dirtsa

ik wil hier nog wel iets op zeggen, nog voor ik hiermee begon had mijn lichaam het eigenlijk al opgegeven. Ik heb heel veel gedaan voor ik mike tegenkwam, en alleen hierdoor ben ik veel verder gekomen dan voor mogelijk werd gehouden. En ik heb heel veel geleerd.

Alleen, het had 30 jaar eerder moeten komen.

Ik denk dat je het verkeerd ziet als je wapf vergelijkt met een geloof, het is niet iets waarin ik geloof, het is voeding die iedereen nodig heeft.

Ik ben niet iemand die klakkeloos wie of wat dan ook achterna loopt, ik was al bang dat mensen kunnen denken: kijk maar eens naar dirtsa, zo overtuigd en haar heeft het ook niet geholpen.

Zo ontzettend jammer.

Ik hoop alleen dat ik mijn kinderen en man nog genoeg heb kunnen meegeven,zodat zij wel de kans hebben gezond te worden en te blijven.

 
Ik wens je heel veel kracht liefde en energie toe om dit allemaal te dragen!!

 
Dirtsa,

Het klinkt alsof je het hebt opgegeven. Dat zou heel jammer zijn! Een maand veganistisch eten lijkt me geen optie voor je, gezien het mislukte Terry Wahl-dieet, dat al heel erg gericht was op plantaardige voeding. Maar er zijn je talloze suggesties voorgesteld door andere forumleden, waaronder ozontherapie net over de grens. Soms is de redding letterlijk nabij! Kortom, verlies je vechtlust niet, het is nooit te laat!

Mike

 
Ik wil je ook heel veel sterkte wensen! Ben nog maar sinds kort lid maar heb al veel berichten van je gelezen en er veel van geleerd. Dat je in jouw situatie überhaupt nog anderen wilt helpen met advies over voeding vind ik heel bijzonder! Ik hoop dat je nog de kracht hebt om door te vechten. Ik weet niet of het helpt maar ontspanningsoefeningen/meditatie doet mij altijd heel goed, al is het alleen maar om even je hoofd leeg te maken. Wat voeding betreft kan ik je niet helpen want je weet al zoveel meer dan ik weet.

Ik wens je oprecht nogmaals veel sterkte!

 
Dirtsa,

Marijn legt de vinger op de zere plek: spanning tegenover ontspanning. In een topic over magnesium schrijf ik:

Quote:
Ik denk dat de reden waarom je maar niet in de vetverbranding terechtkomt is dat je je te druk maakt om alles. Hierdoor houd je een te hoge glucosespiegel, ongeacht hoeveel vet je eet. Je cellen houden de deuren dicht en al die goede voedingsstoffen komen onvoldoende binnen en je lever geeft glycogeen af die omgezet wordt in glucose. Als de glyogeenvoorraad op is, spreekt je lichaam eiwitten in je spieren en botten aan en zet deze om in glucose, waardoor je afvalt, want magere spiermassa weegt een hoop. Een afbraakproces van botten en spieren veroorzaakt door stress is allesbehalve wenselijk. En dat terwijl deze voeding juist extreem goed is voor de OPBOUW van magere spier- en botmassa!


Issues als schuldgevoel, (lichamelijk) tekortschieten, gebrek aan zelfvertrouwen, etcetera liggen ten grondslag aan jouw klachten. Tijd om er niet alleen voor anderen te willen zijn, maar eerst en vooral voor jezelf!

Mike

 
Hallo Dirtsa,

Ik wens je heel veel sterkte en kracht. Blijf moed houden, ook al ben je al jaren aan het knokken.

 
Dirtsa,

Net als jij heb ik een ernstige neurologische aandoening. Ook ik heb gemerkt dat voeding heel veel kan doen, maar dat je het met alleen gezonde voeding in zo'n geval toch niet redt. Wat voor mij als aanvulling heel nuttig is geweest, is ademhalingstherapie. In mijn geval Buteyko, maar er zijn denk ik meer soorten ademhalingstherapie mogelijk. Ik bemerkte een grote vooruitgang sinds ik daarmee bezig was, maar ook dat was nog niet voldoende - ik bleef maar afvallen, zo'n 15 kg in anderhalf jaar tijd. Op het laatst durfde ik bijna niet meer op de weegschaal te gaan staan, ik was bang dat ik helemaal zou verdwijnen!

Gelukkig vond ik toen een therapeut die op dezelfde lijn zit als ik (goede voeding, spijsvertering/stofwisseling normaliseren, autonoom zenuwstelsel normaliseren) en die heeft op basis van een haaranalyse wat orthomoleculaire supplementen voorgeschreven - maatwerk dus. Daar ben ik nu 4 maanden mee bezig, ik ben 4 kg aangekomen, heb een beetje meer energie en, heel mooi: mijn neuroloog constateerde met verbazing dat ik het afgelopen halfjaar vooruit was gegaan.

Deze therapeut vertelde dat hij ook goede resultaten bereikte met MS.

Hoe het verder gaat kan ik natuurlijk niet voorspellen, maar ik ben hoopvol. De reden dat ik hier nog niet over geschreven had, is dat ik eerst over een wat langere periode wilde kijken wat het deed, maar omdat ik met pijn in het hart zie dat het jou zou slecht vergaat, wilde ik dit toch even laten weten, misschien heb je er wat aan.

Veel sterkte!

 
Je noemt o.a. het normaliseren van het autonoom zenuwstelsel. Daar zie je dus ook de link met stress. Vroeger werd een neuroot een 'zenuwpatient' genoemd, deze persoon had een 'zenuwziekte'. Dirtsa, neem je nog bijnierextract en zo ja, hoeveel? Wellicht dat je de dosis moet verhogen!

Mike

 
Mike, je kunt wel wat zelf uitproberen als je er niet te erg aan toe bent, maar in ernstige gevallen is maatwerk toch echt nodig. En ja, één van de supplementen is bijnierextract, maar het is nou juist de op maat gemaakte combi die het hem doet - ik had al eerder bijnierextract geslikt en van alles en nog wat, maar bij lange na niet met dit resultaat.

Meten is weten; dat blijkt toch wat anders te zijn dan met een schot hagel globaal de goede kant uit schieten in de hoop dat er voldoende kogeltjes raak zijn.

 
Dirtsa had een combi die aansloeg: bijnierextract, gekoppeld aan 110 gr. koolhydraten per dag en verder vette en eiwitrijke voeding. Het kan gewoonweg zo simpel zijn als het bijnierextract ophogen om het verstoorde evenwicht te herstellen. Verder zou ozontherapie in Duitsland ook wel eens een meer structurele oplossing kunnen bieden.

Mike

 
Dat blijft een schot hagel in hopelijk de goede richting.

Ook ik had tijdelijk fantastische resultaten met alleen voeding - maar dat was niet genoeg. Soms heb je gewoon de hulp nodig van een deskundige.

Het is geen schande om toe te geven dat je niet alles weet en kunt, hoor.

 
Daar ben ik het mee eens. Zelf had ik al aangegeven dat m.i. de problematiek veel dieper gaat dan voeding alleen.

Mike

 
Dirtsa,

In het topic waar Poekie naar linkte schreef jij dit:

Mike, ik heb het boek gelezen hoor.

En weten dat er veel onverwerkt leed zit, wil nog niet zeggen dat ik ook weet hoe ik dit los zou moeten laten, of geen schuldgevoelens meer hebben. Ik weet het nl echt niet.


Nu wilde ik je vragen of je weleens van ' De helende reis' hebt gehoord. Dit is geschreven door Brandon Bays. Ook echt wel Amerikaanse stijl, maar mocht je geinteresseerd zijn moet je daar doorheen lezen.

Ik heb een fantastische ervaring beleefd tijdens de helende reis die ik zelf maakte. Hiermee ga je echt naar je ziel en kun je emotionele blokkades die in je lichaam zijn opgeslagen oplossen.

In Nederland zijn veel mensen die je kunnen begeleiden op een helende reis. Je hoeft het boek niet eens perse gelezen te hebben.

Ik wens je veel kracht toe en hoop dat je jezelf de ervaring van een helende reis gaat geven!

 
Quote:
Daar ben ik het mee eens. Zelf had ik al aangegeven dat m.i. de problematiek veel dieper gaat dan voeding alleen.


Ja daar ben ik het ook mee eens Mike.

Het punt is volgens bovendien dat als je eenmaal al vol gif en straling zit, dat een mens dan de weg terug vaak maar moeilijk vindt zonder kunst en vliegwerk omdat er al veel schade aan het lichaam is berokkend.

En dan bedoel ik niet dat die schade niet hersteld kan worden.

En je kunt mindfulness en weet ik wat al niet doen aan technieken voor de geest, maar als je lichaam vol met rotzooi zit, dan is ook dat een opgave die mogelijk niet meer toereikend is, ook niet meer in combinatie met bewust met voeding omgaan volgens Weston Price.

Iemand die zonder ondervoeding door het leven ging/gaat vanaf het begin van het leven, die kan beter tegen een stootje (gif dus) dan iemand die invloeden heeft gekend.

Wat mij betreft is bij situaties waarin mensen zo ziek zijn van de gevolgen van gifstoffen en ondervoeding veel meer nodig dan voeding en meditatie nog: al zijn dit belangrijke voorwaarden!

De vergelijking van natuurvolkeren met het tijdperk waarin de huidige Westerse mens leeft is nauwelijks te trekken als het gaat om de impact van stress om de kop boven het water te houden, aangerichte schade door toedoen/nalaten voorouders toen men nauwelijks nog weet had van giftige invloeden van de Westerse levensstijl e.d., informatieachterstand en -onderdrukking inzake gezondheid van de Westerse mens en de situatie waar die in leeft en dat soort dingen.

Even wat mindfulness en meditatie tussen de soep en de aardappelen door kan ons niet meer redden van het gif.

De westerse mens dient zich, vergiftigd als die is, te voorzien van extra kunstgrepen om de vergiftiging en stress het hoofd te bieden.

Daarom ben ik dan ook voorstander van therapieen die gebruik maken van natuurlijke wetmatigheden zoal sresonantietherapie en homeopathie e.d.: de therapie die ik volg komt nota bene van de Maoris die heel goed de toegevoegde waarde kenden van resonantie voor genezing.

Dit soort info wordt allemaal bij ons weggehouden -waarom wordt er zoveel moeite gedaan om de kennis van wat men primitief levende mensen noemt bij ons weg te houden?- omdat er volkerenmoordagendas zijn die ons laten betalen voor onze eigen destructie ook nog via de huidige ziektenpolitiek die onze gehele gezondheidszorg doortrekt: dat wat mensen beter maakt wordt niet vergoed en anderszins tegengewerkt en dat wat mensen verder het slop in helpt wordt aangemoedigd.

Deze tegenwerking is voor de (Westerse) mens haast niet meer bij te benen om gezonde keuzes te maken ondanks alles.

We hebben elkaar hard nodig: wij zijn liefhebbende wezens van onszelf maar door de situatie waarin we zitten en onze zwakheden, worden we bij dat gegeven weggehouden en aangemoedigd om in hokjes te denken, onszelf te zien als individuen zonder binding met de medemens en om keuzes te maken zodat we gedwongen worden om mee te werken aan een door en door rot systeem waarin we elkaar en onszelf verder vergiftigen en kapot maken.

Ga met een dergelijk bewustzijn en niet met een ontkennend bewustzijn over wat er gaande is over zoveel leed nog maar eens even rustig aan mindfullness o.i.d. doen al zal ik niet ontkennen dat wij veel liefde en rust nodig hebben juist in deze tijden.

 
@Dirtsa,

Jij bent de kapitein van jouw schip.

Alleen jij kan bepalen of je door de storm heen gaat varen, met letterlijk het risico op vergaan, of er voor gaat kiezen om linksom of rechtsom, langs de storm heen te varen.

Soms is een koerswijziging zo gek nog niet.

Ik wens je hoe dan ook een veilige aankomst.

 
Ik lees alles echt met veel aandacht, maar ook met veel verdriet. Want om ozontherapie of de therapeut van jenneke te kunnen bezoeken, of ademhalingstherapeut, moet ik er kunnen komen, moet ik het kunnen betalen en moet ik de energie hebben om dit te doen.

Ik heb geen een van drie meer, en ik weet dat ik er alles aan zou moeten doen, maar ik heb al zoveel gedaan en ben bij velen geweest. Bio-resonantie, mesoloog, homeopaath,acupunctuur, eliminatie dieet, ccsvi behandeling, allerlei supplementen en verschillende voedingen. Veel gelezen. Dan heb ik het nog niet eens over artsen,neurologen, podologen, podo posturaal therapeut, etc.

Ik ben moeder, heb nog kinderen thuis, een kleinkind en dochter die erg jong al moeder was, ik heb een man die zich een slag in de rondte werkt en nu naast werk/huishouden/kinderen ook nog eens mij uit bed moet halen, ook midden in de nacht.

Ik kan echt niet meer van hem verlangen om weer mij ergens heen te brengen, te wachten, dure behandelingen te ondergaan.

Jullie weten ook dat de zorgverzekeing zonder problemen tienduizenden euro's betaald voor synthetische medicijnen(ookal weerken ze niet) en niets voor alles wat alternatief heet.

Ik kan het niet opbrengen weer wat voor mijzelf te vragen.Een keer houdt het gewoon op.

 
hoi Dirtsa,

ik vind niet dat je teveel vraagt voor jezelf om iemand je te laten voeren naar bijvoorbeeld een ozontherapeut. Jij zit dan ook niet in een gewone situatie, dus is het normaal dat je de hulp van anderen nodig hebt. Er zijn wellicht nog andere mensen die je graag willen helpen buiten je man om. Je klinkt toch wel een beetje negatief tov jezelf doordat je de de indruk geeft dat je vindt dat je teveel een last bent voor een ander terwijl je precies toch nog wilt zo'n therapeut zien en veel energie moet je niet hebben indien iemand anders je kan rijden..

ik ben trouwens juist een interview aan het bekijken met iemand die zichzelf heeft genezen van het laatste stadium kanker (uitzaaiingen, haar brein vol met vocht, tumoren..), ze had volgens de dokter maar enkele uren nog te leven en heeft dan een bijna-dood ervaring gekregen.

Tijdens haar bijna-doodervaring had ze de keuze om te 'sterven' of terug te keren. Ze wilde eerst niet terug omdat haar lichaam zo compleet verzwakt was, maar toen zag ze ook in wat de oorzaak was van haar kanker, nl. angst die zich had gecumuleerd. Haar perspectief op het leven is daardoor totaal veranderd.

Haar advies is ten eerste (voor eender welke ziekte je hebt): om er geen gevecht (battle) van te maken. Mensen hebben wel vaker de neiging, ondanks met goede bedoelingen, om een zieke aan te moedigen, zo van 'kom op, vecht ertegen', maar je ziekte is eigenlijk geen vijand. Het probeert iets te communiceren met jou: dat je niet goed genoeg bent voor jezelf. Aanvaard je ziekte en waar je nu bent, vecht er niet tegen, maar werk ermee.

Ten tweede, jezelf aanvaarden en jezelf zijn is belangrijker dan proberen 'positief te denken'.

Hier het eerste interview met Lilou Mace

 
met geld kan ik je niet helpen Dirtsa, dat heb ik ook niet echt.

Ik wil je wel naar een therapeut rijden, weet heel niet waar je woont maar maakt me niet uit.

Dus als je me nodig hebt en naar Duitsland wil dan weet je me te vinden.

Enne wachten is een specialiteit van me :>))

 
Dirtsa,

LDN wordt ook voorgeschreven door dr Cowan, een goede bekende van de Weston Price Foundation. Het kost slechts enkele tientjes per maand, heeft geen bijwerkingen (hoogstens wat slaapproblemen in het begin) en mag volgens mij door je huisarts worden voogeschreven. De LDN-vereniging Nederlands kan je vast meer vertellen, zie http://www.lowdosenaltrexone.nl/

 
Dat is een goede tip en zou maar zo kunnen helpen! Je bent dan ook niemand 'tot last', want het enige wat je moet doen is de LDN slikken.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.824
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan