Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

De wetenschappelijke consensus is dat verzadigde vetten slechter zijn dan onverzadigde.

Uit deze recensie van de WAPF van het boek Doctoring Data van de keynote speaker op het WAPF-congres 2016, Malcolm Kendrick:



Kendrick cautions that when you hear that the “science is settled” regarding any topic of medicine, what you are really hearing is that no dissent will be tolerated. Intolerance for dissent is not science, it is fundamentalist religion.

Goed speurwerk van je, Dorothe, door even wat verder te zoeken op de auteur:



Anna Krijger is journalist en eet geen dierlijke producten.

De vegetarische mythe is gestoeld op het idee dat verzadigd vet slecht is. Never trust a vegetarian!

Mike
 
dit was ook in het nieuws, over ELN Bunnik en fraude, iemand iets verder hierover gehoord?
http://kanker-actueel.nl/miljoenenfraude-bij-eln-europees-laboratorium-voor-nutrienten-in-bunnik-fiod-arresteert-directeuren.html

Desiree Rover schrijft er een commentaar onder en de moderator corrigeert haar daarover.

in ver verleden ben ik daar een aantal keren geweest met onze dochter en had slechte ervaring, idd torenhoge facturen, allemaal zelf betalen en niks er mee opgeschoten.
Ik weet iig wel dat ik daar niet moet zijn, ook al is het dan alternatief onderzoek.
Er was ook zeer slechte communicatie en lange wachttijden in wachtkamer (met kind wat dat totaal niet snapte).
 
Het is een beetje zwart-wit om dat af te doen als onzin. De manier van actievoeren was grof, maar de manier waarop foie gras geproduceerd wordt is dat des te meer. De wereld zal heus niet plots geheel overstappen op biologisch en diervriendelijk. Maar een beetje normaal met dieren omgaan moet kunnen.

Ik ben geen vegetarier uiteraard. Ik eet volop eieren, (orgaan)vlees, vis, zuivel; altijd biologisch en altijd met respect voor het dier dat het product geleverd heeft. Foie gras zal bij mij dus nooit op het menu verschijnen.

Of het dan ook rechtvaardig is om het anderen te verbieden het te eten? Tja, persoonlijke keuzevrijheid, of barbaarse omgang met dieren. Wat weegt zwaarder?
 
Vanavond op TV bij Zembla:
http://zembla.vara.nl/seizoenen/internationaal/afleveringen/24-02-2016
Glyfosaat: omstreden gif

Dorothé
 
Dorothe, heb je dat filmpje al gezien van die Duitse politica die Merkel de waarheid vertelt? In de topic van onze 'verrader' in het voorstelforum.

Mike
 
Mike en Dorothe, ik heb dat filmpje gezien van Sarah Wagenknecht. Goede speech, niets op af te dingen. Ik vond het vooral ook onthutsend / eng hoe Angela Merckel uit haar ogen keek in dat filmpje. Ze ziet eruit alsof ze op het punt staat in te storten of misschien zit ze onder de pillen?
 
Ja, die Wagenknecht ist Affengeil, dwz. is geweldig!!!!
Ik heb al vaker speeches van haar gehoord en deze vrouw bewonderd. Zoiets hebben wij hier niet.

Mike, een geweldig filmpje.
:)
Dorothé
 
Blijf die topic in de gaten houden, Dorothe. Ik plaats er alleen maar berichten die regelrecht van belang zijn voor het al dan niet ontstaan van WO3. Het leek me wel passend om daar de voorsteltopic van onze achterbakse vriend voor te gebruiken. ;-)

Mike
 
Hoi Mike,
Ik zal er dan geregeld naar kijken. Fijn dat je me erop wijst, anders had ik dat waarschijnlijk niet gezien.

Vandaag zit ik ziek thuis. Sinds gisteren spit in de onderrug. Heb ik al vaker gehad.
Dat is zeer onaangenaam.

Dorothé
 
Dorothé, in Heerlen zit een goed Chiropraktisch Centrum. Sinds mijn echtgenoot daar in behandeling is geweest is hij van zijn spit verlost.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.878
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan