Ervaringen bestellen bij I-herb?

@lievergezond: Als DHL het pakje na 2 keer niet aangeboden krijgt, leveren ze het af bij hun pakjesdepot en mag je het daar binnen 3 weken komen ophalen. Dat heb ik al eens gehad. Moest er best een eindje voor rijden. Om die reden neem ik zelf direct contact op met DHL om een bezorgafspraak te maken als ik bij de eerste keer niet thuis ben geweest.
 
hoi Pinklady, ja die bezorgafspraak, ik herinner het me weer: heb ik ook al twee keer gedaan. Bij de buren afleveren is er dus helemaal niet bij. Gelukkig ook maar, ik heb daar in principe een hekel aan om anderen die er niets mee te maken hebben, mee op te zadelen. Er is wel een DHL-ophaalpunt bij mij in de buurt trouwens dacht ik. Dus eventueel is dat ook een optie, maar zover is het volgens mij bij mij nog nooit gekomen.
 
Ik heb nu ook voor het eerst vooraf een smsje ontvangen dat ik invoerrechten en BTW moet betalen voordat ik het pakketje van iHerb geleverd krijg via DHL.

Mark
 
ik heb op Klacht.nl een klacht ingediend over de belachelijke administratiekosten van € 12,50 bij ieder pakketje van iHerb.

als antwoord hierop kon ik bellen (088-1004242) met de afdeling die sinds 4 maanden bestaat en als taak heeft deze administratiekosten te regelen.

Hun uitleg is: DHL nam de eerder de kosten van inklaring op zich maar omdat de internationale handel van 'burgers' zo is toegenomen is het beleid van de douane cq nederlandse overheid dit te ontmoedigen ter bescherming van de Nederlandse markt.
Pakketje onder de € 22,- zijn vrij maar daarboven wordt nu alles ingeklaard.
boven de € 150,- moet je ook invoerrechten betalen, hieronder alleen BTW.

Doordat de douane cq nederlandse overheid dit beleid is gaan hanteren moet DHL alles inklaren en hiervoor dus die administratiekosten doorberekenen.

het is belachelijk dat dit dus over IEDER pakketje betaald moet gaan worden.
zij kon hier niets over zeggen, dit was iets wat op 'corporate' niveau wordt besloten.

Misschien hoe meer mensen bellen, klachten indienen hoe groter de kans dat ze iets zullen aanpassen aan de kosten????


 
Vandaag heeft DHL mijn bestelling van I-herb bezorgd het was 78 euro bij elkaar.
Ik heb niets extra betaald aan DHL voor wat voor kosten dan ook.
 
In het kader van klein leed:
Moest aan de deur bijbetalen (geen sms van tevoren gehad daarover) voor pakketje van iHerb, maar dat kan niet via PIN en DHL koerier heeft ook geen wisselgeld.

Lekker handig...

Mark


 
ik had voor de verandering de bestelling van Iherb via UPS laten bezorgen. Ik moest bijbetalen toen het bezorgd werd.
Ik heb nu de laatste 3 x moeten bijbetalen en maakt dus niet uit of je via DHL of UPs laat bezorgen...alles wordt gecontroleerd. Mocht je nog je pakketje bezorgd krijgen zonder bij te betalen vooraf met sms of aan de deur, dan krijg je achteraf een rekening in de bus vallen.
Ik vind de administratie kosten ook te hoog 12 euro die ze bij elk pakketje rekenen en zou graag een mogelijkheid zien om alleen de 6^btw te betaken.
 
Het is zoals het is, ik denk dat we blij mogen zijn dat we al die jaren goedkoop hebben kunnen laten opsturen.
De regels zijn niet veranderd, ze worden nu enkel toegepast.
Ik verbaas me al jaren dat de postbedrijven er zo makkelijk mee omgingen, nu hebben ze blijkbaar een melkkoe ontdekt.
Zal niet lang duren voordat het betaalsysteem nog wat verbeterd wordt.

Wat inderdaad raar is, is dat het niet mogelijk is zelf de BTW inklaring te kunnen doen. Dit is een soort overheidssteun aan de postbedrijven.
 
ik heb na die bezwaar email geen herinnering meer gehad om alsnog te betalen... is toch alweer paar maanden geleden.
Ondertussen wel een pakketje via UPC gehad ( met aan deur bijbetaling) en nu net een via priority mail ( nieuwe optie bij iherb) Dit is niet de standaard verzending per boot. Deze duurde een paar weken en was niet thuis bij aflevering en moest het bij een postkantoortje in buurt afhalen.Zat al wel meteen een briefje bij dat ik moest bijbetalen. 6% btw én admin kosten a 13 euro voor het postbedrijf.

Als je de goedkoopste optie neemt ( per boot) moet je dan ook bijbetalen?
En als je bestelling onder de 22 euro is ( neem aan excl verzenkosten) dan hoef je niks bij te betalen? ongeacht welke verzendoptie?
 
Ik heb nodig van NOW Thyroid Energy . Ik kan niet meer vinden waar ik die ooit gekocht heb, hoewel ik altijd alle nota,s bewaar.
In nederland kost een pot van 180 pillen meer dan 40,- euro, dus 2 potten ongeveer 90,--. .

Bij Iherb 20,50. Dat is nogal een verschil. Hoewel er nu staat: niet op voorraad.

Een pot van 90 stuks kost 11,38. bij afname van 4 stuks krijg je dan 5% korting.
dan kom ik op ongeveer 43,32. voor 4 potten zonder verzendkosten, ik zou dus ook 4 potten kunnen nemen.

Al met al ongeveer de helft goedkoper dan in nederland.

Heeft iemand een bestelling te plaatsen en kan deze er dan bij voor mij?
Zou fijn zijn.




 
Zijn er mensen hier die bestellen en onder de 22 of 25 euro blijven?
Betaal je dan geen inklaarkosten?
 
Ik moest nu ook 19,30 douanekosten betalen. Pakketje van 60 euro. Vorige keer vergelijkbare bestelling, maar dan zonder douanekosten.
Ik baalde er van. Uiteindelijk maakt het verschil met Nederlandse bestelling dan weinig uit.
 
Mijn laatste 2 bestellingen bij Iherb waren net onder de 100 euro en beide keren had ik inklaringskosten van ong. 18 euro. vervoerswijze was DHL.

Ik heb het idee dat het ligt aan het feit dat er nu Iherb EU is en je nu standaard inklaringskosten betaald!
 
Ik had ditmaal eens UPS gekozen als koerier bij een iHerb bestelling om te zien of ze wellicht minder administratiekosten zouden rekenen dan DHL, maar helaas. Zelfs nog iets duurder dan DHL.

Mark
 
Misschien hoef je geen extra kosten te betalen als je kiest voor de 'lange route'. Van max. vijf weken?
 
Je ontkomt er niet aan. Bereken het alvast voor dat je de bestelling plaats en zie of het je de moeite waar is. Het is zo met alle verzendmethoden. Behalve als je bestelling + verzendkosten minder is of gelijk aan 22e.
 
Het ging mij vooral om die administratiekosten, die bijna het dubbele waren van de inklaringskosten.

Bij pakketjes uit Afrika (ALA supps) heb ik nog nooit iets hoeven bijbetalen overigens.

Mark
 
Administratie kosten zijn 13e ( 10e + BTW ) + 6% BTW van de waarde van de bestelling + verzendkosten. Klopt dit bij je factuur van UPS?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.929
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan