wanneer overgang naar vetverbranding?

Quote:
Je lichaam maakt dan te veel te veel ammoniak en aceton aan.


Dat is geen vanzelfsprekendheid. Bij mij werkt het in ieder geval niet zo. Het heeft opnieuw te maken met de verteringscapaciteit van vetten en eiwitten.

Mike

 
Knap Caveman86 dat jij door die dingen bent aangekomen,ik moet je er op wijzen dat ik puur door het niet snoepen ben afgevallen. (snacken ,veel brood,koeken,verkeerde toetjes etc etc. (in 4wk tijd 5 kilo afgevallen)Ging het maar gemakkelijker dat aan komen.Maar ja de moraal van het verhaal is toch dat je je lekker gaat voelen.

Heb even een vraag of snijbonen goede groentes zijn ,en welk roggebrood kan ik het beste kopen? in de winkel lagen vele soorten ,maar daar zaten weer veel E-nummers in .

Ben zelf van mening dat momenteel voldoende fruit en groentes ontbreken aan mijn eetpatroon.

Wat ik ook heel erg graag zou willen weten is:stel dat ik door meer groente en fruit te eten aan ruim 200gram koolhydraten kom ,ik zit dan niet in een vetverbranding.Zijn de verzadigde vetten dan wel slecht ,dus voor hart en bloedvaten.Doordat je ze niet verbrand?

immers lijkt het erg onschuldig om veel groente en fruit te eten.ik sta open voor jullie adviezen.

groetjes Henry

 
Quote:
Dat is geen vanzelfsprekendheid. Bij mij werkt het in ieder geval niet zo. Het heeft opnieuw te maken met de verteringscapaciteit van vetten en eiwitten.


Oh, ik dacht namelijk dat als je lichaam te weinig glucose heeft of je glycogeen voorraad op is dat het dan van eiwitten en vetten glucose maakt om toch de behoefte zoals de hersenen te voorzien van glucose brandstof, en dat proces juist ammoniak en aceton veroorzaakt. Maar wat bedoel je met verteringscapaciteit? Welke organen of processen hebben daar invloed op?!

 
Quote:
vandaag ziet mijn eten er zo uit:

ontbijt : 2 gekookte eieren ,kommetje volle bio yoghurt 3 koffie met elk een theelepel oersuiker

's ochtends kiwi 2 glazen rauwe melk ,klein stukje kaas

om 12:00 uur 3 zure haringen ,kommetje volle bio yoghurt

in de middag 2 glazen rauwemelk ,glas wortelsap, klein stukje kaas

om 1700.uur 3 speklapjes kommetje volle bio yoghurt

ik neem ook wel eens een eetlepel cocos olie ,en bakken doe ik in de cocos-olie of roomboter

dit is te vergelijken met de rest van de week


Naar mij inziens eet je teveel verzurend voedsel en te weinig alkalisch, dit proces kost je mineralen die je elders in het lichaam weer goed kunt gebruiken. Eet dus meer groente!

 
dankjewel Educateyourself ,heb zojuist boodschappen gedaan en veel snijbonen gekocht ,ik hoop dat ik nog meer goede antwoorden krijg op de vragen hier boven.

 
Eet ook meer vezels, maar dat krijg je automatisch met groente eten. je zult het nodig hebben> ik heb trouwens het ketose dieet ook gedaan maar dat werkte niet zo goed.

 
@EducateYourself,

Je moet je forumnaam eer aan gaan doen. Ik zie nl. dat je nog volop vasthoudt aan zowel de verzuringsmythe, de vezelmythe en de glucosemythe. Ik heb Henry ook aangeraden meer groente te eten, maar om een andere reden dan 'verzuring'.

@Henry,

Met 'groente' bedoel ik: groene bladgroente en alles in de uien- en kolenfamilie. Snijbonen zijn peuklvruchten en deze bevatten zetmeel en fytinezuur.

Mike

 
@Ivo

Je lichaam gebruikt geen vetten om glucose om te zetten maar de lever gebruikt eiwitten om naar glucose om te zetten... niet dat je lichaam dat zeer efficiënt doet. Ik merk wel dat als ik lichamelijk actief moet zijn ik toch beter presteer met wat meer koolhydraten... en nu het steeds kouder wordt helemaal.

@henry

Groente kan je niet echt meetellen als koolhydraten omdat er weinig in zit... en Roggebrood kan je beter bij een goede bakker halen.

"Zijn de verzadigde vetten dan wel slecht ,dus voor hart en bloedvaten.Doordat je ze niet verbrand?"

Zo werkt het in ieder geval niet.... verzadigde vetten worden niet altijd verbrand, worden ook gebruikt door je lichaam om te voeden. Het heeft meer functies dan alleen als energie. Verzadigd vet beschadigd je bloedvaten niet.

 
dank je Mike , dit zijn de zoveelste dingen die jij opnoemt ,die ik eerst nooit at .Ik dacht vaak dat ik gezond at Snijbonen volkorenbrood etc.En ik snapte maar niet dat ik me zo futloos voelde.

Ik ga dus nu veel fruit (niet te zoet) en groente toevoegen aan mijn eetpatroon (zoals hier boven)

Caveman86 ook bedankt want ik maakte me zorgen over de verzadigde vetten in combinatie met mijn koolhydraten ,zoals ik hier boven schreef.

 
De voorkeursbrandstof voor de hersenen zijn ketonen, en niet glucose. Dit geldt voor alle organen en spieren. Het kleine beetje opslag dat als glycogeen in je lichaam zit, kan het zelf maken uit gluconeogenese (proteine omzetten in glucose).

Wanneer je weinig koolhydraten eet en veel proteine, gaat je lichaam uit proteine glucose maken met als bijproduct ammoniak. Als je zou moeten overleven op proteine ga je er zelfs aan dood. Daarom moet je de koolhydraten vervangen door vet.

Vezels zijn prikkelend voor je darmen, daar moet je ook matig mee zijn.

 
Quote:
Je lichaam gebruikt geen vetten om glucose om te zetten maar de lever gebruikt eiwitten om naar glucose om te zetten


Jawel, dat proces heet Gluconeogenese http://nl.wikipedia.org/wiki/Gluconeogenese

Quote:
Je moet je forumnaam eer aan gaan doen. Ik zie nl. dat je nog volop vasthoudt aan zowel de verzuringsmythe, de vezelmythe en de glucosemythe. Ik heb Henry ook aangeraden meer groente te eten, maar om een andere reden dan 'verzuring'


Mij naam is niet gebaseerd op dat ik alles weet maar dat ik open sta om te leren, ik vertel wat ik denk wat ik weet, als jij of andere met tegenargumenten komt, dan sta ik daar natuurlijk open voor. Dus in de letterlijk zin doe ik wel degelijk mij naam eer aan.

Verder als je denkt dat dingen anders zitten kom ik dan met een betere uitleg i.p.v dat jij denkt dat ik mij volop vasthoudt aan mythes of reageer niet als dat je verstandiger lijkt :D

 
@Ivo,

Lees dit eens over zuren en basen.

En ga dan de andere artikelen in het alleen lezen forum ook even tot je nemen. Daar staan nog wel een aantal dingen waarvan je kunt leren en dan snap je ook waarom Mike het over 3 mythes hebt waar jij in zou geloven. Dus ga het lezen en leer ervan.
Quote:
Verder als je denkt dat dingen anders zitten kom ik dan met een betere uitleg i.p.v dat jij denkt dat ik mij volop vasthoudt aan mythes of reageer niet als dat je verstandiger lijkt



Mike/Fatsnotbad is de moderator van dit forum. Het zou wel handig zijn als je jezelf inleest in het forum en het alleen lezen forum.

Dan zal je zien dat bovengenoemde regels van jou niet zo gelukkig gekozen zijn. Als je jezelf inleest in het alleen lezen forum dan wordt er een hoop duidelijk.

En als je "quote" gebruikt moet je 'quote' indrukken voordat je begint te typen en er dan ook mee afsluiten.

Lia

 
Quote:
Mike/Fatsnotbad is de moderator van dit forum.


Mike mag natuurlijk best zijn mening geven en misschien wel vaker dan iemand anders hier! Maar laat hij zijn mening dan onderbouwen of een verwijzing naar een artikel of zoiets dergelijks. Gelijk zeggen dat ik volop vasthoud aan mythes zonder uit te leggen waarom voelt gewoon belerend en betweterig aan.

Dank je voor de links ik zal het eens doorlezen

Ps. Volgens mij is de quote aardig gelukt!;-) Thanks...

 
Ivo,

De quote is niet goed gelukt hoor, want dan zou hij meer naar rechts staan zoals hieronder. :wink:
Quote:
De quote is niet goed gelukt, want dan zou hij meer naar rechts staan zoals hieronder.


Lia

 
Potverdrie dubbeltje Poekie, ik heb toch echt gedaan zoals je zei dat het moest. :D

Nog een keer proberen!

Quote:
De quote is niet goed gelukt hoor, want dan zou hij meer naar rechts staan zoals hieronder.


 
Quote:
Snijbonen zijn peuklvruchten en deze bevatten zetmeel en fytinezuur.


Verse groene boontjes zoals snijbonen, sperziebonen en peulen bevatten weinig koolhydraten, respectievelijk 2%, 5% en 5%. Bruine bonen, witte bonen, nierbonen en dergelijke bevatten wel veel koolhydraten; in gedroogde vorm rond de 40-50% en in gekookte vorm rond de 15-25%. Voor linzen, erwten en kikkererwten geldt hetzelfde.

 
oké Dennis dus deze zijn allemaal minder gezond ?.Ben ook benieuwd of jullie deze peulvruchten wel eens eten.

 
@Henry,

Ik eet geen peulvruchten meer.

Het viely niet echt lekker, een gedoe met

bereiden en blvendien mis ik het ook niet.

 
Wij eten ook geen peulvruchten, bonen, zaden, pitten en noten.

Teveel werk en we missen het niet.

Lia

 
Quote:
Verse groene boontjes zoals snijbonen, sperziebonen en peulen bevatten weinig koolhydraten, respectievelijk 2%, 5% en 5%.


Hier hebben we het vaker over gehad, maar toen ging het over knolselderij. Bedenk dat vezels eveneens koolhydraten zijn en dat deze wel degelijk een insulinereactie in het lichaam veroorzaken. Zie deze post in een andere topic.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.797
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan