Zalig kerstfeest en gelukkig nieuwjaar!

Dorothe, 'romantiek' behoort al heel lang tot de agenda van de elite, omdat je op die manier een tweespalt krijgt tussen 'liefde' en 'haat':



The first Trojan horse was modern (seventeenth century and beyond) romantic love. Before the modern world, the dating market was regulated by traditions that ensured a mix of sexual welfare and rewarding the deserving. Monogamy, negotiations between the groom’s and bride’s families, ensured that men could marry at their level, had a good chance to marry, and that potential brides wouldn’t be tainted by a number of premarital partners.

Romantic love was a mask for inflamed, unchecked male lust and freewheeling female hypergamy. Men starting running after women when they had no need to do so and women gladly inflated their social value. Look at the Belle Époque art. Yes, it extolls masculinity and femininity, and the artists cared about beauty. But look to the content: it glorifies female singers, dancers, all variations of high-valued courtesans, hooking up with wealthy, high-ranking men. Was Sarah Bernhardt really better than Kim Kardashian?

As long as you’re not siding with the anti-male, anti-white, anti-western, anti-family, anti-middle class elite, whatever you do will be blackwashed and associated to “hate” or other disagreeable stuff.

http://www.returnofkings.com/143078/how-the-elite-manipulates-your-notions-of-love-and-hatred

Mike
 
Gisteren met kerst heb ik eens zitten googlen op de betekenis van kerst.
Nu was er vorig jaar door jou al een video gepost over dit thema, maar ik heb ook Nederlands talige teksten gevonden over dit onderwerp. Het fascineert mij echt. Niet vanwege kerst, maar hiermee kun je de teksten uit de bijbel uitleggen, en de figuur Jezus, de 12 apostelen etc.

Het raakt weer een beetje het thema waar ik zo in geïnteresseerd ben, nl. spiritualiteit, satan, lucifer etc.
https://rcg.org/nl/boekjes/ttooc-nl.html

Nu heb ik verder zitten zoeken op de site van de geschreven tekst en er staan nog meer feesten en gebruiken uitgelegd. Ik ga die ook doorlezen. Dus ik weet nog niet of het onzin is of niet, maar plaats het wel alvast hier.
https://rcg.org/nl/literatuur.html

Trouwens Mike, ik blijf het interessant vinden wat je allemaal schrijft, ook al ga je dan tegen mijn posts in. Je opent hiermee weer verder mijn ogen en daarmee kan ik de 'purple' pill verder slikken ;-)

Dorothé

 
Heb je enig idee of ik daar op bullshit gestoten ben of dat er waarheid inzit. De website: "De herstelde kerk van God" vind ik maar een rare titel, vandaar mijn vraag.

Dorothé
 
https://fenixx.org/2017/12/22/de-geschiedenis-van-kerstmis/

https://fenixx.org/2017/12/25/de-kerstman-is-een-trippende-sjamaan-op-paddestoelen/

Mike
 
Ga ik ook doorlezen. Komt geloof ik veel op hetzelfde neer dan wat ik geplaatst heb. Maar even terug op mijn vraag hierboven.

Wat denk je van de website die ik gevonden heb? Bullshit of waarheid?

Dorothé
 
Dank je. Ik ga het toch eens bekijken.

Het interessante aan die verhalen is dat het een ontwikkeling beschrijft van de heidense gebruiken, naar de roomse saturnalia feesten. In deze laatste gaat het meer om satanistische gebruiken, kinder offeringen etc. Saturnus was echter de god van de landbouw, dus niets mis mee. Kan hier een link zitten met moeder aarde en satan?

Van hieruit zijn dus de verschillende religies ontstaan, gebruik makend van de kosmische wetten.
Je kan dus zien dat het allemaal illusie is en hoe uiteindelijk de boosheid in de wereld gekomen is. Van oorsprong was het gewoon een kosmische/ heidens lichtfeest, dus een natuurverering.

Dorothé
 
Het eerste artikel dat ik heb gepost gaat uitgebreid in op Saturnalia.

Ikzelf op 20 november 2014, in de topic 'Syrie':



De Romeinen kenden een eindejaarsfeest genaamd Saturnalia, genoemd naar Saturnus, de 6e planeet en een duistere, uitgedoofde zon. Dit heeft weer het woord ‘Satan’ opgeleverd. Op 21 december vindt de winterwende van de zon plaats en begint officieel de winter. 3 dagen daarna lijkt de zon stil te staan en ‘sterft’ deze, om vervolgens na 3 dagen te ‘herrijzen’. Je kunt dus de duisternis vieren die hiermee gepaard gaat of het feit dat na 25 december de dagen weer langer worden in de opmars naar de warme, vruchtbare seizoenen (lente en zomer).

Op 19 november 2013 in 'De relatie tussen mensen en varkens':



Sinterklaas en de kerstman (‘Santa Claus’, afgeleid van ‘sinterklaas’) en soortgelijke decemberrituelen vertegenwoordigen het Romeinse feest Saturnalia. De planeet Saturnus (niet geheel ontoevallig lijkend op ‘satan’) vertegenwoordigt Vadertje Tijd, die zijn kinderen (aardbewoners) ‘opslokt’. Magere Hein (de dood) met zijn zeis is een andere versie van hetzelfde principe van eindigheid. Het zijn tijd en ruimte die ons verblijf op aarde beperken. Rond de kerst gaat de zon symbolisch ‘dood’, om na 3 dagen te ‘herrijzen’ (waar hebben we dit eerder gehoord?).

Ik op 5 augustus 2013 in 'Spiritueel nihilisme':



De Romeinen offerden kinderen op tijdens Saturnalia. Als Saturnus zowel Magere Hein, de Dood, is als een zgn. ‘kindervriend’ die kinderen opeet, en we weten dat Saturnus een archetypische Vader is, die ook wel bekend staat als Kronos, Vader Tijd, dan is dit simpelweg een mythe voor de Tijd, die alles ‘opeet’, incl. zijn ‘kinderen’, want ook onze tijd hier op aarde is een keer op, waarna we sterven. Dat Magere Hein een zeis heeft, wijst op de oogstperiode (‘harvest’ in het Engels, verwant aan het Nederlandse ‘herfst’), de donkere seizoenen, waarin ook de zon ‘sterft’.

Is het ook toeval dat 'Santa' alle letters van 'Satan' bevat?

Mike
 
......en uiteindelijk is deze gehele website gebaseerd op de aardse spirituele wijsheid van de natuurvolkeren.

Dus om terug te gaan naar de bron en kennis te nemen van die aardse spirituele wijsheid, vind ik hoog interessant.

Dorothé
 
Zie nu pas jouw post hiervoor. Ja, dat is op deze website ook al meermaals aan de orde gekomen.

Zo kwam de boosheid in de wereld.

Zie ook:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Saturnus_(god)

Dorothé
 
Hoi Mike,
Dank je voor de post.

Trouwens even ter aanvulling; zo waanzinnig romantisch ben ik nu ook weer niet. Ik heb nog NOOIT een roman gelezen en bekijk ook niet echt romantische films. Daar wordt ik moe van, dus vind ik saai.
Mijn vriend is absoluut niet romantisch, dus in de praktijk heb ik het ook niet.

Zoals ik al zei, ik hou wel van romantiek, maar meer in verband gebracht met de omgeving. Dus een besneeuwd landschap en daar een hutje in, doet mij smelten.

Ik waardeer je post trouwens wel hoor. Steeds als ik nu op de radio op het werk Ed Sheeran hoor, denk ik aan je reactie en opeens vind ik het een belachelijk liedje. Tja, het heeft dus toch werking gehad - brainwashing door het forum :)

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.807
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan