Zon

Dat ben ik helemaal met je eens. Het is hun eigen keuze. Bovendien voelt de wereld een stuk lichter, weer een dwaas minder.

Mike
 
Ik kon altijd zeer goed tegen de zon/warm weer maar dat is niet meer.
Tegenwoordig is het zeer extreem zweten (ook bij 20 graden) en daardoor pijlsnel verbranden vanwege het zout.
Ik smeer dan nog wel zooi met factor 25 maar dat ligt er waarschijnlijk na een paar minuten af.
Het lijkt elk jaar erger te worden.
Ik heb wel eens gelezen dat kwikvergiftiging zoiets kan veroorzaken.
Is iemand hiermee bekend die iets soortgelijks heeft (gehad)?






 
@Choleteroliscool. Ik kon vroeger heel goed tegen de zon en verbrandde bijna nooit. Nadat ik 10 tien jaar in chemische dampen had gewerkt was ik behoorlijk ziek. Ik kon absoluut niet meer in de zon. De zon ontgift en dit was voor mij veel te veel. Bij een enkel zonnestraaltje of als het warmer werd dan 18 graden transpireerde ik als een gek en inderdaad ik verbrandde ook heel snel. Ben dus jaren nauwelijks in de zon geweest omdat ik er echt ziek van werd.

Nu jaren later, heel veel ontgift, gezond eten, vele leverreinigingen en 30 kilo afgevallen kan ik weer met regelmaat in de zon. Ik smeer geen zonnebrandcreme (alleen mijn neus) en ik verbrand nauwelijks meer. Dat laatste zou best wel eens kunnen komen omdat ik ook niet meer zo intensief zweet. Ik heb de blootstelling aan de zon wel rustig opgebouwd en ga ook geen hele dagen naar het strand.

Dus ik zie wel degelijk een link tussen een "verontreinigd" lijf en verbranden in de zon. De zon is een grote ontgifter en dit zweet je allemaal uit. Als de zon er daarna weer op schijnt brandt het weer lekker in je huid. Tenminste zo heb ik het ervaren.
 
@gif-vrij, ik heb met werk en hobby ongeveer 35 jaar in een chemische omgeving vertoefd.
De ergste knaller was het verwijderen van oude amalgaan vullingen geweest zo'n 6 of 7 jaar geleden door een reguliere tandarts, wist ik veel.
De laatste jaren zijn eczeem en hartritmestoornissen met zo'n 95% afgenomen door flink te ontgiften dus ik was eigenlijk in de veronderstelling dat eea qua ontgiften wel werkte.
Echter neemt de gevoeligheid voor zon/warmte steeds toe.
Het zal wel uit de lengte of de breedte moeten komen.

@Tanja, ik heb hier wel eens over gelezen maar was altijd vrij sceptisch of het nu BS was of echt.
Wanneer je zoiets probeert in California en Peru waar je voldoende zon hebt dan geef ik ze iig meer kans.
In NL of nog noordelijker gaat je dat niet lukken mbt de hoek van de zon met de aarde die minstens 45 graden moet zijn.
Wij als gewone eters kunnen hier ook maar een vrij beperkte tijd per jaar voldoende D opdoen omdat de zon meestal te laag staat.


 
ik heb hier wel eens over gelezen maar was altijd vrij sceptisch of het nu BS was of echt.
Wanneer je zoiets probeert in California en Peru waar je voldoende zon hebt dan geef ik ze iig meer kans.

Je moet ook voldoende kleuren om je heen hebben. En muziek, dat stilt de honger ook heb ik gelezen bij die mevrouw die nu dood is.
 
Vind het beetje onverantwoord om tijdens zwangerschap niet/nauwelijks te eten en zo op je kind te experimenteren. Ze eten wel wat fruit en groentenbouillon, dus niet niks. En ik geloof er niks van, denk dat ze broodjes aap eten.
 
Quote


The 4 Week Pranic Woman Online Video Course becomes available in its entirety on Friday!! So much love has gone into this project and I'm so excited to launch it into the world ? www.PranicWoman.com

22 februari

Jaja daar heb je het al. Als je je profileert als een of andere goeroe die niet hoeft te eten dan krijg je waarschijnlijk in een bepaalde groep mensen wel meer aandacht en dus $$$$




 
En ook al zou je dat echt kunnen, wat natuurlijk 100% onmogelijk is maar laten wij even van dit bizarre feit uitgaan, dan is het nog ongelooflijk onverantwoord dit gegeven zo de wereld in te slingeren. Vooral als je je laat voorstaan een of andere yoga figuur te zijn die cursussen verkoopt.
Of denkt zij echt dat iedereen dat dan wel ff kan doen? ( Er vanuit gaan dat het echt zo is wat natuurlijk niet zo is)En dat in combinatie met zwangerschap?
Krankzinnige en domme figuren.
 
Dank je, Tanja en Pike, voor deze nuchterheid. Ik was even bang dat we dit nog gingen geloven ook!

Mike
 
Wat is de definitie van eten? Dat je er op kauwt? Misschien zijn deze mensen zeer verstandig en drinken zij hun voedsel ;-)
 
Deze dagen met de zon het dichtste bij is, uiteraard, de zonkracht het hoogst. Er wordt veel voor gewaarschuwd, natuurlijk, de mensheid hypet graag. Is een religieus restverschijnsel.
Nu wil ik voor ik op fietsvakantie ga graag een beetje bruin zijn, dat geeft bescherming. Om niet lang in de zon te hoeven liggen ga ik dus bij de meeste zonkracht even in de zon liggen. Er verbrandt niets, ik wordt mooi bruin.
De enige keer dat er iets gebeurd is was enkele jaren geleden toen ik op mijn kale hoofd een plek kreeg, een soort pigmentvlek, ik reed dan de hele dag in de zon zonder iets op mijn hoofd. Volgens de huisarts was dat niet iets om je druk over te maken. De assistente heeft het bevroren met CO2, naar mijn idee veel te weinig, dus heb ik het thuis nog even beter gedaan met en diepvriesspray (wordt in de elektronica gebruikt om breuken in printen op te sporen). Je krijgt daarmee een lichte brandwond en na enkele dagen valt het korstje er af en zit daar weer mooie, gave, roze hui. Een paar jaar later is er nog steeds niets meer te zien op die plek.
Tegenwoordig dus maar een petje op.
Ik gebruik standaard vrij veel vitamine C, ongeveer 5 tot 6 gram over de dag verdeeld in water samen met Keltisch Zeezout. De verhouding tussen zout en vitamine C is zodanig dat de smaak ergens in het midden ligt: het smaakt niet uitgesproken zuur en niet uitgesproken zout.
Ik denk dat de huid zichzelf goed kan beschermen als de juiste stoffen aanwezig zijn, vitamines en mineralen.
Onze huid moet vooral langer in de zon, maar ja, we leven veel binnenshuis met een verstoord daglicht evenwicht (glas filtert een deel van het spectrum uit het licht).
Het beste zou zijn om, zodra het weer het toelaat, buiten te zijn. Vindt maar eens zo'n kantoor.......
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.313
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan