Borax

Morgen ga ik ook beginnen met Borax via een oplossing in te nemen. Ben benieuwd. Gerard, gebruik je voor je haar dezelfde oplossing of maak je dan een sterkere?

Thineke
 
hoi Muis, ja over pruimen schrijft ze nog meer: Gedroogde pruimen hebben een zeer hoog gehlte aan beschermende carotenoiden en polyfenolen, zeker de schil. Ook bevatten ze veel vezels en de stof chlorageenzuur dat een stressverlagend effect heeft. Verder hebben gedroogde pruimen nauwelijks invloed op de bloedsuikerspiegel. Dus dat maakt ze ook geschikt voor hormonale klachten die met de bloedsuikerspiegel te maken hebben. Het laatste gunstige effect: gedroogde pruimen zijn een goede ondersteuning bij botontkalking die onherroepelijk na de menopauze inzet door de daling van oestrogenen en progesteron.

Kersen en perzikken bevatten ook chlorageenzuur, maar hebben een lagere ORAC-waarde. Een ontbijt met bijvoorbeeld pruimen en kokosmeel heeft weinig effect op de bloedsuikerspiegel. Dit heeft een ongekend gunstig effect op stresshormonen, bijnieren en alvleesklier gedurende de rest van de dag. Rineke Dijkinga, Alles draait om je hormonen, p. 382

Ik dacht eerder dit: ik ga aan umeboshi: gepekelde pruimen, maar dat spul is heel duur. En nu zegt Rineke Dijkinga dat gedroogde pruimen uberhaupt de bloedsuikerspiegel stabiel houden en dat zou wel fijn zijn in elk geval.

Hetzelfde in andere woorden met wat extra info:



Borium is zeker voor post-menopausale vrouwen van groot belang. De rijkste bron hiervoor zijn gedroogde pruimen. Uit een onderzoek bij postmenopauzale vrouwen bleek dat elke dag een paar gedroogde pruimen een zeer positief effect op de botdichtheid heeft. Gedroogde pruimen voorkomen niet allee botverlies, maar kunnen het botverlies ook weer omkeren.

Eet er elke dag een paar, het liefst al voor de menopauze zijn intrede doet. Daarmee sla je een aantal vliegen in 1 klap, want gedroogde pruimen hebben ook nog eens een bijzonder gunstig effect op de darmwerking. En de stof chlorageenzuur in gedroogde pruimen is een natuurlijke rustgever. Dus ook de onrust die vaak met de overgang gepaard gaat, wordt tegengegaan door pruimen.

Ook appel- en druivenpitten, pastinaken en dadels zijn rijk aan borium. Andere voedingsmiddelen met borium zijn noten, kokos, kurkuma, komijn en gedroogde peterselie. Rineke Dijkinga, Weetjes over heerlijk eten, p. 16

 
Genoeg voor 2 weken? Ik weet de dosis niet exact.

Zou echt super fijn zijn! Bedankt zeg.
 
Als ik uitga van 6 gram poeder voor 1 liter water, kan ik je gerust 100 gram opsturen, kun je wel vooruit denk ik ;-) Stuur maar even een mailtje naar thineke@planet.nl

Thineke
 
Ik heb zelf een borax-oplossing destijds gemaakt en weet niet hoe lang ik dat kan bewaren?
Ik heb geen speciale weegschaal en weet dan niet hoeveel 6 gam borax is.
Hoe doen jullie dat?

 
volgens mij wordt het met theelepels gedoseerd 1/2 1/4 1/8 theelepel daar zijn speciale maatschepjes voor te koop.Heb deze schepjes voor 1 euro bij de blokker gekocht ,ik weet niet of ze die nog hebben.
 
Ik heb die maatschepjes al eens gekocht. Op de kleinste staat 1/2 tsp is 2,5 ml.
Het soortgelijk gewicht van iets is ook van belang. Dus verder gezocht.
1 eetl. bakpoeder is ca. 8 gram.
1 eetl zout is ca. 10 gr.
1 eetl. rijst is ca 12 grm.

als ik 6 gram borax moet hebben per liter zou ik het schatten. (en vergelijken met bakpoeder)
dus 8 gram nemen en er wat van af doen.
 
Liesje een theelepel of een maatschepje van 5ml komt overeen met 5 tot 6 gram (schep met kleine kop er op)



Firstly dissolve a lightly rounded teaspoonful (5-6 grams) of borax in 1 litre of good quality water.



 
Gedurende al deze tijd heb ik me afzijdig gehouden van de topic over Borax. Nu wordt het tijd dat ik me in de discussie ga mengen. Lees dit artikel:

http://govtslaves.info/borax-being-added-to-vaccines/


Borax, also known as sodium borate (a salt of boric acid), has many uses. It’s found in many household cleaning products, detergents, and cosmetics. It’s probably best known as a roach pesticide.

The US National Library of Medicine and the National Institutes of Health declare sodium borate to be a dangerous poison. Side effects include: vomiting, diarrhea, skin rash, blisters, collapse, coma, convulsions, drowsiness, fever, low blood pressure, decreased urine output, sloughing of the skin, and twitching of facial muscles, arms, hands, legs, and feet.

Sodium borate has also been banned in the US as a food additive.

It is also an ingredient in some childhood vaccines. The Centers for Disease Control and Prevention (CDC) list sodium borate as an ingredient in four vaccines: Hepatitis A (Vaqta), HIB/Hepatits B (Comvax), and in two HPV vaccines (Gardasil and Gardasil 9).

Gaan we dit nu echt aanprijzen als een 'gezond' middel ter ontgifting???

Mike
 
Ik ben nog niet met borax begonnen .Ik lees er bijna niets over in het Nederlands ,over de behandeling van candida.Ik ben nu 2 maanden streng aan het diëten ,en gebruik candex.Over 2 maanden ga ik een ontlastingsonderzoek doen om te kijken hoe het er dan uit ziet.Ben radiaal veranderd met eten een grapefruit vind ik nog te zoet.ik eet alleen 2 bordjes quinoa voor de koolhydraten ,(ik hoop dat het niet te weinig is) dus over 2 maanden hoop ik op verbetering dan is het 4 maanden geleden dat ik met aangepaste voeding ben begonnen.
 
En je hebt er kennelijk geen moeite mee dat je met dit goedje kakkerlakken om zeep kan helpen?

Mike
 
Je kan je ook dood drinken aan water, gewoon water.
Het gaat altijd ook nog om de dosering. Jodium het je nodig, drink er een kopje van (3%) en je bent dood. Jodium is hartstikke giftig!
 
En je hebt er kennelijk geen moeite mee dat je met dit goedje kakkerlakken om zeep kan helpen?

Ik wacht er nog mee ,ik heb nog nergens ervaringen gelezen.
 
Jodium het je nodig, drink er een kopje van (3%) en je bent dood. Jodium is hartstikke giftig!

De complete familie van haloiden is giftig, maar met jodium heeft het lichaam een symbiose, waardoor het zelfs noodzakelijk is voor de schildklier. Dit in tegenstelling tot de andere haloiden als chloor, bromide en fluor. Het menselijk lichaam heeft ook geen borax nodig.

Mike
 
zover ik begrepen heb helpt borax om calcium daar te krijgen waar het nodig is, in de botten en tanden.
Wat zou borax kunnen betekenen voor de stoffen in de vaccins, wat moet er nog meer in die botten (bedacht door de gifmengers)? In die zin dus giftig. Ik vraag me af of dat opgaat als je die substanties links laat liggen en alleen de gezonde zaken tot je neemt, wat borax dan voor je doet.
 
Deze discussie geeft m.i. genoeg denkvoer om eens stil te staan bij de vraag waar alle informatie op het internet vandaan komt. Er wordt prachtig mooi geschreven over middelen die 'gezond' en 'genezen' zouden zijn, echter blijft het zaak je eigen gezonde boerenverstand te blijven gebruiken. Dit is volgens mij nu precies waar (o.a.) Mike steeds weer zeer terecht op hamert. Voeding is het geneesmiddel, niet al die losse middeltjes waarvan de werking nog helemaal niet zo bekend en zeker is als dat de informatie op internet beschrijft.

Als dit middel in vaccins gebruikt wordt moet je jezelf toch eens afvragen wie de oorspronkelijk bron van informatie is over het 'goede' van Borax.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.322
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan