Voorstellen Caveman86

G

Guest

Guest
Caveman,

Ik lees dat je morgen naar de Sonnevanck wilt voor melk en vlees.

De fam. Waal is op vakantie je kunt er weer terecht vanaf donderdag 12 januari.

Hoe weet ik dat, wij komen er ook. Je kunt daar trouwens ook erg goed biologisch zuurdesembrood kopen.

Het is van de biobacker uit Ahaus. Die maken nog op een goede, traditionele manier brood.

Zie hun website: www.biobakker.eu/wij-houden-van-bio~lang_nl.html

en de catalogus: www.biobakker.eu/onze-catalogus-voor-u.html.

Je kunt het brood bestellen voor de dag dat je het wilt halen. Ze hebben ook broden op voorraad maar dan moet net het brood er tussen liggen wat je wilt.

Tot zover het 'slechte' nieuws, wat betreft hun afwezigheid.

Het goede nieuws, op zondag 29 januari is er op de Sonnevanck een lezing van niemand minder dan ons aller Mike Donkers.

Zie hier de poster: https://picasaweb.google.com/106935083798880325308/Desktop#5693125779321911314 de aankondiging.

Hoe je kunt aanmelden: lezingmikedonkers@gmail.com

Je mail komt bij mij binnen.

Het is 's middags op de Sonnevanck en 's avonds in Spierdijk.

Verder kun je eventueel keltisch zeezout kopen bij de natuurwinkel Care in Hoorn, op het Stationsplein.

Quote:
mijn vader zei vanochtend nog dat hij vond dat we er wel iets te ver in door slaan,



Waarom vinden de mensen het obsessief als je bezig bent met je gezondheid?

Ja, je bent met andere interesses bezig, ja en?

Fijn trouwens, dat je ouders mee doen. Mijn moeder en zus zijn ook enthousiast bezig. Ze zullen dit zeker ook lezen.

Doe ik ze gewoon even de groetjes en een knuffel.

 
Heyy forumgenoten

Na een weekje het forum bekeken te hebben vond ik het wel tijd om mezelf voor te stellen en mijn achtergrond te vertellen.

Ik ben een man van 25 en woon nog thuis, lang studeren en er later achter komen dat je voor jezelf wilt gaan, dan duurt het opeens een stuk langer. Ik kom uit een gezin van 4 man, me ouders beide 58 en 63 (als ik het goed heb ;-)) en nog een zus van 28 jaar die nu net een kleine heeft van 18 maanden ongeveer en ik dus een gelukkige Oom, ik ben dol op mijn kleine neefje.

Ik heb IT gestudeerd aan de hogeschool en eigenlijk aan het einde van mijn studie op de HvA begon ik me steeds meer te verdiepen in de wereld, economie, gezondheid, overheid, oorlogen, macht etc.. de realiteit. Waardoor ik 2x een half jhaar Universiteit heb geprobeerd (sociale wetenschappen en politicologie). Waar het begon met 9/11, door naar de NWO, UFO's, Vrije Energie, Rothschild familie en nu inmiddels een jaar ben ik volop bezig met voeding en gezondheid.

Ik kan jullie wel mijn 5 jarige proces beschrijven die ik heb doorlopen maar daar is dit forum niet voor bedoeld ;-) Ik zal hierbij jullie een overzicht geven wat ik het afgelopen jaar allemaal heb gedaan op het gebied van voeding en gezondheid.

Het begon eind 2009, toen zat ik op mijn diepste punt, lichamelijk gezien, van mijn jonge leven. Ik mengde me op dat moment in kringen die ook bezig waren, en verder, met voeding en adviseerde mij toch is om vitamines te gaan proberen. Na heel wat uitgeprobeerd te hebben ben ik uiteindelijk beland op de volgende reeks supplementen waar ik mee ben begonnen:

Vitamine d3 minstens 5.000 IU per dag (in het begin 10 tot 15.000), Chlorella (op mijn top 15 gram per dag en nu 3-4 gram), Spirulina (op mijn top 15 gram per dag en nu 3-6 gram), Vitamine C (1-2 gram per dag, tijden wel geslikt en tijden niet geslikt... allerlei conflicterende dingen lees je hierover), Krill Olie (3 maanden geslikt), Moleculair Gedistileerde Visolie (2 gram, hoge EPA/DHA), astaxanthin (10mg per dag) en ik slikte nog Acai maar aangezien ik was begonnen de laatste 3 maanden met Groente Smoothies vind ik het niet meer nodig om ze straks nog bij te bestellen als ze op zijn. Verders neem ik voor mezelf nog Luteine voor mijn ogen, ze gaan wat achteruit... voornamelijk in de avond, dat is inmiddels wat minder geworden.

Alles trouwens nemen mijn ouders ook maar dan nemen zij krill olie en geen visolie omdat zij ook nog vis eten en ik niet want ik lust geen vis helaas! Verders zijn praktisch alle producten van Now Foods en probeer ik alles zoveel mogelijk Natuurlijk te houden, zo min mogelijk synthetisch. Ik vond het nog leuk om te zien dat er ook van Iherb bestelt wordt, wat een geweldige site toch! :D Verder heb ik en mijn ouders nog bloedonderzoek laten verrichten vorig jaar april, mijn ouders inmiddels ook al meerdere, dat om andere redenen. De voeding heeft laatste maanden echt veel gedaan voor onze bloedsuikerspiegels, cholesterol en bloeddruk. Niet dat ik me echt druk maak om cholesterol maar de verhoudingen zijn wel belangrijk ;-)

Dat was het supplementen gedeelte, nu over naar de voeding.

Mijn achtergrond wat betreft voeding. Mijn moeder heeft mij HELAAS geen borstvoeding gegeven, dat was niet in, in die tijd, zei mijn ma. Belachelijk maargoed. Dit merk ik overigens in mijn onderkaak die niet volledig is ontwikkeld en hangende schouders (of is dit scheve wervel?). Verder altijd redelijk veel brood gegeten maar altijd volle boter (helaas ook margarine dat is inmiddels dikke lagen roomboter) en altijd vleeswaren of een eiersalade. Altijd wel vlees gegeten en altijd met veel Jus, ben ik dol op. Ik heb nog 0 gaatjes, ben altijd zeer matig geweest met snoep, chips en koek. Heb wel tijden gehad in mijn pubertijd waarbij ik veel alcohol heb gedronken en veel bullits(energiedrank). Een paar jaar volgehouden trouwens. Vroeger altijd op sport gezeten, voetbal, badminton en tennis. Dat is ongeveer na mijn 16de verwaterd en heb ik nog korte periode in de sportschool gezeten maar nooit echt leuk gevonden.

Verder ben ik altijd slank geweest maar in de periode tussen mijn 16/17de tot mijn 23ste was ik van onder de 70 naar de 86 geschoten.... dat vond ik toen echt niet meer kunnen. Na mijn 23ste kreeg ik een baantje bij een bezorgingsdienst waarbij ik veel trappen moest lopen en zwaar moest tillen. Dit heeft mij enorm geholpen in mijn gewichtsverlies, terug naar 72/74 maar het laatste jaar is de rest eraf gekomen naar mijn laagste punt, 3-4 weken terug, 62 kg, huidig weeg ik weer 66.5 ongeveer maar wil bij de 70 kg zitten want ik ben 1.87.

Dat ik mijn voedingspatroon ben gaan veranderen is van de laatste 7--9 maanden en dat is toen begonnen met een soort Atkins dieet en daarna naar de Paleo dieet en nu ga ik toch echt richting het WAPF voeding patroon, denk ik. Wat mij echt bewogen heeft om te veranderen waren de tientallen uren aan seminars, conferenties, studies en wetenschappelijke presentaties die ik heb gezien en natuurlijk de tientallen websites over gezonde voeding. Ik heb zo ook mijn ouders zover gekregen dat zij met mij meegingen en ook erover gingen lezen. Mijn moeder die gaat er nog het meest mee in, ze is nu ook actief aan het lezen en het zal me niets verbazen als ze mijn bericht ook straks nog leest. ;-) Mijn pa die volgt.... maar wij allen merken dat de supplementen maar ook zeker de voeding een enorme positieve werking heeft op ons lichaam.

Wat wij thuis grofweg eten: Elke ochtend een groente smoothie, wat standaard bestaat uit: 100-150 gram Andijvie EN 100-150 gram Sla (We hebben denk ik wel 3 maanden lang met spinazie gegeten maar ik las v/d week dus dat dat niet zo slim is) met appel, banaan, 2-3 kiwi's en dan gecombineerd met ananas, bessen, advocado(steeds meer), meloen en ik vergeet vast nog wel wat. Wat we binnenkort willen doen is het combineren met yoghurt en/of Rauwe Melk want dat eten we ook de laatste maand steeds vaker, gelukkig op een paar km afstand een boer die rauwe melk verkoopt. Wat me opviel is dat rauwe melk helemaal niet ZOVEEL verschilt in smaak met volle melk.... de nasmaak is alleen anders. Anyway verders eet ik zo min mogelijk brood(granen/tarwe). We eten nog wel aardappelen, maar niet te veel, veel groente (in avond koken) en ik heb sowieso elke dag een stuk vlees (ik 150 gram minimaal). Biefstuk, Runder gehakt (tartaar en burgers), veel vlees van de koe en wat van de lam en niet al te veel varkensvlees. Verder eten we ook best wat kaas en diverse vleeswaren(vaak ook zonder brood). Verder eet ik ook vaak/regelmatig na mijn smoothie 100 gram tartaar, 150 gram burger of eieren (ook gekookt), gebakken(zo kort mogelijk) in de roomboter of Kokosolie. Wij nemen alle hier thuis minstens 3 thee-eetlepels Extra Virgin Kokosolie, met de smaak! na het eten meestal of voor ik naar bed ga, even snel mijn gebit 'reinigen' met kokosolie en we frituren er ook patat in 1x per week. Ook poetsen we fluoride vrij. Ohwja en we proberen zoveel mogelijk biologisch te eten . We halen zoveel mogelijk vlees bij de biologische boer in de Midden Beemster, ze zijn 100% gras gevoerd. En we proberen zoveel mogelijk groentes en fruit ook bij de groenteboer te halen, dit lukt niet altijd. Bij een warme maaltijd proberen we zovaak mogelijk iets rauwe bij te eten zoals een salade, voor de enzymen. We eten hier thuis ook niet erg veel alijf olie, alleen wat bij de salade, uiteraard extra vierge.

Voor zover ik wat vergeten ben, vul ik dit wel later aan maar volgens mij zijn wij hier thuis aardig op weg om 'traditionele voeding' te eten. Verder doen er een aantal vrienden van mij hier ook aan mee, niet identiek maar redelijk hetzelfde.

De voornaamste veranderingen: Die zijn toch wel in gewicht, energie, fysieke gesteldheid, pijnloze gewrichten, mentaal en geestelijke stabiliteit, uiterlijk vertoon (je ziet er beter uit, altijd een kleurtje, GEZOND! :)) en ik eet een stuk minder, veel minder honger en ik kan echt heel veel doen voordat ik honger krijg. Laatst nog aan de zware diarree, had het nog nooit zo erg gehad in mijn leven. Het was echt niet normaal voor mijn doen, hoewel ik 1 keer heb moeten overgeven en niet zo heel veel pijn had in mijn maag of darmen. Heb ik het gevoel gekregen dat dit misschien wel 1 van de dingen was die moest gebeuren want wat er uit kwam.... dat is bijna niet met een woord te beschrijven ;-) Ook last laatste 1.5 maand van eczeem uitslag, mijn moeder heeft het ook. Eindelijk is het gaan minderen, na mijn diarree was het helemaal verdwenen maar kwam daarna weer kei hard terug. We denken dat het iets te maken heeft met de enzymen en de vertering van eiwitten, te weinig maagzuur. Had last een tijd van hele vette ontlasting etc... maar we hebben wat kleine veranderingen door gevoerd en het begint nu langzaam echt goed weg te trekken. Wij gebruiken hier thuis himalaya zout en de laatste tijd ook wat meer... ik had hier gelezen dat zout goed is maar jullie gebruiken keltische zout, wat is precies het grootste verschil tussen deze twee?

Verder wat ik van plan ben om nog te gaan doen is het minderen met de supplementen, ik blijf denk ik bij chlorella, vitamine d3, visolie en eventueel nog astaxanthin (kan je ERG goed gebruiken als natuurlijke zonnebrand) en ik zal vitamine c nog houden als erbij, wanneer ik ziek ben of iets dergelijks.

Wat een lap tekst, ben er ook ruim een uur mee bezig geweest en ik denk dat ik nog steeds dingen ben vergeten. Sorry misschien voor de grammatica of spelling fouten, ik ben nooit echt goed geweest in Nederlands schrijven ;-)

Ik ben benieuwd wat jullie er van 'vinden' en wat ik nog kan wijzigen... ik heb wel een idee wat dat allemaal kan zijn maar ik weet ook niet of we bijv. rauwe eieren gaan eten..... toch nog een beetje wantrouwend :p en zo zijn er nog meer dingen maar daar kom ik nu niet meer op.

Groetjes,

Caveman.

 
Welkom!

Bedankt voor je lange verhaal. Het wordt me niet helemaal duidelijk (weet ook niet of het van belang is, maar toch) wat jouw lichamelijke dieptepunt is geweest.

Veel plezier... en veel gezondheid toegewenst in ieder geval!

 
Hee Caveman,

Ik ga later nog wel wat uitgebreider reageren, maar ik wil je bij deze in ieder geval alvast wijzen op de rauwe andijvie in de groentesmoothie. Dit is een koolachtige en bevat goitrogenen (schildklieronderdrukkers!). Ik kan je niet vertellen hoe vaak ik mensen moet wijzen op de gevaren verbonden aan het drinken van rauwe groentesmoothies! Je hebt de spinazie dan weliswaar geschrapt, maar ook de andijvie is NIET goed!

Mike

 
Hey mike,

bedankt voor je antwoord, ik had inderdaad gelezen in een andere topic dat je spinazie afraad maar ik kon verder niet veel vinden over andere bladgroentes. Dus met andere woorden, we kunnen hier thuis geen rauwe bladgroentes meer gebruiken in onze smoothie? Dus dat wordt nu enkel fruit en dan combineren met rauwe melk en/of yoghurt of slagroom? Kunnen we nog wel sla gebruiken in de smoothie of alle soorten rauwe groente niet goed om te eten?

Ik was net van plan om aan de smoothie te beginnen.... dan bak ik maar mijn mega burger :)

@lievergezond

Dat lijkt me ook zeker interessant, als het financieel iets ruimer gaat dan zal ik zeker overwegen om dat te doen.

@Pinklady

Ja sorry als dit een beetje onduidelijk is, ik kan soms een verhaal kris kras vertellen maar ik had voornamelijk last van mijn gewrichten, slappe heupen, pijnlijke nek, pols, schouders. Verder heel negatief, mentaal en geestelijk. Weinig energie, slecht slapen, stinkende zweet voeten... zo heb ik het denk ik wel opgesomd. Ik heb inmiddels nergens meer een probleem.

 
Welkom Caveman, goed om je even voor te stellen. Ik wil je moeder zeker geen verwijten maken hoor, maar beetje onzin dat ze geen borstvoeding gaven toen jij geboren bent. Mijn oudste is van 1986 en mijn dochter van 1988, en zij hebben een jaar borstvoeding gehad. Ook de kleinen van mijn broer/schoonzus hebben gewoon borstvoeding gehad.

Spinazie af en toe is niet erg, maar niet rauw eten. Dus even koken/aanbakken. Keltisch zeezout bevat meer dan 80 mineralen, in de juiste verhoudingen (natuur!)

Hiervan maak je een sole, 1/3 zout op 2/3 water, goed schudden en 's morgens en 's avonde theelepeltje in glas water.

Verdiep je ook in H202 en de levertraan ( met boterolie)

Kijk bij handige adressen en lees alle info op de alleen lezen topic.

Jullie gebruiken nog erg veel fruit, zoet fruit. Ik zou dit vervangen voor zuur fruit: zure appels/citroenen/grapefruit/bessen en ook minderen.

Kijk ook eens bij de appelsmoothie van Mike.

Probeer ook je groentes/fruit biologisch te halen, groentepakketten of natuurwinkel.

Perfect dat je de rauwe melk(ik neem aan biologisch) dichtbij kunt halen.

 
@Dirtsa,

dank je voor je reactie! Ja, ik verwijt het me ma ook en ze vindt het inmiddels zelf ook zonde dat ze het niet heeft gedaan. Zij net als ik en 90% van de mensen zijn helemaal gemanipuleerd tot het geven van baby formules.... helaas ging mijn moeder hier volledig in mee.... voor mezelf vind ik het onbegrijpelijk maargoed, daar kunnen we nu niks meer aan doen. Gelukkig heeft mijn neefje wel ongeveer 7-8 maanden borstvoeding gehad maar mijn zus geeft helaas wel baby formules :S Ik probeer er alles aan te doen dat ze er mee stopt, is lastig. We geven wel vitamine d3 aan mijn neefje en laatst ook rauwe melk gegeven en hij vond het heerlijk :D Hij is trouwens ook dol op vlees, als hij vlees ziet dan wilt hij het zelfs likken met zijn tong :D

Verder snap ik het verschil nog steeds niet tussen himalayazout en keltische zee-zout want in mijn himalaya zout zitten 85 verschillende mineralen, net als keltische zeezout.

Ik ga zeker nog wat lezen over H202, nog niet aan toe gekomen en de levertraan zit ik nog over te twijfelen want ik neem zelf ook visolie, astaxanthin en veel beta-carroteen. Verder eet ik veel vlees. Ik eet straks bijv. weer een dikke braadworst met andijvie (gekookt) met een paar stukje aardappel en een bak spekjes gebakken in de roomboter en met een bak jus erop. Net mijn smoothie naar binnen werkt met een mega burger ;-) Ik krijg zo toch mijn goede vetten binnen?

Verder halen we praktisch bijna alle groentes en fruit biologisch... en ik zelf lust niet alle soorten groente en fruit dus ik ben zelf niet zo voor groentepakketten... we halen het bij de lokale groentewinkel en het brood wat we eten komt ook bij de echte bakker vandaan.

We gaan zeker de samenstelling van de smoothie nog aanpassen, we gaan morgen wat meer rauwe melk kopen en willen ook slagroom enzo gaan gebruiken. Verder zie ik zeker het nu van het verzuren van de smoothie.... zeker omdat ik en mijn moeder last kregen van het verteren van vetten. Het gaat nu wel beter, maar we merken wel dat we het rustig moeten afbouwen.

 
Welkom Caveman, geweldig dat jullie als gezin op deze manier bezig zijn! Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aannemen. Veel plezier en succes op dit forum! Louise

 
@Louise

Dank je wel louise, mijn vader zei vanochtend nog dat hij vond dat we er wel iets te ver in door slaan, omdat we (ik en me ma) er praktisch elke dag wel over hebben en erover lezen. Hij zelf doet niks, hij volgt ons alleen en ja dan kan het inderdaad eruit zien alsof je door slaat. Hij heeft pech want we zijn er nog steeds niet.... zelf heeft hij nog last van een vergrote prostaat en mijn moeder een vertraagde schildklier dus deze veranderingen zijn van cruciaal belang voor mijn ouders.... mijn moeder begrijpt dit intussen al.

 
Caveman, ik kan me voorstellen dat het voor je vader wat obsessief kan voorkomen, maar jouw moeder en jij verdiepen jezelf in een hele nieuwe wereld. In het begin kan je dan wat 'doorslaan', maar na een tijdje wordt deze levensstijl het nieuwe normaal. Ik zie het ook zo voor mezelf. Vanaf juni is deze levensstijl mijn grootste interesse geworden omdat er zoveel te leren en ervaren is. Ik weet zeker dat over een tijdje ik me weer meer richt op andere zaken, omdat ik dan helemaal mijn draai heb gevonden in deze levensstijl.

Veel plezier tijdens deze ontdekkingstocht!

 
Dat verwijt krijg ik ook nog wel eens hoor, te obsessief/of : voor jou wel logisch, want jij bent ziek.

Het is zeker niet obsessief als je je kar vollaadt met suikers/chips/allerlei chemische rotzooi en je dit de hele dag door moet eten. En je je 's avonds nog volpropt, en als je in een winkel loopt/op de markt of waar dan ook maar moet eten.

En waarom zou je wachten tot je ernstig ziek bent voor je over gaat tot gezond eten?

Als je hier langer meeleest, en reken maar dat dit voor vrijwel iederen geldt, dan leer je steeds meer en zul je waarschijnlijk steeds meer weglaten. bijvoorbeeld de aardappels( nachtschade en veel zetmeel)

Brood, ook van de warme bakker: broodverbeteraar (ahum) kleurstoffen,gluten,geraffineerde granen.

Ik eet momenteel alleen nog de dierlijke vetten/heel veel groentes(net mee begonnen), geen nachtschades, geen granen.

Het verschil tussen himalayazout en keltisch zout staat wel beschreven op dit forum. Gewoon even via de zoekfunctie.

Overigens heeft het geen zin om het je moeder te verwijten hoor, of voor haar om spijt te hebben, het lijkt erop dat zij veel heeft geleerd intussen. En zij werd inderdaad niet goed voorgelicht toen, en nu nog steeds niet. Hiep hoi voor het internet, waardoor je gelukkig wijzer kunt worden en zelf je keuzes kunt gaan maken.

 
@dirtsa

Ik heb v/d week geprobeerd te zoeken naar keltisch zee-zout en himalaya zout maar ik kon niet zo 1-2-3 makkelijk een overzicht vinden waarin het verschil wordt beschreven tussen deze 2 zouten. Alleen veel topics waar het word genoemd.... anders vraag ik het ook niet. Meestal zoek ik zelf eerst, de meeste veranderingen in mijn dieet heb ik helemaal zelf gedaan alleen soms kan je het niet vinden :) Daar hebben we een forum voor.

Verder hebben we ons wel flink beperkt in brood en nachtschades... we nemen het nog wel, me ouders meer dan ik. Ik eet misschien nog 4 stukjes bruin brood in de week... met dikke laag roomboter en vleeswaren of biologische volle 50+ kaas. Verder kan ik soms nog wel een stukje krentenbrood eten met een dikke laag roomboter in de avond.

 
Quote:
Dat verwijt krijg ik ook nog wel eens hoor, te obsessief/of : voor jou wel logisch, want jij bent ziek.


Ik heb het idee dat mensen mij hier ook extreem en obsessief vinden, en ik hoor het ook wel eens, maar wat je zegt is helemaal waar en dat heeft weer te maken met de wereld op zijn kop.

Welkom Caveman, leuk dat je ouders zo meedoen.

Misschien kun je hem de uitdraai van Voedzame Tradities eens laten lezen?

 
Welkom Caveman, en leuk dat je ouders ook geïnteresseerd zijn!

Nog even over de rauwe andijve: dat is geen kool, maar een chichorei, net als witlof, roodlof en groenlof. Je kunt andijvie dus gerust rauw eten.

 
Ik ben ook altijd van alles kwijt hoor op het forum, ik weet dat het ergens staat, maar kan jou dus ook niet helpen hiermee. Maar er zijn genoeg knappe koppen die jou vast een linkje of zoiets kunnen geven hierover. Het heeft te maken met de betrouwbaarheid en het feit dat het keltisch zeezout gewonnen wordt uit de zee.

Zit in andijvie niet de goitrogenen?

 
Jenneke, Mike schreef hier boven toch echt : geen rauwe andijvie

 
I stand corrected. Andijvie is inderdaad geen kool of kruisbloemige en bevat geen goitrogenen. Je slechte vetvertering heeft te maken met een lever die a.g.v. jarenlange suikerverbranding nog niet voldoende aan vetverbranding toe is. Inderdaad lanzgaam opbouwen. Het verschil tussen Himalayazout en Keltisch zeezout vind je hier.

Mike

 
@ Mike

Quote:
I stand corrected.


Ach ja, zelfs het beste paard van de stal springt wel eens mis hé... (vind ik altijd leuk om te zeggen in dit soort situaties. :) )

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan