Ziek zijn zonder klachten

ruud

New member
Mike schreef (o.a.) het volgende https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=190 :

Quote:
Heb niet de illusie (of de arrogantie) dat nooit ziek zijn hetzelfde is als beresterk zijn of oergezond zijn. Ik ken genoeg verhalen van mensen die spontaan dood neervallen door een hart- of herseninfarct of 'plotselinge' uitgezaaide kanker (hoe kun je nu plotseling 60% zuurstoftekort opbouwen?). Deze mensen 'hadden nooit wat'. Misschien was dat wel het probleem. Door zuurstoftekort kan het lichaam niet goed ontgiften. Ben je een slechte ontgifter? Zuurstoftekort! Ontgifting is het naar buiten duwen van gifstoffen. Vaak zijn daar warmtemechanismes mee gemoeid (zuurstof dus): zweten, koorts, ontstekingen. Dit noemen we ziekte, in werkelijkheid is dit een reinigingsproces en alleen voldoende zuurstof maakt dit mogelijk. Wie nooit ziek is zou wel eens structurele celverstikking kunnen hebben!


Dit onderwerp vind ik toch wel heel typisch.

Dat veel mensen eigenlijk ziek zijn zonder het te weten.

Mike heeft het er ook vaker over en mijn behandelaar ook.

Dat mensen die nooit wat hebben ineens overmatig veel last kunnen krijgen van dingen.

Gisteren hoorde ik zoiets scary van een neurochirurg in een documentaire over de Gersontherapie &feature=fvwrel (ik weet niet waar: ergens halverwege ongeveer : een man in elk geval ).

Die zei: mensen krijgen bij neuronen die kapot zijn pas klachten als 90% van de neuronen in de hersenen kapot zijn.

Moet je je voorstellen: de grond is onder je voeten aan het verdwijnen maar je hebt het niet door.

 
Daar kan ik over meepraten, ik was tot mijn 46 ste min of meer gezond. Ik kon in ieder geval alles, gezin/huishouden/werken/sporten en hobby's. lekker kamperen op vakantie enz...

Achteraf, toen ik eenmaal MS had, herken ik veel signalen. Maar ondanks dat ik wel eens dingen heb aangekaart bij artsen(regulier/alternatief) heb ik nooit het idee gehad dat ik wel eens ernstig ziek zou kunnen worden.

gewoon vage klachten, mijn hele leven, ook bezig met voeding altijd. maar ja, hoe herken je de signalen die je lichaam zeker afgeeft.

 
hetzelfde voor mijn pa - die parkinson blijkt te hebben. de neuroloog zei als de klachten verschijnen dat zijn 75% van de neuronen aangetast. gelukkig heeft hij sinds diagnose geen achteruitgang door het toepassen van 1) perfect health diet (zie ik als een vorm van Weston Price, maar zonder gluten) en 2) 5x per week 30-45 min sporten om de dopamine productie te stimuleren.

 
Mijn verhaal lijkt wat op dat van Dirtsa. Ik was een heel sterke sportieve man tot ongeveer mijn 33ste. Klachten kwamen en namen toe. De signalen die ik voor die tijd kreeg heb ik altijd genegeerd, ik was niet stuk te krijgen..............dacht ik

 
Quote:
De signalen die ik voor die tijd kreeg heb ik altijd genegeerd, ik was niet stuk te krijgen..............dacht ik


Dit zie ik zo vaak om mij heen.

Ik zing op een koor: 20 vrouwen variërend in leeftijd van 35-55 jaar.

En hoe vaak ik niet hoor: 'Ik heb al zo'n tijd last van mijn schouder/knie/heup, aldoor migraine, oorpijn, noem maar op.

Ja, we worden ouder he, boven de 40 komen die klachten. Ik loop bij een fysiotherapeut, maar het helpt niets.'

Het wordt gewoon geaccepteerd. Het hoort er bij.

En men loopt gewoon door, in zoverre, men gaat gewoon door met het voedingspatroon waar ze mee bezig zijn.

Vulling uit de supermarkt.

Het wordt tijd dat de mensen wakker worden maar als eenling ben ik een roepende in de woestijn.

Gelukkig worden er wel steeds meer mensen wakker (dit forum o.a.).

Mijn man en ik zijn al een hele tijd van plan om Mike uit te nodigen hier in Noord-Holland.

Het gaat er van komen, ik ga het zeer binnenkort eens met Mike bespreken.

Gaan we eens een wekker af laten lopen.

 
Grappig poekie, dat idee had ik ook al, maar dan in het voorjaar. Het lijkt mij helemaal geweldig. Uitnodigingen via de natuurwinkels/stukje in ons dorpsblaadje.

Ik wil natuurlijk wel zoveel mogelijk mensen zien te bereiken.

 
Wij denken aan februari/maart.

Naast de natuurwinkels/dorpsblad kun je ook denken aan de plaatselijke sportverenigingen/clubs, scholen.

Ik heb een kruidencursus gedaan, van die mensen heb ik mailadressen.

Als we mensen wel eens informatie mailen over voeding, keltisch zeezout e.d. noteer ik hun adressen.

Ik ga Ron Fonteine vragen om in zijn nieuwsbrief genoemd te worden. Je weet nl. niet hoeveel mensen uit jouw omgeving/dorp/stad de nieuwsbrief van Ron ontvangen.

Op www.westonprice.nl staat ook een agenda.

We hebben nog de mogelijkheid van de www.gezondheidradio.tk, waar Mike elke dinsdag zijn kennis deelt met de luisteraars.

Plenty communicatiemogelijkheden.

Wie weet er nog meer mogelijkheden?

En dan is het nog belangrijk om een pakkende tekst op de poster te zetten.

Zullen we er samen maar eens over bomen.

Mike heeft mijn emailadres, is misschien handig als we daar samen over mailen?

Ik werk veel, fotografisch, op de computer dus een poster is zo in elkaar gedraaid.

Die wil ik wel voor jou maken, kun je ze zelf uitprinten en verspreiden.

Eventueel een flyer voor huis aan huis. Allemaal mogelijk.

Leuk he, zo brainstormen.

Hoop je eigenlijk een keer te ontmoeten, het zij bij Mike zijn avonden of elders.

 
Gisteren hoorde je het volgende in het nieuws:
Quote:
In Nederland hebben 500.000 patiënten klachten die artsen niet kunnen verklaren: variërend van hoofdpijn, rugpijn, nekpijn en schouderpijn tot maag, buik- en darmklachten. En van uitvalsverschijnselen tot chronische vermoeidheid. 25 zorginstellingen hebben vanaf nu speciale afdelingen om deze patiënten beter te helpen.


Ik denk echter dat het gros van de artsen de oorzaak van ziektes van zijn/haar patienten niet kent. Bedoeld wordt dat er een groot aantal mensen ziek zijn, waarop onze huidige medicijnen geen invloed meer hebben. Bij de rest werkt de 'symptoombestrijding' nog wel. Tot ook dat niet meer werkt...

 
Ha Poekie, mijn man werkt bij een drukker, dus posters en flyers is geen enkel probleem. De tekst ga ik nog mee bezig, en laat dit eerst wel aan Mike lezen. Het dorpsblaadje wordt hier verspreid in het hele dorp en ook namens alle verenigingen. Gezamelijk clubblad zeg maar. Wordt erg goed gelezen.

Ik denk dat ik daar eerst een stukje in schrijf hoe ik hier toe ben gekomen en waar ik mee bezig ben.

Het lijkt mij ook erg leuk om je te ontmoeten, ben bang dat wij niet uitgepraat raken.

Ik ga meestal als Mike in de achterhoek komt(halle/zelhem) dat is voor ons wat dichterbij dan Soest.

Bij ons in het dorpke hebben wij het proggiehoes. Leuke zaal, ook nog eens met bar. Ik denk dat dit zaaltje erg geschikt is voor een lezing/kennisavond.

 
Waar ergens in de buurt, Poekie? Noord-Holland is vrij lang namelijk. Ik wil ook heel graag een informatie-avond hier in de buurt (Beverwijk en daarboven) organiseren, maar dat moet wel goed gesmeerd in elkaar steken natuurlijk.

Een kwestie van krachten bundelen?

 
Poekie, dat is nog wel te doen denk ik. Als je hulp nodig hebt, dan verneem ik dat graag.

 
Jaaaaa!!! Ik woon ook in Noord-Holland (nu nog Heemskerk, binnenkort in Beverwijk) en ik zou het geweldig vinden als je een keer naar Noord-Holland komt Mike :D Ik had al eens zitten kijken in de agenda, maar je avonden zijn steeds in het midden of het Oosten van het land :cry: .

Ik ben helemaal om met m'n voeding.....ben nu twee maanden bezig of zo? Ik geloofde al wel in het concept, maar wilde eerst eens aankijken of ik van al dat vet niet meteen zou uitdijen (ik hou een anorexia-achtergrond hè?), en of m'n gezonde lijf niet zou aftakelen door vervetting.

Maar ik voel me geweldig, eet me ongans aan kaas, boter, eieren (kaasomeletten, mjam mjam), roomyoghurt, kokos, noten en nog maar heel weinig koolhydraten. Alleen 's ochtends m'n vertrouwde twee meergranen boterhammen met (inmiddels dik) roomboter, kaas en pindakaas. Van dat ontbijt kan ik nog geen afscheid nemen. Al neem ik ook af en toe wel twee kiemboterhammetjes. Maar die dingen zijn zo klein, hoewel ze wel vullen heb ik het gevoel dat ik slechts een half ontbijt op heb.

Calorieën tellen doe ik helemaal niet meer, ik eet gewoon en geniet ervan. En honger? Eigenlijk alleen een paar uur na de boterhammen (ja, ik weet het :wink: ), de rest van de dag niet.

Vervolgens m'n gewicht. Vanmorgen nog even op de weegschaal gestaan na weer een week. Ik dacht dat er nu toch echt wat bij moest zijn gekomen, maar dat beperkte zich tot een halve kilo, en ik zit daarmee nog steeds een kilo onder m'n normale gewicht. Moet ik dus nog meer eten :wink:

En hoewel ik al heel weinig snoepte doe ik dat nu helemaal niet meer, als ik af en toe toch een snoepje of een hapje zoetigheid neem valt het me op dat het zóó zoet is! :x

Dus ik ben er heel blij mee en zal voorlopig wel zo blijven eten. En ik hoop altijd! Vandaar dat ik veel munitie op dit forum wil blijven opdoen en ik hoop dan ook een keer in de gelegenheid te zijn om Mike live te horen spreken.

Dank voor jullie inspirerende verhalen allemaal!

 
@vrysuyver:

Weet jij misschien of en waar je in de buurt van Beverwijk rauwe melk kunt kopen? Als ik er een half uur voor in de auto moet zitten weet ik nu al dat ik het één of twee keer doe en daarna niet meer :? .

 
Enjoy, nee ik ben ook nog aan het kijken waar het verkrijgbaar is voor een redelijke prijs/tijd verhouding.

Ik denk zelf hier een keer te gaan kijken:

De Dinkelhoeve in Heemstede

 
Tja, ziet er inderdaad goed uit, maar dat is dus een half uur rijden voor mij :cry: . En de rauwe melk is maar drie dagen houdbaar, dus ik zou er twee keer per week heen moeten. Is helaas geen optie als je full time werkt :evil:

 
Rauwe melk is ongeveer een week houdbaar. Haal het nu al een paar jaartjes 1x per week. Aan het einde van de week wordt de smaak soms iets zuurder, maar is dan nog prima te drinken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.741
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan