Wat gebruiken jullie zoal aan verzorgingsproducten?

aai, ik vind die wasmiddelen van de natuurwinkels wel gigaduur. Sommige zijn 2 a 3x duurder dan Formil van de Lidl :$ wie weet een adres met een goedkope, natuurlijke soort?

En ik zie het ook niet zitten om mijn wasmiddel te koken?

En is shampoo van Urtekram goed? En is er verschil tussen aleppozepen? De prijzen zijn nl wel her en der zeer divers!

 
Louisa, ik weet niet waar je woont. Zelf woon ik dichtbij de Duitse grens. Ik koop mijn wasmiddel en wasverzachter in Duitsland van het merk FROSCH. Is heel goed te doen vind ik.

Ik haal daar ook mijn verzorgingsprodukten (datgene wat ik nog gebruik).

Van het merk Alverde te krijgen bij de DM drogisterij (dat wasmiddel trouwens ook).

 
@Vitalinda,

Sorry voor de late reactie. Ben ff niet online geweest. Inderdaad zit het wasverzachtervakje in het midden. Dus dat kleine vakje.

Soda kun je bij elke supermarkt kopen. Ik heb zelf nog niet ontdekt dat er verschil in kwaliteit is. Zijn er mensen hier op het forum die verschil kennen in de diverse merken soda?

 
@ Food and mood: nee helaas, ik woon eerder aan de andere kant, de zeekant :( Maar bedankt voor de tip.

 
Tanja,

Wat super je beschrijving zelf wasmiddel te maken! Dat motiveert om het te gaan doen. Wat makkelijk zeg.

Net Aleppo zeep besteld bij Steviahouse (goede prijs), ze zijn door de voorraad heen maar wordt ws. volgende week geleverd. Zal misschien te maken hebben met de omstandigheden in Aleppo?!

Zou je ook willen noteren in welke verhoudingen je handzeep maakt en heb je tips welke etherische olieen lekker zijn om hierbij te gebruiken?

Is alleen de amandelolie en rozenwater van dr. Hauschka geschikt om te gebruiken? Of gebruikt iemand nog andere merken?

Het lijkt mij een prima alternatief voor make-up remover en gezichtslotion, bedankt voor de tip

groet, Corien

 
Corien,

Ik heb gewoon het wasmiddel in een leeg handzeeppompje gedaan en 10 druppels tea tree olie toegevoegd, volgende keer doe ik lavendel, maakt niet uit, wat je lekker vindt. De amandelolie van een ander merk kan ook, als er maar niks aan is toegevoegd, van Jacob Hooy of Chi ofzo. Dr Hauschka is wel zeker weten kwaliteit.

Leuk om te horen dat ik je heb gemotiveerd .

 
Baksoda voor haar(gevolgd door verdunde appelcider azijn), tanden en deo. Kelt. zeezout en kokosvet(vooral voor huid) eigenlijk ook wel voor alledrie(iets minder voor haar).

Peace

 
In mijn ervaring, het gebruik van shampoo stort de vetbalans (als dat de juiste woord is) van je hoofdhuid en haar. Shampoo droogt je haar uit. Je hoofdhuid probeert dat te compenseren door veel olie af te scheiden. Dus binnen de kortste tijd heb je "vette" haar. Dan ga je je haar wassen... en de cyclus gaat door.

Sinds drie jaar gebruik ik geen shampoo, alleen heel af en toe warme water onder de douche. Mijn haar wordt nooit "vet" en blijft perfect in balans: zacht en niet droog. Vroeger had ik wel's last van roos, nu allang niet meer.

YMMV

 
Zeep: Aleppo

Shampoo: babyshampoo van de Traay

Tandpasta: Keltisch zeezout met kokosolie en soms H2o2

Deo: pure deo van Starremedies

Haar en lichaamsverzorging: kokosolie met soms eterische oliën

 
Ik gebruik de producten van het merk

MIessence

Ik bestel overigens niet op de .nl site, maar echt vanuit Australië. Wel verzendkosten en douanekosten. Product is duur maar is het meer dan waard. Een van de weinige producten welke echt geen parabenen gebruikt en daarnaast geen afschuwelijke ingrediënten gebruikt als SLS/SLES/ALS/CLS etc. Ik gebruik ook de mint tandpasta, en ben erg tevreden hierover. Ook de deodorant is geweldig, en ze hebben tevens enkele producten voor mannen.Bovendien scoort MIessence goed op de

Skindeep database.

Hier worden veel merken onder de loep genomen qua ingrediënten, waarvan de toxiciteit gradueel wordt gerapporteerd. Je kan op merk zoeken en tevens op ingrediënt. Ik gebruik de database heel vaak als ik iets nieuws wil aanschaffen om er zeker van te zijn of het binnen mijn eigen normen past.

 
Ik was mijn lichaam met rhassoul klei. Soms ook mijn gezicht. Ik vind het zo'n lekker gevoel op mijn huid en voel mij daarna schoon. Ik heb geprobeerd om geen shampoo meer te gebruiken maar dat werd geen succes. Toch weer overgestapt op shampoo. Ik heb nog steeds de wens om zonder shampoo door het leven te gaan. Ik heb ooit een artikel op het internet gelezen waar dermatologen werden geïnterviewd. Een dermatoloog vertelde dat hij mensen met haar problemen het advies gaf te stoppen met shampoo. Volgens de dermatoloog kwamen ze een jaar later terug terug met dikke bossen.

Ook ken ik een man die zo zuinig is. Te zuinig om shampoo te kopen. Een dikke bos haar heeft hij. Gebruiken natuurvolkeren shampoo of zelfgemaakte zeep?

 
@Kaasmeisje,

heb je je haren al eens gewassen met Aleppo olijfoliezeep. Bij ons gaat dat prima, het kan zijn dat je een weekje nodig hebt om je haren te laten wennen aan dit product.

Lia

 
@Poekie: kun je dan nog wel goed je haren borstelen na het wassen met Aleppo zeep? Jij hebt kort haar, dat zal wel schelen. Ik heb echt een dikke bos haar dat zelfs met gewone shampoo en cremespoeling al niet heel makkelijk uit valt te kammen. Kort haar zie ik niet zitten bij mezelf.

 
Ik heb kort haar ja, maar het is zo ongelooflijk zacht. Ik kam het nooit, heb geen kam in huis, doe het gewoon met mijn handen in model brengen. Maar met een kam zou ik er zo door komen terwijl ik ook dik haar heb.

Lia

 
Ik ga me er ook eens aan wagen dan, want wil echt van de shampoo af uiteindelijk. Gebruik jij ook nog iets van cremespoeling? Las dat appelazijn goed werkte.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.392
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan