Wat gebruiken jullie zoal aan verzorgingsproducten?

Ik gebruik geen cremespoeling, ga het gewoon proberen met de appelazijn. En bericht dan terug over je bevindingen voor wat betreft de zeep en de appelazijn.

Lia

 
Ik was mn haren nu ook met aleppo zeep

Je haren goed nat maken en dan gewoon met de zeep door je haar gaan,dan lekker inmasseren en uitspoelen( prikt wel in je ogen dus uitkijken)

Naspoelen met een kan water met scheut appelazijn

 
Hoi San,

Ik heb ook een dikke bos haar. Ik vond haar wassen altijd een ramp, het duurde altijd weer dagen voor het haar weer wat vetter was. Van het wassen was het zo droog en viel het niet goed in de krul. Nu ik 's ochtends mijn haar alleen uitspoel/was met azijn zit het altijd goed. Nooit te vet of te droog en altijd heerlijk zacht

 
Ik ben erg benieuwd. De zeep is inmiddels in huis, ik zal morgen vertellen hoe het beviel :) Zou erg blij zijn als de shampoo uit het raam kan.

 
Hoeveel appelazijn gebruiken jullie op hoeveel water als cremespeoling? Ik heb een keer pure appelazijn gedaan en dat ging toch stinken. Kreeg het pas uit mijn haar toen ik het waste met zeep.

 
San, ik heb ook een behoorlijke bos haar en het valt niet mee om het daarna te kammen.

Ga ook maar met appelazijn aan de slag.

 
Meestal wordt iets van een eetlepel appelazijn op een kop water aangeraden. Je kunt er evt ook etherische olien aan toevoegen, of kruidenthee. Verschillende kruiden hebben verschillende werkingen (brandnetel als antiroos, kamille voor blond haar etc.)

Ik was het nu ongeveer anderhalf jaar niet met shampoo, maar ik kom er maar niet uit hoe ik het dan moet doen. Ik blijf vaak een beetje zo'n 'uit bed lucht' ruiken. Mijn haar is niet vet, maar mijn kruin wordt wel altijd 'waxy' (is anders dan vet) en dit is lastig om uit te wassen. Heb baking soda en dan appelazijn geprobeerd, wassen met eidooiers, appelmoes, alleen spoelen met azijn en olie, alleen spoelen met water en toch bereik ik niet het resultaat wat ik wil. Aleppozeep werkt ook niet.

Het schijnt dat de hardheid van je water ook effect heeft op je succes met dit soort manieren van wassen. ALs je hard water hebt, kan er op een gegeven moment een 'build up' ontstaan van kalk uit het water met wax uit het haar.

 
Maar haar heeft wel een poosje nodig ook om te wennen aan dit soort middeltjes. Vooral als je het vaak met shampoo wast, kun je verwachten dat het zeker wel een aantal weken nodig heeft voordat het wat minder vet wordt.

 
Goedemorgen,

Gister dan mijn haar gewassen met de Aleppozeep: het wassen ging redelijk, wel even wat werk om voldoende zeep in het haar te krijgen. Ik heb appelazijn met water in een fles gedaan (zeer sterk verdund ivm de geur), en dat gebruikt als conditioner. Uitkammen ging trouwens goed. Ik heb wel voor het wassen mijn haren al een extra keer geborsteld. Na het wassen licht gefohnd. Op het moment voelt het inderdaad bovenop "waxy", maar ik geef het een paar weken om er goed aan te wennen. Tot zover mijn resultaat. Misschien moeten wij dames maar een WAPF-beautyblog beginnen ;)

 
Goedemorgen,

Eindelijk Aleppo zeep kunnen kopen.

Ik heb een goede tip: in plaats van steeds pompflesjes met zeep te kopen gebruik ik weer de ouderwetse stukken zeep. Nadeel is dat ze klef worden en van de wastafel glijden.

Oplossing: Als het zeepje een beetje zacht is kun je er 1 of 2 dopjes onder plakken van een yoghurtpak. Werkt perfect en je doet heel lang met een stuk zeep.

 
In de winter Gebruik ik rauwe sheabutter als gezichtscreme, in de zomer kokosolie. Verder gebruik ik kokosolie als deo en bij heel plakkerig weer talkpoeder. Mijn haar was ik twee keer in de week met weinig shampoo en spoel deze na met azijnwater. Gaat prima. Verder was ik met aleppozeep en vaak zonder zeep. In bad gaat soms himalayazout of een lekkere badolie. Lekker basic en niet teveel gedoe. Deo gebruik ik soms als een luchte op mijn kleren, ik spuit die nooit op mijn huid. En als ik uit ga een lekkere parfum in mijn lange haren.

Zo zie je, ieder probeert op zijn/haar manier zijn weg te vinden. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

 
Goedemorgen Aleppozeep-gebruikers,

Hebben jullie ook last van statisch haar na het wassen met de zeep? Ik kan mijn haar niet kammen/borstelen, het plakt direct aan het gezicht en vliegt omhoog. Iemand nog tips?

 
Weet iemand toevallig welk orgaan zich niet goed gedraagd, waardoor mijn huid dunner wordt?

Ik ben dus niet op zoek naar een natuurlijk middeltje om te smeren ;-) maar om te begrijpen wat er nou mis gaat.

Sinds mijn bijnieruitputting heb ik echt bizar dunne huid onder mijn ogen, waardoor ik aders onder en boven mijn ogen zie lopen - wat resulteert in donkere kringen.

Is dit te verklaren?

 
Dan geef je toch zelf het antwoord al? Je bijnieren gedragen zich dus niet goed.

En dat kan kloppen: uitgeputte bijnieren geven donkere kringen onder de ogen.

 
Ik gebruik sinds een tijdje een zoutstick als deoderant. Te verkrijgen bij ekoplaza. Je doet de blok met zout even onder de kraan en "rolt" dan onder je oksels. Werkt echt super goed. Die stick was wel duur, bijna 10 euro, maar een vriendin van mij zegt dat je er echt wel langer dan een jaar mee doet.

 
Ik heb het er even bij gepakt. Deo Chrystal van urtekram. NL ingrediënten: Potassium alum (kristal). Verder niets.

Dat "verder niets" staat er echt bij :lol:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.373
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan