Zwak vlees

Zoals beloofd nog even een kort YouTube-filmpje over de mens in de kosmos.

&feature=youtu.be (4.39 min.)

Kijk naar een fragment uit mijn favoriete tekenfilmserie "Er was eens... de ruimte" en verbaas je over de wijsheid die tentoongespreid wordt in de laatste minuten van het filmpje. Bij de beschrijving van het filmpje kan je meer achtergrond info lezen, mocht je daar belangstelling voor hebben. Dat is niet perse nodig om het filmpje te kunnen begrijpen.

De hele serie van 26 afleveringen is tegenwoordig ook op YouTube te bekijken. Fantastisch werk uit 1983!!

Als de omroepen hun zendtijd met dit soort programma's zouden vullen, wil ik wel weer een kabelaansluiting op de televisie...

 
Ik ben momenteel Spontaneous Evolution aan het lezen van Bruce Lipton. In dit werkelijk briljante boek maakt hij gehakt van de darwinistische dwaas Richard Dawkins met zijn 'Selfish Gene'. Overigens heeft Lipton ook wel aardige woorden over Darwin, die ik jullie niet wil onthouden en daarom in het Nederlands heb vertaald:

Quote:
Aan het eind van zijn leven nam Darwin afstand van academisch darwinisme. In plaats van de nadruk te leggen op overleving en strijd, richtte Darwin zijn aandacht opnieuw op de evolutie van liefde, altruïsme en de genetische wortels van menselijke vriendelijkheid. Daarnaast ging Darwin geloof hechten aan de ideeën van Lamarck over de omgeving als de drijvende kracht achter de evolutie. Helaas beschouwden Darwins volgelingen zijn nieuwe ideeën als ondermijnend voor alles waar Darwin voor was komen te staan. De darwinisten bleven dan ook simpelweg vasthouden aan hun versie van de theorie en deden zijn latere ideeën af als het gevolg van zijn sluipende seniliteit.


Dit is ook Pasteur overkomen. Ook hij kwam aan het eind van zijn leven terug op de bacterietheorie die hij zelf had helpen ontwikkelen en gaf alsnog zijn tegenhanger Bechamp, die een omgevingstheorie had, gelijk. Maar ook toen was het leed al geleden en de aanhangers van Pasteur deden niets met zijn nieuwe inzichten en zullen deze ongetwijfeld ook hebben afgedaan als zinloze hersenspinsels van een oude man.

Mike

 
Heb de topic met veel interesse gelezen, Dank je.

Mike hoe denk jij over Blavatsky? Behoorde bijv. zij al dan wel of niet tot de elite?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.194
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan