Ervaringen bestellen bij I-herb?

Je kan altijd pech hebben.

Zoals ook in de link van henrik staat, moet je vanaf 22,- al BTW betalen.

Vandaag mijn pakje met een waarde van 44,52 dollar binnen gekregen. (21 dagen)

Mocht alleen wel 14,54 euro afreken bij de postbode.

(ook met deze extra kosten blijft het een stuk goedkoper dan in NL kopen)

Of het iets met i-herb te maken heeft? Ik denk weinig.

Ik vind wel dat mijn andere webwinkel het etiket "slimmer" invult.

(met de hand, als gift en met een lage waarde)

Moeilijk om het precies te vergelijken omdat ik geen oude pakjes meer heb liggen, maar daar is het zeker de laatste 10 keer goed gegaan.

Ik ben trouwens wel positief over i-herb. :)

 
mn bestellingen bij Iherb zijn altijd goed gegaan, boven bepaald bedrag en dus goedkoop verzenden. Echter afgelopen week heb ik voor het eerst aan de deur 16 euro moeten bij betalen Iinvoer kosten geloof ik), en duurde de levering 2 weken langer dan normaal.

 
Ik bestel al jaren bij iHerb en dat gaat altijd goed. Ze hebben recent de verzendkosten boven de 60 dollar laten vervallen, dus nu is het helemaal goedkoop. Hou het bedrag laag en kies voor airmail, dan heb je het pakketje in de meeste gevallen altijd binnen 2 weken in huis.

Als je bij je eerste bestelling de code “JUG765” vermeldt, dan krijg je 10 dollar korting op je eerste bestelling boven de 40 dollar of 5 dollar korting op een bestelling onder de 40 dollar. De moeite waard lijkt me! Eén nadeel, je hebt wel een creditcard nodig om daar te kunnen bestellen.

 
"in de meeste gevallen altijd" Welk van de 2 is het? :p

Een creditcard is niet perse nodig, er zijn omwegen.

Die heb ik wel eens gebruikt bij een site waar je Visa moest hebben. (ik heb Mastercard)

@Benjo: Heb je een berekening van de kosten gehad? Bij mij heeft de postbode er bij de 2e bezorging een zooitje van gemaakt, hij had de verkeerde rekening bij zich. Ben toch benieuwd hoe de kosten zijn opgebouwd.

 
@jp hmmm... geen berekening van de kosten bekeken. ik ben wat dat betreft makkelijk:

Ik heb t besteld, moet bijbetalen, prima, dat is het risico, geen zin om me druk te maken en dan kijk ik er niet meer naar om. Dus kan je niet helpen w.b. de opbouw van de rekening (die is al weg met het oud papier). :wink:

 
@Benjo: Als ik mijn rekening gewoon had gekregen dan was ie ondertussen ook in de papierversnipperaar gegaan.

BTW zou 6% moeten zijn, de rest zijn de inklaringskosten en die gaan naar postnl.

Postnl verdient er dus aan, terwijl het voor ons (voor zover ik weet) onmogelijk is vrijwillg van te voren aangifte te doen.

BTW vind ik prima, die inklaringskosten vind ik minder.

 
@jp zijn ze bij post.nl ook weer blij, en ondanks die inklaringskosten ben ik blij met mn supplementen :)

 
Gratis of extra korting op verzenden nog tot 31 december.

"Currently iHerb is offering a promotion of Free Airmail Shipping for orders totaling more than $40.

Due to the rising costs of shipping, this promotion will end on December 31st, 2012.

Effective January 1st, our shipping charges will be $4.00 for any order over $40.00."

Daarnaast een andere tip:

www.purebulk.com

supplementen in poedervorm zonder toevoegingen.

(let op, dat voor sommige stoffen een zeer nauwkeurige weegschaal nodig is, voor de meeste kan je gewoon afmeten)

 
Ik neem altijd DHL voor het bezorgen, meestal een dag of 3,4 en het is binnen, soms zelfs na 2 dagen. Geen klachten tot dusver.

 
Wow jp, die bulk site ziet er echt goed uit. Vond iherb al goedkoop maar dit is nog veel betaalbaarder.

Enig idee hoe zij aan deze spullen komen?

 
Nee, geen idee, maar weet jij hoe andere merken aan hun ingrediënten komen?

(dit is wel een goed punt, dus als iemand het weet..)

Prijzen verschillen wel,

magnesium citraat 500gram is qua prijs en hoeveelheid vergelijkbaar met 250stuks 200mg van NOW.

NOW: 250 * 200mg = 50 gram

magnesiumcitraat bestaat uit ongeveer 11% magnesium.

purebulk: 11% x 500 gram = 55 gram

Aangezien de verzendkosten hoger zijn bij purebulk zijn ze in dit geval zelfs duurder, maar dan heb je wel poeder zonder toevoegingen.

Neem melatonine, dan heb ik voor 10,- genoeg voor 5000 dagen. (geen tikfout)

Alleen moet je dan wel 1mg kunnen afwegen en dat kan een probleem zijn.

(ik moet 5 gram in 5000 porties verdelen, 5 gram is al weinig, 1mg is bijna niks)

Als je melatonine probeert te kopen krijg je dan ook een persoonlijke email waarin je moet uitleggen hoe je dat gaat doen. Ze letten dus op met wat ze verkopen.

 
Nee, dat weet ik niet Jp :D

Maar ik heb even gekeken naar magnesium citraat op bulk.com

500 gram magnesium citraat is toch gewoon 500 gram magnesium citraat?

Waarom zou nowfoods magnesium citraat in concentratie verschillen met poeder van bulk.com wat ook magnesium citraat is.

of zie ik iets over het hoofd?

 
1 dosering magnesiumcitraat poeder van 1 theelepel is 3327mg (volgens de verpakking)

11% van 3327mg = 365 magnesium (volgens mij)

(de rest is het citraat)

De 200mg in 1 tablet is alleen het magnesium.

Waar ik nu achterkom en wat wel interessant is:

als ik een paar tabs van Now weeg kom ik op een gewicht van ongeveer 1,6gram per tab.

daar kan dan nooit 200mg magnesium als magnesiumcitraat in zitten.

200mg magnesium in citraat vorm weegt namelijk al: 200/0.11= 1,8gram (en dan moeten de toevoegingen er ook nog bij)

Dus of er klopt ergens iets niet in mijn getallen, of Now is niet eerlijk bezig.

edit: de 11% komt van wiki (zowel de Engelse als de Nederlandse)

Now gaat uit van ongeveer 17%, zie iherb

edit2: er is nog een vorm: Trimagnesium Citrate

Het zou kunnen dat we het daar over hebben. wiki link en andere link.

 
Volgens mij is bulk dan nog steeds veel goedkoper. Zie hier de capsules van Nowfoods

Supplement Facts

Serving Size: 3 Vcaps

Servings Per Container: 40

Amount Per Serving % Daily Value

Calories 7

Total Carbohydrate 1.7 g <1%*

Magnesium (from Magnesium Citrate) 500 mg 125%

Prijs: 10 dollar

3 caps is 500 mg magnesium citraat 120 cap gedeeld door 3 is 40 servings

Bulk geeft voor elke 3,3 gram 500 mg citraat

Dan is grofweg 3,3 gram gedeeld door 500 gram = 150 servings voor een prijs van 13,50

Bijna 4 keer meer dan nowfoods, dus dat betekent dat je voor dezelfde hoeveelheid ongeveer 13, 50 bij bulk betaald en bij now foods bijna 40 euro( 4 verpakkingen van 10 dollar)

 
Verrek, je hebt gelijk! Ik had het over capsules en jij over tabletten. Raar dat er zoveel verschil in zit.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.324
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan