Zalig kerstfeest en gelukkig nieuwjaar!

haha ik ben wel hopeloos
en ook altijd opgevoed met het idee dat trouwen een werkwoord is en als je je belofte tot de dood ons scheidt wil nakomen, kun je dat maar beter vanaf het begin serieus nemen.
En wat is er nou romantischer dan tot de dood goed zijn voor elkaar.
En dat lijken inderdaad veel mensen tegenwoordig niet zo goed te begrijpen. Een beetje hier neuken, een beetje daar neuken, verschrikkelijk onromantische en past ook helemaal niet bij het en ze leefden nog lang en gelukkig.
 
Hoi naief,

Mooi geschreven. Ik weet niet of dat romantisch is, maar ik kan me daar wel in vinden. Trouwens nu we toch over dit thema spreken, ik vind een koppel dat romantisch met elkaar omgaat, daarna de romantiek verandert in liefde en elkaar trouw blijft tot het einde, dat is toch geweldig.
Al die one night stands en die korte relaties waar het om niets gaat dan om seks, dat is grote shit.
Natuurlijk is het vaak zo dat romantiek vaak alleen maar gespeeld wordt, maar verliefdheid is iets fijns. Als een koppel eerlijk met elkaar begint en eerlijk bij elkaar blijft, ook al laat de verliefdheid na en wordt het houden van, dan is dit klasse en zo zou het moeten zijn.

Dorothé
 
Omdat scheiden tegenwoordig zo normaal wordt gevonden wordt een relatie een wegwerpartikel.
Ik heb een tijdje bij scheidingsplanners gewerkt en ook zij zeiden dat er te makkelijk wordt gescheiden.
Wat mij verbaast: een stel dat een kind wil.adopteren moet door allerlei molens om te zien of ze in potentie goede ouders zijn, maar een stel met kinderen dat uit elkaar gaat dat kan gewoon
Je verdeelt de boel wie krijgt ze in de vakantie enz.. en de rechter spreekt de scheiding uit.
Ik ben het met Mike eens dat het vangnet dat er is opbreken makkelijker maakt. Denk je dat je grootouders nooit relatieproblemen hadden? Die losten ze op.
En weet je dat een scheiding voor veel kinderen nog dramatischer is dan jonge ouder verliezen? Een kind voelt zich nl verantwoordelijk om ze bij elkaar te houden en dat lukt niet. Ik heb al heel wat kinderen van gescheiden ouders in .mijn praktijk gehad. Als volwassene dus.
 
Toen ik 14 jaar was, zijn mijn ouders gescheiden van tafel en bed voor de duur van ongeveer 1 jaar. Toen zijn ze weer bij elkaar gekomen omdat ze toch echt van elkaar houden en nog steeds zijn ze bij elkaar. Als ik zie hoe liefdevol mijn vader met mijn moeder omgaat, mooi om te zien.
Veel huwelijksmoeilijkheden gehad en toch bij elkaar gebleven.

Dorothé
 
Toen ik 5 was zijn mijn ouders gescheiden.
Zelf denk ik dat scheiden een betere oplossing is dan bij elkaar te blijven voor de kinderen. Ik denk dat de kinderen dan helemaal dagelijks opgroeien met de stress en ruzies van hun ouders omdat het niet meer gaat. Dat lijkt mij ook verre van gezond.
 
Nou, ik was toch blij toen ze weer bij elkaar waren. Een kind wil het liefste de geborgenheid van beide ouders. Ik kan me ook helemaal niet de patchwork families voorstellen van vandaag.

Ikzelf ben ook zo ouderwets. Ben nu al 15 jaar met mijn Sardijn samen. Ik ben ook 100% trouw.

Dorothé
 
Dat begrijp ik dat je dan happy bent. Maar dan was dat wel in harmonie neem ik aan?
Ik bedoelde meer, als 2 mensen bij elkaar blijven terwijl het niet werkt omwille van de kinderen dat niet oké is voor de kinderen. Uit elkaar lijkt mij dan Eem betere optie. Wat er daarna gebeurd of kan gebeuren is alleen maar mooi toch?
 
Maak er allemaal een feestje van vanavond/vannacht. Ik heb sinds jaren weer eens wat vuurwerk gekocht. En als ik een leuk bedrag win bij de staatsloterij dan zijn jullie allemaal uitgenodigd op een prive feest haha ?.
 
Hier net andersom, ik heb nl geen lot en ook geen vuurwerk maar toch een goede jaarwisseling en 2018 voor allen gewenst.
 
Ik weet dat het weggegooid geld is. Maar soms moet je gewoon even genieten (vuurwerk) en een beetje dromen (staatsloterij). Dat is ook wat waard vind ik.
 
Het is 18.00 u. Dit is mijn laatste post voor dit jaar. Fijne jaarwisseling allemaal en de beste wensen voor 2018!



Mike
 
Iedereen een fijne jaarwisseling!!!
En een heel gezond 2018!!!
 
Mike, Tanja, Ron, Henk en alle forumleden.

Ook van mij een hele fijne jaarwisseling en een gezond en geweldig 2018!!!

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.673
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan