Gezonde pannen

Mijn soeppan bevalt trouwens goed.

Makkelijk te reinigen ;) En een hoge niet al te brede pan.

Eet nu elke week bottenbouillon waar ik een week mee doe.

Mijn keramieke laag weet niet of die 100%gifvrij is, maar zeker beter dan een bekende anti aanbak zooi laag ;)

@ Maurik vind het wel hypocriet dat ze het nu pas verbieden..what's next pannen van ijzer,pannen met een keramiek/emaille laag en dergelijke wat achteraf ook slecht blijk te zijn :p ???

 
Marskramer heeft BK pannen die van aluminium zijn met keramische laag maar pfte vrij. Is dit dan een goede pan? Zie folder op www.marskramer.nl

 
Hallo Yolanda, sorry voor mijn late reactie. Volgens mij wel, want de oude rode emaille pannen zijn meestal alleen nog giftig.

Wat goed om te horen dat jouw pan ook goed bevalt!

Ja ze laten iedereen nog even die bende uit hun voorraad kopen, om ze vervolgens te gaan verbieden, maar ja er zullen de komende jaren nog zeer veel dingen verboden gaan worden..

 
Misschien ook een een tip qua kookgerei:

Ik heb een aantal jaren geleden een crockpot aangeschaft. Dit bestaat uit een aardwerken pot en een houder die de pot verwarmt. Echt perfect voor slowfood, stoofpotten en bouillon te maken. Je kunt hem op een bepaalde kooktijd instellen en wanneer die voorbij is dan gaat hij over op een warmhoud stand. Heel veelzijdig, ik heb er zelfs brood in gemaakt.

Heel erg makkelijk om deze 's morgens aan te zetten, naar je werk te gaan en 's avonds een heerlijke bouillon of stoofpot klaar te hebben.

 
Waarom is een RVS soeppan nou niet goed?

En wat is dan wel goed om soep te trekken?

 
Hoe veilig zijn keramische pannen eigenlijk? Volgens mij berusten deze op nanotechnologie. Daarom blijft er niets aan plakken.

Zie dit filmpje:

Zou het mogelijk zijn dat er bij deze keramische pannen nano-deeltjes in het eten achter blijven? Met alle gevolgen van dien.

 
Ik zet de tv aan en teleshop is bezig met het promoten van cerafit pannen, (keramich) en ze claimen dat er geen foute stoffen in het eten komen.

Het filmpje sprak goed aan, niet krassen en aanbakken enzo.

http://www.novisell.nl/cerafit-gold-pannenset

Filmpje:



Dezelfde vraag als hier boven dus, is keramich goed spul?

 
Ja kunnen we eindelijk koken zonder vet! 8) :lol: Ik bak alles in mijn debuyer pan, maar ik moet zeggen dat gebakken eieren wel eens lichtjes plakken ondanks veel vet dus dan is zo´n leistenen pan misschien wel fijn voor erbij. Moet je er voorzichtig mee zijn, kan het in het afwasmachine?

 
Hoeft niet in de afwasmachine, je spoelt ze zo af onder de warme kraan en veegt ze droog met een stukje keukenrol.

Ik ben er echt enthousiast over. Er is ook nog een grote met deksel, een soort hapjespan zeg maar. Die gebruik ik vaak voor hart, al doe ik dat soort dingen meestal in de slowcooker.

 
Bedankt Bastiaan!

Dat klinkt ook goed wat jij hebt, toch ben ik nog wel benieuwd of iemand weet of keramiek pannen schadelijk zijn, het word meer gevraagd dus maar ik zou t niet goed weten, wat ik denk is dat het ook goed is.

Iklustvet.
Quote:
Ja kunnen we eindelijk koken zonder vet!


Ja heerlijk hè?! Altijd maar dat vet word ik ook zo zat.. :lol:

 
Is het mogelijk om mijn gietijzeren wok schoon te maken en opnieuw in te branden ?

Zo ja hoe moet ik dit doen ?

 
Er is momenteel bij Groupon een aanbieding voor Black Diamond koekenpannen, misschien is het wat? Ze hebben een sterke aluminium basis en zijn voorzien van een driedubbele non-stick coating van marmer.

 
De link naar Groupon is niet te bekijken daar er een inschrijfvenster voor blijft staan. In eerste instantie zeg ik dat pannen van aluminium ongeschikt zijn, daar dit metaal ongezond is om in te koken.

 
Is emaille nu wel of niet velig. Er worden meerdere dingen over gezegd. Ik zoek een goede pan om stoofpotten in te maken. Je ziet wel veel van die gietijzeren zware pannen maar die hebben allemaal zo'n emaille laag.

ook de breatpannen, die een leisteen laag bevatten hebben emaille als buitenste laag, dus waar je uiteindelijk op bakt.

voor een soeppan ga ik maar voor rvs denk ik, en wokken/bakken ceramisch.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan