Windenergie

Vooral zonnepanelen zijn lastig voor het energienetwerk, maar al die windmolens helpen vast ook niet.

Zolang er genoeg grote energiecentrales zijn die alles onder controle houden valt het allemaal wel mee, maar volgens mij kan Denemarken al niet meer functioneren zonder aangesloten te zijn op het Europese netwerk. (veel wind en zonne-energie)

De kleine beestjes lijken er geen last van te hebben:

http://www.duurzaambedrijfsleven.nl/57242/grootste-nederlandse-windpark-op-zee-blijkt-vol-leven/

Tesla had wel wat meer mogen publiceren.

In de praktijk bestaat het nu niet, dus wat hebben we er nu aan?

Een theoretisch punt is dat die energie wel ergens vandaan moet komen,

denk wat verder en je bent misschien een andere dimensie aan het leegzuigen, enzovoorts.

 
Voor zover ik weet alleen tijdens de laatste periode in zijn leven.

En tegengewerkt? Dat investeerders zich terugtrekken als je iets wilt gaan testen waar niks mee te verdienen is. (dan heb ik het over het verplaatsen van energie door de lucht, niet over het opwekken van energie)

Ok, tegenwoordig met internet is het delen van je werk een stuk makkelijker, en het is goed mogelijk dat er werk is verdwenen toen na zijn dood alles in beslag in genomen.

Maar wat betreft gratis energie lijkt het erg op mensen die tegenwoordig beweren dat ze het kunnen.

Als het kan, is de basis niet ingewikkeld en zijn de apparaten eenvoudig te maken.

Volgens een theorie:

Bijna iedereen wekt wel eens gratis energie op: elke keer dat je het licht aandoet ontstaat er in de schakelaar een klein vonkje. Hierbij ontstaat er meer energie dan dat er aan elektriciteit verbruikt wordt.

Maar nogmaals: Als dat waar is; waar komt die energie vandaan? Uit het niks of trek je het ergens uit?

 
Niet zoveel interesse meer, om een redelijk simpele reden.

Als er echt iets gevonden is of zou worden kunnen ze er twee dingen mee doen:

-Patenteren en/of voor zichzelf houden, grote kans dat de informatie dan "verdwijnt".

-Delen: alles online zetten en eventueel ook patenteren. Jammer genoeg is iedereen dan ineens bang dat ie er dan niks meer aan kan verdienen of dat anderen er mee aan de haal gaan. Maar als het zou werken en ik kan zo'n apparaat maken, dan wil ik de uitvinder best wat betalen.

Aan de 1e informatie stroom kan ik niet komen, de 2e informatie stroom die online zou kunnen staan bestaat niet.

 
Quote:
Gek worden van het geluid van windturbines

Gepubliceerd 4 oktober 2013 20:10 | Laatste update 5 oktober 2013 0:08

HEERHUGOWAARD - ’Het geluid is het afschuwelijkste wat er is’. Een bewoonster van de Stad van de Zon in Heerhugowaard doet met een snikkende stem haar verhaal aan Noord-Hollandse Statenleden die een dagje op tournee gaan langs de windmolenexcessen in de polder.

De excursie langs de meest beruchte windmolens in Noord-Holland was georganiseerd door de PVV, zelf tegenstander van windenergie. De bus stopt in Heerhugowaard en op verschillende plekken in de Noordkop.

,,Wat je ook doet, je wordt voortdurend met het geluid geconfronteerd’’, zegt een bewoonster van de Stad van de Zon in Heerhugowaard die het helemaal gehad heeft met de overlast. ,,Ik ben naar een dokter gegaan en loop nu bij een psycholoog.’’

In Anna Paulowna stapt Tineke Sijm stapt de bus in. Geëmotioneerd doet ze haar verhaal. Ze vecht al drie jaar tegen een windturbine. ,,We hebben ons huis voor 14.000 euro laten isoleren, wie gaat dat vergoeden?’’ Regelmatig vlucht ze het dorp uit. ,,We hebben zelfs een huisje gekocht in Spanje. We kunnen hier niet leven.’’

Ze richt haar boosheid op Statenlid Titia van Leeuwen van GroenLinks. Die probeert haar enigszins gerust te stellen door haar te vertellen dat de provincie bezig is met de oprichting van een zogenoemde windbank. Het idee is dat de windturbines die nu voor veel overlast zorgen daar weg worden gehaald en worden verplaatst naar een plek waar ze geen kwaad kunnen.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/...den-van-het-geluid-van-windturbines?lref=vpmt

 
http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groe...sen-geld-van-Houten-na-komst-windmolens.dhtml
Quote:
Huiseigenaren eisen geld van Houten na komst windmolens

Tientallen huiseigenaren in Houten (Utrecht) dienen een miljoenenclaim in bij de gemeente. De onlangs geplaatste windmolens, de grootste van Nederland, zorgen voor een waardedaling van minimaal 50.000 euro per huis. De totale schade wordt op 3 miljoen euro geschat.


Quote:
Bewoners van Houten zeggen dat de superwindmolens hun uitzicht ontsieren en voor een laag gebrom zorgen dat gezondheidsklachten veroorzaakt.


Quote:
De Nederlandse Vereniging Omwonenden Windturbines (NLVOW) wil [...] dat de energieproducent - in het geval van Houten is dat Eneco - de schade moet ophoesten.

Tegelijkertijd heeft de vereniging een klacht ingediend bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens. Het laagfrequent geluid van de turbines is volgens de NLVOW een inbreuk op vrij en ongestoord wonen. Indien de uitspraak (die wordt verwacht in 2014) dat bevestigt, zouden vrijwel alle windparken op Nederlandse bodem illegaal worden.


 
Quote:
Valt mij wel erg op dat zowel windenergie als zonne-energie zeer inefficiënt zijn(vormt dus geen gevaar voor de kern, kolen en olieboeren), dit terwijl ideeën en initiatieven waarmee dat veel efficiënter kan totaal geen schijn van kans maken.

Maar in plaats van innovatie, wordt er teruggegrepen naar zeer spartaanse, milieuvervuilende en zelfs gevaarlijke middelen.


Quote:
Een grof schandaal hoe de klimaatmaffia en elkaar-de-bal- toespelende corrupte politici deze absurde maatregelen er door willen drukken. De markt voor energie kenmerkt zich door overcapaciteit, waardoor de prijzen onder druk staan. Hoe geniaal ben je dan als regering om in windhandel te stappen met een kostprijs tot ca 5x boven normaal. Tegen alle adviezen in wordt het de consument door de strot geduwd. Verwacht niets van onze politici. Als ze het al weten, zwijgen ze in alle toonaarden. Stel je voor dat de regering zou vallen (wel erg sneu voor Pechtold).

Objectieve info via de MSM kun je wel vergeten. De waarheid staat op internet zoals het perfecte blog Cimategate.nl.

Hoe is zoveel domheid te stoppen, die ons aan de bedelstaf brengt? We worden uitgekleed en tot slaaf gemaakt.

http://www.vrijspreker.nl/wp/2013/11/wind-energie-bent-u-ook-zo-enthousiast/

 
Dat artikel gaat over windmolens in Nederland.

Niet over windenergie, hoewel ze dat wel zo noemen,

en het gaat al helemaal niet over zonne-ernergie. (want dat kan ook in Nederland prima)

Een terugverdientijd van 10 jaar is goed te doen, als je een beetje handig bent nog veel sneller.

Waarom trouwens (incorrecte) reacties van andere websites hier plaatsen?

Met een verkeerde link: moet http://climategate.nl/ zijn. (met een "l" erin)

 
@ JP: over je citaat:
Quote:
Waarom trouwens (incorrecte) reacties van andere websites hier plaatsen?


Windmolens bouwen is een kostbare aangelegenheid (in geld en energie).

De metalen erin zijn zeldzaam en heel duur.

Er zit veel olie in een windmolen.

Er moet altijd een back-up-centrale zijn bij windenergie, want wind is er maar 3 maanden per jaar.

Alles bij elkaar een dure business die zich niet voldoende terugbetaalt, niet in energie noch in geld.

#t=15

Hoe kan het dat de olielobby vrede heeft met de bouw van windmolens?

Antwoord: omdat het een energievorm is die in de huidige vorm verre van een concurrentiefactor is voor de olieindustrie.

Windenergie heeft in de huidige opzet alleen de functie van stelen van geld van de gewone burger.

Kennis bij mensen van de echte alternatieven voor de fossiele industrie wordt in een vroeg stadium al de nek om gedraaid.

Net zoals de boeken van Royal Raymond Reiff (kennis van energetische geneeskunde) verbrand zijn.

En zoals Teslas kennis over vrije energie bij ons wordt weggehouden.

De eerste reactie die ik hierboven geplaatst heb, die gaat erover.

 
Over windmolens in Nederland hoef je me niet te overtuigen,

dat zegt niks over windmolens in het algemeen, er zijn genoeg plekken op aarde waar windmolens wel rendabel zijn. (in geld en energie)

Quote:
Valt mij wel erg op dat zowel windenergie als zonne-energie zeer inefficiënt zijn.



Wat ik vooral slecht vind in de 1e zin is dat zonne-energie er ook even bij wordt genoemd en dat is onzin.

 
Windmolens zijn een vreselijk primitieve manier van energiewinning. Waar niemand het over heeft is de trillingen die veroorzaakt worden in de land- en/of zeebodem, die ver doordreunen en die levende organismes gillend gek maken.

Mike

 
Quote:
Piramides en obelisken zijn in werkelijkheid energiegenerators die wereldwijd met elkaar in verbinding stonden, vandaar dat je ze overal op de wereld vindt.


Interessant, heb je hier al eens eerder iets over geschreven?

 
http://www.radio1.nl/item/165724-VVD: Windmolens in Noordzee gevaarlijk.html
Quote:
VVD: Windmolens in Noordzee gevaarlijk

http://radiobox2.omroep.nl/image/file/8500/20110407_windmolen(1).jpg

Dit bericht delen via:

11 november 2013

De Nederlandse kustwacht vreest voor een ramp als er nog meer windmolenparken voor de kust komen. Volgens de kustwacht is de Noordzee al een van de drukste zeeën te wereld. VVD-Kamerlid René Leegte wil de windmolens op zee een slecht idee.


 
http://www.speld.nl/2014/03/06/kinderdijk-vanaf-2016-klimaatneutraal/
Quote:
Kinderdijk vanaf 2016 klimaatneutraal

Windmolenpark voorziet windmolens van groene stroom

Door Sake van der Wall en Dirk-Jan Hoek • donderdag 6 maart 2014

Het Zuid-Hollandse dorp Kinderdijk wordt vanaf 2016 volledig klimaatneutraal. Hiermee voldoet de toeristenattractie als één van de eerste dorpen aan de klimaatdoelstellingen van het kabinet uit het energieakkoord.

Volgens wethouder Albert Elshout wil Kinderdijk graag het goede voorbeeld geven. “Met een windmolenpark voorzien wij de negentien windmolens die op de Werelderfgoedlijst van Unesco staan van groene stroom. Zo zetten wij de ervaring die we lokaal met windenergie hebben opgebouwd in voor de toekomst.”


 
Quote:
Er moet altijd een back-up-centrale zijn bij windenergie, want wind is er maar 3 maanden per jaar.



De windmolens bij mij in de buurtdraaien bijna altijd. Prima als je anti-windmolen bent, maar geen dingen lopen verzinnen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.802
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan