Waterfiltering

Zoals jullie wellicht weten worden er magnesium- en calciumhydroxaten gevormd in Kangen-water. Magnesiumhydroxaat is te koop als 'milk of magnesia' (geen idee of hier een vergelijkbare Nederlandse term voor bestaat). Gisteren was ik rauwe melk halen bij Ecoboerderij De Haan in Ingen (beste rauwe melk van heel Nederland!) en ik zag dat hij milk of magnesia verkoopt. Ik heb het spul in huis gehaald en een fles Spa Rood gekocht. Wat je moet doen is 45 ml. (drie koffielepels) toevoegen aan een liter koolzuurhoudend water. De reactie die daarop volgt is de vorming van magnesiumbicarbonaat. Het melkachtige water (is dit de 'glacial milk' van die bergvolkeren?) heeft een zoetige smaak en prikt een beetje op de tong en het gehemelte, maar de prik in het water is volledig weg. Dit komt omdat het koolzuur in het water heeft gereageerd met de milk of magnesia.

Wat is het nut hiervan? Net als Kangen-water snel en optimaal opneembaar is op celniveau, zo is de familie van bicarbonaten (waarvan magnesiumbicarbonaat de koning is) eveneens een mitochondrische activator. De specialiteit van bicarbonaten is het bufferen van zuren en daarmee dus ook opgeslagen zure gifproducten en metabolische afvalproducten, waardoor deze makkelijker afgevoerd kunnen worden. Zoals jullie neem ik aan weten speelt magnesium een rol in ruim 300 enzymatische processen in het menselijk lichaam en komt menigeen structureel magnesium tekort. In aanvulling op Kangen-water is het dan ook raadzaam om deze ultiem opneembare vorm van magnesium zelf thuis te maken en te drinken. Let wel, milk of magnesia staat algemeen bekend als laxeermiddel en heeft dus een sterk laxerende werking, maar ik denk dat ik jullie niet hoef te vertellen dat een verhoogde en versnelde afvoer van zuren negatief is. Integendeel zelfs!

Mike
 
beste rauwe melk van heel Nederland

Dan vergeet je de kefirboerderij Annahoeve Mike!
 
Nee, het kan toch echt beter. Drink de melk maar eens van Matthijs of eet zijn rauwmelkse kaas!

Mike
 
Ik heb het filmpje van Henk nog eens goed beken en beluisterd. Had hem in het verleden ook al eens gezien. Over milk of magnesia (vanaf ± 20 minuten) is deze meneer absoluut niet positief....
Nogmaals de video:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=7O6GhVCvVgE
En als ik het verhaal onder de video mag geloven moeten we juist blij zijn met de zuren!


We are MADE of amino ACIDS. Our body runs on acids. Vitamins are acids. Acids protect us from pathogens.

Zoveel mensen, zoveel meningen, ik weet het maar vind het wel lastig hoor!
 
In essentie klopt zijn verhaal, maar hij brengt het weer teveel vanuit een bias richting zuren en tegen basen, terwijl het in de natuur draait om BALANS tussen yin en yang. Kangen-water is een prima AANVULLING op WAPF-voeding. De bewering van deze meneer dat magnesiumhydroxide en andere hydroxides 'caustic' (bijtend) zijn en daarom dus niet deugen raakt kant noch wal. Waterstofperoxide is dat bijv. ook. En heb je wel eens pure azijn doorgeslikt? Is dat geen bijtend goedje dan? Of puur citroensap? Bovendien gaat het bij het maken van magnesiumbicarbonaat niet om het drinken van pure milk of magnesia maar om de REACTIE die het vertoont met koolzuur in water.

Mike
 
Nee. Staat ook in mijn artikel:



de familie van bicarbonaten is weliswaar basisch, maar bevordert juist de maagzuurproductie, omdat bicarbonaten zuren bufferen, waardoor de pH onveranderd blijft

Mike
 
Hee Dorothe, ik vroeg me al af wanneer je zou reageren. Is zo'n Kangen-apparaat niet iets voor jou? Binnenkort kun je bij Tanja dit water tappen, naar alle waarschijnlijkheid heeft ze uiterlijk eind volgende week haar ionisator.

Voor wat betreft die milk of magnesia, Matthijs de Haan importeert deze uit Amerika. Hij verzendt echter ook, dus neem even contact met hem op.

Mike
 
Hoi Mike,

Ja ik heb alles wel gelezen hoor!!! Maar dit is me toch even te duur, of laat ik het zo zeggen, ik moet er echt van overtuigd zijn. Het is ook wel een groot apparaat, waar laat ik dat....

Ik zal eens contact opnemen met Matthijs de Haan en ga dat water proberen bij Tanja. Mocht ik dat apparaat willen, dan meld ik me wel bij jou:)

Dorothé
 
Mocht ik dat apparaat willen, dan meld ik me wel bij jou:)

Koop hem dan via Tanja, wel zo handig.

Mike
 
Nee, het kan toch echt beter. Drink de melk maar eens van Matthijs of eet zijn rauwmelkse kaas!

Wat is het verschil? Ilse haar melk heeft heel hoge bovis waarde.

Ik drink niet veel rauwe melk des te meer kefir.
 
Bij Matthijs proef je echt het gras. Daarnaast zie je het ook terug in de gelige kleur (betacaroteen). Zijn rauwmelkse kaas kan zich meten met de betere rauwmelkse farmhouse Cheddar-kazen uit het Engelse zuidwesten, zo'n graskaas die je gehemelte 'verbrandt'. Ik ken letterlijk geen andere Nederlandse kaas die zo'n smaakexplosie voor elkaar krijgt!

Mike
 
Dan zit er maar 1 ding op:volgende keer neem je wat mee als je richting NH komt :D
 
Ik zou het eerst op kleine schaal proberen, met een paar kamerplanten en/ of de moestuin.

En bijvoorbeeld de planten in 3 groepen verdelen; een groep gevoed met Kangen water, een groep met Kangen water icm Keltisch zeezout en een controlegroep.


Groetjes
 
Mike, onderstaande info kwam ik ook nog tegen in een reactie.

Nu weet ik natuurlijk niet of dit alleen gaat om een mogelijke verkooppraatje gezien ook de verwijzing naar een website. En ook weet ik niet of dit opgaat bij een eventuele mogelijke aanwezigheid van nanodeeltjes.

Kangen Water 11.5 PH gets rid of all of the pesticides and waxes off the skins of fruits and vegetables. The 11.5 PH acts as an emulsifier. I witnessed during the water meetings, tomatoes and walnuts soaked in the 11.5 PH water, and all the stuff came off. Everyone noticed the difference in taste. Oil was put in the 11.5 PH water and the oil emulsified. (I don't think they dunked the food in soil or anything on purpose to fool anyone).
Enagic.com...
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.165
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan