Ervaringen bestellen bij I-herb?

Na het vertraagde wonderoliepakket van Alexandra wacht ik nu ook al 5 dagen tot mijn pakketje verstuurd wordt. Ik weet niet precies wat er bij iHerb gebeurt, maar het duurt allemaal een stukje langer dan ik gewend ben. Normaalgesproken zou ik het pakket gisteren gehad moeten hebben - en nu is het dus nog niet eens een pakket.

 
Had jij ook wonderolie besteld?

Ik zit nog te wachten op aanvoer van een vitamine C en een adrenal cortex. Zou voor forumleden bestellen, maar het komt maar niet binnen de producten. Kunnen ze de grote vraag niet meer aan?

 
Nee, ik had geen wonderolie besteld. Ik wilde een keer gelatine uitproberen.

Geen idee wat er aan de hand is daar. Misschien inderdaad een te grote vraag.

 
Ik heb 1 februari gelatine bij iHerb besteld en mijn pakketje is nu onderweg. Gisteren via mail het T&T-nummer ontvangen.

Manon

 
Dan heb jij spullen die voorradig zijn Manon. Toen ik vorige keer de mail kreeg dat de olie er was, kon ik hem wel bestellen, maar duurde het zeker 5 dagen voordat het pakketje werd gemaakt. Dan weten ze denk ik dat het product eraan komt, maar is het blijkbaar nog niet in huis. Persoonlijk heb ik liever dat je het dan nog niet kan bestellen. Maar er zal voor hun wel een logica achter zitten.

 
Ik heb het even gemist volgens mij. Om welke wonderolie gaat het?

Mijn pakketjes doen er soms ook langer over om samengesteld te worden. En soms gaan ze via Belgie en duurt het 1 dag langer, plus dat ik extra dan invoerrechten moet betalen.

Maar die invoerrechten moet ik eigenlijk sowieso betalen, maar heel vaak hoeft dat niet. Dus ik mag niet klagen.

 
Dan heb jij de laatste gelatine gehad, Manon, want die van mij is niet meer op voorraad en daarom wordt dat deel van mijn pakket niet geleverd. Beetje jammer, want ik had het hele pakket besteld om de gelatine - en dat kost me nu dus twee keer verzendkosten.

 
Pinklady, wat raar dat je nu dubbele verzendkosten hebt. Dat lijkt me toch voor hun rekening. Mijn pakketje is zojuist gearriveerd, dus het kan heel snel (dag 1 bestellen, dag 4 binnen).

 
Nee, die dubbele verzendkosten heb ik omdat ze een item gecancelled hebben, maar de rest van mijn pakket wel verzonden is. Als ik dus alsnog die gelatine wil bestellen, moet dat bij een volgende bestelling - en dus heb ik dan nieuwe verzendkosten. Ik ga er wel even over mailen, want dit is op z'n zachtst gezegd jammer.

 
Vanmiddag opnieuw gelatine besteld - die ik nooit out of stock heb gezien, maar dat terzijde - en het pakketje was een uur later "shipped". Hoe gek kan het gaan?

 
Ik heb net voor het eerst bij Iherb besteld en heb het pakketje via DHL na 2 dagen ontvangen. Heb voor 65 euro besteld en moest niets extra betalen :) Alles was ook supergoed verpakt dus ik ben heel blij met mijn bestelling!

Als iemand nog een kortingscode nodig heeft: NRQ091 : 10 dollar korting bij 40 dollar bestelling, anders 5 dollar korting

 
Ik ontvang zojuist een factuur per post van DHL dat ik Duty en VAT (administratiekosten en BTW) zou moeten betalen over een pakket wat ik enkele weken geleden heb ontvangen. De koerier heeft dit bij aflevering niet genoemd. Is dit nu de nieuwe gang van zaken? Het lijkt me niet de bedoeling en ik vraag me af of dit juridisch wel juist is.

Op hun website staat:

Om uw goederen zo snel mogelijk bij u te kunnen afleveren, betaalt DHL namens u de verschuldigde douanerechten en BTW aan de douane. De goederen worden pas aan u afgeleverd wanneer u het volledige bedrag aan douanerechten en BTW heeft terugbetaald aan DHL.

De goederen zijn wel afgeleverd en deze rekening komt 14 dagen erna.

:-?

 
Volgens mij is dit inderdaad de nieuwe gang van zaken. Ik heb dit nl. bij mijn laatste 2 bestellingen van iherb gehad.
 
Aparte manier van zaken want het staat nergens op de website vermeld. Dan kan ik ook wel zomaar rekeningen sturen. De juridische basis lijkt hier toch te missen daar ze vermelden dat de goederen pas worden afgeleverd na betaling van de BTW.
 
Da's wel apart zeg. Ik was juist weer blij dat ik niets bij hoefde te betalen nadat ik een iHerb bestelling had ontvangen vorige week, maar ik kan dus nog een rekening verwachten.

We zien het wel dan.
 
Ik heb mijn laatste bestelling van Iherb ruim een mand geleden gekregen en tot nu toe geen rekening van DHL gehad. Laatste jaren trouwens niet.
Een paar jaar geleden nog wel eens een achteraf rekeningetje gehad van DHL dus ik denk niet dat het gewijzigd beleid is maar gewoon volledige willekeur.
 
Ze kunnen best rekeningen sturen daar bij DHL (of wie dan ook, want zo te zien kan de factuur door iedereen gemaakt zijn) maar dan moet er nog wel juridische grond voor zijn. Als ze schrijven op de website dat de goederen pas worden geleverd als de BTW is voldaan, dan kunnen ze niet ineens achteraf met een verrassing komen. Wordt nog interessant :)
 
Ik heb laatst een bestelling geplaatst en ontvangen van I-Herb en hoefde wederom geen inklaringskosten te betalen.
Ongeveer een week later ontving ik van DHL een rekening voor de inklaringskosten. Vreemd, heb ik in al die jaren nog nooit gehad. Gebeld met DHL. Was een vergissing. De kosten waren reeds door de verzender voldaan.
 
Ik ga ook maar eens als 'vergissing' rekeningen in de rondte sturen. Kan heel lucratief zijn ;)
Bizar dus eigenlijk, want er zullen zat mensen zijn die klakkeloos de factuur betalen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.047
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan