Zwak vlees

@Dennis

Ik sluit me aan bij Mike : proof, please!

Totdat er een betere theorie komt geloof ik in de uitgangspunten van Darwin. Tot nog toe het meest aannemelijke verklaring voor onze herkomst, en nog steeds niet wetenschappelijk onderuit gehaald. Ons darmstelsel is vergelijkbaar met iedere carnivoor, wat op zich weer ondersteuning levert voor de veronderstelling dat wij dat in hoofdzaak ook zijn. Zelfs onze kauw- en kaakbewegingen zijn die van een carnivoor.

Ik vind het interessant dat jij Hanub K'u in een stukje zowel een grote energieleverancier noemt als een zwart gat... Lijkt me nogal tegenstrijdijg... dat moet je me toch eens uitleggen.

voor de geinteresseerden hier een stukje waar het hele fantasieverhaal van 21-12-2012 vandaan komt : Eindigt de mayakalender in 2012?

 
Bastiaan,

Ik moet je teleurstellen, want darwinisme is net zo goed pseudo-wetenschap. Kennelijk heb je dit nog niet gelezen. Ik zal specifiek het gedeelte over Darwin eruit lichten:

Quote:
Charles Darwin. Hij reist de hele wereld rond om de natuur te bestuderen en wat is zijn eindconclusie? Alles draait om competitie, concurrentie, strijd, conflict, 'recht van de sterkste', elk organisme is zelfzuchtig en roofzuchtig, niets heeft zin, alles is toeval, we zijn allemaal toevallige toeristen hier op deze aardbol zonder enig doel of zingeving, het is eten of gegeten worden. Een beter voorbeeld van kennis zonder wijsheid kan ik niet bedenken, dit is op hol geslagen mannelijk denken! Hoe ziek dit werkelijk is blijkt wel uit deze woorden van Darwin zelf die een heel ander licht op deze 'wetenschappelijke held' doen schijnen:

Op een bepaald moment in de toekomst, dat niet zo ver meer van ons verwijderd is wanneer we dit in eeuwen afmeten, zullen de beschaafde menselijke rassen vrijwel zeker de onbeschaafde rassen over de hele wereld vernietigen en vervangen.

The Descent of Man [De menselijke afkomst]


Heb je nu nog zoveel respect voor de man die ons de evolutietheorie gaf? Het darwiniaanse denken gaf ons weer Pasteur, die ons ook wijsmaakte dat ziekte botte pech is en puur toeval. Sinds die tijd vertellen doktoren ons met zoveel woorden: "Het spijt me, meneer/mevrouw, maar u lijdt aan een ernstig geval van botte pech en toeval, veroorzaakt door een gebrek aan medicatie". Wie is hier nu ziek, de dokter of de patient?


Er is wel degelijk sprake van wat ‘Intelligent Design’ (Intelligent Ontwerp) wordt genoemd. Het beste bewijs is wel dat er geen zogeheten ‘missing links’ (ontbrekende schakels) bestaan in de fossielen die gevonden zijn en worden. Telkens weer blijken er ineens volledig ontwikkelde soorten te zijn. Darwin vertelde een halve waarheid toen hij uitging van het feit dat soorten moeten evolueren om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden, zoals bijvoorbeeld klimaatveranderingen. Deze aanpassing is plotseling, spontaan en volledig, er is geen langzame evolutie op basis van toeval en het recht van de sterkste. Bovendien getuigt de aanpassing van de soorten van een dermate grote perfectie en intelligentie dat we wel moeten concluderen dat er zoiets als een intelligent ontwerp bestaat.

Neem het DNA van soorten, zoals het menselijk DNA. Volgens de darwinistische evolutietheorie zoals ons deze op school wordt geleerd, stammen we af van de apen. Er is echter opnieuw één probleem met deze theorie: er is geen tussenvorm gevonden, een aapmens. De mummie die ‘Lucy’ werd genoemd bleek nep te zijn, een samenraapsel van botten die op diverse plekken zijn gevonden, inclusief niet-menselijke botten. Dit geeft aan hoe ver wetenschappers bereid zijn te gaan om toch maar vooral bestaande aannames bevestigd te zien.

Bovendien is de onderliggende boodschap dat we eigenlijk niets meer zijn dan ontwikkelde apen. Vaak wordt het argument van stal gehaald dat meer dan 98 procent van het DNA van een chimpansee overeenkomt met dat van menselijk DNA om aan te tonen dat we van apen afstammen. Het lijkt allemaal zo logisch, want apen lijken in zoveel opzichten op mensen, nietwaar? Als je echter het DNA-materiaal gaat bekijken van bijvoorbeeld schimmels, varkens, muizen en zelfs komkommers vind je ook verdacht veel overeenkomsten met mensen en daar lijken we toch echt niet op.

En als we dat getal van 98 procent van stal halen, hoe verklaart men dan dat ons bloed ook voor 98 procent overeenkomt met zeewater? Of dat chlorofyl (bladgroen) voor 98 procent identiek is aan hemoglobine, het eiwit in rode bloedcellen dat verantwoordelijk is voor zuurstoftransport naar de cellen? Kennelijk hebben we ook verwantschap met de zee en met planten.

Dus waar komen wij nou vandaan: apen, de zee of planten? En hoe kan het dan plantaardige en dierlijke voeding en kruiden ons al die eeuwen lang in goede gezondheid hebben gehouden? Omdat deze overeenkomsten vertonen met ons DNA wellicht? Dit verklaart meteen ook waarom veel nieuwe chemische verbindingen die we de afgelopen 100 jaar hebben gecreëerd, waaronder stoffen die in onze voeding en medicijnen zitten, het tegenovergestelde doen. Deze zitten niet in ons DNA en gaan er dus als regelrechte stoorzenders tegenin.

De huidige theorieën kloppen niet, we moeten tot een hele andere conclusie komen: er is een soort basiscode of basistaal waarin alle levensvormen geschreven zijn, waarbij minimale variaties kunnen leiden tot een geheel andere soort. Dit fenomeen wordt ‘epigenetisch’ genoemd, wat zoiets als ‘buitengenetisch’ of ‘bovengenetisch’ betekent. Er is dus iets wat de genen overstijgt.

Alles wijst op het ontstaan van volledige, onafhankelijk van elkaar ontwikkelde soorten en dus geen natuurlijke overgangen van de ene soort naar de andere. Alleen binnen een bepaalde soort zijn er evolutionaire overgangsvormen mogelijk, maar nooit van de ene soort (aap) naar de andere (mens). Dat zou ook helemaal in tegenspraak zijn met het recht van de sterkste waar Darwin vanuit ging, want juist zo’n tussenvorm zou extreem zwak en kwetsbaar zijn omdat deze nog niet volledig ontwikkeld is en dus allesbehalve het recht van de sterkste kan hebben.

Ons wordt verteld dat nadat de mammoet uitstierf we er de olifant voor terug hebben gekregen. Het ontwerp ‘olifant’ had immers meer overlevingskansen. Zo ook met de sabeltandtijger, die plaats heeft moeten maken voor de gewone tijger. We hebben ook allang geen dinosaurussen meer maar wel bijvoorbeeld veel kleinere hagedissen. Al deze illustere voorgangers zijn er niet meer en we hebben alleen nog maar nieuwe, verbeterde soorten. Als de mens een verbetering zou zijn op het ontwerp dat ‘aap’ heet, waarom zijn er dan nog steeds apen?

En waarom zien een zeepaard en een paard op het land er soortgelijk uit? Of een zeespin en een gewone spin. Waarom is brandnetelgif min of meer hetzelfde als bijengif, terwijl brandnetels en bijen in de verste verte niet op elkaar lijken? Wat te denken van de volgende voorbeelden die Piet Vroon aanhaalt in Tranen van de krokodil?

Quote:
Het patroon van bliksem in de lucht is gelijkvormig aan het spoor dat een scheut bessensap in een kom yoghurt trekt; de route van water door een koffiefilter is nauwelijks te onderscheiden van het uit elkaar kringelen van tabaksrook; de manier waarop zink zich afzet op een elektrode lijkt sterk op de vorm van een luchtbel in glycerine, enz.


Is het niet veel logischer dat er een scheppende levensintelligentie aan het werk is die ‘schrijft’ met een en dezelfde taal in plaats van een ontwikkeling van soorten door toeval en concurrentie? Dit soort denkfouten komt voort uit een primitieve ‘wetenschap’ die gebaseerd is op rechtlijnig denken en niet uitgaat van de bezieling en intelligentie van het leven.

En dat we te maken hebben met een intelligente scheppingskracht wordt pas echt duidelijk als we buiten onze aarde gaan kijken. Vraag jezelf eens af hoe het kan dat de afstand van onze planeet ten opzichte van de zon precies goed is om het leven van al die uiteenlopende organismes op de aarde te ondersteunen. Of hoe het kan dat de afmeting van de zon en de maan exact hetzelfde zijn, te zien als ze elkaar bedekken bij een volledige zons- of maansverduistering. Toeval? Recht van de sterkste? Ik wist niet dat planeten ook al met elkaar concurreerden. Kennelijk eindigde de strijd tussen de zon en maan in een gelijkspel.

Ook wij bezitten bezielde, intelligentie en scheppende krachten. Had de wereld maar geluisterd naar de Fransman Jean Baptiste de Lamarck die nog vóór Darwin met zijn eigen evolutietheorie kwam. Het grote verschil met Darwin is dat Lamarck van mening was dat het de omgeving is die verantwoordelijk is voor veranderingen in de cellen en dat deze ook erfelijk kunnen zijn. Dit betekent dat je weliswaar erfelijk belast kan zijn maar tegelijkertijd controle kunt uitoefenen op je genen door je omgeving positief te beïnvloeden met gebruikmaking van de juiste voeding en gedachten. Lamarcks ideeën werden zonder meer aan de kant gezet en hij stierf straatarm.

Mike

 
@ Mike en Bastiaan

Ik breng dingen in vanuit onder andere de KS, maar beheers die wetenschap zelf niet, want het gaat mijn bevattingsvermogen werkelijk ver te boven. Ik reik het ook niet aan om jullie te overtuigen; ik reik het aan om dingen eens van een andere kant te bekijken. Dit doe ik omdat ik geloof dat we allemaal nog vast zitten in allerlei dogma's. Zo kan je natuurlijk met allerlei verzinsels voor de dag komen, maar zo is het nou ook weer niet. Ik zou er een levenswerk van moeten maken om iets werkelijk voldoende te kunnen doorgronden om met onbetwistbare feiten te kunnen komen en zelfs dan is het te complex en veelomvattend. Dit geldt in mijn ogen voor iedere wetenschap!

Voor een deel wil ik wel begrijpen hoe het allemaal in elkaar zit en zoeken naar bewijzen waarop ik mijn visie fundeer, maar voor een deel gebruik ik ook mijn gevoel hierbij, zeker bij esoterische zaken. Uiteindelijk is alles gebaseerd op aanname. Wat besluit je te geloven en wat niet? Ik gebruik daar mijn logisch verstand bij en mijn intuïtie. Vanuit deze delen voelt wat ik schrijf aannemelijk of kloppend, maar ik ben er ook niet op uit om vanuit het 3D-perspectief de gehele kosmos te verklaren en ook niet alleen onze biologie en geschiedenis. Het is in mijn ogen ook onbegonnen werk om mensen die hier aan vast willen houden duidelijk te maken en te bewijzen dat er meer is tussen hemel en aarde. Nou wil ik hiermee niet zeggen, dat jullie tot die groep behoren, maar ik geloof wel dat de trilling van je ziel en lichaam de grens aangeeft tot hoever je bewustzijn kan reiken. Ga je je trilling verhogen, dan ga je andere facetten van de werkelijkheid zien. Iemand die bijvoorbeeld blind gelooft in de goedheid van de voedingsmiddelenindustrie en de farmaceutische industrie, in de reguliere media en heel ons systeem... die krijg je met geen enkel bewijs uitgelegd dat er hogere niveaus van macht bestaan. Het gaat niet om de bewijzen, het gaat om het bewustzijn en de openheid. Vanuit een ander bewustzijn ga je in de puzzelstukjes een heel ander beeld zien. Je gaat dingen anders invullen en komt tot een andere conclusie, zelfs al werk je met precies dezelfde puzzelstukjes. Nou is het ook weer niet zo dat bewijzen er helemaal niet toe doen, maar in eerste instantie gaat het om jezelf openen voor een andere waarheid. Zo lang je je referentiekader afsluit zul je een grote stap naar een andere werkelijkheid niet gauw kunnen maken, denk ik.

Over de evolutietheorie. Ik geloof niet dat er op aarde geen evolutie plaats vindt, alleen het verhaal van aap naar mens vind ik simplistisch. Er zijn schedels gevonden die bij een vrij moderne mens horen en heel oud zijn en er zijn ook schedels gevonden die bij een vrij primitieve mens horen en niet eens zo oud zijn. Er is zo veel meer in de grond gevonden wat verzwegen, verstopt en vernietigd wordt, zodat wij maar blijven geloven dat we aan de top van onze evolutie staan en toevallig door mutaties zijn ontstaan. Zo lang we dit blijven geloven zullen we nooit weet krijgen van onze werkelijke potentie en ons werkelijke doel en zal de mensheid nog lang te manipuleren blijven.

Als ik op aarde rondkijk, dan zie ik een grote diversiteit aan volkeren met verschillende soorten lichaamsbouw en gelaatstrekken. Als deze allemaal zo geëvolueerd zijn; waar zijn dan de tussenvormen? Als vogels van de dinosauriërs afstammen, dan zouden er toch ook heel veel tussenvormen gevonden moeten zijn? En waar zijn de tussenvormen van aapmens tot moderne mens? Er zijn op verschillende plaatsen wel allerlei soorten mensen gevonden en je kunt ze wel op een rijtje leggen als je flink selectief te werk gaat, maar een sluitend bewijs is er voor de evolutietheorie eveneens niet.

Wel zijn er in de grond allerlei sporen die duiden op contact met buitenaardsen. Zo hebben ze diep in de grond sporen gevonden die wijzen op een atoomoorlog. Zie je apen of aapmensen al atoomwapens maken? Maar dat is misschien niet zo'n goed voorbeeld. Immers buitenaardsen kunnen de aarde ook bezocht hebben en oorlog gevoerd hebben. Uiteindelijk komt het er op toch op neer of je bereid bent om buiten de reguliere 5 zintuigen waar te willen nemen en buiten het 3D kader te willen denken. Pas als je vanuit een multi-dimensionaal perspectief wilt kijken kun je mogelijkheden waarnemen zoals een genetisch verband tussen buitenaardsen en de moderne mens. Helaas kan ik je dus waarschijnlijk geen bevredigend antwoord geven...

 
Dennis,

Hoe complex een idee of theorie ook is, het moet in enkele zinnen kernachtig en begrijpelijk samen te vatten zijn. Als KS je verstand te boven gaat en je niet aan deze voorwaarde kunt voldoen, dan geloof je in iets wat m.i. hopeloos gecompliceerd wordt gemaakt om te verhullen dat het klinkklare onzin is. Ik mag dan niet altijd even tactisch zijn, maar ik kan wel heel goed complexe kennis verwoorden in simpele termen. Kennis is alleen maar waardevol als deze goed gecommuniceerd kan worden, want kennis is ervoor om gedeeld te worden. Totdat jij me goed kunt uitleggen waar de KS zijn 'wijsheid' vandaan haalt, betekent de afkorting KS voor mij 'koeienstront', oftewel: bullshit!

Mike

 
Je kunt niet verwachten dat je met een 3D-geest 6D-kennis instant kunt bevatten. Ik ben jaren bezig met DNA-activatie en bewustzijnsverruiming en dat maakt misschien dat ik me gevoelsmatig en mentaal heb kunnen openen voor deze kennis. Ik ben nu een boek van KS aan het lezen, maar lees het niet om het instant te kunnen begrijpen. Ik lees het om de frequenties in me op te nemen. Mijn meditatieleraar zegt dat je het gewoon een keer of 5 dient te lezen en gaandeweg zakt de informatie naar je 3D-geest en ga je het 'zien'.

De KS haalt zijn informatie uit 12 zilver-metalen schijven die fysiek op aarde bestaan en door ingewijde groeperingen al millennialang worden doorgegeven. KS hierover:

De 12 CDT-platen (Cloister-Dora-Teura) zijn holografische opname-, opslag- en transmissie-instrumenten die enorme hoeveelheden informatie bevatten van gegevens in gecodeerde, elektromagnetische scalaire-staande-golfvorm. Vertaling van gegevens van de CDT-plaat-bibliotheken wordt bewerkstelligd door het initiëren van specifieke frequentietransmissies waardoor de schijven geactiveerd worden om hun opgeslagen gegevens vrij te geven in de gekozen vorm van holografische, audio, visuele of digitale vertaling. De 12 CDT-platen zijn vervaardigd uit een vorm van fijngestreept selenietkwarts dat oorspronkelijk afkomstig is van de Densiteit-2 planeet Sirius B, rond een kern van radioactieve isotopen die is gevat in een 'hybride-metalen' zilverlegering afkomstig van de Aarde.

De CDT-platen zijn 246.000 jaar voor Christus geschonken aan de Urtieten; een mensenras dat toen op Aarde leefde. Sindsdien zijn er meerdere malen delen van de platen vertaald en gepoogd in de openbaarheid te brengen, waaronder veel heilige geschriften die wij heden ten dage nog kennen. Helaas is de informatie snel genoeg verdraaid door groeperingen met andere belangen. De CDT-platen bevatten de evolutiegeschiedenis van de mensheid. En ja, dit is werkelijk een heel, heel complex verhaal. Tot nog toe hebben ze dit bijna alleen nog maar in 'kleutertaal' aan de mensen kunnen uitleggen. KS kiest ervoor om niks te verzwijgen, niks te vereenvoudigen en niks te verdraaien. KS kiest ervoor om mensen het gehele verhaal te geven, puur zoals het is. Ik had het ook liever romantischer gezien, maar ons verleden is een heel technisch verhaal met periodes van onvoorstelbare technologische bloei, maar helaas ook talloze zwarte hoofdstukken zoals eeuwenlange oorlogen en titanische catastrofen.

De schrijfster (Ashayana Deane) van het boek (Voyagers II) dat ik nu lees, geeft ook regelmatig lezingen en ontwerpt met andere mensen technieken om energetische verdraaiingen in je systeem te neutraliseren, je DNA te activeren en andere dingen die nodig zijn om tot eenheidsbewustzijn te komen. Zij is vanaf haar vroege jeugd opgeleid om de CDT-platen te vertalen.

 
Was ik er maar niet over begonnen. :| Het bewijst in ieder geval dat er geen eind is aan de menselijke fantasie...

Mike

 
Hahaha, ja je mag er van vinden wat je wilt. Toch stel ik voor: denk er vanavond in bed eens over na. Vergeet even alles wat jou is geleerd en alles wat je voor 'waar' hebt aangenomen. En stel je eens een ruim moment voor dat dit verhaal misschien wel eens echt waar zou kunnen zijn. Ik weet het, het gaat erg ver; veel verder dan de meeste mensen voor waar aan durven nemen. Maar als ik kijk naar wat de meeste mensen momenteel voor 'waar' aannemen... dat vind ik ook héél erg ver gaan! :wink:

We weten nog zo weinig Mike. Zoals je met een volwassen bewustzijn naar een peuter kijkt en zoals je vanuit een volwassen bewustzijn een peuter dingen probeert uit te leggen... Als je een peuter hoort praten en verklaringen hoort vinden over dingen die hij in zijn omgeving waarneemt, dan realiseer je je ook hoe een peuter in het leven staat, hoe klein zijn wereld is en hoe minimaal zijn tijdsbesef is. Stel je eens voor dat wij zelf de peuter zijn en dat je vanuit een hoger bewustzijn naar jezelf kunt kijken en jezelf dingen kunt uitleggen. Stel dat je vanuit een hoger bewustzijn kunt luisteren naar de verklaringen die wij vinden voor allerlei verschijnselen die wij in onze wereld (ons wereldje) kunnen waarnemen. We hebben nog zo veel te ontdekken....

Ik ga eens kijken of ik een mooi kort filmpje op YouTube kan zetten die dit mooi illustreert.

 
Er valt nog een hoop te ontdekken en er is zeker nog zoveel wat wij niet weten. En daarom ga ik mijn tijd en energie niet verspillen aan fantasieverhalen.

Mike

 
Mike, ik stel voor dat het tijd wordt dat je je eens verdiept in de evolutie theorie. (lees bijvoorbeeld het briljante boek The greatest show on earth van Richard Dawkins), dan kunnen we daar over discussiëren.

Je draagt hier namelijk aan dat de mens uit de aap is geëvolueerd, wat werkelijk totaal niet is wat de theorie zegt. Wij delen dezelfde voorouder, dat is iets totaal anders!

Als je ver genoeg teruggaat stammen alle levende wezens uit dezelfde eencellige organismen. Vanuit die visie is het ook volkomen logisch dat ons DNA zo veel overeenstemt en dat ons bloed nagenoeg gelijk is aan zee plasma. Uiteindelijk is daar ook al het leven begonnen.

Intelligent design is een door christenen bedachte pseudowetenschap om creationisme weer aan de man te brengen. Het leven is voor ons onbegrijpelijk ingewikkeld dus moet er wel een intelligentie aan het werk zijn. (God dus).

Ook het argument dat er geen tussenvormen bestaan wordt ook telkens weer onderuit gehaald. Die zijn er gewoon wel. Inderdaad, Lucy was een vervalsing, wat overigens door dezelfde wetenschap is aangetoond. Waar de wetenschappers steeds weer voor worden gesteld is dat wanneer er een tussenvorm wordt gevonden, er wordt beargumenteerd dat er vervolgens weer 2 tussenvormen (voor en na) ontbreken! Het argument dat soorten soms plotseling lijken te zijn ontstaan wordt door christenen ook gebruikt als verklaring voor de schepping.

Ik ben het overigens helemaal met je eens dat onze wetenschap stoelt op een patriarchaal denkbeeld en dat de vrouwelijke eigenschappen zijn verwaarloosd, met alle gevolgen van dien.

Dat Darwin bepaalde denkbeelden had die niet meer passen in deze tijd, wil nog niet zeggen dat het een slecht mens was en dat zijn theorie dus niet deugde. Hij was een pionier die deuren heeft geopend. Vergeet ook niet tegenover welke religieuze krachten hij stond met deze ideeën, over patriarchisme gesproken. Wat Darwin heeft beschreven is ook binnen de evolutietheorie allang bijgesteld, wat niet wegneemt dat het uitgangspunt nog hetzelfde is.

 
De christenen hebben Intelligent Design bedacht om op slinkse wijze creationisme opnieuw aan de man te brengen? Dat kun je toch niet met een serieus gezicht beweren! Ik zie hier toch duidelijk darwinistische paranoia in actie! Je gaat uit van een 'wetenschappelijk' dogma, nl. dat er geen God bestaat en dat alles toeval is op basis van het recht van de sterkste.

Wetenschap is patriarchaal en dualistisch, dus in deze denkwereld staan religie en wetenschap lijnrecht tegenover elkaar. Wat ze in werkelijkheid gemeen hebben met elkaar is dat ze aan de ene kant een zoektocht zijn naar waarheid en aan de andere kant vervallen in dogmatisme. Het is dus de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet! Jouw geloof in darwinisme is minstens zo religieus en dogmatisch als de religie die je bekritiseert vanuit dit dogma. Het komt kennelijk niet bij je op dat er ook nog zoiets bestaat als spirituele wetenschap, oftewel kennis en wijsheid met elkaar gecombineerd. Uitgaan van een goddelijke, scheppende kracht/macht/energie/trilling/frequentie is vanuit jouw darwinistische dogma kennelijk meteen reden om mensen in te delen in het kamp van de 'christenen'. Stephen Harrod Buhner verwoordt het uitstekend als hij zegt:

Quote:
Als alle dingen onderdeel uitmaken van een grote machine en hier slechts functionele onderdelen van vormen, dan worden mensen ook onderdelen zonder enige betekenis. Het accepteren van deze manier van denken, je dit eigen maken, geeft aanleiding tot een gevoel van existentiële wanhoop, een gevoel dat je persoonlijke leven geen betekenis heeft.


Wetenschap is een ziekte en darwinisme ligt aan de basis hiervan en is dus ook ziek. En Darwin geen slecht mens? Hij was een racist eerste klas:

Quote:
Op een bepaald moment in de toekomst, dat niet zo ver meer van ons verwijderd is wanneer we dit in eeuwen afmeten, zullen de beschaafde menselijke rassen vrijwel zeker de onbeschaafde rassen over de hele wereld vernietigen en vervangen.


Dankzij dit soort krankzinnigheid kon iemand als Hitler soortgelijke uitspraken doen en ze nog in praktijk brengen ook! Je bent aardig op de hoogte van wat auteurs als Price, Groves en anderen over voeding te melden hebben, maar je mist overduidelijk een spirituele component in je denken. Spiritualiteit is een gevoel van eenheid met jezelf, met je medemens, met de aarde en met de kosmos. Wetenschap staat hier lijnrecht tegenover en hoe eerder je je bevrijdt van dit gedachtenvirus, hoe sneller je eigen evolutie verloopt!

Mike

 
Dawkins is ook de man die ons het concept van een 'meme' gaf. Dit is een 'besmettelijke', vaak dogmatische en gevaarlijke gedachte, bijv. 'verzadigd vet en cholesterol doen de aderen dichtslibben' of 'zout verhoogt de bloeddruk' of 'oorlog zit in de mens'. Dawkins stelt dat dergelijke 'memen' uiteindelijk van generatie op generatie kunnen worden doorgegeven en zich zo kunnen verspreiden in een complete cultuur.

Helaas draaft hij te ver door als hij beweert dat memen op een evolutionaire, darwinistische manier doorgegeven worden. Met andere woorden, memen zouden met elkaar concurreren op basis van het recht van de sterkste en vervolgens op mysterieuze wijze zich nestelen in ons gezamenlijke bewustzijn of zelfs onderbewustzijn. Als dat zo was, dan zouden de nazistische memen over joden als ‘Untermenschen’, die in het verleden grootschalig vat hebben gehad op de meerderheid van de Duitse bevolking, nog steeds ruimschoots opgang maken. Bovendien gaat Dawkins voorbij aan het feit dat zelfs darwinisten toegeven dat evolutie een traag proces is en dus zouden memen zich nooit binnen enkele generaties kunnen wortelen in ons denkpatroon.

De waarheid is dat memen besmettelijke boodschappen zijn die door herhaling in onze kop gestampt worden en dus berusten op geloof door herhaling. Daarom ook had Hitler een Minister van Propaganda. Dawkins aanhalen om je punt te maken over darwinisme zal mij niet overtuigen, integendeel zelfs. Dawkins en de zijnen zitten hopeloos vast in materialistisch en mechanistisch denken en dit is volkomen ziek en krankzinnig. Over besmettelijke memen gesproken, ik verwees niet voor niets al eerder naar darwinisme als 'gedachtenvirus'!

Mike

 
Overigens is er wel degelijk een echte wetenschap die, na 100 jaar stelselmatig onderdrukt te zijn door de academische 'wetenschap', nu opgang maakt en dat is quantummechanica. En wat leert quantummechanica ons? De evolutie verloopt met plotselinge sprongen ('quantum leaps') op basis van 'kritische massa' (een energiekrachtveld dat groot genoeg is). Het leert ons dat de basis van het leven bestaat uit een vacuum dat in werkelijkheid bestaat uit oneindige mogelijkheden.

Dit is geen vage 'wetenschap' die ons is doorgegeven door buitenaardsen of primitieve, achterhaalde en ontzielde 'wetenschap' als het darwinisme, maar op basis van een onderzoekende geest die bij voorbaat niets uitsluit en per definitie 'out of the box' denkt. Alleen dan kun je echte, objectieve wetenschap bedrijven, het is basisvoorwaarde nr. 1. Bij quantummechanica komen kennis en spiritualiteit samen. Descartes, ook al zo'n verziekt individu, had die twee nooit uit elkaar moeten trekken.

Mike

 
Quote:
Descartes, ook al zo'n verziekt individu, had die twee nooit uit elkaar moeten trekken.


De winst die we er uit hebben gehaald is dat we nu ervaren hebben wat het gevolg daarvan is. Die ervaring op zich is zeer waardevol, maar laten we er alsjeblieft niet in blijven hangen. We kunnen onder andere Descartes ook dankbaar zijn voor de lessen die we er uit hebben kunnen leren. Ook al heeft het meegespeeld in het veroorzaken van veel ellende; het kan ons ook helpen bij het voorkomen van veel ellende! En er is echt nog veel grotere ellende mogelijk, dan we tot dusverre ooit hebben gezien...

 
Ik ben Descartes, Darwin, Pasteur en andere zieke denkers helemaal niet dankbaar. Ze hebben de klok eeuwenlang teruggezet en meegeholpen aan een devolutie die nu al 8000 jaar aan de gang is en waarheid als zijn grootste vijand heeft. Dit heeft ontelbaar veel levens gekost en leed veroorzaakt en ons ontworteld, ontzield en ontheemd. De academische 'wetenschap' is primitief en barbaars en gebaseerd op bijgeloof. Ramiel Nagel verwoordt het als volgt in Cure Tooth Decay:

Quote:
In vroegere tijden gaven mensen maar al te vaak boze geesten de schuld voor verschillende klachten en kwalen. Ze waren ervan overtuigd dat boze geesten bezit hadden genomen van het lichaam van de persoon en het ziek hadden gemaakt. Als men deze geesten gunstig kon stemmen en hen kon bewegen het lichaam te verlaten, genas men van de ziekte.

Overal ter wereld hangen veel mensen dezelfde overtuiging nog steeds aan, maar nu hebben we deze boze geesten weten te identificeren. Tandartsen, wetenschappers, doktoren en overheidsfunctionarissen hebben besloten dat ziekmakende ‘boze geesten’ nu echt zijn, in de vorm van micro-organismen (virussen, bacteriën, etc.).

De gangbare en geaccepteerde theorie is dat deze virussen en bacteriën de hoofdoorzaak vormen van ziekte, inclusief tandbederf. Deze theorie over ziekte, die de bacteriëntheorie wordt genoemd, is in ons hoofd verankerd geraakt dankzij het werk van Louis Pasteur (1822-1895), die beroemd is geworden vanwege de uitvinding van pasteurisatie.

Pasteur bracht een theorie over ziekte naar voren die nu de basis vormt van de meeste geneeskundige disciplines. Deze theorie gaat uit van het idee dat ziekmakende bacteriën buiten het lichaam bestaan en dat wanneer onze lichamelijke afweer vermindert deze bacteriën het lichaam kunnen binnendringen en ziekte kunnen veroorzaken.

De ‘wetenschap’ van Pasteur vormt tot op heden de status quo, ondanks het nodige bewijs dat aantoont dat bacteriën niet binnendringen bij mensen, maar eerder dat ze evolueren en veranderen op basis van hun omgeving.

Het effect van de bijdrage van Pasteur aan het medische gedachtengoed heeft geleid tot onze moderne tandzorg, waarbij we trachten gaatjes te genezen door de boosaardige, binnendringende bacteriën te doden.


Waarom zou ik dankbaar moeten zijn voor dergelijke zielloosheid? Voor de leerervaring? We hebben dit allemaal al veel eerder geleerd, maar het is ons afgeleerd en nu moeten we het herontdekken, ten koste van al die levens en al dat leed. De indianen zeiden het al: geleende kennis is een teken van krankzinnigheid. Ik hoef niet dankbaar te zijn voor waanzin. Moet ik Hitler en Stalin ook bedanken voor de leerervaring? Nou, niet dus, daar bedank ik voor!

Mike

 
Quote:
DARWIN WAS WRONG

According to Darwin, the appendix was a useless biological remnant, the remains of a larger structure called the cecum, which was used by now-extinct ancestors for digestion. Researchers have now found that not only does the appendix appear in nature much more frequently than previously acknowledged, but that it actually serves a critical function. According to researchers at Duke University Medical Center, the tiny organ provides a safe haven where good bacteria can hang out until they are needed to repopulate the gut after, for example, a bout of diarrhea (Science Daily, August 21, 2009). The presence of a reservoir of good bacteria provides more proof that homo sapiens lives in symbiotic relationship with gut bacteria. What we’d like to know is what antibiotic use does to the appendix—does it promote appendicitis, or lead to exhaustion through overuse?


http://www.westonaprice.org/caustic-commentary/caustic-commentary-winter-2009

Mike

 
Quote:
In his book, Przhevalsky dedicated an entire chapter to the ethnology of the Mongols, and in his descriptions of the details of their dress, habits and daily life, the reader finds both the keen eye of the observer as well as the chauvinistic sensibilities of the modern European much influenced by the then-popular notion of social Darwinism. Przhevalsky views the Mongols, although not without sympathy, as a subjugated and weakened people, whose "glory days" of the empire-building great warriors Genghis Khan and Kublai Khan are sadly long past. His own certainty in the supremacy of the European "race" unfortunately clouds his understanding of aspects of Mongol culture that he nevertheless relates to the reader out of genuine interest and curiosity.


http://www.westonaprice.org/in-his-footsteps/diet-of-mongolia

Mike

 
Ik zie het zo: Wij wisten in vroegere tijden heel veel dingen intuïtief, maar we hadden een soort droomachtige bewustzijn, zoals kinderen. We hebben het gevoelsgebied door de eeuwen heen meer en meer verlaten. We zijn super-rationeel geworden, maar hebben ook een soort wakker intellect tot ontwikkelingen gebracht. Dit was nodig om vanuit dit bewustzijn het gevoelsgebied te herontdekken en te integreren zodat we deze in verbinding gaan brengen om wakkere intuïtieve mensen te worden die beiden kwaliteiten (gevoel en verstand) kunnen benutten. Dit is zoals ik het lange tijd gezien heb, maar ik weet niet of het nog helemaal in de visie past die ik de afgelopen maanden meer en meer aan het ontwikkelen ben.

Anyway, ik proef in onderstaande woorden een soort slachtoffer-mentaliteit. Ik geloof niet dat er daders buiten jezelf bestaan. De enige vijanden die er zijn creëer je zelf in je hoofd.

Quote:
Ze hebben de klok eeuwenlang teruggezet en meegeholpen aan een devolutie die nu al 8000 jaar aan de gang is en waarheid als zijn grootste vijand heeft. Dit heeft ontelbaar veel levens gekost en leed veroorzaakt en ons ontworteld, ontzield en ontheemd.


Ik denk dat we er beter aan doen om lering te trekken uit alles wat er gebeurt en gebeurd is en iedereen dankbaar te zijn voor de gelegenheden die ze je bieden om tot ontwaken te komen. Want de inzichten en kennis die je hiermee vergaard, maakt je krachtig en machtig. We leven op een planeet waar wij als mensen een vrije wil hebben. We hebben het donker en het licht nodig (gehad) om te leren onderscheiden en te leren waar we wel of niet voor willen kiezen. Misschien hebben we de ervaring van donkere tijden wel nodig gehad om tot bewustzijn te komen.

Het gaat niet om vóór of tégen iets of iemand te zijn, want dat is het dualistische spel waartoe we voortdurend verleid worden. Ik denk dat het belangrijk is om te realiseren dat we allemaal op onze eigen manier aan het proberen zijn om iets neer te zetten op aarde waarvan we denken dat we daarmee vooruitgang boeken. Het gaat erom dat we allemaal onderweg zijn en van elkaar kunnen leren. Anderen bekritiseren of veroordelen schept alleen maar meer negativiteit in het bewustzijn van anderen en dus in onze gezamenlijke wereld.

Een spreuk die ik hierbij vind passen is:

Alle wezens zijn manifeste gezichten van de heilige schepping, zich uitdrukkend in verschillende stadia van ontwikkeling.

Laten we onze focus houden op samenwerking. Laten we zelf leven zoals we wensen dat de wereld gaat worden. Dat inspireert veel meer!

 
N.a.v. je woorden kan ik in ieder geval 1 positief ding zeggen over die KS: of het nu waar is of niet, je wordt er in ieder geval geen ultra-rationalistische materialist van en het bevordert wel eenheid! Dit kan ik van darwinisme niet zeggen!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.617
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan