wanneer overgang naar vetverbranding?

Henry

Member
ik kan het zo 123 niet vinden maar ik ben nieuwsgierig of ik al in de vetverbranding zit.Ik ben bijna 4 weken bezig met WAPF en mijn koolhydraten verbruik ligt onder de 100 gram ,heb wel 1 of 2 keer gezondigd.Sorry dat ik het niet kan vinden.

groetjes Henry

 
Als je in de echte vet verbrandingsmodus wilt gaan dan moet je zeker zakken tot 50 gram. Wat eet je zoal nu... vetten/eiwitten/koolhydraten % ? Meestal merk je het aan de geur van je adem of de geur van je urine. Aceton geur. Vasten 18 uur wilt ook goed helpen om in vet verbrandingmodus te komen. Eet je kokosvet, helpt goed bij het aanzetten van de vetverbranding.

 
Quote:
Meestal merk je het aan de geur van je adem of de geur van je urine. Aceton geur


ik merk deze geur van aceton altijd bij kinderen op, wanneer ze ziek worden of ziek zijn.........

 
vandaag ziet mijn eten er zo uit:

ontbijt : 2 gekookte eieren ,kommetje volle bio yoghurt 3 koffie met elk een theelepel oersuiker

's ochtends kiwi 2 glazen rauwe melk ,klein stukje kaas

om 12:00 uur 3 zure haringen ,kommetje volle bio yoghurt

in de middag 2 glazen rauwemelk ,glas wortelsap, klein stukje kaas

om 1700.uur 3 speklapjes kommetje volle bio yoghurt

ik neem ook wel eens een eetlepel cocos olie ,en bakken doe ik in de cocos-olie of roomboter

dit is te vergelijken met de rest van de week

 
3 koffie voor ontbijt met suiker is hartstikke slecht! Wortelsap is eveneens vloeibare suiker. Verder zie ik hier geen problemen mee. Wel zou ik je aanraden meer groente te eten.

Mike

 
bedankt Mike , het is wel oersuiker ,hoeveel koolhydraten zou dit ongeveer voor mij zijn ,alles bij elkaar ? onder de 100 gram of er boven ? en de oersuiker zal wel het slechtste zijn van hier boven klopt dit? ,want dan ga ik dit gewoon afbouwen ,ik ben namelijk zo gewend om wat in de koffie te doen.

 
Je hebt het over de suiker, ik heb het over de koffie! Ik wil je trouwens waarschuwen voor 'koolhydraatextremisme'. Jouw voedingspatroon is nl. zeer zeker onder de 100 gram kh, misschien zelfs wel gevaarlijk onder de ondergrens van 50 gram. Kijk hiermee uit!

Mike

 
Ik ben ongeveer even lang bezig als jij Henry; ben jij in één keer overgestapt op dit eetpatroon of doe je het geleidelijk? Ik kies voor het laatste: had twee weken terug ineens wat rode ogen, en dat is volgens mij een teken dat de nieren nog niet klaar zijn om over te stappen naar al dat vet. Is het sowieso niet beter om eerst flink werk te maken van het zuiveren van nieren en lever?

 
Mike,

Bedoel je om dat ik nog in de begin fase zit en dat ik eerst flink moet afbouwen tot dat ik onder de 100 gram zit ? want dit is toch de bedoeling ? (bijna geen koolhydraten )

Sinds ik ongeveer 4 weken geleden begonnen ben ,ben ik 5 kilo afgevallen ,dit is het enigste waar ik niet blij mee ben ,want ik ben altijd aan de dunne kant geweest.Ik weeg nu 63 kilo (met kleren aan ) Een maand geleden (68 kilo) at ik nog extreem veel koolhydraten (veel snoepen )

Misschien is het verstandig om eerst met snoepen en frisdrank te stoppen en zo af te bouwen.Vorige week riep ik nog :die banaan nemen ze niet van mij af , nu eet ik bijna geen banaan meer.Mijn eetpatroon is in één klap radicaal veranderd ,ik zag dit het zelfde als stoppen met roken ,en vooral dus stoppen met snoepen.

Maar ja nu weet ik nog niet of ik in de vetverbranding zit waar ik om vroeg ,misschien ga ik dit merken als ik me lekker ga voelen en dus niet zo als gewoonlijk moe.Momenteel ben ik fitter als voorheen minder moe ,maar ik snak af en toe naar zoetigheid. (verslaving)

 
Hoi Mike, ik heb even gerekend voor Henry wat betreft hoeveel koolhydraten hij met zijn voedingswijze neemt:

Henry: vandaag ziet mijn eten er zo uit:

ontbijt : 2 gekookte eieren ,kommetje volle bio yoghurt 3 koffie met elk een theelepel oersuiker

's ochtends kiwi 2 glazen rauwe melk ,klein stukje kaas

om 12:00 uur 3 zure haringen ,kommetje volle bio yoghurt

in de middag 2 glazen rauwemelk ,glas wortelsap, klein stukje kaas

om 1700.uur 3 speklapjes kommetje volle bio yoghurt

ik neem ook wel eens een eetlepel cocos olie ,en bakken doe ik in de cocos-olie of roomboter

dit is te vergelijken met de rest van de week

Dat is dus 4 glazen rauwe melk, zeg maar 250 ml x 4 = 1000 ml = 47 gram koolhydraten

3 kommetjes volle bio yoghurt, zeg maar 200 ml x 3 = 600 ml = 26 gram koolhydraten

1 kiwi = 11 gram koolhydraten

1 glas wortelsap zeg maar 200 ml = 15 gram koolhydraten

Opgeteld dus 99 gram koolhydraten.

 
Quote:
Momenteel ben ik fitter als voorheen minder moe ,maar ik snak af en toe naar zoetigheid. (verslaving)


Wie zegt dat dit door een verslaving is ingegeven? Misschien snakt je lichaam wel naar extra kh. Wat ook van belang is: over welke kh hebben we het? Geraffineerde kh bevatten geen enkele voedingswaarde, terwijl complexe kh, zoals in rauwe melk en in glutenvrije granen, veel meer voedingswaarde bevatten. Ik zou dus glutenvrije granen toevoegen, bijv. witte basmatirijst en quinoa, en kijken wat dit gaat doen. Als je al dun was en nu nog verder bent afgevallen doe je er verstandig aan om voorlopig niet onder de 100 gr. kh te gaan zitten en zoveel mogelijk te kiezen voor complexe kh.

Mike

 
Ja ruil de wortelsap in voor wat quinoa etc..

Nog iets wat betreft yoghurt, ik voel me met rauwe melk veel meer voldaan dan met yoghurt, na yoghurt eten krijg ik veel vaker weer honger.

En trouwens dat is met wortelsap ook.

 
Amancay bedankt voor het uitrekenen.

Mike,

geraffineerde koolhydraten eet ik niet .heb ik voorheen wel altijd gedaan.De oorzaak van het afvallen zit volgens mij puur in dat ik niet meer snack ,snoep en slechte koolhydraten eet (brood ,lekkere toetjes ,snack ,koeken etc frisdrank)

ik ben niet bang dat ik onder de 100 gram koolhydraten kom ,maar ik geloof niet dat ik er van aan kom door extra glutenvrije granen toe te voegen.Ik ga het wel toevoegen aan mijn eet patroon.

Ik ben altijd een lichtgewicht geweest ,en 68 is al aan de hoge kant voor mij .Kijk als het gewicht op een gegeven moment stabiliseert en BMI is goed dan is de zorg weg.Ik zal het goed in de gaten houden

.

 
Je kunt op internet Ketostix/Ketosticks bestellen. Hiermee kan je via je urine testen in hoeverre je in ketose bent.

 
Het lijkt er bij mij wel op alsof mijn vet reserves op aan het raken zijn ,dus ik ben flink aan het vet verbranden geweest.Als dit het geval is zal ik flink moeten gaan eten(volgens WAPF)of zie ik dit helemaal verkeerd?

 
@Henry

Dat zou ik sowieso wel gaan doen want de winter staat voor de deur en het is heel normaal voor je lichaam om meer te willen eten.... Ik merk het op facebook en ook aan mezelf, ik heb veel meer trek en ook in meer koolhydraten.... niet echt snaaien ofzo maar eerder lekker zuurdesembrood met veel kaas en ham of roggebrood met kaas. Glutenvrije muesli met yoghurt en honing. Ik woog op een punt 62 kilo (1.86) en nu weeg ik rond de 68 en ik wil eigenlijk net ff over de 70 heen. Moet je zeggen dat het echt moeilijk is! Ik heb ook periodes gevast (18 uur) en zonder echt af te vallen... dat is de bedoeling ook.

Eet wat meer zoete aardappelen en basmati etc etc... met je groente en goed stuk eiwit (vlees) erbij... goeie maaltijd ;)

 
@Dennis

Laten.die ketosticks echt zien of je in de vetverbranding zit?

Bij atkins worden deze nl ook gebruikt en dan zijn de mensen die atkinsen volgens zo'n

in nog geen week in de vetverbtanding

Lijkt me niet echt aannemelijk

 
Fysiek is het niet moeilijk om in ketose te komen, dat doe de meesten van ons 's nachts al. Het moeilijke zit hem er voor de moderne mens in om in ketose te blijven. Als wij onszelf aan chronische stress blootstellen, schakelen we even snel weer over naar suikervergisting. Het is stress die onze bloedsuikerspiegel opjaagt. Dit begint al met de eerste kop koffie 's ochtends.

Ikzelf heb door het koude weer totaal geen extra behoefte aan koolhydraten, ook hoef ik niet meer te eten. Gisteravond heb ik linzen-pompoensoep op, koolhydraten dus. Hoewel het heerlijk smaakte, merkte ik al na een uur dat al dat zetmeel mij het zuur bezorgde en dus allesbehalve goed viel. Ik had het kunnen weten, want ik heb al eerder zo gereageerd op pompoen en ook op brood. Dit is een goed teken van je lichaam dat het de voorkeur geeft aan vetten als brandstof boven suikers. Ik heb m'n lesje weer geleerd!

Mike

 
@ cham

Quote:
Laten.die ketosticks echt zien of je in de vetverbranding zit?


Daar ben ik niet 100% zeker van. Ze geven aan hoeveel ketonen er in je urine zitten en dit gehalte zou dan indiceren in hoeverre je in de vetverbranding zit. Er zijn echter verschillende tussenkleuren, dus volgens de sticks is het niet strikt erin of eruit. Ik heb wel eens een tijdje mezelf getest, maar heb mezelf nog niet overduidelijk in de vetverbranding kunnen meten. Ik heb me ook nog niet langdurig genoeg 'onthouden' van koolhydraten om er echt in te komen denk ik. Maar ik wil nog wel eens proberen om dit te doen en dit dan ook te gaan testen.

 
Offtopic: Hoi, ik ben Ivo en nieuw hier. Heb een interesse in gezonde voeding en ik vind dat jezelf moet onderwijzen, vandaar mijn profiel naam, want de reguliere gaat dat met zijn beste bedoelingen niet voor je doen. Nog niet!!

Ontopic:

Ik zou niet zo extreem in lage koolhydraten gaan zitten. Je lichaam maakt dan te veel te veel ammoniak en aceton aan. Je lichaam probeert altijd te streven naar een homeostase dus pak gerust die extra koolhydraten in de vorm van groente... En als je bent afgevallen, en je neemt weer wat meer koolhydraten in je dieet moet je kijken hoe snel je lichaam weer naar het oude gewicht gaat.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan