dirtsa

Ik had het ook aan moeten zien komen ik bleef zelf optimistisch net zo als veel forumleden dat het uiteindelijk wel weer iets beter zou gaan al had ik wel verwacht dat ze wel langetermijn negatieve gevolgen zou hebben. Achteraf lees en had ik dit wel verwacht, je kan wel lezen dat ze het aan voelde komen.

Ik vond ook dat haar berichtjes iets moederlijk hadden en het waren ook vooral hele lieve en warme reacties. Ik kan me een beeld van Dirtsa/Astrid vormen ook al heb ik haar niet gekend (maar ik denk dan ook in plaatjes). Ik denk niet dat haar man en kinderen er problemen mee hadden dat ze fysiek minder kon doen, dat kan je in alle gevallen op een andere manier compenseren. Ik denk dat er heel veel relaties zijn die stuk lopen als er iemand kanker, ms of een andere ernstge ziekte krijgt. Maar ik heb haar zelf nog geen eens ontmoet ookal had ik dat graag een keer gedaan.

Ik denk dat die bus er niet perongeluk reed maar dat het een reden had ook al was het niet georganiseerd (al weet ik dat niet). Dat heeft zo moeten zijn.

De boeddhisten in Nederland (en in de rest van het westen) streven er naar om zo hoog mogelijk op 'stairway to heaven' te komen, maar in Azië doen ze dat niet (ik ook daarom niet). Maar ik kan me wel indenken dat Dirtsa al een paar treedjes verder was dan menigeen zoals Mike zegt. Ik heb een hele mooie documentaire over Pim van Lommel en zijn boek gezien. Ik denk zelf niet dat iedereen na 49 dagen (volgens het Tibetaans boeddhisme gaat dat zo) weer aan een volgend leven begint. Mijn gevoel zegt dat sommige mensen meer tijd nodig hebben (niet dat ik wel zeggen dat Dirtsa dat nodig heeft). Ik denk ook dat ze haar zoon nu weer tegen is gekomen en ze hebben allebei nu geen beperkingen meer. Haar energie zal inderdaad nog rond hangen bij haar man en kinderen. Ik heb een keer iets heel moois op hierover gehoord. Zij hadden afgesproken dat als er een iemand zou overlijden en de rest zat daarna bij elkaar, degene die overleden was dan zou aan bellen. Als er dan open gedaan zou worden en er was niemand dan wisten ze dat degene die was overleden op bezoek was gekomen. Niet lang daarna overleed er iemand heel plotseling en werd er inderdaad een keer aangebeld zonder dat er iemand was te bekennen. Maar iemand kan natuurlijk veel vaker/langer langs komen ook zonder afspraak.

Ik wens haar man, kinderen en kleinkind ook veel sterkte toe.

 
O zeg, wat schrik ik van dit bericht.

Dirtsa, ik kende je niet persoonlijk en ben nog niet zo lang lid hier.

Ik wens je een goede reis. Eindelijk verlost van je zorgen en lijden.

Rust zacht.

Iedereen die Dirtsa kende en haar nu moet missen wens ik ontzettend veel sterkte, haar man en kinderen in het bijzonder.

 
Ook ik heb Astrid/Dirtsa niet persoonlijk gekend.

Had al een naar gevoel naar aanleiding van haar bericht, dat het niet goed met haar ging.

Wens haar familie en iedereen op dit forum sterkte.

Voetstappen in het zand..

Ik droomde eens en zie

ik liep aan 't strand bij lage tij.

Ik was daar niet alleen,

want ook de Heer liep aan mijn zij.

We liepen samen het leven door,

en lieten in het zand,

een spoor van stappen; twee aan twee,

de Heer liep aan mijn hand.

Ik stopte en keek achter mij,

en zag mijn levensloop,

in tijden van geluk en vreugde,

van diepe smart en hoop.

Maar als ik het spoor goed bekeek,

zag ik langs heel de baan,

daar waar het juist het moeilijkst was,

maar één paar stappen staan.

Ik zei toen "Heer waarom dan toch?

Juist toen ik U nodig had,

juist toen ik zelf geen uitkomst zag,

op het zwaarste deel van mijn pad..."

De Heer keek toen vol liefde mij aan,

en antwoordde op mijn vragen;

"Mijn lieve kind, toen het moeilijk was,

toen heb ik jou gedragen..."

 
Er zijn al zoveel mooie worden gezegd. Ik zal de raad die Dirtsa hier gaf ook missen.

Ik wens haar naasten veel sterkte.

 
Dag Dirtsa...

Je zult enorm worden gemist hier op het forum. Maar thuis nog veel meer.

Heel veel sterkte aan de familie, man, kinderen en vrienden.

Ik heb je niet persoonlijk gekend omdat ik hier nog niet zo lang lid ben maar kwam je naam in bijna ieder onderwerp dat ik las wel een keertje tegen, of althans zo leek het.

Ook ik mis je nu al, maar weet zeker dat we elkaar nog een keertje tegen zullen komen!

 
Jeetje, ik volgde nog een week terug deze topic en nu kom ik weer terug en is Dirtsa overleden, erg vervelend bericht... ik vond de laatste berichten van Dirtsa ook erg tekenend. Ik wens de familie veel sterkte toe!

 
Ik kan het niet geloven dat ik het nog niet wist en ik moet zeggen ik ben geshockeerd.Kreeg gewoon tranen in mijn ogen.

Ik kwam erachter toen ik iets wou posten en ik opeens tussen de tekst Dirtsa overleden zag staan.Koude rillingen gaan door mijn lijf.Zij hoorde gewoon bij het forum en hoort dat nog steeds.Ik was zo gewend aan haar en zal haar dan ook heel erg missen.

Ik wens dan ook haar man, kinderen, famillie en kennissen, Poekie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Astrid, ik heb je alleen via het forum mogen kennen maar ik zal je nooit vergeten.

 
Jeetje, een tijdje niet op het forum geweest... En dan dit bericht. Het maakt me stil, heel stil.

Misschien wat aan de late kant, maar zeker niet minder gemeend:

Rust zacht, lieve Dirtsa.

 
Bedankt voor je reactie, pinklady. Laat niemand die dit later pas leest denken dat het nog te laat is om te reageren. Zoals ik al eerder schreef:

Quote:
Alle goede intenties die hier worden gepost, inclusief de mijne, worden daarboven door haar luid en duidelijk opgevangen.


Mike

 
Lieve Dirtsa,

Wat schrik ik van dit verdrietige bericht! Bedankt voor jouw lieve woorden en advies. Ik kende jou niet persoonlijk, maar je voelde als een heel lief warm mens. Goede reis en veel liefde en kracht voor jouw familie. Liefs, Baukje

 
Veel rust en zachtheid wens ik jou Dirtsa. en veel sterkte en kracht gewenst aan familie en vrienden om dit grote verlies te dragen.

 
Gisteravond heb ik de avond in Hengelo (O) opgedragen aan Astrid. Deze avond was nooit tot stand gekomen als Astrid niet eerder dit jaar een avond had georganiseerd voor mij en Ado Bloemendal in Beckum. Gisteravond was zeer geslaagd en ik weet zeker dat Astrid met veel genoegen heeft meegekeken en -geluisterd.

Mike

 
Oh dat weet ik ook zeker, Mike!

Je kunt ook meer energie ervan hebben gekregen, Zij was een zeer warm mens met goede energie naar zovelen mensen toe.

Ik denk heel veel aan haar, ik was graag " in gesprek " met haar. Het heeft voor mij alleen maar kort mogen zijn.

Ik lees graag al haar antwoorden aan de mensen op dit forum, zo leeft ze onder dit forum toch nog door, daar ben ik heel blij mee!

We kunnen nog veel van haar leren...

Groet van Jolanda.

 
Ik wil gewoon even laten weten dat ik aan Dirtsa dacht en dat ik haar hier mis...

Alweer 2 maanden geleden dat ze er niet meer is...

 
Mijn gedachten zijn ook nog regelmatig bij Astrid en nu vooral bij haar gezin, dat hun eerste kerst viert zonder haar. Ik wens ze alle sterkte toe. Uit de topic Leven na de dood kun je opmaken dat ze er wel degelijk nog is, want onze ziel is onsterfelijk...

Mike

 
Ik vind het elke keer weer (eerst schrikken en dan) heerlijk als ik Dirsa's teksten tegenkom in 'oudere' topics.

Vannacht moest ik zo maar even weer aan haar denken.

Lia

 
Hallo,

Nee, schrik niet, Astrid is niet herrezen.

Leuk om te lezen dat jullie nog aan Astrid denken en haar missen.

Wij (echtgenoot en kinderen) missen haar uiteraard ook.

De kerstdagen zijn we wel goed doorgekomen aangezien we niet echte "kerstvierders" zijn. We hebben de teugels qua voeding etc de laatste tijd enigszins laten verslappen, gebrek aan tijd en kennis.

Wel komen bij mij de klachten terug van zere gewrichten en vermoeidheid. (Suiker? Koolhydraten?)

Toevalligerwijs vandaag al met de buren hierover gesproken dat ik met ingang van 28 december het patroon zoals Astrid dat ons geleerd heeft weer op te pakken. Waarom de 28e en niet meteen? Vorig jaar ben ik op 28 december bewust begonnen met het anders eten, minder koolhydraten etc, jullie kennen de hele materie uiteraard. Dit als ondersteuning voor onze jongste zoon die huiduitslag had en dus ook een ander voedingspatroon nodig had. Scheelde me na een maand of 4 zomaar 15 kilo welke er tot op heden niet zijn bijgekomen.

Ik zie er naar uit dat ik door het andere patroon, met name het laten vervallen van de koolhydraten en het flink consumeren van kwark en rauwe melk (dit gaat er in liters per dag bij ons doorheen, gelukkig zit de boer om de hoek), mijn energie weer terug krijg. 't-is niet dat ik nu geen energie heb, maar wel minder. (In normale doen ben ik door het grote gros niet bij te houden, geen ADHD maar wel boordevol energie)

Zoals jullie lezen, volg ik het forum wel, maar had tot op heden niet gepost.

Nu pas beseffen wij goed wat voeding met je kan doen, Astrid was er wel heel erg sterk in om ons ervan te overtuigen.

Het merendeel wat betreft "les" in voeding kan ik wel inkomen, maar toch heb ik ook bij sommige supplementen/geneeswijzen die ze in het verleden heeft genomen/gevolgd een bijsmaak. Geldelijk gewin blijkt toch vaak een drijfveer te zijn.

Voor de rest gaat het met ons goed, verbazend hoe onze kinderen op een volkomen normale en rustige manier doorgaan met hun leven. Dit maakt het voor mij allemaal een stuk makkelijker.

Overigens neemt de consumptie van rauwe melk in het gehucht waar wij wonen (Beckum bij Hengelo (o)) een grote vlucht, buurjongens die sinds de consumptie van rauwe melk ook beduidend minder huidklachten hebben.

Recent nog even gesproken met onze biologische rauwe melk boer en boerin: de wijsheden die Astrid hun kon vertellen en omgekeerd zij aan Astrid, was en is voor hun een inspiratie om op deze manier door te gaan met hun melkveebedrijf. Ik vind dit super, mede omdat ik ook in deze omgeving zie dat er inmiddels enkele kleinere boerenbedrijven gestopt zijn.

Staat ons dan een toekomst te wachten met grootschalige boerenbedrijven aangestuurd door Monsanto?. Ik maak me hier wel zorgen over, en het verbaast me overigens ook hoe weinig mensen in mijn kennissenkring hier onverschillig op reageren. Zorgelijk,

Ik zal het forum blijven volgen, en nu ik de schroom van me heb afgegooid zal ik niet nalaten om mijn vragen hier te stellen. Helaas kan ik jullie niet adviseren/ondersteunen zoals Astrid dit deed, de kennis en de tijd ontbreekt me hiervoor.

Heel veel lieve en gemeende groeten van

Erik

Leon

Corinne

Jerrik

en

Brynan

 
Hallo Erik,

Wat goed om van jou een berichtje te lezen en fijn dat je het weer op gaat pakken.
Quote:
Het merendeel wat betreft "les" in voeding kan ik wel inkomen, maar toch heb ik ook bij sommige supplementen/geneeswijzen die ze in het verleden heeft genomen/gevolgd een bijsmaak. Geldelijk gewin blijkt toch vaak een drijfveer te zijn.

Hier kan ik helemaal in mee gaan hoor. Maar ik kan me aan de andere kant ook wel voorstellen dat Astrid het toch wilde proberen. Het kon ook zomaar een missing link zijn naar 'beter'.

Het is ook goed om te horen dat het de kinderen goed gaat. Ik weet dat jij de vinger aan de pols houdt en goed met ze kunt praten.

En je bent helemaal welkom hoor om je vragen te stellen. We helpen je graag verder.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.449
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan