Zon

Ik kan me zelf wel redelijk beschermen voor een hele dag, maar hoe moeten mijn kinderen die graag de hele dag buiten spelen en in het zwembad duiken dat dan doen?
 
Zijn ze rood verbrand en hangen de vellen erbij? Zo niet, geen zorgen om maken, zonlicht us goed voor ze!

Mike
 
Waarom willen mensen zich toch insmeren als de zon schijnt? Wij hebben sinds een tijdje een huis op Gran Canaria en zelfs met 40 graden, zoals de afgelopen tijd, smeer ik me niet in. Oké, je moet denk ik niet uren in je blote bast in de zon lopen of liggen maar wat is er mis met het dragen van een T-shirt? Als het vroeger erg zonnig was en we gingen zwemmen (wat onze lievelings activiteit was met mooi weer), trok mijn moeder ons ook een T-shirtje aan. Dat ging altijd goed.
 
Ik merk zelf dat als ik niet veel gewend ben het nog wel handig is om mij in te smeren ook als ik een t-shirt aan heb. En soms kan je niet even in de schaduw gaan zitten zoals ik met mijn werk afgelopen zomer had en kinderen hebben daar geen zin in.
 
Waarom is het allemaal zo tegenstrijdig?

Olie of eigen middeltjes gebruiken bij het zonnen
Een absolute afrader: insmeren met oliën als olijf-, zonnebloem- en kokosolie of een mixje van babyolie met citroensap. Ja het versterkt het bruiningsproces aanzienlijk, maar vergroot ook het risico om ‘aan te bakken’, oftewel: verbranden. Ga maar na wat er gebeurt als we vlees bakken in olie. Er komt een lekker bruin, krokant korstje op. Precies wat er met onze huid gebeurt! Deze bakt aan en droogt uit. Eeuwig zonde, want we beschadigen de huid beschadigen hiermee onherstelbaar. Gevolg op de lange termijn: een leerachtige, rimpelige huid én een groter risico op huidkanker.
Fijne zomer!

http://Olie of eigen middeltjes geb...en groter risico op huidkanker. Fijne zomer!
 
Waarom is het allemaal zo tegenstrijdig?

Het IS niet tegenstrijdig. Er wordt verwarring gezaaid door de commercie en partijen met belangen welke niet liggen bij de bevolking.

Gebruik je gezonde verstand en er is niets aan de hand. Natuurvolkeren lagen vast ook niet urenlang op een badlaken of palmblad in de zon te bakken.

 
Klopt, maar dit verhaal komt van de site van Dr Vogel dan denk je dus dat zit wel goed maar helaas is die club ook niet ok...
 
dit verhaal komt van de site van Dr Vogel dan denk je dus dat zit wel goed maar helaas is die club ook niet ok

Achter elke informatie zit een bron en het is altijd de vraag wat het belang van de bron is.

 
@Snah, leuke theorie over dat 'bakken'van vlees maar het klopt niet. Als je mager vlees in een pan gooit dan verbrand (verkoold) het juist. Vet zorgt dat het niet verbrand!
Er is niks mis met vet op je huid smeren. Past helemaal in het rijtje van wijze tradities. Price zag dat bijvoorbeeld de polynesiers geen kleren drogen maar zich volledig insmeerden met kokosolie. Bij de Papoea's was varkensvet populair.

Ik ben zelf blond en verbrandde vroeger gauw (dankzij slecht eten). Nu ik minder gifstoffen in mijn huid heb en meer antioxidanten kan ik lang in de zon blijven. Ik werk soms hele dagen buiten maar ben de afgelopen 2 jaar maar 1 keer verbrand en dat was na een antibioticakuur!
In het voorjaar bij de eerste heftige zon-dagen gebruik ik een mix van 10 delen kokosolie, 1 deel rode palmolie en 1 deel reuzel voor de smeerbaarheid. doordat je huid beter vochtig gehouden wordt en je extra antioxidanten toevoegt verbrand je huid minder snel. Vitamine D in varkensvet is natuurlijk ook een weldaad voor je huid, ook in de winter.
 
Heb je trouwens nadat je in de zon ben geweest juist meer spier-
klachten houd er dan rekening mee dat het aanmaken van vitamine D
ook zorgt voor een hoger magnesiumgebruik, en ook omdat je meer
zweet in de zon en zo magnesium, kalium en natrium uitzweet.

Ik merk dit zelf altijd aan mijn kuiten en voeten. Dus probeer
dan eens extra magnesium(citraat) en en kijk wat er gebeurt met
je spieren. Ook kalium/natrium in de gaten houden als je veel
zweet.

http://www.praktijk-advance.nl/blog/voeding/voldoende-magnesium-
nodig-voor-opname-vitamine-d

http://www.kijkbewust.com/gezondheid/dr-mercola-dr-dean-on-the-
importance-of-magnesium/ http://www.leefbewust.com/columns/030715.htm

 
ik heb haar 2x ontmoet, weet niet meer of het bij een lezing van jou was (denk het niet) maar die wilden naar een lezing in Kerk-Avezaath en hadden geen vervoer, op verzoek van Carola op station Culemborg opgehaald en teruggebracht.
Zwaar veganistisch destijds al. Ik heb nog geprobeerd een praatje te houden over Weston A. Price enz. maar dat was vloeken in de kerk.
Ze heeft zichzelf opgegeten.Daar kijk ik niet van op.
Ze wilden voor mijn dochter muziek maken, maar naar beluistering op hun filmpjes zag ik dat niet zitten. Als je al niet depressief was, werd je het wel van hun saaie klanken.
 
Niet douchen en al helemaal geen zeep gebruiken. Je huid krijgt dan de natuurlijke vettigheid en dat beschermt prima. Op fietsvakanties ga ik bij warm en zonnig weer tussen 12 en 16 uur niet fietsen, is gewoon niet echt lekker.
 
Communeleden die ‘zonlichtvoeding’ gebruiken weer vrijgelaten na dood Utrechtse
'Zus overgegaan naar andere wereld, daarna brak de hel los'



http://nieuws.tpo.nl/2017/06/15/communeleden-zonlichtvoeding-gebruiken-weer-vrijgelaten-dood-utrechtse/

Mike
 
Het OM onderzoekt de kwestie, mogelijk volgt er een strafzaak tegen de drie, schrijft RTV Utrech

Wanneer een volwassene zich vrijwillig uithongert moet ie dat helemaal zelf weten.
Wanneer een volwassene zich de typhus vreet aan junkvoer moet ie dat helemaal zelf weten.
Wat voor strafzaak moet dat worden, dat ze haar moesten forcefeeden?
Er zijn weer wat ambtenaren "werk" aan het scheppen voor zichzelf.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.712
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan