Voorstellen Caveman86

hey Caveman,

Leuk je verhaal te lezen en vooral bijzonder te ontdekken dat er meer van mijn leeftijd zijn die bewust met voeding bezig zijn, goed hoor!

Ik hoop dat je hier kwijt kunt en kunt vinden wat je zoekt.

@mike,

Ik schrok er ook al van want maak regelmatig soep met hierdoor rauwe andijvie gepureerd!

Maar andijvie mag dus rauw? of liever niet om andere redenen?

 
Zooo, ik moest ook werken en na wat 'chillen' met mijn vrienden ben ik weer eindelijk thuis. Gelijk maar 2 braadworstjes de pan in gegooid en met nieuwe mayo genomen waar citroenzuur in zit ;) en nog wat himalaya zout op gegooid en verse orange juice gedronken. Helaas is de rauwe melk op, morgen maar weer langs sonnevanck om wat nieuw vlees en rauwe melk te halen. :)

@Debsy

De Voedzame Tradities heeft mijn moeder in ieder geval gelezen en mijn vader zou het nog lezen, zei hij....

@Mike

Thnx voor de link, het is in ieder geval zeker niet veel minder dan keltisch zout maar ik zal zeker even gaan rond snuffelen waar ik het kan halen wanneer de himalaya zout op is :)

@ikke

Leuk, ik had nog niet alle 'stel jezelf voor' verhalen gelezen. :) Interessant verhaal in ieder geval van jouw kant.

en ik blij dat we nog wel rauw andijvie mogen eten ;-)

 
Keltisch zeezout kun je het beste bestellen ( kijk bij handige adressen), veel goedkoper dan bij natuurwinkel.

Let wel op dat je deze donker en afgesloten bewaard, ivm algvorming. het zout is wat nattig.

Ik heb meteen 10 kg besteld en geef dit ook regelmatig weg, mijn kinderen enzo.

 
haha, ja anders blijft er niet zoveel meer over voor de groene smoothie he ;)

Maar ik neem deze nu even poosje niet meer..

Dacht er vanmorgen nog aan hoe verwonderlijk ik het vind jou hier te treffen, vent van 25 zijn niet vaak zo bewust met gezondheid bezig. Vind ik echt goed en ook leuk dat je in ons midden bent!

Vind je het soms niet lastig ten aanzien van leeftijdsgenoten, ik bedoel... kijken ze je niet vreemd aan wanneer je je lunch gaat nuttigen.. Hoe ziet een dag er voor jou uit als je naar school/werk moet??

Wel heel fijn dat je ouders erin mee gaan, dat geeft zoveel meer kracht en motivatie :)

 
@dirtsa

dank je wel voor je advies, ik zal zeker even gaan zoeken :)

@ikke

Ja, grappig inderdaad :) Nou in mijn situatie is het even wat anders want ik ben op dit moment bezig samen met een vriend van me om een eigen bedrijf op te zetten. Ik werk nu nog 2 dagen in de week maar bij een bezorgingsdienst en moet ik mijn tijd overhouden voor mijn eigen bedrijf en we hopen deze maand online te gaan. Dus ik heb in dit geval weinig last van de typische situaties zoals op school of op de 'werkvloer'. Verder tijdens mijn werk, ik werk zon 6-7 uur per dag, met zware lichamelijke inspanning, dan eet ik meestal een uur voor ik moet werken warm en natuurlijk als ik wakker wordt eerst dan neem ik smoothie. Tijdens mijn werk dan drink ik eigenlijk alleen en meestal eet ik pas als ik klaar ben. Meestal eet ik losse vleeswaren en kaas en/of brood vanuit huis met dikke lagen roomboter en vleeswaren, max 2. en dan soms in de avond/nacht eet ik nog wat.

Ik ben wel al aan het nadenken samen met een vriend van me, als we straks op 'kantoor' zitten hoe we dan middag eten enzo maarja dat is nog toekomst praat.... maar ik kan vrij lang zonder eten... je kan altijd eitjes koken en meenemen of losse vleeswaren. Naja straks als ondernemer kan ik zelf bepalen hoe we eten inkopen enzo ;-)

Ik kon trouwens niet zo 1-2-3 zien in je verhaal of je nu een vrouw of man bent :D maar aangezien ik het idee heb dat er meer vrouwen op forums zitten dan mannen van mijn leeftijd...vermoed ik een vrouw?! :p en dan vind ik het nog knap dat een vrouw van mijn leeftijd hier ook mee bezig is want de vrouwen van mijn leeftijd die ik ken die zijn echt totaal het tegenovergestelde aan het doen. Smeren zoveel mogelijk troep op hun lichaam omdat ze allerlei vervelende kwaaltjes hebben of dingen niet mooi vinden of zichzelf te wit vinden etc etc.... voor mij echt totaal een afknapper :)

 
Jij mag niet meer raden, ben idd een vrouw.

Nou ja, gek is het niet dat ik er zo mee bezig ben, is toch een beetje voorgeschiedenis die meespeelt en zo in contact met Mike gekomen. Ik vind het heel leuk en boeiend om over gezondheid te leren en lezen. Ook het forum geeft me veel positieve energie:)

Goed dat je bezig bent met een eigen bedrijf! Dat is ook nog iets dat ik weleens zou willen gaan doen..

Wat voor een bedrijf gaat het worden? (als je dat niet wilt zeggen ook prima hoor, ben gezond nieuwsgierig :)

Ik probeer om de 3 uur wel iets te eten, heb ik ook nodig merk ik, anders heb ik 's avonds de hele tijd honger. Het is ook beter voor de bijniertjes :D

 
Ik prijs het brood wel aan maar zelf eten we het niet zoveel meer.

Hooguit 1x per week met veel roomboter en een heerlijke luchtige omelet met kaas erdoor en gebakken ui.

Zeezout erover, lekker man. En een beker melk en een pluk rauwe zuurkool met zeezout ernaast.

Maar als we dan brood eten moet het natuurlijk wel goed en verantwoord brood zijn, zuurdesembrood.

Altijd van rogge, zonder gist.

 
@Poekie

Ja, daar kwamen ook achter toen we er al waren.... dat was een beetje jammer maar goed we wilde toch echt graag vlees dus hebben we de boerderij haverhoek gebeld in oosthuizen en daar konden we terecht. Wat blijkt nou, ze zijn ook nog is een stuk goedkoper en is zelfs wat dichterbij voor ons. We hebben dus lekker vlees kunnen scoren en 4 liter rauwe melk opgehaald. :)

We zijn nog aan het kijken voor goed brood, we kopen dan in grotere hoeveelheden want we stoppen het toch in de diepvries en dan kunnen we zelf elke keer een paar sneetjes pakken en ontdooien. We eten al niet meer zoveel brood. thnx voor de info. Dat brood zagen we inderdaad al liggen in het winkeltje.

@ikke

Ik ben bezig met een goud en zilver webshop in baren en munten, verkoop, Daar komt het feitelijk wel op neer :) We hopen nog veel meer projecten te kunnen doen naast goud en zilver. Het is al laat en ik heb toevallig een afspraak morgen om de dingen een beetje af te ronden voor de website en ik denk dat ik zo maar ga slapen dus dat verhaal kan ik je nog wel is vertellen :)

 
Zo, ik zal even een update doen over mezelf. Gister avond/vannacht was het weer raak, 6-7x overgegeven , elke uur van de afgelopen nacht. en zware diaree.... gewoon letterlijk water weer. Dit is nu bijna precies een maand terug dat ik ongeveer hetzelfde heb gehad.

Het begon thuis na me werk, ik had na me werk nog 2 gluten vrij broodjes gegeten met leverworst en toen ik thuis kwam had ik dacht ik nog honger en heb ik een tartaar gebakken, heel kort, van binnen was het nog koud. Dit doe ik wel vaker, met rauwe melk. Maar 3 uur later kwam alles er weer uit en had ik meteen diarree gekregen. Nu vraag ik me dus af wat het was... was het de leverworst, was het de rauwe melk of was het de tartaar? Het lijkt net op combinatie van ontgifting en vergiftiging.

Iemand ideeen? Het wordt maar weer uitzieken vandaag.... me darmen zijn wel weer aardig op gang en ik heb sinds een paar koppen thee ook niet meer overgegeven. Ik kan jullie melden dat het echt een helse nacht was en dit is nu al de 2de keer in een maand dat ik dit heb gekregen.... waar ligt het aan, hiervoor had ik bijna nooit last van diarree of overgeven.... dit is toch wel erg opvallend..... is het bijvoorbeeld handig om rauwe melk te drinken nu, vanwege de pro-biotica en enzymen?? Zucht...

Mijn huiduitslag op mijn gezicht werd ook weer iets minder volgens mij en nu na zo'n nacht gehad te hebben trekt de uitslag nog verder weg.... ligt het aan mijn eetpatroon, mis ik misschien nog belangrijke voedingsstoffen voor vertering? Rauwe melk en extra enzymen supplement om mijn vertering van vet te bevorderen....

 
Dit lijkt op wat Claireelis een tijdlang heeft ervaren. Met haar gaat het nu stukken beter. Claire, heb jij nog wijze raad?

Mike

 
Caveman,

Hier een stuk uit een recente post van Claire dat wellicht wat richtlijnen biedt:

Quote:
bij acceptatie en coping hoort veel stress management - in mijn geval dagelijkse meditatie, wandeling en gezondheid prioriteit geven waardoor werk-deadlines gewoon minder toe doen. erg leuk om te zien dat mike deze week een post hierover gedaan heeft: maag en stress. in mijn geval lost stress management het niet op. maar omdat stress de maag nog trager maakt en dat van mij al vanaf de geboorte aanzienlijk trager is dan gemiddeld is het des te belangrijker om verdere vertraging (dus stress) te vermijden.

maar naast stress management, voldoende beweging om de maaglediging van buiten af te stimuleren en supplementen zoals betaine HCL, ben ik ook bezig mijn dieet weer op gastroparese aan te passen. het algemene advies is kleine maaltijden met weinig vezels en 4 eetlepels vet (40g) gespreid door de dag. het idee is maximale nutrienten in zeer makkelijk verteerbare vormen en porties.

vorige week ging dit erg goed - naast geen braken ook een goede concentratie. ik at/dronk:

* 2 glazen groeten/fruit sap (bijv. bleekselderij, komkommer, grapefruit, cranberry)

* 2 ei smoothies (elk bevat: 2 ei, 300ml heet water, gember, speculaaskruiden, 1 eetlepel kokosolie, 1 eetlepel melasse)

* 2-4 koppen zelfgemaakte kippenbouillion - vet deels eraf gehaald

* 1-2 koppen thee met een grote theelepel honing

* 150g vis gekookt in visbouillion tezamen met courgette of wortel OF roer ei van 2 eieren OF 2 kippenbouten uit de oven


Mike

 
Hey mike,

bedankt voor je informatie.... hoewel ik praktisch geen stress ken want ik ben echt anti-stress. Dus het ligt zover ik weet niet aan stress... verder heb ik nog een halve glas rauwe melk met een beetje kokosolie genomen, geen last in ieder geval. Ik heb wel wat hoofdpijn af en toe nog...

zucht, echt vervelend dat dit gebeurd... het rare is dat mijn moeder tot nu toe nog helemaal geen last heeft gehad van der darmen of het overgeven. Terwijl zij ook huiduitslag heeft net als ik. Hoewel ik wel meer vlees en vet dan haar eet.

Mike, moet ik misschien langer bakken? Ik zorg er nu voor dat ik zo kort mogelijk mijn vlees bak.... dus zo rood mogelijk, vanwege de enzymen etc... of moet ik wat minderen met vet en vlees? Ik eet nu wel vaak 2 stukken vlees op een dag met een vette smoothie en gekookte groente met veel boter en kokosolie en rauwe vol vette melk. Ik vind het wel jammer dat me lichaam zoveel moeite heeft met het vet.... want ik voel me in principe altijd goed, altijd veel energie, goed gehumeurd en bijna nooit honger de dag door.... ik vind het echt een heerlijk voeding patroon, ik eet elke dag lekker! Dat wil ik natuurlijk zo houden ;-)

 
Ik heb alweer wat meer rauwe melk gedronken en sindsdien zijn mijn darmen constant in beweging en maakt het bizarre geluiden.... ik zie het als iets positiefs. Tot nu toe nog geen last gekregen ervan..... ohwja en me uitslag is ook enorm verminderd meteen.

 
Caveman, probeer eens lekker stoofvlees, met vet er nog aan. Misschien dat dit beter valt dan rauw vlees. Bouillons vallen ook meestal goed.

 
@Dirtsa

Dat eten we nu wel wat vaker tegenwoordig maar misschien nog niet genoeg.

 
Quote:
hoewel ik praktisch geen stress ken want ik ben echt anti-stress. Dus het ligt zover ik weet niet aan stress...


Weet je dat zeker? Je komt ook met het eten van semi-rauw vlees nogal geforceerd over. Jouw denken is geforceerd en gefixeerd, dat viel me ook al op bij de discussie over D3. Dergelijke starheid is een vorm van stress!

Mike

 
@Mike

Prima, mike dan is het toch 'geforceerd' en 'gefixeerd' of 'starheid'.... zijn wel behoorlijke beladen woorden vind ik. Zeker als je iemand niet kent en denkt te kunnen 'inschatten' op een forum discussie van een aantal weken oud. Misschien ben ik op forum wel anders dan in het echt? Oordeel niet zo snel, vind ik niet zo netjes. Maar joh, als jij denkt dat ik stress heb :D vandaar dat ik op dit forum ben, omdat ik zo star en gefixeerd ben :D Eigenwijs, dat is een betere omschrijving. Een discussie is niet ja en amen ;-)

 
Ik hoop niet dat jij op dit forum anders bent dan in het echt, want dan zal dit forum niets voor jou kunnen betekenen.

En Mike houdt jou een spiegel voor, als jij denkt dat je geen last hebt van stress, dan zul je dit probleem dus niet erkennen en er niets aan doen. terwijl het jou heel veel kan brengen door wel stil te staan bij de opmerkingen die gemaakt worden. het kan je aan het denken zetten, hopelijk.

 
I rest my case. Hier herken je dus stress aan: bij de minste of geringste prikkel op je achterste benen staan. Er zijn er hier meer die zo reageren als jij en ze hebben allemaal 1 ding gemeen: stress. Enne... je starheid viel niet alleen mij op. Lees effe alle reacties terug die je kreeg toen het over D3 ging. Bij jou is de scheidslijn tussen eigenwijs en koppig dun.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.324
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan