Voorstellen Caveman86

@ Caveman (CC: Mike :))

Ik zo eens een stukje discussie tussen jou en Mike doorgekeken. Mike heeft, zoals ik het zie, een stellige en van zichzelf overtuigde schrijfstijl. Misschien is dat ook wel iets wat bij een leidersrol past. En hij heeft of neemt een leidende rol aan in dit forum. Waar jij hem op wijst en waar sommige andere (waaronder ik zelf) hem ook wel eens op wijzen is dat hij snel de dingen invult en het erop waagt dat hij hiermee in de roos zit. Niet zelden zit hij ook in de roos, maar ook wel eens ernaast, maar er vaak wel bij in de buurt. Dit is een hele directe benadering die verzet bij de ander kan oproepen.

Ik relativeer het intussen zo: Mike heeft een forum opgezet dat groeiende en groeiende is. Steeds meer leden, steeds meer threads en steeds meer om te lezen en te volgen. Vanuit zijn goede bedoeling en zijn kwaliteit om zijn kennis te verzamelen en deze te verwoorden, doet hij een grote bijdrage aan dit forum. Daar hebben wij allemaal profijt van. Dit kost nogal wat tijd en energie en dit getuigt van veel passie en toewijding! Als je een beetje oplet, dan zie je dat Mike meerdere malen per dag aanwezig is om alles na te scannen te reageren waar nodig. Ik kan me wel voorstellen, dat je dan soms even de bocht een beetje afsnijdt. Dat wil niet zeggen dat Mike half werk doet, want hij schrijft nog altijd uitgebreid en goed onderbouwd op vele plaatsen. Maar soms vult hij dingen in, die net niet helemaal kloppend zijn, maar wel warm zitten. Je kunt natuurlijk ook niet alles weten.

Het is naar mijn idee dan ook de bedoeling om bereidwillig te zijn en mee te denken vanuit wat Mike bedoeld om zo samen tot de kern te komen. Ook is het nooit verkeerd om kritisch te luisteren en te corrigeren waar nodig is. Echter, met een cocreatieve houding levert zo'n interactie het meeste op. Inderdaad heeft Mike jou dan nog niet in het echt ontmoet, maar jij hebt hem ook nog niet in het echt ontmoet. Mike heeft niet alleen meer kennis, dan het forum ons toont; hij zet ook een stuk intuïtie in om in te schatten waar iemand staat in zijn proces. En hij volgt ieder persoon in zijn proces en onthoudt dit. Ik bewonder het hoeveel overzicht hij blijkt te hebben over de ontwikkelingen van ieder individu hier. Daarom weet hij vaak wel de spijker op de kop te slaan. En ja, hij is ook een mens en zit ook in een groeiproces. In het ideale geval reflecteren jullie beiden op je eigen aandeel in een stuk miscommunicatie wat dan even ontstaat en pak je vervolgens de draad weer op om constructief verder te gaan.

En ja, het altijd een beetje behelpen met enkel letters op een beeldscherm als middel ter communicatie...

 
Er is zoveel dat ik zou kunnen zeggen op dit moment maar ik hou me maar in. Ik wil alleen dit zeggen: Er is geen ultieme waarheid, alleen perceptie. Een waarheid die door meerdere mensen wordt gedeeld wordt over het algemeen (terecht of onterecht) bestempeld als een waarheid.

 
Phoenix,

Je hoeft je niet in te houden, hoor. Je bent relatief kort actief op dit forum maar ik bewonder je bijdrages nu al!

Mike

 
@Dennis

Ik begrijp je verhaal hoor :) en zo ver was ik ook ongeveer wel in mijn gedachte want ik lees het forum dagelijks inmiddels dus ik lees de bijdragen. Verder heb ik niet heel veel met leiderschap, enkel en alleen dat ze nuttig kunnen zijn voor de onwetende massa maar als individu heb ik daar weinig mee :) ik volg uiteindelijk toch me eigen pad.

@Phoenix

Daar ben ik het helemaal mee eens :D

@claireelis

OEPS... ik heb denk ik inmiddels al 1.5 liter rauwe melk naar binnen gewerkt en gister een behoorlijk vette hap naar binnen werkt. en ik voel me prima.... ik ben niet zo heel erg voorzichtig met dat soort dingen, maar ik ga vanaf nu wel me vlees wat minder rauw bakken en ook wat mindere hoeveelheid. Maar de rauwe melk zie ik niet als probleem, juist iets dat helpt. Ik had gelukkig maar 1 nacht last van, dus het leek op voedselvergiftiging. Verder toen ik de rauwe melk dronk begon elke keer me darmen enorme geluiden te produceren en werden ze enorm actief, zonder pijn. Zie het als iets positiefs. Misschien ook omdat ik nog jonger ben dat ik denk dat ik meer aan kan ofzo :p Me uitslag is tot nu toe bijna helemaal weg en minder droge huid.... ik ga dit proberen vol te houden.

 
@ Caveman

Er zijn vele definities en uitvoeringen mogelijk wat leiderschap betreft. Ik ben mogelijk net zo'n eigenzinnige anarchist als jij. In mijn vroege pubertijd al heb ik besloten dat ik door niemand meer opgevoed of geleid wil worden en dat ik mijn eigen plan ga trekken. Toch ben ik in mijn verdere leven wel vaker mensen tegen gekomen die op zo'n manier leiden dat ik het heel prettig vind en dat ik er dankbaar voor ben dat ik ze ontmoet heb. Leiden impliceert volgelingen maken. Toch hoeft het zo zwart/wit hiërarchisch niet te zijn.

Een goede leider werkt in dienst van het volk, en niet andersom! Een goede leider leidt mensen, die uit eigen vrije wil die persoon als leider (h)erkennen, naar hun eigen innerlijke bron van wijsheid en kracht. Een goede leider leert mensen om zelfredzaam te zijn, zodat ze zo veel mogelijk hun eigen leven kunnen gaan leiden, maar wel oog blijven houden voor elkaar en het groepsproces. Een leider kan je helpen de weg te wijzen en kan je mogelijkheden of oplossingen aanreiken, maar dat wil niet zeggen dat je zo ook slaafs zou moeten volgen. Op veel gebieden heb ik echt geen behoefte aan leiding, op andere gebieden nog wel.

Als je met een groep mensen samen werkt is het naar mijn idee wel handig of noodzakelijk dat er iemand is die de zaakjes regelt, een coördinator. Dit hoeft geen alleenheerser te zijn; dit kan gewoon iemand zijn die veel overzicht heeft, veel inzicht heeft, mensen kan zien, duidelijk kan spreken en knopen durft door te hakken. Lang niet iedereen heeft hier talent voor. Ik vind het erg gemakkelijk om zo iemand in een groep te hebben en vraag me af of het zonder zou kunnen, wanneer een klein groepje groter en groter wordt.

 
@Dennis

Ik kan het niet meer eens zijn met wat je daar beschrijft :) Leiderschap heeft zo zijn functie, precies. Ik kijk of luister ook naar 'leiders' maar dat zijn leiders die ik als 'leider' ervaar of zie. Als praktisch voorbeeld is dit voor mij Ron Paul, de presidents kandidaat voor 2012. Je mag het met hem eens zijn of niet, deze man waardeer ik voor zijn punten en leiderschap. Ben het niet altijd met hem eens maar over het algemeen wel. Daarnaast heeft iedereen een soort van 'leider' nodig maar dit is gewoon heel erg persoonlijk. Daarom is het ook wel zeker handig dat er binnen een groep een soort van regelaar is of een aanspreekpunt of zoals jij dat beschrijft als een coördinator. Het punt is dat dit soort mensen niet MEER bevoegdheid hebben dan de andere leden in de groep. De meeste zien een leider als iemand die de beslissingen maakt en de macht heeft gekregen vanuit de andere leden binnen de groep. Zo zie ik het, eigenlijk ook wel hetzelfde als jou.

 
Soms vertrouw je een leider meer toe dan jezelf om over een groter geheel beslissingen te maken, wanneer die persoon meer overzicht heeft over bepaalde zaken of groepen mensen. Ook kan het zijn dat meegaan in een beslissing ten goede komt aan het grotere geheel, maar persoonlijk zou je er liever een andere invulling aan geven. Soms voel je intuïtief aan dat een persoon een leidende rol waardig is. Bij veel Indianenvolkeren werd een leider als vanzelfsprekend erkend door een stam, wanneer die persoon uitblonk in leidereigenschappen en het goede wist te kiezen voor de gehele stam. Dit waren meestal oudere mensen die zich door vele, vele, vele dappere en opofferende daden hadden bewezen in onzelfzuchtigheid én zelfbehoud, in kracht en overtuiging enz. Ik vind het maar een raar idee dat wij tegenwoordig middels een stembiljet kiezen voor iemand die we vaak totaal niet kennen. We hebben zo iemand alleen maar een paar keer horen praten.

Een kernpunt blijft voor mij: Een goede leider werkt in dienst van het volk en niet andersom.

 
Ik wil graag iets met jullie delen waar ik de laatste uren aan heb zitten werken.

Het is een overzicht van wat ik ongeveer eet, zowel vaak als niet zo vaak maar ik wilde voor mezelf een lijst opstellen zodat ik weet wat ik eet en misschien nog mis. Het is ook goed te gebruiken om combinaties te maken :)

Het is ook wel handig om aan mensen te geven die geïnteresseerd zijn en graag willen weten wat je zowel eet door de dag heen.

Ik moet erbij zeggen dat ik in ieder geval de dingen erop heb gezet die ik lust/lekker vind. De lijst is denk ik voor 90% compleet, met wat ik eet en ik ga de komende tijd kijken wat ik hier op kan aanvullen. Uiteraard wel wat ik lust want ik krijg vis bijna niet door mijn keel en zo nog een aantal groentes.

https://docs.google.com/document/d/1YiJH-m-5j-qNnQ2OETO1DWV03YsjaFDZZljQ2g-YMlQ/edit

ik hoop dat jullie hem kunnen bekijken, je kan er in ieder geval comments op geven, voor wie dat leuk vind ;-)

btw, let niet al te veel op mijn ordening, dit is voor mij logisch ;)

 
Bij de groenten zie ik tomaat en paprika staan. Ben je ervan bewust dat deze tot de nachtschade-familie behoren?

Je gebruikt veel soorten fruit, zowel gewenst fruit als zoet fruit. Courgette en aubergine zijn wel vruchten, maar ik zou ze tot de groente rekenen. Aubergine is ook een nachtschade-vrucht. Avocado is me toch een vreemd ding. Waar breng je die nou onder he?

Weet je dat in Doner Kebab vaak ook E621 (en soms ook andere smaakversterkers) zit, plus andere E-nummers?

Weet je dat cayennepeper ook tot de nachtschades behoort? Ik hoop dat je visolie van een goede kwaliteit gebruikt, dus geen Kruitvat-huismerk of zoiets...

 
@Dennis

Haha, zoals ik al had voorspelt inderdaad zijn tomaat en paprika nachtschades maar daar eet ik niet heel veel van, ik denk net aan 1 tomaat in de week of misschien 2 en paprika nog minder. Ik eet ze dus ik zet ze erop. Aubergine en Courgette nog minder denk ik... sporadisch. Döner Kebab accepteer ik maar dat er wat E-nummers in zitten... die 1-2x per maand, overleef ik wel. Ik gebruik inderdaad een zure-appel en een banaan. Ik ben niet extreem laag in KH.... anders blijf ik afvallen.

En ik zit net aan de cayennepeper omdat ik over lees dat het zo gezond is en goed voor de lever, welke problemen kan ik hier eventueel mee krijgen (ik merk niet veel negatiefs). En de visolie gebruik ik nu nog Now Foods Super EPA maar ik ga over op http://www.iherb.com/Nature-s-Answe...HA-Natural-Orange-Flavor-16-fl-oz-480-ml/7908 me de hoop dat deze wat beter is.

 
Quote:
Ik heb IT gestudeerd aan de hogeschool en eigenlijk aan het einde van mijn studie op de HvA begon ik me steeds meer te verdiepen in de wereld, economie, gezondheid, overheid, oorlogen, macht etc.. de realiteit. Waardoor ik 2x een half jhaar Universiteit heb geprobeerd (sociale wetenschappen en politicologie)


Same here! Eerst HBO IT, daarna Universiteit sociologie, en nu net als jij (gezien je website) aan het broeden op goud. Rustig wachten op de dag. Heerlijk

 
Zo, weer even een soort status update... ook voor mezelf en voor wie het interessant vind ;)

De laatste maanden weer flink wat veranderingen door gevoerd en ook resultaat geboekt, zo voelt het tenminste voor mij.

Ik had last van uitslag/eczeem, slechte stoelgang en enorme ontgitftingsprocessen mee gemaakt(diaree, kotsen, hoofdpijnen, leverpijn) kortom slechte eiwit en vet vertering.

Ik was eerst begonnen met de levertraan van blue ice in pil vorm maar uiteindelijk overgestapt op de gefermenteerde versie + boterolie.

Ondertussen ook in voeding wat punten gewijzigd. Ik at minder boter en meer kokosolie om mijn lever te ontlasten, voornamelijk met het bakken. Ook aangevuld met super enzymen en een lichte lever detox 2x een maand van Now Foods, Liver Regeneration & detox. Daarna ben ik een hele reeks kruiden gaan toevoegen aan mijn smoothie, dit waren o.a. Kaneel, Curcuma, Cayennepeper, zwartepeper, mariadistel, paardenbloem en citroen.

Hierdoor werd mijn uitslag al minder en begon mijn lever/gal allerlei geluiden te maken en werd mijn gal/lever eindelijk weer actief.

Ondertussen werd mijn uitslag steeds minder en minder en ik moet zeggen... ik kan me niet meer precies herinneren wanneer alles weg was. Op een punt waren het nog maar een paar kleine plekjes. Ik kon mijn stoelgang ook wel relateren aan de uitslag, was mijn ontlasting niet zo lekker dan had ik vaak ook meer uitslag.

De laatste maand wat ups and downs gehad mentaal, dit had denk ik te maken met de lever en ketose aanpassingen. Sinds mijn ouders weer op vakantie zijn, eet ik weer zoals ik precies wil en dat betekend nu eenmaal minder koolhydraten. Vooral de eerste 2 weken had ik er weer last van, slecht slapen en zweten tijdens de slaap. Ook kort slapen... 5-6 uur maar en dan gewoon wakker zijn. Nu de laatste tijd gaat het weer een stuk beter! In de periode toen mijn ouders kookte (zeker wel paleo, maar wel meer koolhydraten), sliep ik altijd 8-9 uur... geen uitzondering.

Verder heb ik mijn algen inname drastisch verminderd naar helemaal geen Spirulina meer en nog 4 gr chlorella per dag. Ik ben magnesium gaan slikken en ik ben ook meer vitamine c gaan slikken (max 2 gr). De laatste maand eet ik elke dag 2 rauwe eigelen met 2 glazen rauwe melk. Verder blijft de rauwe melkconsumptie zo rond de liter per dag.

Ik heb ook mijn visolie capsules vervangen voor deze , voor wie geïnteresseerd is. Ik doe het eerste flesje 2 theelepels per dag. Om mijn supplementen lijst af te maken, ik slik dus op dit moment: Soms Super enzymen, elke dag 12mg astaxanthin, 4 gr chlorella, theelepel geferm levertraan/boterolie, 600 mg magnesium, theelepel visolie(nu nog 2) en nu nog 2 gr vitamine c per dag(ben nog steeds zoekende naar de juiste vorm etc..).

Voeding bestaat nu voornamelijk uit: 2 rauwe eigelen per dag, liter rauwe melk per dag, 4-5x per week smoothie, 1x per 2 weken rauwe lever, nog meer eieren (gebakken/gekookt, totaal 20 per week), theelepel kokosolie (en bakken) per dag, verder altijd bakken met rauweboter (veel boter), ik probeer een halve kilo rauwmelkse kaas te eten per week, minimaal 2x per week runderbouillon. Verder alle soorten rundvlees, bijna elke dag. Minimaal 1x per week 200-300 gram kipfilet en minimaal 3-4x per week spek/bacon. Groentes heb ik een hele tijd, heel veel gegeten maar ik heb besloten om me nog meer te gaan focussen op dierlijke vetten/eiwitten. Ik ben ook gestopt met banaan per dag en altijd zure appels (max 1 per dag). Verder neem ik meer rauwe honing, max 1 lepel per dag. Groentes richt ik me vooral op botersla/alle sla soorten, zoete aardappelen (max 2x per week), snijbonen/sperziebonen, boerenkool, wokgroente, salades en dat probeer ik wel elke dag te eten.

Het grappige is dat ik nu echt heel vet eet en nog een stuk vetter toen ik vet totaal niet kon tolereren. Ik kan hier dus uit concluderen dat al die 'maatregelen' geholpen hebben en me lever/gal een stuk beter functioneert dan een half jaar terug! Vooruitgang!

Verders eet ik dan 2x per dag een grote maaltijd en wanneer ik wakker wordt begin ik eigenlijk altijd meteen met theelepel kokosolie met levertraan, visolie, 2glazen melk en 2 eigelen. Verder eet ik wanneer ik honger heb of krijg.

Tegenwoordig is mijn ontlasting weer 'normaal' en is bij ELKE maaltijd mijn lever en gal actief en voel daar allerlei dingen en hoor je genoeg geluiden. Alleen maar een goed teken toch?

Verder wilde ik ook mijn testosteron verhogen door meer cholesterol te eten, daarom de de grote hoeveelheid vet. Ik merk dat me baardgroei sneller gaat de laatste tijd en ook is mijn lichaamsbouw weer positief 'veranderd' en mijn gewicht is ook weer rond de 69 kilo redelijk stabiel. Ook de laatste 2 weken heb ik minder eetlust, altans... ik voel me eerder verzadigd. Ik laat tegenwoordig zelfs eten staan.... dat is nieuw voor mij. OF het ligt aan het warme weer... kan misschien toevallig nu zo samenvallen. Ook veel kleur in mijn gezicht en ik heb 4 dagen in de zon geweest en het lijkt net of ik een week in spanje ben geweest een aantal jaar terug. Zonder te verbranden, alleen klein beetje rood. Verder moet ik zeggen dat me huid echt enorm zacht is en dat het voor mezelf opvalt dat ik tegenwoordig en vooral na het eten klein beetje rode wangen krijg... vooral na vlees. Ik heb gelezen dat dit door vitamine B6 komt?!

De laatste tijd ook weer enorm bezig geweest met voeding en gezondheid in het algemeen, dus veel lezen en veel opzoeken en bekijken. Ik ben ook erg actief op paleonederland facebook en heb ik maar besloten om www.paleonederland.nl te registreren en zijn we met een paar mensen van die groep van plan om wat hier mee te gaan doen en serieus aan te pakken. Verder staat er nog een paleo bbq op de planning met een aantal mensen van die groep. Ik heb al een aantal x WAP en WAPF geciteerd en genoemd... ook vooral over rauwe melk. Gelukkig was weston a price niet totaal onbekend bij de doorgewinterde paleo'r :)

Zo het is weer een hele lap tekst en het is ook weer bedtijd voor mij, ik heb nu eenmaal een ander ritme ;). Ben benieuwd of er nog mensen zijn die aanvullingen hebben op mijn eetpatroon of zaken die ik kan toevoegen daar aan.

 
Quote:
Vooral de eerste 2 weken had ik er weer last van, slecht slapen en zweten tijdens de slaap.


Dat herken ik. Wat ik heb gedaan is om 4 uur voor het slapen niets meer te eten, maar wel drinken natuurlijk. En dan slapen rond 10/11 uur. Dat hielp heel goed en heb ik geen last meer van wakker worden of zweten. Je kan bijv. na zessen niets meer eten.

Trouwens, wel eens grasgevoerd vlees geprobeerd? Laatst weer geprobeerd, zo wat een verschil met biologisch vlees! Geeft een sterk energiek gevoel en het stimuleert de doorbloeding ook heel fijn. Mijn darmsysteem is er ook dol op. :mrgreen: Erg helend vind ik...

Succes verder.

 
@Chiko

Thnx, uiteraard eet ik zoveel mogelijk grasgevoerd vlees. Zelf haal ik mijn vlees in de buurt bij een biologische EKO-keurmerk boer. Ze zet haar koeien buiten wanneer het kan, helaas kunnen ze niet het hele jaar door buiten staan.

Wat betreft slaappatroon, ik heb nog nooit echt last gehad van mijn slaappatroon. Ik slaap denk ik al nu 5 jaar op deze ritme en ik ben over het algemeen beter uitgeslapen dan de meeste mensen om me heen. Ik krijg altijd 8-9 uur slaap.

Ik kan mijn slaappatroon echt linken met de manier hoe ik eet. Als ik 5-6 slaap dan over het algemeen ben ik niet eens moe door de dag heen...

 
Hallo Caveman86,

Ik wou je even heel veel plezier toewensen op de site, ik ben hier ook nog maar net begonnen, maar je eetpatroon ziet er super uit! fijn dat alles zo goed gaat.

Ik zou zeggen zet hem op. Groetjes, Fiona

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.511
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan