antidepressiva

Hoi Liesje ik neem ook niet zomaar levothyroxine. Het is al drie jaar zo dat ik maar blijf aankomen. Het werd steeds erger. Natuurlijk wil ik het tzt wel weer afbouwen maar het is maar een klein beetje. Dank voor je tip over de enzymen. Ik laat me ook Door mijn intuïtie leiden. Die geeft aan dat ik boron moet gebruiken. Ik heb nl zowel een vitamine d probleem als een homocysteine probleem. Ook een te laag testosteron. En hiervoor werkt boron heel goed. Het zou ook de t4 verhogen. Ik heb het vanmiddag zitten lezen. Ik houd je op de hoogte
Agaat
 
Boekentip mbt dit onderwerp; uw brein als medicijn van Dr. David Servan-Schreiber
 
er zijn ook mensen die de MIR methode gebruiken om de schildklier te normaliseren en commentaren onderaan dat het werkt,

http://www.mirmethode.nl/category/schildklier/

gratis en voor niets!
Zelf wil ik dit ook doen, maar vergeet steeds "de spreuk" hahaha.

Op moment ook super druk, we hebben een Duitse Staande langhaar pup in huis genomen en is best wel wennen, weer helemaal van begin af opvoeden.
 
Hoi Marijan Dank je wel!!! Ik ga het zeker proberen. En ik laat hier iets weten of het helpt! Ben heel benieuwd
 
Ik zie dat mijn Bib het boek "uw brein als medicijn" in huis heeft. Ik lees liever een boek dan alles op website.
Paika de enzymen laat ik weer een paar dagen staan plus al mijn supplementen.
Het kan zijn dat ik de enzymen ook om en om moet nemen. weet het even niet. Ik was weer wat aan het uitproberen met de stoelgang. Nu ging ik helemaal niet meer en heb 2x stoelgangthee genomen. In nood kan ik de thee wel aanraden. Er zijn vele merken in de handel, hoewel de hoeveelheid senna er niet opstaat. In 2009 heb ik het ook gebruikt en moest ik steeds de leverancier vragen naar de hoeveelheden.
Senna wordt aangeraden niet te vaak te gebruiken, maar ik ben van plan het nu om en om te doen, soms spoelen met water en soms thee. Je zou toch denken dat ik na zoveel jaar klaar ben met alles uitproberen.
 
Liesje. Wat vervelend van je stoelgang. Ja thee met senna heb ik vaak gedaan maar nu al twee jaar niet meer. Het is zo slecht om lang te gebruiken. Ik gebruik dagelijks twee pilletjes met vijgen en pruimen extract en dit werkt heel goed voor mij. Er zit wel weer vulmiddel in wat ik dan weer minder vind maarja...Succes met de stoelgang blijven proberen
Groetjes
 
Thee ga ik zeker niet vaak gebruiken. Ik heb vandaag mijn 3e massage gehad, (zoek op Fascia therapie) is speciaal gericht op verklevingen, maar ik denk dat ik ondanks een grote operatie destijds weinig of geen verklevingen heb. Soms voel ik wat hele kleine pijntjes maar dat mag geen naam hebben. Ik heb vandaag gevraagd hoe ik mijn buik tijdens het spoelen kan masseren en dat heeft hij me uitgelegd. .

Ik dacht dat het tussendoor ook nog nodig was maar volgens hem niet. Dus alleen maar tijdens het spoelen.
Op weg naar huis gedacht wat kan ik nog meer zelf doen. Bij Dirk een doos pruimen gekocht. Sinds 2009 al heel voorzichtig met fruit, maar nu durf ik het wel aan.
 
Even een vraagje tussendoor voor Paika: die pilletjes met vijgen en pruimen extract, hoe heten die? Daar ben ik nieuwsgierig naar ;-)

Th.
 
Thineke ik kijk straks even en dan zet ik het erop

Liesje ja massage kan ook helpen. Bij helpt shiatsu massage ook om te ontspannen en dan kan ik ook beter naar de wc.Ook pruimen kunnen helpen. Ik begrijp het ik eet ook niet veel fruit meer sinds ik wapf eet maar regelmatig wat bosbessen of frambozen of papaya voor complete vit C. Interessant die fascia therapie. Hopelijk helpt het je verder. Merk je er al iets van?
 
Thineke het heet darmmild van wapiti en het is bij het kruidvat en bij een kruidenzaak vaak te koop. Ik doe het dagelijks en kan hierdoor elke dag naar de wc. Er zit geen senna in ofzo
 
is dat hier al genoemd, Oxypowder, is fijn om naar toilet te kunnen, geen buikpijn en komt goed los. Het is actieve zuurstof met magnesium als ik me goed herinner.
Volgens ik heb gelezen komt hiermee jarenlang aangekoekte zooi in darm vrij en wordt geloost.
 
Dank je Paika, het staat op m'n boodsch.briefje inmiddels :D

Oxypowder wil ik ook weer gaan bestellen, heb ik heel veel baat bij gehad.

Th.
 
Die darmmild zal zeker goed helpen maar er zitten wel veel hulpstoffen bij die wij in principe niet willen.
 
Dat was mij ook opgevallen. Ga ik nog even wat meer over proberen uit te zoeken, gewoon voor mezelf. De naam 'Wapiti' gaf mij de indruk dat het iets natuurlijks zou zijn :O

Thineke
 
Het is gelukt om het afgelopen jaar van 10 mg paroxetine naar 5 mg te gaan. Het liefst was ik nooit aan deze rotzooi begonnen, maar ik moet nu accepteren dat het afbouwen heel erg langzaam moet gaan. Ga ik te snel dan krijg ik suïcidale en andere destructieve gedachten. Ook lichamelijk ging het heel erg slecht op 3,5 mg, ik krijg dan allerlei symptomen van een trage schildklier en 's nachts denderen de gedachten maar door. 3,5 mg gaat nu dus echt niet. Toen ik van 3,5 naar 5 mg ging verdwenen de nare gedachten en de heftigheid van de lichamelijke klachten. Tegelijkertijd hoogde ik de zink op van 15 mg naar 30 mg. Als ik dan even hardop ga denken dan vraag ik me af of ik dus daadwerkelijk een ondersteuning krijg van de ad op het gebied van de serotonine huishouding? Of worden al die zaken afkick verschijnselen? Of allebei? Of was het door de zink?
Dat er hoe dan ook een schildklier/bijnier issue is door chronische stress en ondervoeding is een feit en toen ik in april dit jaar begon met dierlijk schildklier hormoon en adrenal cortex verdwenen de destijds hevige depressieve gevoelens als sneeuw voor de zon, wat een schot in de roos!
Denken jullie dat het zinvol is om neurotransmitters te laten onderzoeken?
Welke supplementen raden jullie aan?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
@bananenjam
Heel erg knap van je dat het gelukt is om af te bouwen naar 5 mg. Ik weet hoe het is, ben inmiddels zelf afgebouwd naar 4 mg.
Hoe groot zijn de stappen die jij neemt? Zijn ze wellicht te groot. Ik ga nu in stappen van 6%. Vorig jaar ging ik een keer van 9 naar 7,5 mg. Na drie maanden ging het compleet fout. Ik krijg dan niet de destructieve gedachten maar angst, wat ook de reden is dat ik ooit met die rotzooi ben begonnen.
Ik volg nu het programma van The Road Back en dat bevalt me zeer goed.
 
The Road Back heeft het ook over supplementen. Neem je die er dan bij gif-vrij?
Zo ja wat voor supplement is dat dan, ik zoek daarna dan in het nederlands. Engels is me te lastig.
Ik hoef niet af te kicken maar vind het wel interessant dat jullie het - hoewel met moeite - voor elkaar krijgen.
 
Thanks gif-vrij voor je reactie :)

Goed punt, zou best kunnen dat ik te grote stappen neem. Ging van 10 naar 7,5 en van 7,5 naar 5. Die 5 mg is een halve tablet, dat halveren gaat prima. Maar een halve weer verdelen in kleinere stukjes is natte vinger werk. Kleiner dan 5 bestaat niet, slim van Big Farma.
Hoe krijg jij je pillen zo nauwkeurig versneden dat je per 6% kan afbouwen?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.334
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan