Borax

Wat Patra72 zegt klopt, sodium percarbonate is een aparte stof:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumpercarbonaat
(de Nederlandse naam is iets anders)

"Acute oral LD50 values for animals are from 1034 to 2200 mg/kg/day"
Uitgaande van de laagste waarde: 1034 is ruim 1 gram
bij iemand die 60 kg weegt, hebben ze het dan over 60 gram per dag!
Dat is bizar veel.
En bij borax is die waarde dus 3 x zo hoog uitgaan de van 2200 en 2x zo hoog uitgaande van 3360 waarde.
De LD50 van bij zo dan op 360gram per dag liggen!! Dat is 1 kilo in 3 dagen.
Dat is vergelijkbaar met zout en net als zout is het onverstandig 1 kilo in 3 dagen op te eten!

Een lang verhaal om te zeggen dat dit nergens over gaat.
LD50 waardes zeggen trouwens niks over lange termijn effecten. Maar de lange effecten van grote hoeveelheden zout zijn veel gevaarlijker dan van dezelfde hoeveelheden borax. En aangezien we van borax veel minder nemen is er simpelweg geen probleem.


 
@Gerard:
Bij een verzadigde oplossing heb je zeker gelijk dat die niet kan bederven.
Geldt het ook voor de 5 ml schep in 1 liter oplossing als je die warm en in de zon laat staan? (net als dat sole groen kan worden in de zon)

Die fles van mij staat nu ook in de koelkast, ik wil ook vlokken :)

ps. Een paar rare zinnen in mijn reactie hierboven, iets te snel geschreven, met een beetje puzzelen hopelijk duidelijk genoeg.
 
Ik vergeet wat belangrijks:
Die 1/4 theelepel borax per dag geldt alleen bij een behandeling van bijvoorbeeld candida. Het is ook nog eens de hoge dosis voor grote / zwaardere mensen en het is een tijdelijke behandeling. Geen lange termijn dosis.
Ook dient deze dosis rustig opgebouwd te worden.
 
éergisteren 1 theelepel van de oplossing gebruikt,
gisteren 2 theelepels, 1 ochtend en 1 avond

Gisteravond laat zat ik opeens onder de rode uitslag, grote rode vlekken op buik- en borstgebied, handen en onderarmen.
De vlekken gloeien en jeuken ook, mijn huid is erg warm nu.
Eerst maar eens afwachten of die vlekken verdwijnen en dan weer verder.
Ik kan me niet herinneren dat ik dat in die link van Tanja heb gelezen.
Nu geen tijd verder, straks maar even opnieuw doorlezen
 
Heb je darmproblemen? Het lijkt wel of candida op de vlucht is, de huid is dan het toevluchtsoord. Ik zou de dosering halveren en wel doorgaan, tenzij de huiduitslag blijft.
Hoe is het met de koolhydratenconsumptie? Sport je niet te intensief, heb je 's nachts een raam open op de slaapkamer?
 
zou best kunnen, in ieder geval vroeger heel duidelijk gehad in de vorm van heftige eczeem in mijn gezicht, obstipatie. Verder weet ik het niet zo goed.
Nu elke dag naar toilet, soms vaker per dag, nooit meer obstipatie, al jaren geen eczeem meer.
Koolhydraten eet ik zeer matig, wel voldoende en toegevoegde suiker of suikerige dingen niet of nauwelijks.
Ik wil nu inderdaad 1x per dag een lepeltje nemen.
Ik wacht tot vanavond, op dit moment nog steeds jeuk, wel minder en rode vlekken nagenoeg weg.
Het leek een beetje op de flush bij B3 die ik ooit eens probeerde.

Toevoeging dikke darm probleem: vroeger een kies naar de mallemoeren die in connectie staat met dikke darm en tegenwoordig al jaren eigenlijk geen gebitsproblemen meer. Nog klein beetje tandsteen op een plek die ik niet weg laat halen, schraap het zelf wel af en toe schoon en nog 3 amalgaan vullingen eind deze maand laten verwijderen
 
hmmm, lees maar half je opmerking Gerard,
Ja, altijd het raam open en ik denk niet te intensief sporten, ik tennis zo'n 3x per week, heb nooit spierpijn en is voor mij een echte uitlaatklep. Hoofd leeg maken, alleen daar mee bezig zijn, heerlijk!
en (moes)tuinieren, valt dat ook onder sporten? :>))
 
Lekker bezig zijn is een prima sport, jezelf helemaal uitputten is te veel als het regelmatig gebeurt, het kan het organisme in een continue stresstoestand houden.
De flush van de B3 was waarschijnlijk een overdosis, je had het niet nodig. Wellicht zit hier toch ergens een sleutel naar wat er nu optreedt met borax.
Het kan in de lever zitten, heb je al eens een leverreiniging gedaan? Hoe verdraag je veel vet in 1 keer? Eet je voldoende vet?
 
@Marijan, je huiduitslag klinkt erg bekend.
Ik drink nu een korte tijd kombucha en heb sinds vorige week borax aan mijn menu toegevoegd.
Met borax ben ik van 1 naar 2 TL oplossing gegaan.
Door kombucha had ik al een dergelijke uitslag gekregen maar nu met borax erbij gaat het van kwaad tot erger.
Een paar dagen geleden heb ik de hoeveelheid kombucha gehalveerd tot 1 DL en vandaag nog 1 TL borax oplossing.
De uitslag en de jeuk lijken nu iets rustiger te worden.
Ik vermoed dat het duo amalgaan en candida wakker is geworden.


 
@ Gerard,
ik geloof niet dat ik teveel sport, het is voor mij gewoon ontspanning, niet bekaf of wat dan ook, beetje zweten, lekker bewegen, geen napijntjes en na de tennis nog gezellig met de dames kletsen, t.o. van stress denk ik.

Vorig jaar heb ik 4x een leverreiniging gedaan en na de 4e had ik week erna of zo in 2 sessies met maand ertussen 5 amalgaanvullingen laten verwijderen.
Daarna lijf in de stress en darmen op slot. Heel veel pijn, wist eerst niet waar het vandaan kwam. Kon amper bewegen van pijn en lag heel de dag op bed. Medicatie van poli hielp niet (ibuprofen of diclofenac, weet ik even niet meer).Niet meer kunnen of willen eten. Heeft een week geduurd.
Na diep nadenken een koffieklisma gedaan en toen kwam alles los en had ik een halve emmer afval, veel vocht en daarin allemaal grote klonten ontlasting. Ik kwam van de hel in de hemel, zo voelde het voor mij op dat moment.

Ik kan veel vet in een keer eten, krijg er geen last van, wel licht gekleurde ontlasting, dus verteer het niet goed. Daarom heb ik vetinname wel wat geminderd, ik werd steeds zwaarder, daar wordt je ook niet vrolijk van als er nog eens een vracht kilo's bijkomen en ben al niet de lichtste :>)

 
Cholesteroliscool,.

fijn dat het herkenbaar is, dan ben ik niet de enige.
Vanavond rond etenstijd neem ik weer een theelepeltje en zie ik wel hoe het gaat.
Had zelf helemaal niet zo het idee van candida.
Als ik hier kijk http://jessevandervelde.com/candida-symptomen-bij-vrouwen/
had of heb ik zeker meer dan de helft van de symptonen
en hier herken ik heel veel http://www.candida.nl/?content=8
een heel aantal symptonen zijn inmiddels wel verdwenen maar blijven er nog genoeg over.

In ieder geval reageert het lijf en dat lijkt me een goed teken.

Ik zal mijn verdere bevindingen/veranderingen hier posten.
 
Bij Marian denk ik dat de lever niet optimaal functioneert, dat kan heel goed door kwik komen. Is er bij het verwijderen van de amalgaamvullingen gebruik gemaakt van de cofferdammethode en is er voldoende afzuiging geweest? Welke soort vullingen zijn ervoor in de plaats gekomen?
Verder kan het ook door een voedingsmiddel zijn dat niet bij jou past en waar de lever extra door belast wordt. Ik denk dan aan bepaalde plantaardige oliën, sommige noten, koffie.
 
Wow wat een heftige lichamelijke reacties lees ik hier op de inname van borax!

Ik zit op dit moment op 4x 2 tl per dag (bij het opstaan, voor de lunch, voor het avondeten en voor het slapengaan). Ik doe de theelepels borax in een glas sole. Ik bespeur (nog) geen lichamelijk ongemak. Ik verhoog de dosis volgende week geleidelijk naar 3 tl per keer. Ik verheug me niet bepaald op de smaak, ik ga maar eens experimenteren met citroensap of rauwe appelazijn erbij om de smaak te verdoezelen.

Ik beoog candida (spijsverteringskanaal) aan te pakken en mijn gewrichten te ondersteunen (kalk uit de weke delen te halen). De candida vereist dan, na geleidelijke verhoging, een tijdje een hoge inname (ik lees 100-200 ml pure borax-oplossing verspreid over de dag, oef!), terwijl de gewrichten meer gebaat zijn bij een minder hoge inname verspreid over langere tijd.
 
bovenste link van Cholesteroliscool heb ik doorgenomen en heel veel herkenbaars inderdaad.
Waar ik het meeste last van heb is tandenknarsen/kaakspanning, al van jongs af. Ik kan me de vele tandartsbezoeken/handelingen ook nog herinneren, vaak was er wel wat.
Vroeger was het vooral en alleen knarsen in de nacht en tegenwoordig ook overdag spanning en knarsen. Er zijn weken dat het goed gaat maar ook dagen dat het er voortdurend is. Door het knarsen komt een overdosis amalgaan vrij en dat geeft ook weer spanning, dus in een cirkeltje lijkt het. Er zijn natuurlijk veel meer dingetjes maar die belemmeren mij niet zozeer.

Na avondeten lepeltje borax oplossing genomen en ik bemerkt/zie nu uitbreiding van de vlekjes/vlekken/bultjes in lies, achterbenen, knieholte en ook wat er gisteren was en vandaag minder is na de theelepel vanavond weer toegenomen.

Patra, ik ben benieuwd hoeveel jij moet nemen voor je een reactie krijg van je lijf. Ik voer het nu niet op. Eerst dit maar even handelen
 
Marijan ik had die vlekken die jij beschrijft ook. Althans ik had ook rode vlekken die jeukten; ik maakte een soort concoctie met natriumbicarbonaat, borax, magnesiumchloride, vitamine d/k-druppels, soms jodium, keltisch zeezout en nog iets (echinaforcedruppels, maar dat is meer omdat ik het ergens in moest doen). Vanaf dat ik de magnesiumchloride wegliet gingen bij mij de rode jeukvlekken weg. Die borax was veel te heftig qua magnesiumopname voor mij denk ik.
 
Een goede vriend van mij had allerlei klachten, o.a. lactoseallergie, glutenallergie en meer van dat soort dingen.
Na een heftige koliek is de galblaas verwijderd en zijn de klachten als bij toverslag verdwenen.
Nu wil ik geen reclame maken voor galblaasverwijdering, verre van dat, maar ik trek er wel de conclusie uit dat verstopping of verminderde doorlaat van de galwegen tot allerlei klachten kan leiden.
De vraag blijft dan waarom de galwegen verstopt raken.
 
Vlekken zijn nu zo goed als weg, jeuk nog wel aanwezig. Eigenlijk overal, van hoofd naar voeten. Halsgebied en onder borsten het meest.
Slapen lukte niet echt, misschien vanwege jeuk of niet. Heb dat wel vaker. Na een capsule met thc en cbd olie zo vertrokken.
Vanavond half theelepeltje maar. De jeuk gisteravond was toch vrij heftig.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
501.936
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan