Zwak vlees

Quote:
om nou helemaal alleen de hele avond aan je glaasje water te gaan zitten vind ik ook maar niks..


Inderdaad. Dat is ook helemaal niks. Toch doe ik het. Op verjaardagen drink ik (mijn eigen) thee en water.

 
Quote:
Hihi, wat is dat toch met bier?


Er tekent zich hier een patroon af. De mannen neigen naar bier, de vrouwen naar chocola. Ik denk dat bier spreekt tot het mannenhart en chocola tot het vrouwenhart.

Mike

 
Ik heb nooit van alcoholische dranken en koffie gehouden en was ook niet bijzonder chocoladeverslaafd. Verder ga ik er niet meer op in om allerlei commentaar te voorkomen.

Voor de mensen die op een makkelijke manier zelf chocolade willen maken,heeft oa Modderbaard een receptje (wat je zelf evt kunt aanvullen met specerijen/kruiden):

http://www.modderbaard.nl/recepten/chocolade-recept/#comment-1534

 
Joey,

Dit topic is nu juist opgezet om eens lekker te spuien over je uitspattingen, zonder dat er commentaar op volgt. Daarom heb ik ook het voortouw genomen. Je kunt dus gerust opschrijven wat jouw voedselvalkuilen zijn hoor, geen probleem!

Mike

 
Als ik weer een keer in Belgie op vakantie ben, dan ga ik zeker op een terrasje heerlijk genieten van een zalig belgisch biertje.

Ik ben vast geen echte vrouw, ik heb bier altijd veel lekkerder gevonden dan wijn of wat voor vrouwendrankje dan ook. verder houd ik van voetbal, en heb dit zelfs 15 jaar gedaan. Oja, autorijden vind ik ook erg leuk, kan zelfs inparkeren en ben jarenlang buschauffeur geweest.

Maar mijn vlees wordt er niet zwak van, sinds ik zwanger werd en borstvoeding gaf, heb ik nauwelijks nog alcohol gedronken.

Het enige waar ik wel naar verlang, soms,is fruit. Ik vind alle fruit gewoon echt lekker. Dus ik neem ter compensatie vooral de appelsmoothies van Mike. Dit valt altijd erg goed, en ik vind het lekker...en totaal geen schuldgevoel :wink:

 
Koffie!

Ik kan het de laatste tijd niet laten Bee's Egg drink met (slappe) koffie te maken. Resultaat: een romig warm mokkadrankje, met een snufje kaneel.. zucht..! (Ik zie mezelf er ook nog een scheutje whiskey in doen, of rum, maar dat heb ik niet in huis.)

Eens per maand ga ik uit eten met een vriendin. Dat beschouw ik als uitspatting hoewel ik me wat betreft het eten netjes aan de regels houd. En natuurlijk drink ik daar een wijntje bij en koffie met baileys toe. Het is niet de baileys maar het moment waarin ik bezwijk, gezellig!

 
Ehm...... wat gedragen jullie je allemaal netjes :wink: Mijn vlees is dus nog erg zwak... Cappuccino's, chocola (vooral bepaalde periode in de maand), blokjes kaas (en die voel ik écht in mijn maag, dat verteert niet goed), en af en toe wat paprika chips. Voel me nu toch wel de grootste zondaar hier;-))

 
Koffie is voor mij een hele grote. Ik probeer me er mee in te houden, maar soms heb ik van die dagen... En op Urk is er een bakker, de Kof, die een wel heel erg lekker taartje verkoopt: Kof-Chocker. Chocola (jaja!), room, advocaat, hazelnoten en schuimgebak. O en heeeeel veeeeel slagroom. Zon-Dig!

Mijn alternatief voor koffie is kokosmelk ipv koffiemelk. Lekker dik en vet. Zit ik na 1 kopje wel vol! En die kof-chocker... nee, nog niks gevonden ;-) Misschien zoek ik niet hard genoeg. Ben allang blij dat ik echt een half uur moet rijden om een taartje te halen. Dat vind ik toch echt een brug te ver

 
Ik was nog iets vergeten: patat met mayonaise en satehsaus.

ik moet zeggen dat ik sinds ik gaps niet meer zo ontzettend snak naar deze vette hap.

ik heb het niet meer gegeten sinds ik gaps of wap (sinds pas anderhalve maand of zoiets), ik taan er ook niet meer naar (gelukkig - voelde als een drugsverslaafde)

 
Zwak vlees? Jazeker heb ik daar ook "last" van! Maar dit topic gaat over voedseluitspattingen en "helaas" heb ik daar weinig schokkends over te melden ;)

 
Quote:
patat met mayonaise



Maar dan wel mayonaise en niet van dat zielige fritessaus.

Ik heb er ook geen zin meer in sinds gaps en dat terwijl ik er een moord voor deed!

 
Vroeger was ik ook een 'sucker' voor friet. Het water liep me al in de mond als ik de baklucht rook van een friettent! Tegenwoordig ruik ik verbrand en ranzig bakvet en staat de lucht me al tegen. Ik ruik dezelfde gore plantaardige bakvetten ook bij de bakker. Mocht ik toch nog bezwijken voor friet, wat bijv. een jaar of 2 geleden bij mij nog wel het geval was, dan gebeurde er iets heel vreemds: als ik het at had ik nergens last van, de friet smaakte prima (ik koos altijd een tent uit die 'eigengemaakte' (in oorspronkelijk Nijmeegs) friet bakte, maar naderhand kreeg ik slijmvorming en knepen mijn longen zich samen en kreeg ik geen lucht meer. Grappig genoeg beschrijft Ramiel Nagel in zijn boek Cure Tooth Decay exact dezelfde reactie op plantaardige, oververhitte vetten! In Flood Your Body with Oxygen schrijft Ed McCabe dat gehydrogeneerde (geharde) plantaardige vetten ontdaan zijn van al hun zuurstof. Vandaar dat je ervan stikt! Deze reactie had ik vroeger nooit (in ieder geval niet in deze mate), nu dus wel. Dan laat je de friet wel gauw staan. Bovendien is aardappel een nachtschade en die vermijd ik tegenwoordig ook met de kennis van nu (zoals politici in Den Haag zo graag zeggen).

Dit probleem zou niet half zo erg zijn als we weer als vanouds in rundervet zouden bakken. Wist je dat de frietjes van McDonald's om die reden een 'runderaroma' hebben? We willen toch hoe dan ook die smaak van rundervet op onze patat proeven! Ooit bakte McDonald's in rundervet. Totdat een groep extreme veganisten een mediacampagne opzette en het foute verzadigd vet/;cholesterol-argument gebruikte om McDonald's uiteindelijk te dwingen plantaardig bakvet te gebruiken voor hun Franse frietjes. Zie de film Fat Head van Tom Naughton voor meer info hierover.

Nu is diezelfde groep voedseljihadisten bezig McDonald's te bewegen om vetten te gebruiken die geen transvetten bevatten, dus nu is het weer niet goed. Ik ben geen fan van McDonald's en hoef het helemaal niet op te nemen voor een keten die ook gezond fastfood zou kunnen verkopen maar ervoor kiest dit niet te doen. Feit is wel dat ze door dergelijke clubjes geen kant op kunnen met hun bakvet. Verzadigd, dierlijk vet mag niet, want dat zou slecht zijn voor onze gezondheid, maar plantaardig bakvet dat bol staat van de transvetten mag ook niet. Waar moeten ze dan die frietjes in bakken? In water?

Mike

 
De kids hier lusten natuurlijk ook graag friet, dus die maak ik dan ook zelf. Een juf van school geeft onbespoten aardappelen weg die ze niet kan verkopen en snij ik dan in stukken om te frituren in de ossenwit! Lekker hoor! Maar ik krijg maagzuur van patat, dus het trekt mij totaal niet! Twee stukjes om de smaak en dat is het dan voor mij.

 
Heleen,

Bedenk wel dat aardappels nachtschades zijn en neurotoxines bevatten. Als ze jong zijn merken ze hier niets van maar deze bouwen gedurende hun leven op en kunnen op latere leeftijd wel degelijk schadelijk zijn.

Mike

 
@Mike bedoel je dat de mensen die oud zijn minder goed tegen aardappels kunnen of dat we jonge aardappels moeten eten?

 
Waar moeten ze dan die frietjes in bakken? In water?

Kokosolie.....wordt niet ranzig,geen transvet en de veganisten kunnen er ook mee leven;)

 
Quote:
bedoel je dat de mensen die oud zijn minder goed tegen aardappels kunnen of dat we jonge aardappels moeten eten?


Geen van beide. Ik bedoel dat consumptie van nachtschades op jonge leeftijd ogenschijnlijk geen problemen geeft maar omdat de neurotoxines cumulatief zijn (bouwen op in het lichaam) je daar op latere leeftijd pas last van kunt gaan krijgen. Onder nachtschades wordt behalve aardappelen ook verstaan: tomaten, paprika's, aubergines, hete pepers, tabak, Gojibessen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.856
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan