zorgverzekering

Geen zorgverzekering voor mij in het nieuwe jaar. Ik ga doen wat Frank ook doet. En hoop eigenlijk dat nu blijkt dat men niet de zorg kan bieden waarvoor betaald moet worden Nederlanders helemaal stoppen met betalen. Het is toch achterlijk dat het verplicht is vind ik. En je krijgt gewoon een polis wanneer de verzekering weer in gaat in januari waar ze geeneens aan kunnen voldoen. Dus wie heeft er nu een verplichting. Niet wij.
Wat is het idee van Frank? Dat je de maand december niet betaald en dan eind januari weer verzekerd ofzo?
 
Wat is het idee van Frank? Dat je de maand december niet betaald en dan eind januari weer verzekerd ofzo?
Na 3 maanden krijg je een brief dat je binnen 3 maanden een zorgverzekering moet hebben. Dan heb je dus nog 3 maanden om uiteindelijk in juni je weer aan te melden bij een zorgverzekeraar. Piece of cake. 6 maanden niet betaald en geen boete
 
Na 3 maanden krijg je een brief dat je binnen 3 maanden een zorgverzekering moet hebben. Dan heb je dus nog 3 maanden om uiteindelijk in juni je weer aan te melden bij een zorgverzekeraar. Piece of cake. 6 maanden niet betaald en geen boete
Oke dan loop je dus een half jaar onverzekerd rond. Hard bidden dat je dan in de tussentijd gezond blijft en geen ongeluk krijgt.

Maar ja het is een optie..
 
Hieronder de video van Frank nog een keer:

Als ik wat geld achter de hand zou hebben zou ik het zo doen. Maar helaas.......durf het dus toch niet aan.:cautious:
 
Nou ik weet niet wat dommer is. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik ben 4 jr geleden vd trap gedonderd, moest met 1 been in het gips, röntgenfotos moeten maken, regelmatig controles etc. Had er toch niet aan moeten denken dat ik toen niet verzekerd was!
En met kinderen zou ik al helemaal geen risico nemen, dan behoor ik denk ik tot het domme volk🙃

Ik refereerde naar dit bericht:

Al wordt het 3 euro per liter. Mensen betalen toch wel en doen niks.
Als de zorgverzekeraar het maandbedrag morgen met 200 euro omhoog gooit blijft iedereen gewoon braaf betalen, want stel je voor dat er een deurwaarder komt😖 dom volk!



 
Ik refereerde naar dit bericht:





Aha op die manier. Nou ja dat vindt hij dat maar, ben benieuwd of hij het echt gaat doen. De meeste mensen hebben grote bek achter het hek.
 
Het idee van een zorgverzekering vind ik niet slecht. Het is nu alleen veel te duur. Dat is het probleem. Mijn ouders betaalden 30 jaar geleden met z’n tweeën 25 gulden per maand. Kijk eens naar de premie van nu. 😵
Gelukkig hebben de Euro en EU ons rijkdom gegeven. Anders zou ik misschien nog terug gaan verlangen naar de Gulden.
 
Wat is het idee van Frank? Dat je de maand december niet betaald en dan eind januari weer verzekerd ofzo?
Paar pagina’s terug is geplaatst wat hij doet. Geen verzekering afsluiten in het nieuwe jaar. Na een paar maanden krijgt men waarschuwing van CAK om alsnog verzekering af te sluiten. Uit me hoofd na 6 maanden. Dat scheelt een half jaar aan ziektekosten verzekering. Desondanks ben ik van mening dat de hele zorgverzekering zoals nu geregeld niks te maken heeft met zorg maar uitbuiting van de burger.
 

Zorgtoeslag wordt lager in 2024​


In 2023 is de maximale zorgtoeslag tijdelijk verhoogd naar € 154,- per maand. Deze tijdelijke verhoging vervalt volgend jaar. De zorgtoeslag wordt in 2024 maximaal € 127,- per maand.

 

Tom Zwitser wacht op een galblaasoperatie en belandde in een regelrecht horrorscenario​

Als het budget in bijvoorbeeld juni, juli of augustus op is, kom je in januari pas weer aan de beurt, met grote gevolgen voor de ziekenhuizen zelf.

Zwitser mag de komende drie maanden aan de morfine, zal failliet gaan en fysiek afgetakeld op de operatietafel belanden, uitsluitend omdat de verzekeringsmaffia aan het begin van 2023 al besloten heeft hoeveel ze over het hele jaar willen verdienen aan u, schrijft een getergde Blue Tiger Studio op X.



 
Ooit was ik in de VU Aamsterdam om een video camera te slikken. Helaas was er op de camera niets te zien. Gelukkig heb ik wel een CD met het verslag. Voor je kan niet weten.
Nu wil ik weer zo,n video camera slikken. Waarom?
Omdat ontlasting ergens blijft hangen. Tenzij er een andere oorzaak is die ik niet ken.
Dus de huisarts heeft een verzoek ingediend bij het VU.
Die verwijzen me nu door via een brief naar het Amstelland.
Afspraak duurt een half uur. Is best wel kort om een verhaal van 15 jaar te vertellen.

Mijn ervaring is dat ze zitten te lezen op de computer om het verhaal te kennen en dan onderwijl zitten te schrijven wat ik vertel. Vind ik niet oke.
In Alkmaar ooit wilden ze alleen maar een darm-onderzoek doen.
Wat zie je met een darmonderzoek als je ontlasting ergens blijft hangen?
Ik denk dan eerder aan een EEG o.i.d. of Echo.
Wel al eens een Echo gehad maar was ook niets op e zien.
Dan zou een leek kunnen denken. Vergis je je niet?
Nee, ik vergis me niet.



Zojuist gebeld. Het ziekenhuis doet zelf geen video-onderzoek. dus verwijzen ze me straks weer terug naar het VU. Kennelijk omdat arts Kuiper nu weer eerst moet onderzoeken of die pil wel nodig is ja of nee.
Het verhaal van de huisarts en mijzelf is dus niet voldoende.
Dus eerst kosten in het Amstelland en dan weer kosten in de VU.
is minimaal 2x 250,--.

Mijn zorgverzekering had ik vorig jaar verhoogd met 500,-- d.w.z. niet alleen de eerste 358 betalen maar 858,--.

Nu overweeg ik de zorgverz. op te bellen en die verhoging eraf te halen. als dat nog kan. -
 
Laatst bewerkt:
Ik ben verzekerd bij Unive alhoewel ik niet of nauwelijks van de reguliere zorg gebruik maak Ik hoef hun operaties en medicijnen met bijwerkingen niet.

Zojuist krijg ik een mail van Unive. Het inloggen wordt veranderd.
Waarom moet dat allemaal?
Ik heb geen mobiel nummer en als ik het wel had vind ik dit allemaal grote onzin.


Vanaf vandaag moet je bij Mijn Univé inloggen met een extra beveiliging. Dat kan op 2 manieren:

  1. Inloggen en goedkeuren via een sms-code op je telefoon.
  2. Een QR-code scannen met de Univé App.
De volgende keer dat je inlogt, vragen we je om jouw mobiele telefoonnummer.
 
Ik ben verzekerd bij Unive alhoewel ik niet of nauwelijks van de reguliere zorg gebruik maak Ik hoef hun operaties en medicijnen met bijwerkingen niet.

Zojuist krijg ik een mail van Unive. Het inloggen wordt veranderd.
Waarom moet dat allemaal?
Ik heb geen mobiel nummer en als ik het wel had vind ik dit allemaal grote onzin.


Vanaf vandaag moet je bij Mijn Univé inloggen met een extra beveiliging. Dat kan op 2 manieren:

  1. Inloggen en goedkeuren via een sms-code op je telefoon.
  2. Een QR-code scannen met de Univé App.
De volgende keer dat je inlogt, vragen we je om jouw mobiele telefoonnummer.
Koop een aifoon voor een extra stralende toekomst :rolleyes:
 
N.a..v een bezoek gisteren aan Amstelland zkh. heb ik een dag kunnen nadenken over behandelingen. 2 behandelingen keur ik zowiezo af (zie onder Fodmap) maar een ander onderzoek zie ik wel zitten. Maar daar moet eerst met andere artsen in zkh over vergaderd worden. duurt weer 4 of meer weken.
In de praktijk betekent dat dat als en handjevol artsen nee zegt ik dat onderzoek niet krijg. Dat ik ieder jaar zorgverz. betaal en zelden of nooit van reguliere zorg gebruik maak dat maakt dan niet uit.
Er is dus een zekere willekeur want een ander ziekenhuis zegt misschien volmondig ja.
Ik neem aan dat ik dan een 2nd opinion kan doen/krijgen.
Ik blijf er ook bij dat als mensen klachten hebben er allereerst een diagnoze gesteld moet worden.
Er zijn momenteel veel klachten over de zorg maar we hadden ooit een goed betaalbaar zorgstelsel . Dat moest zonodig op de schop en nu is de puinhoop zo groot dat ze niet meer terug kunnen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.673
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan