Inmiddels 4 maanden verder! Ik heb gisteren de nota van VGZ gehad om de rekening te betalen van het ziekenhuis omdat ik het hoogste eigen risico heb genomen. 675,00 euro! Ik mag het in 10 termijnen betalen. Dus ik ben nog steeds blij met de keuze om dit eigen risico te nemen en een lagere maandpremie te betalen,is toch "voordeliger" al met al!
Heb nog steeds pijn in mijn pols,vooral na typen, schillen, poetsen,maar ik doe het er maar mee. Ik fiets niet,rijd geen auto,dus ik red me wel. Kan ook niet met hangende pootjes( leuke woordspeling...) alsnog om een operatie vragen. Weet niet of er op een "natuurlijke" manier nog iets aan de pijn te doen is?
Probeer alles voor gezonde botten, de zelfgemaakte bottenbouillon, van Real Roots de beenmergcapsules, de Collageen.
Calcium vind ik "lastig",ik las op het Forum dat niet via supplementen te gebruiken. Ik had Calcium Citraat van Mattisson,840 mg elementair calcium per 4 gr.poeder. NIET meer nemen dus???
Had je deze gelezen Babbe?
Calciumsupplementen Zijn een Stille Doder — En Ze Worden Miljoenen Aangesmeerd!
Elk jaar worden deze zogenaamde "botversterkende" pillen wereldwijd gekoppeld aan een enorm aantal te voorkomen sterfgevallen.
Synthetische calciumsupplementen zijn geen onschadelijke vitamines. Ze zijn een gevaarlijke toxine die je lichaam niet herkent of verwerkt zoals het echte calcium uit voedsel aanpakt. Geïsoleerde, door de mens gemaakte calciumtabletten overspoelen je systeem, verstoren cruciale mineralebalansen en zetten een kettingreactie van ziekten in gang.
Dit is wat het onderzoek écht laat zien dat deze supplementen veroorzaken:
- Darmkanker — Ze verhogen darmletsels en verdrievoudigen dramatisch je risico.
- Pre-kankerachtige darmpoliepen — Ze triggeren 2,5 keer meer sessiele gekartelde poliepen.
- Arteriële verkalking & verharde slagaders — Overschot aan calcium hoopt zich op waar het niet hoort, en verandert flexibele vaten in rigide buizen.
- Bloedstolsels — Ze creëren een hypercoaguleerbare toestand waardoor je bloed te gemakkelijk stolt, en verhogen risico's op DVT, hartaanvallen en beroertes.
- Nierstenen — Ze binden met oxalaten uit voedsel en vormen pijnlijke calciumoxalaatstenen.
- Hartaanvallen & beroertes — Ze verhogen cardiovasculaire incidenten en het algemene sterfterisico aanzienlijk.
Calciumtoxiciteit maakt je vatbaar voor vrijwel elke grote ziekte die de mensheid kent.
Er is NUL solide bewijs dat deze supplementen botten écht versterken of de gezondheid op enigerlei betekenisvolle manier verbeteren. Het is pure propaganda van Big Food en Big Pharma.
Natuurlijk calcium uit volle zuivel en voedselbronnen werkt perfect omdat het arriveert met alle cofactoren die je lichaam nodig heeft. Synthetische pillen? Je lichaam heeft geen idee wat het ermee aan moet — dus slaat het het overschot op in de verkeerde plekken.
De echte oplossing is balans, geen extra calciumtabletten:
- Magnesium uit volwaardige voeding of hoogwaardige vormen zoals glycinaat of threonaat
- Vitamine D uit zonlicht (het beste), voedselbronnen, of gerichte inname wanneer nodig
- Vitamine K2 uit dierlijke voedingsmiddelen en gefermenteerde bronnen
Deze werken samen om calcium naar waar het hoort te leiden — naar botten en tanden — in plaats van het toe te laten ravages aan te richten in je slagaders, organen en weefsels.
Stop met het slikken van de pillen die je stilletjes schaden. Stop met het kopen van calciumverrijkt sap, calciumverrijkte cornflakes, calciumverrijkt wat dan ook...
Begin je lichaam te geven wat het écht nodig heeft uit echt voedsel en een juiste mineralebalans.
Dit is een van de grootste gezondheidsleugens die nog steeds wordt verkocht vandaag de dag.
Deel dit voordat meer mensen gewond raken.
Je gezondheid is te belangrijk om te gokken met synthetisch calcium.