antidepressiva

Gebaseerd op uitgebreid onderzoek, zijn er specifieke “voedingssupplementen” voor dit programma samengesteld. Bij het helpen van mensen om van hun psychoactieve medicatie af te komen, heeft het gebruik ervan, in samenhang met het volledige en complete programma, geleid tot een hoge slagingspercentage. Het vermindert ook de mogelijke en gevreesde afkickverschijnselen enorm.

Kwestie dus van goede gezonde voeding. Schrap al het ongezonde en begin aan welk gezond(er) dieet ook. Het lichaam snakt naar voedingsmiddelen. Als het dit krijgt zal je zien dat de behoefte aan de antidepressiva vanzelf verdwijnt.
 
Dat is denk ik een beetje kort door de bocht Heksje. De huidige antidepressiva zijn echt vreselijke middelen die je hele systeem in de war gooien. Het is echt niet zo dat als je gezond eet dat je 'geen behoefte meer hebt aan antidepressiva'.

Het zou echt goed kunnen dat specifieke supplementen kunnen helpen bij het verminderen van de problemen die ontstaan tijdens het afbouwen.
 
Het is echt niet zo dat als je gezond eet dat je ‘geen behoefte meer hebt aan antidepressiva’.

Dat is dan waarschijnlijk jouw ervaring. Die van mij is anders, dus dat "echt niet zo" valt best mee ;)

Ja suppletie zou kunnen werken, dus goede voeding ook. Suppletie is immers een surrogaat voeding.

Dat het vreselijke middelen zijn, daar zijn we al wel massaal over uit.

Er zit echter helaas teveel in het hoofd van gebruikers van antidepressiva dat ze er niet vanaf kunnen komen. Ja het levert problemen op als je stopt, maar ik zou zo graag willen dat mensen zich niet zo gek laten maken door al dat soort verhalen. Het kan namelijk wel. De keren dat het niet gaat zijn veelal de keren dat mensen zich niet gezond voeden.
Laten we het positief houden want alleen daarmee kom je er! Niet met al die waarschuwingen en spookverhalen dat het niet kan, niet zomaar lukt etc. Bedenk ook dat er vaak weer commerciële belangen achter zitten, zoals bij bovenstaande link.
 
Ik wil jou ervaring niet teniet doen, maar ik vind het gewoon raar wat je zegt. Antidepressiva wordt niet ingenomen omdat mensen er zin in hebben of iets dergelijks, dus dat de behoefte weg zou vallen door gezond te eten klinkt vaag. De symptomen die kunnen optreden bij het stoppen lijken het gevolg te zijn van een chemische onbalans die is ontstaan door het gebruik van antidepressiva. Zo lang je het blijft gebruiken zal die onbalans blijven bestaan en zal hij niet minder worden. Dat is juist de reden waarom het afbouwen zo geleidelijk aan moet gebeuren, zodat de balans stapje voor stapje (en daarbij hele kleine stapjes) weer kan worden hersteld.

Ja suppletie zou kunnen werken, dus goede voeding ook. Suppletie is immers een surrogaat voeding.

Dit is niet waar. Met suppleties kan je geïsoleerde stoffen met bepaalde therapeutische werking in doses toedienen die je niet kan bereiken met voeding. Ik zeg niet dat dit hier het geval is, maar supplementen kunnen wel degelijk een plaats hebben naast voeding.

We staan hier normaal gesproken voor om alles in natuurlijke context te gebruiken, maar in een uitgangssituatie die volledig verstoord is door iets als antidepressiva worden de kaders anders.

Ik ben het helemaal met je eens dat de benadering positief zou moeten zijn en dat mensen gestimuleerd zouden moeten worden om met deze troep te stoppen. Het is echter ook verstandig om ons te beseffen dat disbalansen die in een natuurlijke situatie nooit zouden kunnen ontstaan soms een grondiger aanpak vergen.

 
Hamster, je leest in mijn berichten iets wat er niet staat.

Ellenlange berichten over hoe moeilijk het is, hoe grondig het moet, wat een ellende het is die kennen we nou wel. Daar staat het internet en dit forum al bol van en ik ontken dit overigens nergens.

Laten we dit niet steeds herhalen maar gewoon eens een hoopvol bericht erin gooien.

Dus gewoon even simpel: met goede gezonde voeding kan je de 'noodzaak' voor het gebruik van antidepressiva overwinnen (evenals andere 'noodzaak' voor medicatie).

Punt. Moeilijker dan dat is het echt niet.

En nee, dat is geen ontkenning van de problematiek echter wel erkenning van de oorzaak van alle problematiek en dat is ongezonde voeding en ondervoeding.
 
Ik denk dat we het gewoon oneens zijn. Met voeding zou je de noodzaak om antidepressiva te gaan gebruiken weg kunnen halen, maar er zijn mensen die het al vele jaren gebruiken. Die zijn dat station al lang gepasseerd. Ook jouw mening dat de oorzaak van alle problematiek ongezonde voeding en ondervoeding is deel ik niet, maar voor deze discussie laat ik het hier bij :)
 
Die zijn dat station al lang gepasseerd.

Nee, nee en nog eens nee. Er zijn geen stations gepasseerd. Dit is nu precies een voorbeeld van de negatieve insteek die ik bedoel en te vaak aantref. Ook na vele jaren gebruik van ad is stoppen ermee mogelijk met goede voeding.


Ook jouw mening dat de oorzaak van alle problematiek ongezonde voeding en ondervoeding is deel ik niet


Ongezonde voeding en ondervoeding is tezamen met stress de oorzaak van alle ziekten, aandoeningen en problemen. Als je die mening niet deelt dan heb je hier nog veel te discussiëren op dit forum denk ik ;)



 
Ik ga met Heksje mee. Depressies komen voort uit een slachtoffermentaliteit, waarbij er teveel gedacht wordt vanuit het probleem en niet vanuit de oplossing. Het is NOOIT TE LAAT om je voeding, leefstijl of mentaliteit te veranderen! Zelfs al betreft het een dodelijke ziekte (zoals bijv, kanker, AIDS of hepatitis C), dan nog is kwaliteit van leven voor de dagen, weken, maanden of jaren die je nog gegund zijn van het uiterste belang voor de waardigheid en menselijkheid van de patient.

Het is nooit te laat en praten over 'gepasseerde stations' getuigt van dezelfde slachtoffermentaliteit die aan de basis ligt van de klacht. We worden passief en afhankelijk gehouden en dus blijven we denken vanuit het probleem. Alle schijnbaar onbeklimbare bergen worden altijd met 1 stap tegelijk bedwongen, het gaat om geduld, geloof en vertrouwen in het zelfhelend vermogen van lichaam en geest!

Mike
 
Ik denk toch echt dat datgene wat ik over probeer te brengen niet datgene is wat bij jullie aankomt.

De onenigheid ontstond toen Heksje haar opmerking plaatste over de supplementen die onderdeel zijn van het programma 'de weg terug'. Die opmerking is een diskwalificatie van dat hele programma, 'want als je gezond eet heb je rat hele programma niet meer nodig, want je behoefte om antidepressiva zal verdwijnen'. Met die constatering ben ik het niet eens.

Waar ik het zeker wel met jullie eens ben is de noodzaak om gezond te eten, volgens de WAPF richtlijnen. Dat sta ik sowieso voor, of iemand nou gezond of ziek is. Met een gepasseerd station bedoel ik dan ook zeker niet dat het niet meer nodig is om fatsoenlijk te eten. Ik bedoel dat wanneer iemand (soms vele jaren lang) SSRI's gebruikt dat diegene daar niet simpelweg vanaf kan komen door gezond te eten. Je kan nog zo gezond eten en nog zo veel vitamine ADK en mineralen binnenkrijgen, ik ben er van overtuigd dat het altijd gevaarlijk is om zomaar ineens (zoals je doet als je er toch geen 'behoefte meer aan hebt') mee te stoppen. Antidepressiva zijn van een andere orde dan voeding. Bij het stoppen is tijd een belangrijke factor, omdat je lichaam heel wat zal moeten herstellen na het gebruik van dergelijke medicatie. Daarom is het raadzaam om langzaam af te bouwen, zodat het lichaam kleinere aanpassingen tegelijk hoeft te doen. Daar voor zijn verschillende mogelijkheden, bijvoorbeeld afbouwen met taperingstrips om een programma als de weg terug.
 
Ik deel de mening van Hamster. Als je al jarenlang antidepressiva geslikt hebt, kom je niet meer weg met alleen goede en volwaardige voeding. De ad heeft dan teveel in de war geschopt en daar moet je mee dealen door zeer langzaam af te bouwen en je lichaam weer een eigen kans te geven.

Als je nog geen antidepressiva slikt en je hebt wel de klachten van depressie en somberheid, dán is goede en volwaardige voeding de eerste oplossing en goede supplementen de tweede, aanvullende. Ik heb dit destijds niet geweten. Maar tegen iedereen die nu met mijn klachten van toen loopt, zou ik zeggen: begin er NOOIT aan, aan antidepressiva.
 
Hoi iedereen
Na lange tijd te moeten herstellen en veel dingen die gebeurt zijn even een update. Jammer dat het geen weston price meer heet. Ik blijf het forum ondersteunen indien mogelijk. Blij dat dit er nu is. Na mijn ad stop was ik ernstig depressief en angstig. Weer gestart zit nu op 30 mg. Ondertussen direct naar Ron velthuis gegaan en die constateerde toch een te laag t 4!!! Iemand op het forum heeft me al vaker gezegd je overgewicht en haaruitval komen Door de Schildklier! ! Voel me best stom dat ik niet eerder aan de bel getrokken heb. Na een start met 37,5 mg levothyroxine ( wat ik liever niet heb maarja) ben ik nu in vier maanden 16 kilo afgevallen! ! Moest wel minder eten en wat wandelen. Dit is al een enorme stap voor mij en ook voor mijn zelfvertrouwen. Ik word nooit maatje 36 want ik ben vrij groot gebouwd maar slank ben ik weer. Tevens heb ik veel meer energie. Toch hakt de angst en depressie er nog vaak in. Dan kan ik echt van de spanning helemaal niks meer en moet ik veel huilen en rust. Ik denk dat mijn bijnieren ook nog steeds uitgeput zijn want als ik opsta ben ik duizelig. Daarnaast ben ik na veel mentale of lichamelijke inspanning erg uitgeput. Dus er is nog werk aan de winkel. Samen met de adviezen van Marijn en Ron en zoveel mogelijk ontspanning en mijn psycholoog probeer ik om steeds verder te komen. Voor nu slik ik 10 mg minder ad dan eerst dus dat is al een overwinning!
Agaat
 
Dat angst en depressie er in kan hakken komt mij heel bekend voor. Maar gelukkig kan ik zeggen, dat ik mentaal nu veel sterker ben geworden en er niet erg veel last meer van heb. En ik hoop voor jou Agaat, dat jij ook zover gaat komen, die 10 mg minder is al een hele stap. Ik voel me je mee!

Thineke
 
Dank je wel Thineke!!! Ja ben al blij met 10 mg minder. Nu zit ik met een ander probleem. Mijn schildklier werkt volgens het laatste bloedonderzoek weer te snel. Maar ik lees hier vaker dat bloedonderzoek niet alles zegt. Wil graag gaan temperaturen. Moet nu minder schildklier medicatie nemen maar voel me er zo goed bij. Geen hartkloppingen of gejaagdheid etc. Weet iemand welke temperatuur ik moet hebben? Ik weet dat ik het als vrouw op de tweede dag van mijn menstruatie moet meten. Ron ziet niks in een urine test ( ron velthuis natuurarts) maar volgens Pike was dit beter.? Hoe denken jullie erover?
Agaat
 
Hoi Paika, enige jaren geleden bleek ik een te trage schildklier te hebben maar kwam er toen achter - ik meen via het forum over schildklier - dat ik geen reguliere middelen wilde hebben. Via het ziekenhuis nam ik wel 14 dagen thyroid om te proberen - ik raakte meteen een pondje gewicht kwijt ja - maar daarna ben ik ermee gestopt en overgestapt. Het valt me tegen van Ron dat hij regulier voorschrijft.
Sindsdien neem ik thyreoidum 30 mg. Het komt van de Natuurapotheek Pijnacker op voorschrift van arts. Krijg ik niet vergoed. Lange tijd waren de bloedwaardes niet denderend maar ik had (ogenschijnlijk) nergens last van. Nu eindelijk zijn de bloedwaardes in orde.
Ik slikte er ook bij van NOW - Thyroid Energy. Ik nam dat eens mee naar de huisarts, die bekeek de ingredienten en zei: Vit B12 doet niets, Zinc doet niets, Selenium doet niets, afijn, wat moet ik bij die man.
Ik heb het boek "Slim op uw juiste gewicht" - De omzetting van T4 naar T3 kan verminderd zijn door tekorten van zink en selenium. dat zijn nu juist precies de tekorten waarvan bekend is dat ze in onvoldoende mate in onze voeding voorkomen.
Verder ben ik hier op dit forum eens tegengekomen Total Thyroid van Nutri West - gekocht bij Gezondheid aan huis. Dat produkt sprak me toen ook heel erg aan.
Probleem is altijd hoe kan ik bewijzen waardoor de bloedwaardes nu goed zijn.

Ik slik nu - als voorbeeld - enzymen, ook omdat het me enorm aansprak toen ik erover las. En wat denk je, plotseling een betere stoelgang. Daar nam ik het niet voor.
Er is nu wel iemand - een fysiotherapeut - inteligente man - die zegt dat je je lichaam niet moet laten wennen aan steeds dezelfde medicatie. Dan wordt het lui. Dus eventueel een tijdje stoppen of veranderen.
Dit klonk mij heel zinvol in de oren.
Je bent inmiddels lekker afgevallen, zou kunnen dat als je stopt met regulier dat je weer iets aankomt, maar dan doe je natuurlijk je uiterste best om dit zo te houden.
Ik heb ook (vroeger) vasten-reinigingkuren gedaan, om mijn hele systeem lekker op te schonen. Hou dat eens in gedachten. Misschien spreekt het je aan.
Liesje
 
Hoi liesje ik realiseer me dat ik iets verkeerd gedaan heb. Ik slik naast levothyroxine ook thyreiodum 90 mg en die laatste moest ik nu minderen van Ron. Ik vind juist dat Ron het heel goed aanpakt. Hij heeft me eerst thyreiodum gegeven voor t3 en pas vijf maanden geleden de levothyroxine ivm t 4.
Sorry dat zo onvolledig was!! Maar ik slik ook selenium en zink en toch is mijn tsh nu te laag vandaar minderen met thyreiodum. Schildklier werkt volgens het bloedonderzoek te snel maar ik vraag me af of bloedonderzoek wel goed alles weergeeft. Ik heb immers geen verschijnselen van een te snelle schildklier
Welke enzymen neem jij? Want ik kan ook zo moeilijk naar het toilet
Agaat
 
Paika je blijft dus als ik het goed begrijp een regulier schildkliermedicijn slikken naast thyreiodum. Ik persoonlijk zou het liever andersom doen, de reguliere weglaten, maar dat is zuiver gevoelsmatig. Ik slik trouwens maar 30 mg per dag. En niemand heeft me ooit gezegd meer of minder te nemen.
Zelfstandig heb ik dus besloten genoemde dingen er bij te doen.
Ik neem Vasolastica (is voor hart- en vaatstelsel) en Cerebrase (zenuwstelsel). Dit heb ik zelf besloten. Gezocht op www.enzymtherapie.nl.
Ik kwam toevallig enzymtherapie ergens tegen en heb het dus noooooit genomen met het idee mijn stoelgang er door zou verbeteren. Ik heb trouwens een zeer complex probleem, niemand weet daar raad mee. Zie endeldarmklachten.
Er worden altijd vezels aangeraden, ik heb in huis Darmmanagement/Daycare van www.powerdetox.nl. Ik vind het een zeer goed produkt, heb het gebruikt toen ik nog de hele dag diaree had. Gebruik het nu niet omdat het mijn probleem niet oplost. Misschien kun je een proefpakje krijgen. De ingredienten staan op website geloof ik.
Verder heb ik in huis Mucoperm, helpt het darmslijmvlies te herstellen. Zitten veel goede ingredienten in. 1 pakje geproefd, vond ik niet lekker maar als mijn andere produkten op zijn ga ik het wel nemen, dus dan heb ik alleen maar de Mucoperm en over smaak valt niet te twisten en iets gaat ook wennen.
Als ik jouw verhaal hoor zou ik voor de Mucoperm gaan en Kefir.
Dus laat je onderbewustzijn spreken.
Succes.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.342
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan