Wat gebruiken jullie zoal aan verzorgingsproducten?

Kijk ook eens of er sls en siliconen je shampoo zitten, sls is spul waar ze de vloer van garages mee ontvetten, en dus ook haren. Het is nodig om de siliconen die in veel haarprodukten zitten uit je haar te wassen. Dus als jij stopt met gewone shampoo krijg je met zachtere produkten de siliconen niet meer uit je haar en krijg je vet haar.

 
O wat een goede link Lia. Thanks!! Oh en ik heb al heel veel weggedaan en vervangen! Ik heb nog een weg te gaan...

ik heb btw paradontax fluorideVRIJ, is dat slecht?

purol/labello kan ik vervangen door kokosboter, de detol handzeep wilde ik al vervangen door een natuurlijke van Ecover (heb ik ook afwasmiddel van).

Dagcreme nivea, shampoo Andrelon, Lidl wasmiddel zal ik eens nakijken wat er in zit... die dagcreme is op natuurlijk basis, parabenenvrij enzo

Mijn haren was ik echt om de dag, want als ik het twee dagen niet was is het echt baggervet en dat voelt niet fijn, ziet er onverzorgd uit, van die vette slierten, dat zie je echt en je voelt het... maar ik heb het vandaag met kokos ingesmeerd en uitgespoeld (ondanks een wasbeurt) en nu is het ook baggervet :( Bah. Ik heb heel lang dun haar en het ziet er gewassen heel mooi uit. Mijn hoofdhuid is heel gezond. Ik heb altijd al snel last gehad van vet haar. Ik weet niet beter. Alleen de betere merken als schwarzkopf en andrelon maken mijn haar fris. Ik moet ook niets hebben van gel of haarlak, want dan wordt het helemaal een feest. Als ik al te lang borstel is het direct vettig. Mijn hoofdhuid maakt heel veel vet aan. Ik eet nog maar een jaar gezond en daar is nog heel wat aan te slijpen en je leert steeds meer. Ik hoop dat dat ook gaat werken op mijn hoofdhuid, zou fijn zijn!!!

 
Quote:
Mijn hoofdhuid is heel gezond. Ik heb altijd al snel last gehad van vet haar. Ik weet niet beter.


Dat zijn twee tegenstrijdige uitspraken. Als je standaard heel vet haar hebt, maakt je hoofdhuid veel talg aan ter bestrijding van schimmels en kun je dus niet spreken van een gezonde hoofdhuid, wel van een gezonde reactie van de hoofdhuid.

Mike

 
Louisa,

Sorry hoor maar de naam Nivea alleen al laat mij de haren rijzen, dat soort merken vertrouw ik voor geen meter. Het kan parabenen vrij zijn maar kijk even naar de ingredienten en de lijst.

Paradontax fluoridevrij: het is al fijn dat er geen fluoride inzit maar voor de rest is het gewoon troep, kijk het ook even na met de lijst.

Lia

 
Ik bedoel met een gezond hoofdhuid, geen berg, korsten,jeuk, irritatie oid... maar kan het niet zo zijn dat de ene genetisch gezien meer talg produceert dan de ander en misschien is het wel een reactie op shampoo en niet per se dat mijn lijf vol met schimmels zit?

 
Ik weet wel zeker dat het een reactie op de shampoo is. Die shampoo haalt al het vet op je hoofdhuid weg, je hoofdhuid compenseert dit door snel weer een lage vet aan te maken. Ik had ook altijd zulk vet haar als jij. Het was voor dat ik met WAPF begon al iets beter ook door de natuurlijkere shampoo van de natuurvoedings winkel.

Maar het is pas iets veel beter gewordensinds ik Marseillezeep (hier heb ook veel zeep van die niet meer op de oorspronkelijk manier wordt gemaakt en alleen die naam heeft omdat het uit de stad komt, maar het is dus moderne zeep) (het is op de zelfde manier gemaakt als allepo zeep) en azijn als creme spoeling omdat je anders die zeep er niet uit krijgt en je haar stug en vet bijft.

Uiteindelijk heb je geen vette haren meer als je maar lang genoeg goed eet en geen a.ndrelon en zo in je haren stopt, ook al zijn ze nog zo vet. Het is erfelijk omdat je een eetpatroon enslechte gezondheid van je ouders heb over geërft. En als er al een gen voor vette haren zou zijn (is er volgens mij dus niet) dan kan dat nog altijd uit gezet worden.

En merken als nivea zeggen dat het natuurlijk is als er geen parabenen en die andere meest bekende troep inzit. Maar de rest van troep zit er gewoon in. Het is gewoon eenreclame stunt en de meeste mensen denken daardoor dat het goed is en kopen dat dus.

 
Marseillezeep krijg je niet uit je haren vandaan zonder cremespoeling met azijn? Met Aleppozeep heb ik daar helemaal geen last van.

Lia

 
Het zal best dat van schimmels je vet haar wordt, maar je kunt niet oordelen over de conditie van je haar en hoofdhuid zolang je het wast met agressief ontvettende shampoos. Zo lang je produkten met sls, parabenen, sulfaten en siliconen op je haar gebruikt zul je die produkten ook nodig hebben. De sls ontvet sterk, daardoor heb je siliconen nodig om het weer glad te maken, de siliconen kun je er zonder sls niet uit wassen en daar daar is je vicieuze cirkel. Als je met die produkten wil stoppen zou je je haar nog een keer moeten wassen met een shampoo mét sls en zónder siliconen om het te strippen en dan overstappen naar een shampoo of zeep zonder sls, siliconen, parabenen en sulfaten, bijv alepzeep, of een conditioner, of een zachte shampoo van detraay. Let op want zelfs in de natuurwinkel zit sls in produkten, bijv de ecover douchelijn daar zit het gewoon in.

Je haar zal misschien even tijd nodig hebben om aan te passen maar met een zachte zeep of conditioner kun je je haar rustig elke dag wassen om die periode te overbruggen dat kan geen kwaad.

 
Labello is trouwens ook troep, aardoliederivaten die alleen maar zorgen voor een zacht gevoel (net als parrafine, kaarsvet) en de huid niet voeden, ondertussen stopt je huid met talg produceren en voor je het weet kun je niet meer zonder zo´n labello stift. Door je neus ademen en iets gebruiken dat echt voedt als het nodig is. In de kliko met die labello ;-)

 
poekie,

Ik gebruik azijn als creme spoeling (gewone natuur azijn dus). Een tijdje geleden was ik die azijn vergeten en toen bleef het nog wel even stug maar toen mijn haar echt goed droog was was het niet meer stug. Veel minder lang als in het begin, toen bleef het stug en vettig ook als het droog was. Ik denk dus dat het met de tiojd ook wel zonder azijn kan.

Ik had voor dat ik die marseille zeep eerst goed op internet uitgezocht wat het is en ben toen tot de conclusie gekomen dat Marseille en alleppo zeep op dezelfde manier gemaakt wordt alleen wordt die van aleppo langer wordt gedroogd.

Ik denk alleen wel dat ze in aleppo nu niet instaat zijn om nog zeep te maken, maar ik denk dat de voorraad nog groot genoeg is.

 
Poekie, hoe dat je dat met die Aleppo zeep in je haar (het is toch een blok zeep?)

rasp je er wat van af of zeep je je handen goed in en dat door het haar? Beetje stomme vraag vind ik zelf maar zit daar serieus over na te denken :oops:

 
van de week een kokosoliehaarmasker gemaakt en in gedaan.

Je haar wordt er lekker zacht van en krijgt een mooie glans.

 
ik ben wel poekie niet maar ik heb een blok marseille zeep. Je houdt het blok zeep in een hand en haalt dit een paar keer over je haren. Zoals je ook met een spons over je lichaam kan gaan.

 
shampoo van Traay en honingcreme van Traay ook wel eens kokosolie .

Ik was me nooit met zeep .

dan een oogpotloodje en mascara en evt lippenstiftje van Hema .

Helaas leven wij maar van een minimale uitkering en kan ik mij geen gekke dure dingen veroorloven .

 
Op basis van de tip van Poekie gebruik ik de Aleppo olijfoliezeep voor het scheren en verder was ik er mijn haren en de rest van mijn lichaam mee. Na het scheren gebruik ik een beetje kokosolie. Als ik een keer deodorant gebruik (soms) dan kies ik voor Pure Deodorant. Gemaakt van een natuurlijk mineraalzout (trouwens ook op basis van een tip hier op het forum).

Als ik het haar van mijn dochters was met de Aleppo zeep dan gebruik ik als natuurlijke conditioner een mengsel van 1/3 appelazijn en 2/3 water om zo klitten te voorkomen.

Tandenpoetsen doe ik afwisselend met H202 of een mengsel van kokosolie, keltisch zeezout en natriumbicarbonaat.

Ik zoek alleen nog een fatsoenlijke gel om in mijn haar te doen. Persoonlijk vind ik de kokosolie hiervoor te vet.

 
Bij het douchen Argan zeep

Op mijn huid soms Argan olie of olijfolie

Op mijn gezicht smeer ik soms nigella sativa olie

Voor mijn tanden Siwaak (stokje van de arak boom ook wel Salvadora persica genoemd.)

voor de rest gebruik ik niets:) jullie hebben ook de mening, "van binnen uit naar buiten." toch? wat je eet is wat je bent:)

 
@ sheila , wat gebruik je om de olie er weer uit te wassen? Gewoon zeep en eventueel met azijn naspoelen?

 
Nou ik ga die aleppozeep ook maar proberen. Ik vond het product bij heelnatuurlijk.nl met gebruiksconstructie, heel handig!! Ik hoop dat ik kan afkicken van de shampoo... daar zal wel maanden overheen gaan. Wel een uitdaging! Voor de zekerheid zal ik wel de Traay shampoo gebruiken, want baggervet haar is absoluut vervelend en ziet er onverzorgd uit met lange haren.

Misschien ook fijn om de goedkoopste webwinkels uit te wisselen :). Ik zoek nog een goede handzeep (tips). Het liefst een flacon met pompje. Ook weet ik nog niet wat ik met mijn wasmiddel moet, iemand ervaring of tips hoe ik dat kan doen.

En: Wat is H2O2?

En: olijfolie als make up reiniger, is er dan een bepaalde extra virgin koudgeperst. Ik weet dat de kwaliteit van olijfolie nog vaak wat te wensen overlaat :$

En: ik zoek ook nog een gel voor mijn man, en geen kokosvet (dat gebruikt hij echt niet)

En: waarom is de lijn kokosolie van Aman P. zo duur - vooral de cosmeticaspullen, afzetterij vind ik?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.132
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan