Zon

Ik heb de uitzending van Radar gezien.

Niet alleen direct zonlicht maar zelfs daglicht is al gevaarlijk, aldus een Amerikaanse muts. Smeren, smeren en nog eens smeren lijkt als enige een bescherming tegen het o zo gevaarlijke zonlicht te geven.

De afgelopen dagen ben ik veel buiten geweest, zonder wat voor creme dan ook. Mijn huid is niet verbrand, maar heeft nu wel een licht bruine tint. Een gekleurde huid is al een teken van huidschade volgens een wetenschapper in de uitzending. Hier geloof ik niet zo in. De natuur heeft mensen gemaakt en daarbij ook een gevaarlijke ster om ons ziek te maken?

Maar de industrie verdient er goed mee. Net als met al de gezonde plantaardige vetten en cholesterolverlagers.

Hoe groot zijn de banden tussen bedrijven die ons ziek maken en vervolgens ook de 'oplossing' voor die ziekten hebben?

 
Quote:
Hoe groot zijn de banden tussen bedrijven die ons ziek maken en vervolgens ook de 'oplossing' voor die ziekten hebben?


Wat denk je zelf?

Mike

 
Ik twijfel er niet aan dat die relaties enorm groot zijn. Maar het kan zomaar nog erger zijn dan wij met z'n allen denken.

 
Toch... Het lijkt ongezond om blank te zijn.

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit alleen aan een ongezond lichaam (en dus een ongezonde huid) kan liggen.

 
Quote:
De natuur heeft mensen gemaakt en daarbij ook een gevaarlijke ster om ons ziek te maken?


Draai her maar om,zonder de zon waren wij er niet. Het begint toch met wat de planten doen met de energie van de zon.

En de zon zorgt ervoor dat de aarde mooi haar baan blijft,en niet door het heelal raast etc. etc.

laten we het dus van de zonnige kant bekijken.

ad

 
Ik ben net een weekje terug van vakantie en ik ben enorm verbaasd over hoe bruin ik ben geworden. Zo bruin werd ik de laatste jaren nooit. Als kind werd ik wel enorm bruin ondanks mijn witblonde haren, maar hoe ouder ik werd hoe witter ik bleef in de zomer.

Wel fijn, omdat ik nu minder snel verbrand hoef ik me ook niet veel in te smeren. Het word natuurlijk door de media gezegd dat je moet smeren smeren. Maar veel mensen kunnen door hun voeding ook niet meer goed tegen de zon en verbranden heel snel. Ja dan smeer je je wel in.

 
De zon doet me goed en zorgt voor de productie van vitamine D.Wanneer ik merk dat de huid lichtjes rood gaat worden(meestal het gevoel)dan ga ik uit de zon of bekleed de betroffen lichaamsdelen.Ik smeer er niets op.

ad

 
Dat doe ik ook.

Mogelijk de beste manier om D aan te maken en te ontgiften en ik voel mij er goed bij.

Soms ontkom ik er niet aan om wat te smeren.

Watersport of wintersport kunnen wel eens heftig uitpakken.

Op deze noorderbreedte heb ik te weinig tijd om te wennen aan de zon.

Jaren geleden veel tijd in de tropen doorgebracht, door langzaam te wennen kon ik op een gegeven moment de hele dag buiten zijn zonder te verbranden.

 
Quote:
Ik twijfel er niet aan dat die relaties enorm groot zijn. Maar het kan zomaar nog erger zijn dan wij met z'n allen denken.


Als je de historie nagaat van de familie Rockefeller en hun invloed op de grote universiteiten, dan weet je denk ik wel genoeg.

Deze familie zorgde er persoonlijk voor dat homeopathie en andere natuurlijke geneeswijzen zwart werden gemaakt en men over moest gaan op chemische behandelingen van ziekten. Dit is zwart op wit in de boeken te vinden.

Deze familie houdt zelf nog wel vast aan homeopathie en andere natuurlijke geneeswijzen, maar wil dat niemand anders er gebruik van maakt.

M.a.w. de farmacie weet al ruim honderd jaar waar ze mee bezig zijn.

 
De zon helpt bij kanker: tumoren slinken en het immuunsysteem wordt gestimuleerd.

Quote:
Sunshine improves survival rate after cancer

We get almost all our vitamin D from the sun, and WDDTY has long advocated moderate sun exposure to maintain healthy levels of this essential nutrient. Lack of vitamin D has been linked to a wide range of chronic health problems from allergies to osteoporosis and high blood pressure. Now a large-scale study of cancer patients in China has also shown that our vitamin D levels also play a role in determining whether we survive from cancer. Researchers from the Chinese Academy of Sciences in Shanghai analyzed the vitamin D levels and survival rates of over 17,000 patients with specific forms of cancer including breast, colorectal and lymphoma. They found that for every 10 nmol/L increase in vitamin D levels in circulating blood at the time a patient was diagnosed with cancer, their likelihood of dying from any cause dropped by 4%. How does it work this magic? Laboratory studies suggest that vitamin D can act directly on tumor cells to slow down their growth. Plus, its ability to stimulate the immune system and support healthy biological functions can also help cancer patients cope with the physical stress of chemotherapy, radiation and surgery, thus reducing their risk of complications. With so many of us enjoying the first warm days after a long winter, what more reason do you need to enjoy the sunshine? (Source: Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, 2014; jc.2013-4320.

http://wddty-us.com/2014/05/12/sunshine-improves-survival-rate-after-cancer/?inf_contact_key=a06417f710273758b2b3aed103001a920d764d9fe8e31673874f9ed2828d9db0

Quote:
Ogen zijn lichtorganen. Het licht wat binnen komt bij de ogen, wordt niet alleen gebruikt voor de ogen zelf, tachtig procent van dat licht gaat via je hypothalamus naar andere belangrijke organen in je lichaam.


Quote:
Een zonnebril geeft je ogen een verkeerde boodschap. In ogen zit pigment en dit pigment geeft signalen door aan het pigment in je huid. Als er veel zonlicht is, zal het signalen doorgeven dat de huid pigment aan moet maken om niet te verbranden.


Quote:
Draag je een zonnebril, dan denken je ogen dat ze in een donkere kamer zijn. Ze zullen geen signalen doorgeven aan je huid, waardoor je sneller verbrand

. http://volzicht.nl/zonlicht-is-goed-voor-je/

 
Interessant stuk, Lievergezond. Door het gebruik van een zonnebril verbrand de huid dus sneller?

 
Er kan toch nog wel licht vallen op de ogen van een blinde? Het wordt alleen op de een of andere manier niet om gezet in beeld.

 
Quote:
Wist je dat je door het eten van worteltjes je huid van binnenuit kunt beschermen? Het betacaroteen vangt een deel van het UV-licht op.

nieuwsbrief www.ahealthylife.nl

 
Ik weet niet precies waar het aan ligt maar ik smeer mezelf nooit in (en ik ben nogal een zonaanbidder) en ik draag nooit een zonnebril. Zelfs de afgelopen dagen, waarin gewaarschuwd werd voor zonkracht 7 waarbij je huid in een kwartier rood verbrand zou kunnen worden, ben ik niet verbrand. En ik ben wel steeds in de zon geweest. Het verhaal van Lievergezond over het niet dragen van een zonnebril en niet verbranden lijkt bij mij dus in ieder geval te kloppen.

Ook douche ik hooguit één keer per week. Verder was ik me bij de wastafel. Op die manier blijft er volgens mij ook een beschermend laagje op mijn huid zitten.

 
Quote:
Zonnebrandcrème beschermt níet tegen huidkanker'

Het smeren van zonnebrandcrème is níet genoeg om huidkanker te voorkomen. Britse wetenschappers vonden dat de crèmes wel helpen tegen verbranding, maar ze laten nog genoeg straling door om op lange termijn de mogelijk dodelijke ziekte te ontwikkelen.

Wie lang in de zon vertoeft kan zichzelf dus maar beter goed bedekken, adviseren de Britten.

Een team van de Universiteit van Manchester en het Instituut voor Kankeronderzoek in Londen onderzocht voor de eerste keer op moleculair niveau hoe maligne melanoom, de allerdodelijkste vorm van huidkanker, wordt veroorzaakt.

De bevindingen, gepubliceerd in het tijdschrift Nature, laten zien dat zelfs de hoogste factor zonbescherming voldoende UV-straling doorlaat om het DNA in de huidcellen te beschadigen.

De onderzoekers ontdekten na proeven op muizen dat UV-straling het gen p53, een gen dat het lichaam normaal gesproken beschermt tegen DNA-schade, beschadigt.

Julie Sharp van Cancer Research UK: ''Mensen hebben de neiging om te denken dat ze onoverwinnelijk zijn wanneer ze zonnecrème gebruiken en blijven dan soms extra lang in de zon. Dit onderzoek bewijst dat je dus niet alleen op het product kunt vertrouwen om je huid te beschermen.''

Experts adviseren toch om gewoon te blijven smeren omdat de zonnecrème de DNA-schade die de UV-straling toebrengt iets kan beperken en de ontwikkeling van melanoom kan vertragen. Wel benadrukken ze het belang van bijkomende maatregelen om de huid tegen schadelijke straling te beschermen


Afgelopen weekend 3 dagen in de volle zon gestaan bij Pinkpop, was eigenlijk niet te doen. Met name zondag flink verbrand in gezicht. Thuis goed gekoeld en vervolgens kokosvet erop gesmeerd. Volgende ochtend zo goed als weg en geen pijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.711
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan