Voeding en fysieke degeneratie

Ossewit, reuzel of schapenvet is ook wel goed, ossewit voor het rundvlees, reuzel voor het varkensvlees en schapenvet voor het schapenvlees.
 
Ja, ik bedoel met plantaardig alleen olijfolie, voor de rest boter en ghee.

Maar het gaat om die gietijzeren pan.

Kan dat kwaad ivm. ijzer?

Als olijfolie ook niet zo goed is als dierlijk, dan gaat dat vanaf nu niet meer gebeuren, wel moeilijk met een Italiaan.

Dorothé
 
Juglen heeft ongelijk. Er is niets mis met gietijzeren pannen en er is ook niets mis met het gebruik van EXTRA VERGINE olijfolie (dus niet de inferieure 'bakolijfolie') in gietijzeren pannen. Een goed idee is ofwel een verzadigd vet (boter of andere verzadigde vetten) toe te voegen aan de olijfolie in je gietzijzeren pan of simpelweg een beetje water. Dit voorkomt dat de SEMI-VERZADIGDE olijfolie verbrandt en beschermd wordt hetzij door water, hetzij door stabielere (verzadigde) vetten. Dat moet dus goedkomen met je Italiaanse vriend, want je kunt zowel de olijfolie als de gietijzeren pan blijven gebruiken!

Mike
 
Dank je.

Gelukkig dat het goed komt met de gietijzeren pan met olijfolie :)

Nee grapje, natuurlijk ook met mijn vriend.

Dorothé
 
Rauwe melk = rechtstreeks uit het tap en drinken? OF.. tot een bepaalde temperatuur verhitten?

Ik koop altijd DEMETER Zuiver Zuivel Volle Melk. Is dit juist? Mag je bij deze ook x glazen drinken?

Ik kom er even niet uit met de verwoording van "rauwe melk".
 
rauwe melk is niet verhit, gewoon zo uit de koe. Kefir wordt gemaakt bij kamertemperatuur, is nog steeds rauw, na 38 graden gaan enzymen stuk in de melk en is het niet meer rauw. Rauwmelkse yoghurt maakte ik regelmatig en ga tot 38 graden.

Demeter is volgens mij altijd minimaal gepasteuriseerd 72 tot 76 graden
 
Onze wetenschap dient alleen eigen belang. Zij zijn er niet voor de belangen van de mens. Zij dienen een farmaceutische industrie waar miljoenen in om gaan terwijl de mens in staat is om met biologisch voedsel in staat kan zijn een beroep op de farmaceutische industrie te voorkomen of te vertragen. Helaas, omdat het niet bewezen is (lees verborgen word gehouden) is bij mensen het zaadje van ongeloof gezaaid dat ze het niet geloven. Daarvoor is eerst nog een bewustwording nodig van politieke en wetenschappelijke corruptie. Goed dat dit nu ook naar buiten komt.

Tb8amcx5v6l9lxpkaxcu54lemape4jat1.jpg
 
Mooi artikel in trouw

https://www.trouw.nl/binnenland/kwakkelkleuter-knapt-op-van-rundvlees-volle-zuivel-en-groenten~b224209b/?referrer=http%3A%2F%2Fm.facebook.com%2F&utm_campaign=shared_earned&utm_medium=social&utm_source=facebook
 
Artsen doen de link tussen suiker en kanker al jaren af als onzin, maar nu is het toch echt bewezen: een tumor groeit door suiker. Uit negen jaar onderzoek van wetenschappers van het Vlaamse Instituut voor Biotechnologie (VIB), de KULeuven en de VUB blijkt dat tumoren zich voeden met suiker.



https://leefbewust.nu/suiker-en-kanker/
 
Gaat iemand wel eens naar Mc Donalds in corona tijd?

of zijn ze gesloten.

Zo niet, waarom zij niet gesloten en de andere restaurants wel.

 
Waarom staat dit document nog niet op dit forum? Zeer waardevol.


https://ecoboerderij-dehaan.nl/images/Tekstbestanden/Voedzame_Tradities_-_Sally_Fallon_v2008.pdf
 
Ik heb voor de eerste keer in mijn keven amaranth gekocht. Moet het 's nachts eerst weken en dan afgespoeld worden of hoeft dat niet? Ik lees dat het geen fytinezuur heeft en geen saponine (geloof ik). Maar ik kom er niet echt wijs uit omdat websites zich tegenspreken.

Weet iemand het antwoord op mijn vraag?

Dorothé
 
Ik lees dat amaranth een zaad is dus bevat het net zoals alle andere zaden fytinezuur en oxaalzuur, dus het lijkt me raadzaam om het wel te weken om de fytinezuur en oxaalzuur een beetje af te breken.
 
Hoe kijken jullie aan tegen foie gras?
Reeds in 2016 over gepost, niks mis mee:


Mike
 
Reeds in 2016 over gepost, niks mis mee:


Mike
Leek mij ook gezond, tenslotte van lever.

Volgens mij is er ook diervriendelijkere te koop
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.839
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan