Zwak vlees

Quote:
Welke neurotoxines bevatten voldoende gerijpte en geschoonde 'eetbare' nachtschades?


Rob, jij hebt de neiging om heel erg in de wereld van details te duiken. Geen kritiek, gewoon een observatie. Ik ben meer de man van de grote lijnen. Ik zou het antwoord op je vraag niet weten. In zijn algemeenheid (het grote plaatje) bevatten nachtschades neurotoxines als solanine, nicotine, calcitriol, atropine, scopolamine en nog een aantal -ines.

Lees dit eens:

http://www.westonaprice.org/food-features/nightshades

Ik verwijs ook naar het boek Nightshade Free Pain Free van Micahel Fowler. Als je geinteresseerd bent kan ik het je als pdf toesturen. Email me op westonprice.nl@gmail.com.

Mike

 
Quote:
is het niet heel simpel zo dat gebrande cacao ongezond is, en ongebrande wel gezond?


Nee. Oxaalzuur verdwijnt door verhitting grotendeels en dus is verhitte cacao gezonder dan rauwe, in tegenstelling tot wat David Wolfe en andere raw foodies beweren.

Mike

 
Quote:
in tegenstelling tot wat David Wolfe en andere raw foodies beweren.


Ik blijf het zeggen, maar toch op een of andere manier doet die David het al jaren en jaren ongeloofelijk goed op al die oxaalzuur (rauwe cacao) en neurotoxines (goji, cayenne). Hij ziet er goed uit, superfit, en slaapt maar een paar uurtjes per dag. De enige dierlijke voeding die hij neemt zijn volgens mij honing en mieren :D En hij ziet er niet zo lijkwit en uitgemergeld uit als de meeste raw-fooders

 
Ik geloof zeer zeker in de integriteit van de onderzoek van Weston Price en neem zijn conclusies ook echt serieus. Toch geloof ik niet dat dit de volledige waarheid is over de historie en de biologie van de mens. Op het gevaar af dat ik dadelijk ook van het forum wordt verwijderd :wink:, wil ik dit ook toelichten.

De mogelijkheid van gezond leven als vegetariër houdt me al jarenlang bezig. Ik volg reeds jaren een meditatie- en bewustzijnontwikkelingstraject die gebaseerd is op de Keylontic Science (KS). KS is een bovenmenselijke multi-dimensionale spirituele wetenschap die veel, véél verder gaat dan archeologische vondsten, natuurwetenschappelijk onderzoek en mythologie. Ik heb het er met mijn meditatieleraar en met iemand van Kathara Nederland over gehad en gevraagd of de KS iets over vlees eten heeft geschreven. KS is vrij neutraal over het al dan niet eten van vlees en wijst dit zeker niet af. Volgens de KS hangt dit erg af van je individuele DNA coderingen en misschien ook of misschien juist ook van andere energetische coderingen.

Volgens de KS is de mens door buitenaards leven gecreëerd en is de aarde over een periode van 560 miljoen jaar 3x ingezaaid met menselijk leven in de vorm van grootschalige projecten die vele duizenden jaren in beslag namen. Tussendoor is ons DNA ook vermengd met DNA van buitenaardse rassen (Anunnaki) die een andere agenda hebben dan onze oorspronkelijke spirituele missie. Ook de beschermerrassen hebben veelvuldig moeten ingrijpen om ons DNA aan te moeten passen aan nieuwe kosmische ontwikkelingen die plaats vonden in het strijdtoneel van ons universum. Er hebben zich in het verre verleden vele catastrofes voorgedaan die het energetische grid van de aarde enorm hebben ontregeld. Vandaar dat er poolshiften en dergelijke hebben plaats gevonden, vandaar dat er complete continenten zijn gezonken (Lemurië, Atlantis) en vandaar dat er ook immensgrote overstromingen hebben plaats gevonden. Wij als mens zijn energetisch afhankelijk van allerlei zaken waaronder een stabiel grid. Daarom wordt onder andere dit grid ook nauwlettend in de gaten gehouden door beschermerrassen en daarom is de Aarde energetisch in quarantaine gezet waardoor we niet gemakkelijk meer verder kunnen ascenderen naar hogere dimensies. Ook ons DNA is gecorrigeerd om leven en ascensie voort te kunnen blijven zetten voor zielen die op Aarde leven.

Er zijn door de tijd heen vele, vele soorten rassen en subrassen gecreëerd en die zijn ook weer met elkaar gekruist. De hedendaagse mens is in genetisch opzicht dus een rommelig allegaartje geworden. Het ene mensenlichaam kan je ook niet zomaar vergelijken met het andere mensenlichaam, omdat ze totaal andere genetische roots kunnen hebben. Door dit alles is de hedendaagse mens ook niet meer te vergelijken met de oorspronkelijke 12-strengen DNA Turanesiam-mens. En ja, ook volgens de KS is er sprake van een ingrijpende degeneratie, waardoor we heden ten dage slechts enkele DNA-strengen actief hebben. Alleen zou de devolutie geen duizenden jaren betreffen, maar miljoenen jaren!

Volgens de KS is trouwens niet alleen de mensheid, maar heel onze planeet gevallen, tezamen met een deel van ons universum. Het drama is dan dus veel meer omvattender dan we kunnen vermoeden. Hierdoor hebben we op aarde wetmatigheden die gebaseerd zijn op vampirisme: voortdurend elkaar van energie beroven. Ook dieren zie je dus op elkaar jagen, ze teren op de dood van hun prooidieren. Op hoger-dimensionale oorden schijnt het er heel anders aan toe te gaan. Daar overleeft de flora en fauna op basis van vrijwillige coöperatie.

Volgens mijn meditatieleraar zijn er wel mensen die op puur plantaardige voeding zouden kunnen leven, maar dit is een kleine minderheid. Wat zij bij zichzelf ervaren zien ze als het bewijs dat de mensheid inderdaad gezond kan zijn op een vega-dieet. En vervolgens gaan ze de mensheid vertellen dat ze ook vega kunnen gaan leven. Het zou wel eens kunnen zijn dat Weston Price (en aanhangers) in dezelfde valkuil trappen als David Wolfe, omdat zij er van uit lijken te gaan dat heel de moderne mensheid afstamt van dezelfde primitieve oerstammen als de hedendaagse natuurvolkeren. Ik wil het daarom niet uitsluiten dat er meerdere wegen naar Rome zijn, althans meerdere wegen voor ons als mensheid. En dan kom je toch op de persoonlijke coderingen uit, wellicht coderingen die veel dieper gaan dan het bloedgroependieet, weliswaar ik het bestaan van meerdere bloedgroepen een opmerkelijk verschijnsel blijf vinden. Ik denk dat de mens genetisch en historisch gezien veel diverser en complexer in elkaar zit dan zo ongeveer alle dieren.

Kortom: in de huidige tijd en de derde dimensie waarin we leven lijkt het mij voor de meeste mensen dus noodzakelijk om dierlijke producten te eten, alleen zou ik dit nooit durven generaliseren naar de gehele mensheid. En of we in de toekomst ook nog dierlijke producten nodig blijven houden; dat laat ik open. Ik geloof in een hiërarchie van wetmatigheden, wat betekent dat er machtigere wetsystemen boven ons natuurwetenschappelijke kader kunnen liggen. Stel dat er (binnen nu en 10 jaar) werkelijk een ascensiegolf gaat plaatsvinden die ons als mensheid naar een hogere dimensie verheft, dan kan het wel eens zijn dat onze lichamen niet meer op koolstof gebaseerd zijn en ook hele andere voeding nodig hebben om gezond te kunnen zijn...

 
En de degeneratie betreft niet alleen ons fysieke lichaam, want het uitschakelen van DNA-strengen heeft direct gevolg op ons bewustzijn. Er is dan ook duidelijk sprake van spirituele degeneratie. Omdat ons bewustzijn zo sterk gedaald is, zijn we haast alles over onszelf vergeten: onze oorsprong, ons verleden, onze potentie, onze missie en onze bestemming. Gaandeweg zullen we ontwaken en tot herinnering komen, naarmate we meer en meer groeien in bewustzijn. Tot die tijd zullen we zien dat mensen nog blijven hangen in materialistische en genotzuchtige patronen, wat zich bijvoorbeeld uit in imperialisme en verslavingen. En dat is ook wel begrijpelijk. Als je gelooft dat je toevallig en zonder betekenis op aarde bent en dat het leven eindigt bij de dood, waarom zou je dan niet gewoon alleen maar doen wat je leuk vindt en verder nergens naar kijken?

 
@Dennis

Prachtig verwoord en beschreven... heel veel van deze zaken die je beschrijft houdt ik constant in mijn achterhoofd. Echt een zeer interessante kijk... voor de gemiddelde persoon echt niet te begrijpen.

 
Dus niet echt prachtig verwoord, en ook niet beschreven, als dit voor de gemiddelde persoon echt niet te begrijpen is.

Ik zal wel heel erg gemiddeld zijn, want ik raak al snel de draad kwijt en haak af.

 
@Dirtsa

Je haalt een paar dingen door elkaar, de kijk van hem hierop is voor veel mensen echt niet te begrijpen. Komt omdat dit zeer kort is beschreven zonder enige verder uitleg of informatie. Dus voor de gemiddelde persoon is dit niet te begrijpen, in de zin van, het gaat te ver boven hun eigen realiteit en/of informatie/kennis. Ik bedoel niks negatiefs met 'gemiddeld', ik kan namelijk niet hetzelfde beschrijven wat Dennis hier neer zet. Daarnaast vind ik het dus wel prachtig verwoord want ik zou deze tekst niet zo kort kunnen verwoorden :) Het blijft nog steeds, geloof je het of niet.

 
@ Caveman

Ja we staan aan de vooravond van een groots kosmisch spektakel. De astrologisch grootmachten pluto, uranus en saturnus komen dit jaar met elkaar in verbinding te staan. Dit komt niet zo vaak voor. De laatste keer was ten tijde van de renaissance, wat letterlijk 'wedergeboorte' betekent. Op 21 decemer 2012 staat jupiter in verbinding met uranus, pluto, mercurius, venus, saturnus en de maan. Al deze planeten wijzen naar jupiter, die staat voor verruiming en horizonverbreding.

Pluto staat sinds 2008 in steenbok en is sindsdien alle oude machtsstructuren omver aan het werpen. Toen begon de crisis en stortte de huizenmarkt in. Uranus staat vanaf 20 maart 2010 in ram (Fukushima!). Dit heeft het volk wakker en strijdbaar gemaakt tegen de onrechtvaardigheid in de wereld. De Arabische lente en de Occupy-beweging zijn hier het directe gevolg van. Op 4 februari 2012 komt Neptunus in Vissen, zijn eigen teken. Neptunus staat dan op zijn sterkst en zal een sfeer van kosmische eenheid in de aarde brengen.

Maar dat is nog lang niet alles. Er komt een uitlijning met Alcyone, de grootste zon van de Pleiaden en er komt een uitlijning met Hunab Kuh, het centrum van de melkweg. Dit komt respectievelijk 2x in de 26.000 jaar en 2x in de 240.000.000 jaar voor. Dat lijken me toch geen kleine dingen, zeker niet in het licht van het watermantijdperk dat is aangebroken! Er zijn al vele duizenden jaren voorbereidingen getroffen voor de tijd waarin we nu leven. Dit is de gouden eeuw voor de ziel! In deze tijd zijn dingen mogelijk die voorheen niet mogelijk waren en in de toekomst ook niet zo maar mogelijk zullen zijn. Nu krijgen we een kans om te ascenderen! Laten we kans voorbij gaan, dan zitten we weer lang vast aan de reïncarnatiecyclus van de 3e dimensie. Ik weet wel waar ik voor ga!

In andere topics heb ik ook wat geschreven over dit soort onderwerpen:

DNA-activatie

Het onderscheid maken tussen goed of slecht

@ Dirtsa

Ik vind het jammer dat ik niet iedereen kan aanspreken met mijn ideeën en visie. Het maakt ook niet uit dat het misschien jouw ding niet is. Maar waarom bekritiseer je dan mijn uitleg? Als je er niks mee wilt, dan doe je er toch gewoon niks mee. En als je er wel iets mee zou willen, kan je dan aanwijzen waar je de draad kwijt raakt?

 
Quote:
JWe staan aan de vooravond van een groots kosmisch spektakel. De astrologisch grootmachten pluto, uranus en saturnus komen dit jaar met elkaar in verbinding te staan. Dit komt niet zo vaak voor. Op 21 decemer 2012 staat jupiter in verbinding met uranus, pluto, mercurius, venus, saturnus en de maan.


Spannend, wat gaat er op 21 december 2012 gebeuren? 8O

Moet ik vast aandelen kopen? :D

 
De zon is onze bron van levenschenkende energie. De zon voedt ons zonnestelsel met licht en warmte. Zo geldt dit ook voor Alcyone op grotere schaal en het Hunab Ku op nog grotere schaal. Hunab Ku voedt een slordige 200 miljard zonnenstelsels! Een uitlijning met deze bronnen geeft ons een nieuwe impuls, een nieuwe download van energie en informatie die betrekking heeft op de toekomst van ons als mensheid. Ik zou er niet raar van opkijken als plotseling heel veel mensen wakker worden en gaan inzien waar het leven werkelijk om draait.

Er wordt van alles bedacht en geschreven over dit jaar en het moment van 12 december 2012, zoals: het einde van de maya-kalender, de overgang van de vierde naar de vijfde wereld, de komst van een verborgen planeet Niburu, de polen die gaan omkeren, het samensmelten van het Aarde-grid met het grid van Tara, de 5D-Aarde. Ook zijn er 3 dagen zonsverduistering voorspeld. Of dit allemaal werkelijk gaat gebeuren, ik weet het niet. De 3 daagse zonsverduistering leek me mogelijk als er werkelijk een grote planeet als Niburu voor de zon zou komen. Afgelopen week besefte ik dat Hunab Ku, het centrum van de melkweg, een groot zwart gat is. Als wij uitlijnen op de equator van de melkweg, dan zou het misschien ook wel eens kunnen zijn dat Hunab Ku 3 dagen ons licht wegzuigt. Allemaal speculaties. We zullen het wel meemaken, zo'n jaar is tegenwoordig zo voorbij!

 
Dennis, dit was puur een opmerking richting caveman, omdat hij zei: prachtig verwoord, maar niet te begrijpen voor de gemiddelde lezer. En ik merkte dus op: als het voor de gemiddelde lezer niet te begrijpen is, dan vind ik het niet prachtig verwoord.

En voor mijzelf geldt dat ik bij zulke enorme lappen tekst, al snel de draad kwijt raak.

 
12-12-2012........ik zet het in m'n agenda.

Die aandelen koop ik nog maar even niet :|

Wel een zaklampje :wink:

 
Quote:
Rob, jij hebt de neiging om heel erg in de wereld van details te duiken.

Ja beetje dom van me, en je hebt nog wel zulke mooie blauwe ogen ;-))

"We don't see things the way they are. We see them the way we are."

Ontwaak harmonieus ende vettig!

Rob

 
@ Dirtsa

Ja, na het plaatsen van mijn post vroeg ik me ook al af of het misschien meer betrekking had op de reactie van Caveman, dan op mijn tekst.

Maar raak je dan de draad kwijt door de omvang of de inhoud of de combi ervan?

 
Dennis, vooral de omvang. De enorme berg aan informatie. Mijn concentratie glipt nogal eens weg.

 
Dennis, ik haak niet af vanwege de omvang van de tekst, maar je vanweg je hele relaas over KS en buitenaardse wezens, al of niet met 12 strengen DNA, en verschillende menstypes die incest hebben bedreven met aliens. Wat is er precies 'science' aan die KS? Hoe kun je dit allemaal hard maken met onbetwistbare feiten?

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.233
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan