antidepressiva

@liesje
Het programma is ook in het Nederlands: www.dewegterug.nl
Op de home pagina kan je het boek in het nederlands aanvragen. Hierin staat precies uitgelegd hoe ja kan afbouwen.
De supplementen die worden geadviseerd slik ik ook. Ik was eerst nogal sceptisch maar het heeft bij mij tot nu toe echt gewerkt.
 
@bananenjam
Ik denk inderdaad dat je veel te grote stappen neemt. Ik deed het in het begin ook zo. Het leek dan prima te gaan maar na drie maanden gaat het dan mis. Dit staat ook beschreven in het boek van De Weg terug. Ik zou het zeker aanvragen, het is gratis.
Mijn behandelaar zei altijd dat ik dan echt een serotonine te kort heb als de klachten bij een verlaging terugkomen, maar inmiddels heb ik kunnen aantonen dat dat niet zo is maar dat het ontwenningsverschijnselen zijn.
Waarschijnlijk heb jij die nu ook. Je krijgt vaak die ontwenningsverschijnselen als waar je voorheen de klachten van had. Vandaar dat nu bij jou de depressie soms lijkt terug te komen. Bij mij kwam de angst terug. Nu zit ik op 4 mg en bijna geen klachten (af en toe wat schokjes in mijn hoofd, misschien herken je dat wel). Na een paar dagen is dat dan weer over.

Het programma adviseert om iedere 3 weken (als het goed gaat) met 10% te verminderen. Dus als je gaat minderen vanaf 10 mg is dat 1 mg per vermindering. Ik durfde dat niet aan en ben lager gegaan. Ik heb een digitaal weegschaaltje gekocht van ca. € 35,--. Ik snij de tabletten in stukjes en weeg het af tot de gewenste dosering. Je hebt dan allemaal losse stukjes maar die doe ik dan in een lege capsule. Deze heb ik ook via internet besteld.
Iedere dag dus 1 capsule met de juiste dosering. Het is even een werkje maar het is ideaal. Een apotheek doet het niet voor je, of je moet een vermogen betalen. Vloeibaar heb ik ook al eens geprobeerd maar daar kreeg ik heel veel klachten van.

Via het programma van De Weg terug heb ik ook regelmatig contact met Carola. Zij kan je ook helpen als je vragen hebt over het programma en de supplementen. Ik slik slechts 2 supplementen, omega-3 en JNK. Normaal zou ik niet kiezen voor omega-3 maar alleen met goede vetten en levertraan ging het niet lukken.

Als je momenteel nog klachten hebt kun je proberen dit te verhelpen door de supplementen die zij adviseren voordat je besluit om weer verder te verlagen.
Ik verminder pas weer als ik me goed voel.

Ik hoop dat dit wat voor je is. Als je me prive wilt mailen mag ook, dan hoor ik het wel.
 
Hiebij nog de link van het weegschaaltje dat ik heb aangeschaft

http://dealexpress.nl/weegschaaltje-0.001-gram/
 
Bedankt voor de tip, nooit aan gedacht zo'n weegschaal, maar wel een onmisbaar ding als je geleidelijk wilt afbouwen. Ik ga me er eens in verdiepen :)
 
Geef dan nu uw mening over de services die ziekenhuizen bieden!

Bent u tussen de 40 en 60 jaar? Geef dan nu uw mening over de services die ziekenhuizen bieden! Deze enquête is gericht op het verbeteren van deze services. Uw medewerking wordt erg gewaardeerd en uw mening is van belang!

De enquête is bereikbar via de volgende link:

https://qtrial2016q4az1.az1.qualtrics.com/jfe/form/SV_7OPsNPWfjJ37vTf

Hartelijk dank!
 
In dit artikel schrijft Hans van Maanen hoe 'wetenschappelijk bewijs' voor de werking van medicijnen wordt geleverd. Men vrage een spookschrijver, laat de negatieve resultaten weg, verzint of overdrijft de positieve effecten en neemt een 'key opinian leader' in dienst om de academische geloofwaardigheid te verzorgen.
http://pbs.twimg.com/media/CwhfltAXEAA4avf.jpg
 
Wat vreselijk. Ik herken het. Het ergste is dat mijn antidepressiva maar tot 5 mg af te bbreken zijn. Daar word ik wel neerslachtig van. Dat zou betekenen dat ik niet of heel moeilijk kan afbouwen. Ze heten citalopram.
 
Heb net op Internet gezocht..Ze hebben mij verkeerd voorgelicht. Mijn huisarts en mijn apotheker zeiden dat er geen druppelvloeistof was van citalopram maar deze is er wel! Wat een opluchting. Dit bied perspectief
 
LIVE Peter Gotzsche in debat met Nederlandse psyhciaters @ de Balie http://live.debalie.nl/1/index.php
 
Heeft iemand het supplement calmiton al geprobeerd?
Het bevat alfa S1 caseïnedecapeptide (LACTIUM®), een natuurlijk bio-actief stukje eiwit, dat werd verkregen door enzymatische splitsing van melkeiwit en waarvan de werking wetenschappelijk is onderbouwd en het
bevat ook passiebloem (Passiflora incarnata), gestandaardiseerd op 2,5 % vitexine.

Ik had eens gelezen dat iemand ook gebaat was met colostrum tegen angst, dat zal misschien oa ook door die caseine-peptidee komen. Volgens het merk zelf werkt het ook voor bij wie valeriaan en Sint-Janskruid niet werken.
 
@ Mark,

jawel, maar ik voel er eigenlijk niks van, behalve een lichtelijke stekende 'pijn' in m'n hoofd. Ik heb wel eens op youtube gezien iemand die er erg bij gebaat was, maar die het vapede, misschien dat dit beter opneembaar is. Ik heb wel een vaporizer, maar hiervoor heb je een liquid vaporizer voor nodig. Misschien dat ik het ooit nog eens koop. Heb jij het al geprobeerd?
 
Een tijd terug heb ik het een periode gebruikt, maar omdat ik toen met veel dingen aan het experimenteren was, kon ik het niet goed beoordelen. Ik wil het in de toekomst weer gaan proberen (Cibdol), ook omdat het neuronen beschermt en zelfs zou kunnen regenereren.

Mark
 
Ik zal mijn potje ook wel opgebruiken want mensen met artrose zijn er ook bij gebaat las ik in de reviews.
 
Mensen met een depressie heben ook vaak baat bij extra magnesium. Het liefst via de huid op nemen dus kies voor olie of gel.
 
Ik had een discussie met twee psychiaters (waarvan een hoogleraar en de ander slikt zelf antidepressiva tegen zijn dwangneurose). Hun punt is: er zit geen fluoride in AD, wel een verbinding met het element fluor, maar het element fluor zit al op diverse plaatsen in het lichaam.

Hun visie komt ongeveer overeen met deze: https://ilikemyteeth.org/fibbing-fluoride/
Uiteindeljjk kreeg ik de chemischische verbinding van fluoxetine: C17H18F3NO. En deze website: https://t.co/pAF9Rm6xQC hier is ook een app van erg handig by the way die heet FK voor iedereen die wil weten wat medicijnen doenqua indicatie en contra indicatie.

Mijn punt is: het element fluor komt los zelden voor, gaat dus bijna altijd een verbinding aan en elke verbinding met fluor wordt fluoride genoemd. Conclusie: er zit wel degelijk fluoride in AD en weer geleerd dat discussie met witte jassen meestal zinloos is. Want zij zijn profs en ik ben leek dus voor mij moeilijk onderscheid te makenin stofjes enz... . En op dat punt haak ik maar af. Dat er ruim 1 miljoen mensen in NL AD slikken schijnt ook niet te kloppen volgens de ene arts, mensen halen wel de medicijnen op maar slikken niet zegt hij en de telling klopt niet. yeah right dus we betalen met zijn allen die rommel via de verziekeraars en het wordt weggegooid??
http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M4&s=M65&ss=P1355
 
Alex Jones draait er niet omheen. Hij noemt het 'weaponized fluoride' - fluoride die als wapen tegen ons wordt ingezet.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.613
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan