Windenergie

@ Naief:
Quote:
"Lekkages in huis dat kan niet want bij mij lekt het nooit."


Het zal dan wel puur toeval zijn dat ik windmolens vaak zie stilstaan...

Ff voor de duidelijkheid ik ben geen windmolenhater per se.

De klassieke windmolen van vroeger vind ik in elk geval heel mooi, maar die blikken dingen...

Te dicht op woonbestemmingen zonder toestemming van en ten koste van de gezondheid van omwonenden vind ik onethisch, op zee is een stuk beter al zit je daar met de trekvogels.

Dan is er de vraag van het rendement die nog onvoldoende beantwoord is en de verkeerde maffiapartijen gaan weer met de subsidies aan de haal waarvan onvoldoende duidelijk is of het zich terug gaat betalen.

 
Quote:
Dan is er de vraag van het rendement die nog onvoldoende beantwoord is en de verkeerde maffiapartijen gaan weer met de subsidies aan de haal



Persoonlijk vind ik dat altijd de locale mensen moeten profiteren van zo'n molen en geen bobo ergens anders vandaan.

Ik rij regelmatig dicht langs molens en ik zie nooit dode vogels. Ik vraag me af of dit niet verzonnen is door een vegetarische milieu malloot

Persoonlijk vind ik op dit moment molens een mooi manier van energieopwekking, maar ik ben me er ook van bewust dat we de impact op de omgeving nog niet goed weten

 
Wil je meer te weten komen over werkelijke alternatieven i.p.v. infantiele 'oplossingen' als windmolens en zonnepanelen, bekijk dan dit:



Dit heeft ook verregaande implicaties op het medische vlak, de klok wordt bewust teruggezet!

Mike

 
Al die mooie oplossingen kunnen er dan wel zijn zoals vrije energie, maar we krijgen het toch niet? Ik kan het niet maken, jij wel?

Ik rij gewoon naar de benzinepomp om te tanken en thuis druk ik op het knopje en de lamp gaat aan (en betaal braaf onze energierekeningen, als ze ons afsluiten kunnen we hier de deur wel op slot doen)

Dan zijn zonnepanelen voor dit moment toch wel een optie, of niet buiten het feit dat de investeringen giga zijn. Een vriend van ons heeft een loods vol met caravans in de stalling en een landbouwmech.bedrijf en wil gaan investeren in zonnepanelen. Ik geloof dat ie een offerte heb liggen voor een ton, daar mag jejezelf weer lekker voor in de schuld steken, kan niet beter zou ik zeggen :evil:

 
Quote:
Henk kamp steekt kop in het zand

Windenergieleugen


De wereld gaat naar zonne-energie, maar Nederland verspilt honderden miljarden aan windenergie en verziekt er het land en de kust mee.

Gelezen: Telegraaf, zaterdag 18 oktober 2014

In 2023 moet 16 procent van de Nederlandse energie duurzaam zijn opgewekt, volgens een Europees akkoord. Waarom het geen 14 of 18 procent is, of 38 of 78 procent, god mag het weten.

Dus kwam er in Nederland een Energieakkoord. Je weet tevoren bij een akkoord waarbij eensgezindheid heerst: de belastingbetalers, u en ik, mogen die eensgezindheid bekostigen. Het meest geld moet naar windmolens.

De eerste die eerder al kwam profiteren was het Nederlandse windmolenbedrog het Japanse Mitsubishi. Energiebedrijven als Eneco versterken de leugen gaarne.

Minister Henk Kamp (VVD) van Economische Zaken leek ons een bewindsman gezegend met gezond provinciaal verstand. Waarom steekt hij het kopje in het zand. Straks commissaris bij een energiebedrijf?

Emeritus hoogleraar Economische Geografie, Pieter Lukkes; Kees de Groot, ex-directeur van het Shell lab Rijswijk, natuurkundige Kees Lepair, econoom Hans Labohm, onderzoeker energie Theo Wolters en de emeritus hoogleraren Frans Sluijter en Ad Verkooijen leggen het in De Telegraaf nog een keer uit:

Ze schatten dat de subsidies voor windzeeparken eerder zullen oplopen tot 30 miljard euro dan dat ze onder de 18 miljard blijven. Plus 22 miljard subsidie voor bestaande en geplande parken. Plus de kosten voor de hoogspanningskabels en aanpassing van de centrales: 7 miljard euro.

En nog wat onvoorzien brengt het totaal op 53 miljard euro. Dat betekent een groene toeslag op de energierekening van 500 euro per jaar, per huishouden.

Lukkes: “Dit is de grootste verspilling van gemeenschapsgeld ooit.” Bovendien wordt het milieudoel bij lange na niet gehaald want de markt neem de groene stroom niet af.

http://www.leugens.nl/2014/10/19/windenergieleugen/

 
Quote:
”Windmolenparken zijn de grootste verspilling van gemeenschapsgeld ooit”

Door Jeannette Kras - zaterdag 18 oktober 2014, 22:33

Eerder concludeerde het Centraal Planbureau al dat de windmolenparken die het kabinet op zee wil plaatsen minstens 5 miljard euro meer kosten dan ze opleveren. Een aantal vooraanstaande wetenschappers denkt echter dat dat bedrag nog veel hoger zal uitvallen. ”Dit is de grootste verspilling van gemeenschapsgeld ooit”, zegt Pieter Lukkes, emeritus hoogleraar Economische Geografie in de Telegraaf.

Hij spreekt namens een groep andere wetenschappers. Zij hebben berekend dat de kosten veel hoger worden dan nu wordt ingeschat en de opbrengsten lager zullen zijn. Lukkes legt uit: ”Een kilowattuur stroom kost op de markt ongeveer 5 eurocent. Maar Kamp garandeert de windmolenparken een prijs van ongeveer 17 cent. De rest, 12 cent, betaalt de belastingbetaler.”

Het idee is dat de stroomprijs zal stijgen en er dus in de toekomst minder subsidie nodig is. Maar er zijn zoveel windmolens dat er een overschot aan windenergie zal blijven bestaan. De subsidies zullen daardoor eerder oplopen tot 30 miljard euro, dan dat ze onder de door Kamp geschatte 18 miljard blijven.

En daar moet je de subsidies voor windenergie op land, bestaande en geplande parken plus de kosten voor de hoogspanningskabels en aanpassing van de centrales nog bij optellen. In totaal komen de wetenschappers dan op een kostenplaatje van ruim 53 miljard euro. Dat komt neer op 500 euro per jaar per huishouden.

En verbetert al die windenergie het milieu? Nauwelijks, stelt het CPB. Dat komt onder andere vanwege de handel in CO2-rechten.

http://www.welingelichtekringen.nl/...te-verspilling-van-gemeenschapsgeld-ooit.html

 
Al die mooie oplossingen kunnen er dan wel zijn zoals vrije energie, maar we krijgen het toch niet? Ik kan het niet maken, jij wel?


Ik heb bij dat vrije energie een beetje het gevoel van excuus om maar niet minder energie te gaan gebruiken, want de schuld ligt niet bij ons maar bij de gene die de 'vrije energie' verdrukken/niet mogelijk maken/of wat dan ook.

Energie zal altijd energie kosten, zal altijd opgewekt moeten worden.
Niks aan te doen, bewust leven is de enige oplossing denk ik.

Gezond eten kost meer geld, zo is het met energie waarschijnlijk ook,milieu bewust energie zal en mag ook meer kosten zoals bij windmolens het het geval is, maar er word ieder geval geen tonnen gasverstookt of grote rivieren dicht gegooid met alle gevolgen in het eco systeem er voor en er na.
 
Ik denk ook dat dat hele vrije energie gebeuren onzin is.

Al jaren en jaren kun je op verschillende (alternatieve) websites lezen over de "nieuwe doorbraak!" In de vrije energie etc.

Echt waar? Waarom zien we er dan nog steeds niks, maar dan ook echt helemaal niks van?
 
Niet zo sceptisch he Janse!
Laatst nog op niburu.nl gelezen dat die Iraniër Keshe binnen een maand zijn vrije energie concept wereldkundig gaat maken.
Dus..
 
O wacht, dat was in 2010.. :(

Zijn prototype zal dan wel gejat zijn door de illuminatie.
Dat doen ze altijd die naarlingen.
 
@Pike: Wees eens duidelijk! ;-)
Naarlingen klinkt zo lief..

Ik denk meer in een gecentraliseerd of een gedecentraliseerd systeem.
Met collectoren, panelen wat accu's en elektronica kan je je huis afkoppelen. Vooral handig als het net een tijdje (of langer) plat gaat.
Klinkt duur, maar als je meer dan 10 jaar ergens woont goedkoper dan niks doen.
 
Windturbines doden meer vogels dan de olieramp van BP in de Golf van Mexico:

http://dailycaller.com/2015/04/20/wind-turbines-kill-more-birds-than-bp-oil-spill/

Je weet wel, dit 'groene' alternatief voor olie.

Mike
 
Het zou mij niets verbazen als ze op langzame wijze dieren en mensen doden door de toon die ze maken. Er staan hier zeker 100 molens rondom mijn huis en de bastoon door het huis is duidelijk waarneembaar.
 
Windenergie in Duitsland is pure maffia:

http://notrickszone.com/2016/02/09/german-authorities-open-investigation-into-wind-energy-corruption-in-part-a-criminal-business-only-a-few-profit/#sthash.ZQjPztHe.dpbs

Mike
 
Windenergie in Duitsland is pure maffia:

http://notrickszone.com/2016/02/09/german-authorities-open-investigation-into-wind-energy-corruption-in-part-a-criminal-business-only-a-few-profit/#sthash.ZQjPztHe.dpbs

Mike
 
ik kan niet uit de tekst halen hoe die vogels dan door de molens gedood zijn. Ik neem aan door de wieken. Mike.
Aangezien ik dicht bij een molen woon, kan ik melden dat daar nooit dode vogels onder liggen. Terwijl er wel af en toe een bij ons tegen de ramen zich te pletter vliegt. Mijn conclusie: een raam is gevaarlijker voor een vogel dan een windmolen.
Het zelfde over het geluid. Wij horen die molen weinig. Nu is 1 molen iets anders dan honderd Heksje.
Maar mij valt op dat veel mensen tegen molens zijn op onjuiste gronden en iedereen elkaar vrolijk napraat.
 
Maar mij valt op dat veel mensen tegen molens zijn op onjuiste gronden

Hoi Naief wat zijn volgens jou juiste en onjuiste gronden (je spreekt in meervoud)?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.925
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan