Borax

Hoi Mijnlijf: bedoel je twee theelepeltjes borax-oplossing of 2 theelepeltjes borax-poeder?
 
Mijnlijf,

Waar koop jij die borax?

Ik zie ook een verhoging van testosteron van 33% na een week. Dit betekent dus ook dat het helend is voor de bijnieren.

Werkt ook samen met magnesium voor nog betere ontspanning en staat ook bekend als ontgiften van bijv fluoride.

Klinkt wel heel interessant allemaal. Ga me er morgen even verder in verdiepen.

 
Ik heb ook borax gekocht, heb het nog maar 1x gebruikt. De dosering is wel lastig. Als ik zo'n klein beetje poeder in een hele liter oplos en dan daarvan weer een theelepel neem is het wel héél weinig. Bovendien is de concentratie volgens mij heel erg verdeeld in de literoplossing, dus heb je geen idee hoeveel je eigenlijk binnenkrijgt.
 
Ik koop de Borax gewoon bij de DA drogist voor 4.50 per kilo van Tendo`s .
Ja 2 theelepeltjes van de oplossing en ben vandaag naar 3 gegaan .
Als je het rustiger opbouwt Gadsie heb je minder last van ontgiften merk ik .
 
@Gadsie: in een oplossing is de verdeling normaal zeer goed.
Even schudden voor gebruik en je heb een bijna perfecte verdeling.

Ik zie 4% oplossing verkocht worden. (niet voor inwendig gebruik, maar dat staat bijna overal bij) Dat houdt in dat 40 gram oplosbaar is in 1 liter water. Wij hebben het over minder dus het zou goed moeten oplossen.

Ik begrijp alleen de hoeveelheden waar jullie het over hebben niet.
De link van Tanja heeft het bij bijvoorbeeld Candida over 100ml oplossing (van 5 a 6 gram in een liter) over de dag verdelen.
Je krijgt dan per dag ongeveer "1/8 teaspoon of borax powder or 500 mg" binnen.
De standaard dosering is "Standard dose = 1 teaspoon (5 ml) of concentrate. This has 25 to 30 mg of borax"

Nogal een verschil.
 
Ja ik heb idd 6 gram opgelost in 1 liter water .
In een klein beetje heet water oplossen en dan bij de rest van het water gooien .
 
Voor zover ik het goed lees:
De dagelijks benodigde hoeveelheid is zeer klein.
Bij klachten en/of een tekort wordt er tijdelijk een hogere dosis genomen. (wel opbouwen)

Ik kan eigenlijk niet geloven wat ik er allemaal over lees!
 
Het valt me op dat er in het stuk van de link van Tanja vooral geschreven wordt dat het mineraal Boron tegenwoordig mist in de groente met dank aan kunstmest. Maar is het nu zo dat dit mineraal alleen maar voor komt in groente of kunnen we het ook binnen krijgen met vlees?
 
Goede bronnen van borium zijn: Wortelgroenten zoals aardappelen, pastinaken en wortels die in boriumrijke grond verbouwd zijn. De meeste fruit- en groenten soorten bevatten borium, in vlees en vleesproducten zit geen borium.

http://www.natuurlijkerwijs.com/mineralen.htm


Misschien in rauwe melk?
 
Het zit in melk, ook in Keltisch zeezout.
De vraag is of dat genoeg is, zeker als je eenmaal een tekort hebt.
In melk zal de hoeveelheid afhangen van de bodem, ik denk dat die nogal tegen zal vallen.
 
Groenten uit boriumrijke bodem zal ik niet zo snel kunnen vinden lijkt me. Vlees zit het dus niet in, dat is erg jammer. Melk drink ik nog niet, want elke keer heb ik weer ruzie met zuivel. De door Tanja genoemde voeding zijn een no go.
Nou, zo blijven er toch maar weinig mogelijkheden over lijkt me.

Het is toch te erg dat de grond zo uitgeput wordt door de snelle landbouw dat je de goede voedingsstoffen niet meer binnen krijgt :(
 
Overigens wordt er in het stuk Maca genoemd. Ik geloof best dat dit een goede bron van bepaalde voedingsstoffen is, maar er zijn helaas ook weer nadelen aan verbonden (staat elders op dit forum geschreven).
 
ik vind het heel raar dat het niet in vlees zit.. dieren hebben het net zo hard nodig als mensen, dus het zou er toch gewoon in moeten zitten?..
maar zou het anders bv wel in orgaan vlees kunnen zitten? of botten/gewrichten?

Wikipedia schrijft ook toxiciteit toe aan borax, raar eigenlijk dat iets zo essentieels zo weggezet word.
al blijkt hier uit ook hoe makkelijk mensen elkaar na praten.
een wetenschapper doet een onderzoek dat borax toxisch verklaart en het word voor waar aangenomen door de rest.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Boor_%28element%29

Toxicologie en veiligheid

Het element en de boraten zijn niet giftig en vereisen geen bijzondere voorzorgen. Boorzuur en borax zijn giftig voor het zenuwstelsel, de nieren en de lever van de mens. Zij kunnen worden opgenomen via beschadigde huid. Ook bij gewoon huidcontact kunnen reeds overgevoeligheidsreacties optreden. De boranen en sommige organoboorverbindingen zijn echter wel giftig en brandbaar en dienen met kennis van zaken behandeld te worden.

aldus wiki.

interessant stuk dat borax, misschien ook maar eens proberen.

ps: wel raar dat het niet in vlees zit.. volgens Weston Price moet al het nodige in dierlijke afkomst te vinden zijn.
 
Inderdaad Maarten, ik denk dan ook dat alles wel in vlees zit. Anders moeten we weer verplicht aan de worteltjes ;)
 
Het element en de boraten zijn niet giftig en vereisen geen bijzondere voorzorgen. Boorzuur en borax zijn giftig voor het zenuwstelsel, de nieren en de lever van de mens.

Het spreekt elkaar dus tegen, want borax is een boraat.

Maar zoals met alles, bepaalt de dosering de toxiciteit. Natriumchloride (keukenzout) is net zo giftig (categorie LD50), maar dat staat niet op Wikipedia.



 
Maar zoals met alles, bepaalt de dosering de toxiciteit. Natriumchloride (keukenzout) is net zo giftig (categorie LD50), maar dat staat niet op Wikipedia.

ja idd, Walter Last zegt dat ook in dat stuk.

@ mijnlijf, hoelang gebruik je al borax? en had je al snel resultaat?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.195
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan