dirtsa

Daar word je stil van ............. Altijd een geweldige bijdrage geleverd op dit forum. Familie, alle sterkte toegewenst !

 
mijn maag draaide zich even om nadat ik dit las.

Wat een trieste mededeling :-(

Ik wens de familie en haar dierbaren erg veel sterkte.

Ze was een hele positieve aanvulling op dit forum en ik las haar graag.

ratel

 
wat erg, ik had haar nog zoveel gegund...

Heel veel sterkte familie en vrienden om zonder Dirtsa verder te moeten.

Marijan

 
Oh lieve Astrid, Gelukkig is deze zware taak geëindigd voor je. Je mag verder aan gene zijde, kom eerst tot rust. Je man en kids gaan verder met jou in hun gedachten.Ik wens hun heel veel sterkte toe. Iedereen gecondoleerd en sterkte toegewenst.

Wij hebben veel steun en hints van Dirtsa gehad. Laten wij dat als voorbeeld volgen en elkaar helpen waar en wanneer dat nodig mag zijn.

Liefs van Jolanda.

 
Op dit moment denk ik aan de afscheidsbijeenkomst van Dirtsa... Wat zal dit moeilijk zijn! De zon staat hier flink te stralen aan de lucht, zo wil ik Dirtsa blijven herinneren, als een stralend mens met heel veel warmte te geven, ondanks al haar beperkingen!

 
Inderdaad een heel warm mens... jammer dat deze kennis voor haar te laat gekomen is. Ik wens al haar dierbaren sterkt met dit verlies...

 
Wat een afschuwelijk nieuws. Ik denk vooral aan haar man en kinderen die haar zullen missen. Mijn medeleven gaat uit naar hen. Dirtsa was een bijzondere vrouw die op dit forum een grote rol heeft vervuld. Ik bewonder haar doorzettingsvermogen, kracht, sterke wil, leergierigheid en warmte....

 
Het nieuws kwam bij mij ook hard aan. Ik maakte me de laatste weken ook zorgen om Dirtsa. Ik heb ook veel aan haar lieve berichtjes gehad. Volgens mij had ze niet zo veel op met het boeddhisme. Maar ik wens haar in een volgend leven veel bewegings vrijheid toe.

 
Rust zacht lieve Dirtsa. Ik heb je niet persoonlijk gekend maar zo voelt dat helemaal niet. Iedere dag berichtjes van jou op dit forum voelt alsof ik je wel ken. Ik heb geen beeld bij jouw naam, alleen een warm gevoel. Je hebt ons allemaal heel veel gegeven, dank daarvoor.

Heel veel sterkte toegewenst voor haar man, kinderen, kleinkind en verdere familie en vrienden.

 
Belofte maakt schuld.

Mijn man en ik zijn gisteren aanwezig geweest bij de herdenking van Dirtsa / Astrid.

Het was een warme bijeenkomst, Dirtsa waardig, ze zou er zelf van genoten hebben, hoe raar dit ook klinkt.

Een kippenvelmomentje: Op weg naar het creamtorium kwam er bus van Connexxion de weg op die achter de auto met Dirtsa aan reedt.

Erik heeft ons bijgepraat hoe het Dirtsa de laatste 1,5 week is vergaan. Hij gaf aan dat hij het aan ons overliet om hier op dit forum iets te schrijven. Hij heeft dit topic gelezen en waardeert ten zeerste jullie reacties. Hij merkt hieraan dat Dirtsa gemist zal gaan worden door een ieder en dat haar bijdrages op waarden werden geschat.

Dirtsa kreeg vorige week een behoorlijke terugslag in haar gezondheid. Daar krabbelde ze heel langzaam van op. Maar toen kwam er een tweede achteraan.

Haar spierkracht nam in rap tempo af, haar ademhaling zat hoog, ze kon het niet meer laag plaatsen. Daar had ze veel last van.

Ze kon niet meer van bed af en moest met alles geholpen worden.

En dit wilde ze dus absoluut niet, als de kwaliteit van leven verdwijnen zou dan hoefde het voor haar niet meer. Op dat punt was ze toen belandt.

Ze had afspraken met haar huisarts en die werden nagekomen.

Dinsdagavond 16 oktober om 18.30uur is Dirtsa overleden.

Het is ca. 5 jaar geleden allemaal begonnen met steeds slechter kunnen lopen.

Daar kwamen meer klachten bij en uiteindelijk werd de diagnose MS gesteld. Ze moest stoppen met werken als chauffeur bij Connexxion, wat haar zeer aan het hart ging, dat was haar passie.

Ze is na de diagnose MS direct op zoek gegaan naar ‘alternatieve’ geneeswijzen.

Uiteindelijk is ze dan hier op het forum terecht gekomen en dat als haar waarheid aangenomen; juiste voeding zou de sleutel naar genezing zijn.

Hoe anders is het uiteindelijk gelopen.

Ik denk zelf dat ze gewoon te kort tijd heeft gekregen om dit daadwerkelijk positief om te kunnen buigen richting een goede gezondheid. Ze zat uiteindelijk gevangen in haar lichaam.

Het is bijzonder spijtig dat zo’n mooi mens als Dirtsa al zo vroeg haar eindstreep heeft bereikt.

Ik waardeer haar bijdragen aan dit forum, ze had altijd voor iedereen een positief woord.

Ze wist vrij snel de vinger op de zere plek te leggen en het onderliggende in een ‘post’ naar boven te halen.

Haar adviezen hadden vaak een ‘moederlijk’ tintje, maar dat is een interpretatie van mijzelf. Ik heb in ieder geval altijd genoten van haar commentaren.

Wij (mijn man en ik) hadden al vrij snel zoiets van: die vrouw willen wel eens ontmoeten.

En dat gevoel was gelukkig wederzijds.

In februari dit jaar hebben we elkaar voor het eerst ontmoet op de Weston Price dag.

Er was meteen een klik, eigenlijk was die er al tijdens het schrijven op het forum.

Het was zo vertrouwt. Daarna hebben we Dirtsa nog een paar keer mogen ontmoeten bij haar thuis. En elke keer was het alsof we elkaar al jaren kenden.

We hadden gesprekstof genoeg en zeiden dan ook altijd, nu gaan we hoor want anders zitten we hier morgenochtend nog.

Je kon wel aan Dirsta merken dat er veel verdriet en schuldgevoelens zaten.

Verdriet om haar overleden kind maar ook had ze het gevoel dat ze geen goede moeder was en kon zijn, vanwege haar ziekte.

Ik heb haar eens een mail gestuurd met de boodschap: vraag het dan eens aan je kinderen, die kunnen daar wel heel anders tegenaan kijken. Maar daarin was ze niet over te halen. Jammer, want het was zo’n warm mens dat moet wel een goede moeder zijn.

En zo hebben we haar ook bezig gezien met haar kinderen.

Wij vinden het bijzonder fijn dat we Dirtsa hebben mogen leren kennen.

Een bijzondere vrouw die een blijvende indruk bij ons heeft achtergelaten.

Dirtsa / Astrid bedankt voor alles en rust nu maar uit.

Lia

 
Jee Lia wat heb jij dit mooi omgeschreven. echt geweldig zeg. En ook wens ik jou ook heel veel sterkte toe want ik denk dat jij haar nog het meeste gaat missen van het forum.omdat jij en co haar persoonlijk kennen.

lola

 
Na enkele dagen niet op het forum te zijn geweest, lees ik nu dat Dirtsa is overleden en de mooie, warme reacties aan een bijzonder, wijs mens.

Ik ken Dirtsa niet persoonlijk, maar las haar reacties en adviezen steeds met belangstelling.

Haar nalatenschap aan ons allemaal, zijn de vele positieve zaadjes die ze op dit forum heeft gepland.

Dank je wel Dirtsa.

 
poekie heel veel sterkte.

Die bus moest daar zijn, ik geloof niet in toeval, erg mooi!

dankjewel voor het delen,

ratel

 
Zo ik schrik hier ook van zeg. Ik wist dat het niet goed met haar ging maar dit had ik niet verwacht. Heel veel sterkte voor haar man en kinderen en voor iedereen die haar moet missen.

 
Lieve mensen wens jullie allmaal veel sterkte met het velies van Dirtsa.

Zij was sterke aan winst op het forem we gaan werder in haar gedachtenis.

hannes

 
Ik ben vannacht pas teruggekomen uit Cornwall. Ik heb in de week dat ik daar was slechts twee keer een half uur internettijd gekocht bij de plaatselijke bibliotheek, wat ik deelde met mijn vriendin. Afgelopen donderdag werd ik door Poekie via email op de hoogte gesteld van het overlijden van Dirtsa en ze is sinds die tijd dagelijks in mijn gedachten geweest. Over Connexxion gesproken: bedenk dat ze slechts 1 gedachte van ieder van ons verwijderd is. Alle goede intenties die hier worden gepost, inclusief de mijne, worden daarboven door haar luid en duidelijk opgevangen. Ik berust ook in de gedachte dat ze nu eindelijk bij haar zoontje kan zijn, aan wie ook zij ongetwijfeld elke dag dacht.

Bastiaan zag het al aankomen, ik ook. Ik denk Dirtsa zelf ook. Ze gaf opeens aan dat haar gezondheid heel hard achteruitging en dat ze zich wilde concentreren op haar man Erik en de kinderen. Ze leek het gevecht te hebben opgegeven. Velen van ons, waaronder ikzelf, wilden haar met raad en daad ondersteunen, daarom ook deze aparte topic aan haar gewijd. Maar ze wilde er niets meer van weten. Poekie schrijft terecht dat haar simpelweg de tijd ontbrak. Voor mij waren de laatste berichten van Dirtsa onheilspellende woorden en ik vreesde het ergste, maar ik moet me erbij neerleggen dat het zo heeft moeten zijn. Wel ben ik ervan overtuigd dat ze dankzij WAPF een betere kwaliteit van leven heeft gekend, maar voor haar kwam het inderdaad te laat. Er is haar in ieder geval een lijdensweg bespaard en dat is wel het minste wat ik haar gun.

Ook ik heb Dirtsa persoonlijk gekend. Ze heeft voor mij en Ado Bloemendal eerder dit jaar nog een avond georganiseerd op dezelfde lokatie waar de herdenkingsdienst werd gehouden. Ik had er graag bij willen zijn, maar ik zat nog in Cornwall. In gedachten heb ik haar echter voortdurend herdacht, vanaf het moment dat ik door Poekie op de hoogte werd gesteld van het nieuws. Ze is naar meerdere lezingen van mij geweest, samen met haar dochter. De laatste vond enkele weken voor haar overlijden plaats. Ook heb ik twee keer bij haar gegeten en genoten van haar eenvoudige, maar doeltreffende kookkunst en de gastvrijheid van haar gezin. Op het forum was ze inderdaad een echte gever en je hoefde haar inderdaad niet persoonlijk te kennen om warme herinneringen aan haar te hebben en het gevoel dat je haar kende.

Een nieuw forumlid schreef dat ze geraakt werd door het medeleven dat wij hier naar elkaar vertonen. Het is een van de redenen waarom ik dit doe, we hebben met z'n allen een mooi plekje met elkaar gecreeerd. Dirtsa voelde zich hier thuis en ze nam een prominente plaats in. We zullen haar missen. Erik en de kinderen, als jullie dit lezen, weet dat de natuur geen energie laat verdwijnen. In materiele vorm mag ze er dan niet meer zijn, haar energie is er nog steeds - en zonder lichamelijke beperkingen! Deze energie gaat nooit verloren en ooit komen jullie elkaar weer tegen. Ik heb Dirtsa aangeraden om Eindeloos Bewustzijn te gaan lezen van Pim van Lommel. Ze gaf aan dit boek te hebben gelezen, hopelijk heeft het haar vrede gegeven tijdens haar overgang. Ik raad iedereen aan dit zeer verhelderende boek te lezen, het helpt om een beter beeld te krijgen van wat wij 'dood' noemen, waardoor we kunnen berusten in de wetenschap (letterlijk: wetenschap, Van Lommel heeft gepubliceerd in The Lancet!) dat er meer leven in de dood zit dan ons wordt verteld. Iemand noemde boeddhisme. De boeddhisten weten dit en streven ernaar tijdens het leven al zo hoog mogelijk op de 'stairway to heaven' uit te komen. Dirtsa had al een paar treetjes meer beklommen dan menigeen - niet uit overtuiging, maar gewoon omdat ze zo was!

Ik heb vandaag geen tijd om nog te reageren op andere berichten, maar vond dat ik moest reageren zodra ik in de gelegenheid was. Ik post vanaf morgen verder, ik moet een hele week aan activiteit hier gaan doornemen! Bedankt iedereen voor jullie warme reacties hier!

Mike

 
Dirtsa is bevrijd, een zegening voor haar. Ik vind de dood niet triest, zielig, oneerlijk of eng. De dood hoort gewoon bij het leven. En misschien is het leven wel juist zo mooi omdat het vergankelijk is. Desondanks kan ik wel begrijpen dat het voor nabestaanden pijnlijk en/of droevig is om zonder de bewuste aanwezigheid van iemand verder te leven. Daar wil ik hen dan ook veel sterkte bij toewensen.

 
Ik heb door mijn werk de laatste tijd weinig tijd gehad voor het WP-forum. Wanneer ik kon scande ik de titels en had wel een thread "Dirtsa" gezien maar niet gelezen. Gisteravond hoorde ik van Dia over het overlijden van Dirtsa en ik heb net de betreffende threads met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel zitten lezen. Zoals jullie ook al schreven was ze een lief, attent en warm mens en is ze veel te vroeg van ons en van haar geliefden heen gegaan. Deze geliefden wens ik heel veel sterkte toe.

Natuurlijk hoort de dood bij het leven, maar dan alsjeblieft wel pas als je daar de leeftijd voor hebt. Het zoontje van mijn broer is gestorven aan een neuroblastoom toen hij net zes was, is dat dan ook niet triest, zielig of oneerlijk? Ik vind van wel!!

Ik denk ook niet dat goede voeding alles kan oplossen. Zoals Mike al vaker schreef zitten sommige defecten al generaties in je lichaam en dat keer je niet in één generatie ten goede, ook niet met de juiste voeding.

Ik denk dat voor iedereen (gezien deze defecten) bij zijn geboorte al bepaald is hoe oud hij maximaal kan worden.......... mits en indien er op de juiste manier met het lichaam wordt omgegaan. Dus goede voeding, geen gifstoffen etcetera. Met goede voeding en gezond leven heb je dus wel degelijk je levensverwachting in de hand, maar voor de één kan dat heel wat jaren meer zijn dan voor de ander.

Zoals Dirtsa zelf ook schreef heeft ze WAPF veel te laat ontdekt, laat dit voor ons allen inspiratie zijn om geen dag langer te wachten met het zorgen voor de tempel van je ziel, en die van je kinderen. Later kan het te laat zijn.

Lieve Dirtsa, rust zacht.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.458
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan