Voorstellen Caveman86

Haha, dankje fiona. Het is nu alweer zeker een half jaar ofzo, pff wat gaat de tijd snel en wat maak je ook allemaal mee in zo'n korte tijd :)

jij ook succes, ik zag je update ook voorbij komen... ziet er toch ook goed uit?! Jammer dat je rauwe eigelen niet aan kan, dat zou ik zelf ERG vervelend vinden nu :p mijn dagelijkse inname van cholesterol.

 
Zooo, we zijn weer is 5 maanden verder en ik wil jullie even een update geven:

Ik heb nu sinds een maand of 1.5 last van uitslag onder mijn oksels, het is een soort eczeem geworden (rood en droog) en wanneer het uitgedroogd is dan scheurt het ook makkelijk. De linker is erger dan de rechter.

Het begon op een gegeven moment toen ik een paar weken weer bezig was met een lichte leverkeur van Now Foods en nog een aanvullende supplement met natuurlijke kruiden voor de gal en lever. Ruim een maand daarvoor was ik begonnen met sole en citroen in de ochtend. Verder heb ik maar weinig gewijzigd in mijn voedingspatroon en supplementen.

Ik dacht eerst dat het misschien een ontgiftingsreactie was van mijn lichaam... ik had ook weer wat last van uitslag in mijn gezicht. Eerst rond de mondhoeken, dit is nu weer bijna weg... heeft ook bijna 2 maanden geduurd!

Op dit moment nog soms last van wat lichte rode puntjes in de hoeken van mijn ogen... verdwijnt wel redelijk snel, later op de dag.

Ik eet de laatste tijden veel boerengraskaas en yoghurt door de week, met me rauwe melk erbij is het toch bij elkaar erg veel zuivel. Ik zit te twijfelen of het niet door de zuivel komt?! Enige manier om erachter te komen is door het niet meer te eten voor een tijdje maar ik haal mijn energie/calorieen wel het meeste uit deze producten :S dus dan moet ik vervanging gaan zoeken... vervelend :S

Heeft iemand hier een oplossing of een verklaring hiervoor want ik heb wel eens eerder gelezen dat je ook uitslag onder je oksels kan krijgen als je aan het ontgiften bent?! Maar dan ben ik nu al 1.5 maand aan het ontgiften?!

Verder smeer ik me de laatste tijd in met kokosvet (ochtend en avond) want anders is het te pijnlijk/droog... ik gebruik al meer dan een jaar deze deo... zo natuurlijk mogelijk! Dus daar kan ik toch geen uitslag van krijgen neem ik aan, opeens?!

Iemand een oplossing/tip voor mij?

Alvast bedankt!

 
Zo, ik denk ik geef nog maar is een update.

De problemen met de uitslag zijn volledig verdwenen nadat ik gestopt was met een hele citroen elke ochtend in lauw water te drinken, kennelijk kreeg ik een enorme ontgiftings-reactie van de citroen of het was een soort allergische reactie hierop? Geen idee maar me moeder had er ook last van, hoewel een stuk minder... ook omdat ze een halve citroen nam.

Hoe ziet mijn eetpatroon er inmiddels nu uit?!

Ochtend:

2 rauwe eigelen met rauwe melk en visolie

plak zuurdesembrood met ham en kaas in de oven (paar minuten, licht gesmolten)

Lepel kokosvet, lepel ferm levertraan+boterolie, chlorella, astaxanthin, vetoplosbare vitamine c, soms spirulina en magnesium

Laat in de ochtend eet ik vaak ook nog een banaan (ik weet het, die boze koolhydraten)

Middag:

Als ik op me werk zit dan eet ik altijd 2 zacht gekookte eitjes en 2 plakken roggebrood (echte rogge)met dik stuk rauwe kaas met 2 dikke plakken leverworst.

Verder alleen water drinken in de middag.

Als ik niet op me werk ben dan eet ik in de middag vrij weinig, alleen als ik trek/honger krijg en dan is het meestal ei of kaas. Soms wil ik een smoothie maken.

Avond:

Altijd vlees, geen uitzondering, altijd groente en met zoete aardappel maar ook nog wel is normale aardappel, 1x in de week. Probeer altijd te variëren met groente.

Verder eet ik nog 1x in de week een echte italiaanse pizza met rauwe carpaccio en 1x in de week iets anders vaak wat non-paleo is, maar niet perse troep.

Ik ben ook eindelijk de laatste maanden behoorlijk aangekomen, terwijl de meeste mensen willen afvallen wil ik juist aankomen. Als je terug leest heb ik op een punt 63 kg gewogen en met WAPF bereikte ik eindelijk de 70 kg maar daar bleef ik maanden op hangen.

Persoonlijk was ik nog niet tevreden met mijn gewicht en hoe ik eruit zag, ook in mijn gezicht... erg mager, verreweg van gezond.

Nu ik al aantal maanden meer koolhydraten eet, eindelijk wat meer vet krijg en nu inmiddels bijna 73 kg weeg zie ik er echt een stuk gezonder uit. Ik heb echt nog nooit zoveel kleur gehad in mijn gezicht. Laatste 1.5 uur in de zon gezeten in de middag en meteen enorm verkleurd, mensen zien het meteen en terwijl mijn vriendin helemaal niks qua kleur had.

Ik ben benieuwd of ik nog veel meer aan kom op deze manier of dat het uiteindelijk een beetje stabiliseert, we gaan het zien.

Verder is mijn ontlasting echt perfect, ondanks de herintroductie van rogge en zuurdesem lijkt het net of het daardoor nog beter is geworden.

We hebben ook sinds een paar maanden een weegschaal dat van alles meet, botdichtheid, vet-spier-vocht massa en gewicht uiteraard. Ik begon met 3.7 kg botdichtheid, 8.8% vet, 51% spier en 67-66% vocht.

Dit is inmiddels geworden: 3.9 kg botdichtheid, 10.1% vet, 50% spier en 65.6% vocht.

Nu weet ik dat dit soort weegschalen zeker niet accuraat zijn maar het verschil in 3-4 maanden tijd is wel duidelijk te zien :)

Tot over een paar maanden weer ;-)

 
Goed bezig Caveman, en vooral die verhoogde botdichtheid is opmerkelijk vooral in zo'n korte tijd.

Staat er in de handleiding ook iets over de foutmarge?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.688
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan