en de stenen komen mee. Ten derde: flinke hoeveelheden vet in iedere maaltijd: vet stimuleert het uitstromen van gal en verwijdert zo de stenen op dagelijkse basis. Als je in het begin niet in staat bent om vetten te verteren, begin dan met een kleine hoeveelheid bij iedere maaltijd en voer dat geleidelijk op: gebruik zowel dierlijke vetten als kougeperste oliën. In de beginfase kan een supplement met ossengal helpen bij de betvertering (er zijn supplementen met ossengal en enzymen te koop). Er zijn kruidensupplementen te verkrijgen met mariadistel, paardenbloem, phyllanthus, zoethout, klis en andere. Het is belangrijk om eerst het introductiedieet te voltooien voordat je deze supplementen probeert; het is ook erg belangrijk om een winkel te vinden die biologische kruiden verkoopt van goede kwaliteit om er zeker van te zijn dat ze niet gekweekt zijn in gebieden met lood- of industriële vervuiling.

Is dat zo dat groentesappen met appel, bleekselderij en groene groenten de lever reinigen? Dit is namelijk iets wat ik in mijn raw food periode (ca. 2011-2014) zeer veel heb gedaan en ik heb niet het idee dat mijn lever hier beter van is geworden. Sterker nog, de pijnen in mijn rechterzij zijn juist gekomen na deze periode. Weliswaar toen ik overstapte naar WAPF en dus geleidelijk meer vet heb geïntroduceerd, echter heb ik in de begintijd nog wel eens sappen genomen en ik had toen het vermoeden dat het juist meer mijn lever belastte.

Inmiddels heb ik weer veel pijn in de rechterzij. Misschien veroorzaakt door: Galsteen? Amalgaam (onlangs verwijdering gehad)? Stress? Cacao? Magnesium Citraat (is zuur en dat valt niet altijd even goed, evenals dat het synthetisch is)

Zijn de pijnen nou een teken dat er iets goeds gebeurt of juist dat er iets niet goed gaat? Als ik Zweeds Kruidenbitter, citroensap, kokosazijn of paardebloem neem krijg ik geheid een pijn dan wel drukkend gevoel in mijn rechterzij. Het kan natuurlijk misschien een goed teken zijn, namelijk dat er aandrukking plaatsvindt.

De tekenen in mijn gezicht (frons boven de neus, geel oogwit en rode ogen) zijn juist sterk verminderd, maar helaas soms nog wel aanwezig.
 
Iedereen weet hoe ik hier over groene smoothies denk. Ik ben er geen voorstander van. Voor mijn herstel is mij deze week door twee verschillende, behoorlijk gezaghebbende bronnen groene sapjes aangeraden. Toch komen ze er bij mij niet in. De WAPF adviseert kruidenbitters en veel verzadigd vet, dat past ook beter bij mij. Alexandra zou je vertellen om de pijn even voor lief te nemen en juist door te gaan. Vooral rauwe melk is voor haar een lifesaver geweest!

Mike
 
Alexandra zou je vertellen om de pijn even voor lief te nemen en juist door te gaan

Erg bedankt Mike. De pijn is te doen. Zoals ik schreef verdwijnen er eigenlijk opvallend genoeg veel lever signalen en jouw bericht bevestigt mijn vermoeden dat de pijn eigenlijk een goed teken is, namelijk dat er nu eindelijk beweging in het geheel komt. Daar ben ik heel blij mee. Overigens ben ik helemaal een stuk blijer de laatste tijd, wat toch ook weer een teken is dat ik een stuk minder op mijn lever heb :)
Ik ga door met bittere stoffen en heerlijk veel vet. Mijn leventje wordt steeds beter :mrgreen:

Ook erg bedankt voor de links, die ga ik eens even op mijn gemak doornemen.

Het voorstaan van groene sappen klonk mij ook al vreemd, maar ik stond net niet zeker genoeg in mijn schoenen om deze af te wijzen. Ik bedacht me zojuist ook dat ik met het sappen steeds geler oogwit kreeg, en mijn echtgenoot hier ook last van had. De vraag is dus of deze sappen wel zo gunstig zijn of dat ze juist erg ongunstig werken. Ik vermoed het laatste. Dit zal vast in je links terug komen dus die ga ik nu eerst eens doorlezen.
 
Zojuist heb ik de artikelen in bovenstaande links doorgenomen. Er vallen wederom puzzelstukjes op hun plaats.

Groene smoothies zorgen dus voor calcium afname (vandaar dat mijn man en ik in lengte gekrompen zijn) en vermindert de werking van de schildklier.
Heel erg om deze bevestiging te krijgen. Nu weer opbouwen.

Een goede bron van calcium en ook een goede bron om de lever te reinigen is dus rauwe melk. Helaas lijkt het erop dat wij beiden niet tegen melk kunnen. Of dit nu aan de lactose en/of aan de casseïne ligt is me nog niet duidelijk. Dit vergt nadere studie.
Ik zou dolgraag zuivel als voedingsbron toe willen voegen al zou het alleen maar voor de variatie zijn en ook omdat ik het zo heerlijk aardend vind.
 
Tegen welke melk kunnen jullie niet? Heel veel zgn. 'zuivelintolerantie' betreft GEPASTEURISEERDE zuivel. Heb je wel eens rauwe melk geprobeerd?

Mike
 
Ja Mike, rauwe melk, rauwmelkse kefir, rauwmelkse kaas.

Ik herkende wel een boel symptomen van een tekort aan DPP IV enzym en ben dit dan ook gaan suppleren. De zuivel heb ik toen helemaal geschrapt.

Marijn/Mtje gaf op dit forum aan dat mijn hunkering naar zuivel wel eens een verkeerde kan zijn, namelijk een verslaving.

Echter ben ik nu weer met het enzym gestopt omdat ik het idee kreeg dat het aanvullen van enzymen niet handig is. Mijn lijf moet dat zelf kunnen. Er zit namelijk in de capsule niet alleen het dpp iv enzym maar ook anderen. Ik kreeg dan ook weer pijn ter hoogte van mijn navel. Mogelijk maagpijn (weer die stress) maar mogelijk ook mijn alvleesklier.

Het opvallende vond ik ook dat sinds ik het dpp iv enzym slikte ik gelijk reageerde op welke vorm van zuivel en gluten dan ook. Dit leek me ook niet juist.

Mijn lief stort zich ook gelijk in de zuivel, vooral rauwe melk, wat natuurlijk veel te veel in één keer is. Hetzelfde heb ik vooral met kaas.

Mijn behoefte eraan is wel enorm afgenomen met het dpp iv enzym, maar of dit nou wel de weg is, vraag ik me toch af.

Kortom, hier loop ik behoorlijk in vast wat er nu precies met mij is. Ook voor manlief weet ik de weg even niet te vinden. Het gaat nu allemaal redelijk maar het kan beter.
 
Heksje, heb je Remeker kaas wel eens geprobeerd? Dat neem ik nu een tijdje en dat verdraag ik goed en krijg ik ook geen eczeem van, waarschijnlijk omdat het van A2 melk is gemaakt wat beter verteerbaar is.

Geitenkaas (ook A2) is misschien ook een optie.

Mark


 
@ Mark & Heksje:

Zelfde ervaring hier; zonder de Kleikracht tekort te willen doen (die kaas is echt lekker!), ik krijg er last van (winderigheid vooral).
De Remeker kaas kan ik probleemloos eten, ook vrij grote brokken zijn geen issue. Daarnaast is die eetbare korst van ze fantastisch. Wellicht heb je een kaasboer in de buurt die deze heeft. Is ook te bestellen via hun website.
 
Ja Mark, Remeker kaas heb ik ook geprobeerd. Ik zal nu vast mensen teleurstellen, maar ik vind die kaas niet lekker. De kaas van Verdegaal is veeeeel lekkerder, maar dat zijn misschien niet de goede koeien.

Het probleem ligt er volgens mij toch wel in dat ik me zo verschrikkelijk klem kon eten erin. Nu ik een tijd het dpp iv enzym heb genomen lijkt die sterke behoefte eraan weg. Wellicht rustig aan nog weer eens proberen? Niet teveel tegelijk, geduldig, etc. Alle adviezen die ik wel weet, aan een ander geef maar zelf niet opvolg :(

Het gaat langzaamaan steeds beter en ben blij dat mijn lever toch de goede kant op lijkt te gaan. Er zijn nog wel wat vraagstukken, maar dat komt wel weer in 'mijn' voorsteltopic.

Ik had even niet genoeg vertrouwen erin en ben erg blij met de bevestiging van Mike dat kruidenbitters en goede vetten de weg zijn, en niet die akelige groentesappen. Nogmaals erg veel dank Mike!
 
Do/vrijdag mijn derde reiniging gedaan.
Had niets opgevangen maar weet wel dat er opnieuw flink wat bolletjes uitkwamen.

Verschil met vorige reiniging was dat ik de ochtend erna nog waterige ontlasting met o.a. een drijvend grijs/groen 2 cm groot bolletje had.
 
Afgelopen nacht de 28e leverreiniging gedaan. Nummer 27 is al weer een paar maanden geleden. Geen last tot vorige week. Ik kreeg ineens weer een beklemmend gevoel rond mijn lever en maag.

Gisterenavond nadat ik mijn tweede glas met bitterzout op had kwam er flink wat los en direct al flink wat steentjes. Het drukkende gevoel verdween ook in de loop van de avond. Dus voordat ik het olijfolie/grapefruit mengsel had gedronken. Dus wat mij betreft zijn het echt geen verzeepte olijfolie-bolletjes.

Omdat er direct al veel los kwam verwachtte ik eigenlijk weer een grote oogst. Maar wat bleek, ik had vandaag nagenoeg geen steentjes. Dit is de allereerste keer dat ik bijna geen steentjes heb.

Ik heb mezelf dikwijls afgevraagd waarom ik altijd zo'n grote oogst had. Er is 1 verschil met eerdere reinigingen. Ik drink sinds een paar maanden bijna geen rauwe melk meer. Zou die melk zorgen voor de steentjes?

In ieder geval, hoe lekker ik de rauwe melk ook vind, ik voel me veel minder moe en val zelfs af. En volgens de mindlink test bij Peter Dros kon ik wel tegen rauwe melk. Misschien nam ik iets te veel van het goede.
Net zoals Heksje beschreef had ik erg veel behoefte aan zuivel. Maar nu ik nagenoeg geen zuivel meer gebruik is de behoefte ook verdwenen.
 
Mijn reiniging verliep anders dan de voorgaande drie. Ik moest op de avond van de twee glazen bitterzout namelijk al een paar keer naar de wc.
Geen stenen maar veel waterige ontlasting. `S nachts moest ik weer naar de wc en ook bijna overgeven. Ik ben meer rechtop gaan liggen wat me goed deed.
Vanochtend veel meest groene steentjes geloosd, op naar reiniging vijf.
 
Wat betekent een lichte kriebel onder de ribbenboog? Het voelt of de huid jeukt maar zou ook van binnen kunnen komen?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.324
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan