Ervaringen bestellen bij I-herb?

Mijn laatste bestellingen heb ik allemaal BTW moeten betalen + elke keer 10 euro administratiekosten.

Ik kom er niet meer onder uit. Van alles gesporbeerd, onder de 100 euro, 100 dollar, 70 dollar het maakt tegenwoordig niets meer uit.

Ik kreeg vandaag zelfs een brief BTW heffing van 3 bestellingen terug (11 februari), het gebeurd nu dus ook met terugwerkende kracht. DHL houdt er een zeer lucratieve bussiness op na. Elk pakketje is 10 euro kassa voor ze.
 
Ik moest ook een paar keer btw betalen. Altijd bij ontvangst bij DHL. Ik denk dus dat als DHL belasting heeft betaald, dat je die rekening meteen moet betalen, anders krijg je je paketje niet. Dit gaat dan terug naar de verzender, en je krijgt je geld terug minus hoge terugstuur kosten. Die achteraf rekening lijkt alsof DHL dat zelf doet, en dat ze dus geen belasting hebben betaald, maar dat aan de consument berekenen. Het btw zelf is niet veel, het zijn de 10e plus 3e btw op de kosten van DHL die zo hoof zijn. Dus je betaalt 13e aan DHL kosten, en een paar euro voor 6% belasting. Het is dus beter om bijna voor 150e te bestellen, dan betaal je ook minder posto kosten.

Ik heb een keer bezwaar gemaakt bij de belasting, (iHerb had veel hogere rekening dan de daarwerkelijke gestuurd, waardoor ik voor meer dan 150e ook invoer belasting moest betallen, meer dan 20e ) en dat ging zeer moeizaam. Van DHL zeiden ze dat een bezwaar bij de belastingdienst 20e kost, en dat er dus geen zin heeft om dat te doen. Dit is dus leugen, omdat ze niet de documenten willen sturen die je nodig hebt om de bezwaar te maken. Die willen geen extra werk natuurlijk, alleen elke keer 13e incaseren. Ik ben meerdere keren fout ingelicht door de DHL, ze liegen gewoon.

Uiteindelijk heb ik succesvol bezwaar gemaakt, en zou meer dan 20e terug krijgen van de DHL, maar moet nog kijken of ze die hebben overgemaakt, want dat gaat zeker niet makkelijk. DHL krijgt het geld van de belastingdienst en DHL moet het naar mij overmaken, maar ik moest alsnog aan DHL allerlei dingen bewijzen terwijl die ook door de belastingdiesnt zijn geinformeerd. Ze hopen dat je het opgeeft, en dan houden ze het geld dat je terugkrijgt.

Ik zou zeggen bel altijd als je achteraf een rekening krijgt, en vraag ze om de "geen bezwaar brief" te sturen zodat je zelf bezwaar bij de belastingdienst kan maken. Ook als je geen geld terug krijgt, laat ze maar werken voor hun geld. En dan zie je dat als ze geen btw hebben betaald, maar ze proberen het aan je door te rekenen, dan zullen ze een "foutje" ontdekken, en zul je niks bij moeten betalen.

Degene die zei DHL had een fout gemaakt toen ze achteraf een brief hebben gestuurd en dat de belasting door de verzenden is betaald: dat is bullshit. Verzenders betalen dat nooit! Het is aan jou de verschuldigte btw te betalen en de extra kosten van de post bedrijf.

Ik ben benieuwd naar meer reacties. Ik durf niet meer te bestellen want dit vind ik te veel, elke keer 20e bijleggen.
 
Met succes heb ik bezwaar gemaakt tegen de rekening die DHL achteraf stuurde. Zoals ik al eerder zei in deze draad is er geen juridische grond voor de vordering van DHL.
Het is leuk geprobeerd door ze, zo hebben ze toch heel wat geld binnen kunnen schrapen bij mensen die dachten dat deze rekening terecht was.
 
Dit zegt DHL desgevraagd:

"Wij kunnen u helaas niet van tevoren informeren of u kosten zal moeten betalen wanneer u iets besteld bij iHerb. De reden hiervoor is dat dit afhankelijk is van de afspraak die u met iHerb hierover maakt en wat de waarde van uw zending zal zijn.

Op het moment dat iHerb aangeeft dat zij de kosten niet zullen betalen en de waarde van uw zending boven de 22 euro is, zal u invoerrechten en BTW dienen te betalen."
 
iHerb geeft duidelijk aan dat douanerechten, btw en dergelijk niet onder hun verantwoording en kosten liggen. De reactie van DHL is dan ook juist Patra72.

DHL geeft op de website aan: "Om uw goederen zo snel mogelijk bij u te kunnen afleveren, betaalt DHL namens u de verschuldigde douanerechten en BTW aan de douane. De goederen worden pas aan u afgeleverd wanneer u het volledige bedrag aan douanerechten en BTW heeft terugbetaald aan DHL.”

Dit komt erop neer dat als de goederen wel afgeleverd zijn, je niet achteraf een rekening behoort te krijgen.
 
Ik heb sms'en gehad van DHL dat ik invoer en belasting moest betalen, zodra het paketje opgehaald werd bij iHerb. Ik werd door de DHL gepest zelfs nadat ik het betaalde. Natuurlijk kreeg ik niks te zien over hoe je een bezwaar kan maken tegen de kosten.

Ik heb de douane gebeld, maar die zeggen dat ik niet kan weten of DHL voor mijn paketje wel de belasting heeft betaald of niet. Echt bizaar. Ik heb dus aan DHL gevraagt de geen bezwaar verwoerder verklaring naar mij te sturen zodat ik een bezwaar bij de douane kan maken. De email adres is dit : efssamsquery@dhl.com

Van de douane heb ik gehoord dat DHL zelf de paketjes uitkiest die ze belasten, en niet zoals DHL zegt dat de douane zelf die steeksproefgewijs kiest en dat ze de laaste tijd de douane veel strenger is gaan controleren. Dat is bullshit.

Ook zeiden ze eerder van DHL dat een bezwaar bij de douane maken 25e kost en dus geen zin heeft om dat te doen, zodat ze niet die geen bezwaar naar je hoeven te sturen.

Ik denk dat DHL alle paketjes van iHerb nu belast, en dat die btw zeker niet altijd naar de belastingdiesnst gaat. Ze frauderen ook met die achteraf belasting brief.

Jullie zouden het ook aan DHL dat geen bezwaar brief aanvragen via de email, zodat ze wat meer werk hebben voor de geld die ze van ons stelen.

Ook belachelijk dat je zelf geen angifte kan doen voor je paketjes, dat heb je geen 13e bovenop de btw.

Moest iemand anders ook online betalen voordat de paketje afgeleverd werd?

Ik ben helemaal klaar met DHL, en ga international mail proberen.
 
@Golden: ik heb gewoon een mail gestuurd naar het email adres wat jij noemt en wat ook op de factuur van DHL staat vermeld. Ik heb niets gevraagd, maar ze simpelweg uitgelegd dat er geen juridische grond voor hun eis is.
Je kan wel overal informeren maar de diverse instanties kijken wel uit met antwoorden en weten het vaak ook niet.

DHL hoort bij het afleveren van het pakket af te rekenen alvorens het pakket te overhandigen. Als men veel pakketten ontvangt is er de mogelijkheid een account aan te maken bij DHL zodat je een rekening ontvangt en deze per internetbankieren kan voldoen, hetgeen handiger is dan contant geld aan de deur. De koerier heeft vaak maar zeer weinig tot geen wisselgeld op zak en vaak heb je zelf ook niet alle bankbiljetten en muntstukken in huis.
DHL was zo 'vriendelijk' geweest voor mij een account aan te maken, maar ik ben daar nooit akkoord mee gegaan en dus kon een factuur achteraf niet.

Schrijf gewoon naar het emailadres efssamsquery@dhl.com dat je bezwaar aantekent tegen de rekening en leg uit waarom.

Als DHL vooraf aangeeft dat er kosten berekend zullen worden staan ze wel in hun recht en zal je deze moeten voldoen alvorens je het pakket krijgt.
 
@Heksje

Dus je kreeg ook sms dat je btw moest betalen, maar je deed dat niet? Vervolgens kreeg je het paketje maar je betaalde de btw niet? Ik begrijp het niet helemaal. Ik heb ook geen acount aangemakt, maar ik kreeg een sms met website waarin met een code btw moest betalen.

Ik heb het gehad met dhl.
 
@Golden: nee, ik kreeg geen sms, die kreeg jij. Als je vantevoren een een sms krijgt dan is het rechtsgeldig dat DHL de kosten opeist.
Zoals ik eerder in dit draadje schreef kreeg ik achteraf een brief van DHL, en daarvoor ontbreekt de juridische grond.

Het feit dat er kosten betaald moeten worden (BTW en administratiekosten) ligt er en kan je incalculeren bij de bestelling bij iHerb. Veelal ben je dan nog steeds goedkoper uit dan de producten in Nederland kopen. Tot 150 Euro blijft het pakket vrij van invoerrechten. BTW en administratiekosten zullen ongeveer 25 Euro bedragen.

DHL hoort dit bedrag met de ontvanger af te rekenen voordat de koerier het pakket overhandigt.
Overhandigt de koerier het pakket en komt DHL achteraf met de rekening dan kan je bezwaar indienen.
 
Mijn eerste iHerb-pakket is zojuist bezorgd. Ik hoefde niets te betalen aan de bezorger. Ik had voor zo'n $71,- aan produkten, inclusief $8,- bezorgkosten. Ik ben benieuwd of er nog een rekening komt.
 
Ik heb weer achteraf een rekening gehad van DHL over een zending van iHerb. Maar ik ga dat nu dus niet betalen, maar een mailtje sturen zoals Heksje aangeeft. Ben benieuwd.

Hoe snel kreeg jij reactie op je bezwaar, Heksje?

Mark
 
Dit gaat over bestellen bij iHerb, hoe is het als je bijv. besteld in Engeland? Is het dan een verzending binnen Europa en betaal je dan geen extra douanekosten bij een hoge bestelling? Wie heeft hier ervaring mee?

Lia
 
tijdje weg geweest en in Marokko hadden we voor het eerst beperkter internet en dan sla je dit soort dingen over, helaas. Maar we zijn weer 'back in town'.
Binnenkort maar weer eens een lezing bij ons in NH organiseren, wat jou?

Lia
 
Dat klopt inderdaad Golden, als je wat in Engeland bestelt (zoals bij de Engelse Amazon) dan gelden al die invoerregels niet.
 
Ik kreeg zojuist een brief van DHL, dus ik dacht dat het weer een naheffing was van een iHerb bestelling, maar nee, het is een credit nota waarbij ze de vorige naheffing teniet hebben gedaan.

Mooi!

Alleen jammer dat ik tegelijk een bekeuring kreeg omdat ik wel 7 km/uur te hard heb gereden.

You win some, you loose some...

Mark
 
Shit, denk je winst te hebben maar kan je die weer zo de deur uit brengen. Balen en dat voor een stomme 7 km/hr :(
 
ik kreeg vorige week bericht van DHL (via sms) dat ik de invoerrechten moest betalen vooraf, anders kon het pakket niet bezorgd worden.
Ik had voor rond de 100 dollar besteld en moest 18 euro betalen.
Iemand die ik sprak en meer weet van dit soort zaken zei dat in het vervolg iedereen die kosten moet betalen bij iets invoeren en dat je geluk hebt als je niet aangeslagen wordt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.887
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan