Windenergie


Even al toevoeging op deze discussie.

Al vanaf "de wortel" zijn windmolens verrot. De hele productie is zo verschrikkelijk milieu vervuilende dat ik me af vraag waarom we überhaupt nog 1 zo een "gebakken lucht" molen neer moeten willen zetten!
 
Er is geen enkele economische reden voor een energietransitie. Mochten we om welke reden dan ook toch zonodig van fossiel afwillen dan is weersafhankelijke energie zoals zon en wind wel de meest domme keuze. Duren niet op te slaan. Er is maar 1 echt alternatief en dat is kernenergie. Ook waterstof is geen alternatie. zonder subsidie gewoon te duur.
 
Er is geen enkele economische reden voor een energietransitie. Mochten we om welke reden dan ook toch zonodig van fossiel afwillen dan is weersafhankelijke energie zoals zon en wind wel de meest domme keuze. Duren niet op te slaan. Er is maar 1 echt alternatief en dat is kernenergie. Ook waterstof is geen alternatie. zonder subsidie gewoon te duur.
idd, waterstof is een energiedrager en geen brandstof. Elke omzettingsstap heeft 25 a 30% verlies. Dus kansloos.

Ik heb ooit een interview met een oliesjeik gelezen, die stelde dat er olie zat was en op de vraag: Denkt u niet dat het olietijdperk voorbij gaat, zei die: het steentijdperk is ook niet gestopt omdat de stenen opwaren :)

Er is olie zat, en er komt misschien wat anders, nucleair zou prima zijn. Wind is onzin en zonepanelen alleen voor camping, boot of SHTF/zelfvoorzienend icm eigen accu.

Het rendement van zonnepanelen mag ook nog wel wat hoger want dat is nu ook ruk.

Zonnecollectoren zijn efficiënter, dus kunnen een zinvolle toevoeging zijn op je CV.

In een goed geïsoleerde kleine doos gaan wonen is ook een optie :) (0,5m3 @Sailor :) )
 
Free energy!
Het patent is in het bezit van een oliebedrijf!

Echt?!
Ondertiteling aanzetten

Zou goede handel zijn!



 
Het punt dat gemaakt wordt is dat het onverantwoord is om dit soort gedrochten te dicht in de buurt van huizen te plaatsen. Ik moet ook denken aan die molens langs de weg of op zee, dat gaat ook een keer goed mis.

Mike
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Het punt dat gemaakt wordt is dat het onverantwoord is om dit soort gedrochten te dicht in de buurt van huizen te plaatsen. Ik moet ook denken aan die molens langs de weg of op zee, dat gaat ook een keer goed mis.

Mike
Dat klopt inderdaad, je wordt gek van die krengen, het is ook wachten tot het een keer misgaat, maar het gaat om het plaatje.
 
Zullen we deze bij nep zetten, 200 meter hoog op zo'n stukje beton blijft bij windkracht 3 al niet staan
Ik ben geregeld bij de stort geweest van zo'n voet en die zitten er idd anders uit.

Zit 300 tot 600 m3 beton in, en zijn meestal een stuk dieper.

Hier is ook geen wapening meer te zien. Raar
 
Ik ben geregeld bij de stort geweest van zo'n voet en die zitten er idd anders uit.

Zit 300 tot 600 m3 beton in, en zijn meestal een stuk dieper.

Hier is ook geen wapening meer te zien. Raar
Waar zijn de heipalen?
Ik zie geen bevestigingspunten!

De heipalen bij een windmolen hebben een draagfuntie en een trekfunctie.
 
Deze windmolen was in 2014 al omgewaaid:



200 m hoog? 🤣 🤣🤣🤣🤣🤣

Van die lengte waren toen nog niet in bedrijf..
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.987
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan