Vitamine C

Wilma,
Quote:
als je een tekst van iemand wilt 'quoten', dat gaat als volgt.

Kopieer de tekst en plak hem in het berichtje dat je wilt plaatsen.

selecteer de gequote tekst en klik op de knop 'quote'.



En zie de tekst staat iets naar rechts.

Lia

 
Vandaag ongeraffineerde Keltische Zeezout(met heel veel mineralen) gekocht en sole van gemaakt, daar een theelepel in een glas water in gedaan en opgedronken. Dat zal wel heel veel goeds doen voor vitamineopname waaronder vitamine C.

Je kan beter zorgen dat je heel veel mineralen binnen krijgt want door mineralentekorten ga je sowieso vitaminetekorten opbouwen, ook al eet je zo vitaminerijk voedsel.

 
Time release vit C is voor de meeste mensen niet zinvol:

http://vitamine-supplementen.pilliewillie.nl/voedingssupplementen/vitamine-c.2.php

 
Ik gebruik het zelf niet, maar kan het wel warm aanbevelen. Dit is vit. C die de bloed-hersenbarrierre doorbreekt en je brein dus voorziet van vit. C!

Mike

 
hoe noem je deze ascorbyl palmitaat in het Engels, hier best duur, misschien bij Iherb goedkoper. Ik krijg niets op deze naam..

 
Mike,

kan je ascorbyl palmitaat ook vermengen met rauwe melk? is tenslotte ook vol vet.

dick

 
Water- en/of vetoplosbare vitamine C

Quote:
Vitamine C komt maar moeilijk in de hersenen daar de hersenbarrière alleen vetoplosbare stoffen doorlaat en zo de hersenen beschermt tegen giftige stoffen. Door vitamine C vetoplosbaar te maken (ascorbylpalmitaat) is het mogelijk meer vitamine C in de hersenen te krijgen. Om te voorkomen dat het lichaam een te groot gedeelte elders in het lichaam gebruikt of weer omzet in wateroplosbare vitamine C, geef ik ook altijd de wateroplosbare vitamine C in de ascorbaat vorm. Dat is de niet-zure vorm gebonden aan een mineraal zoals calcium, kalium, magnesium, zink. Hierdoor wordt het mogelijk ook mineralen toe te dienen gecombineerd met de vitamine C. De niet-zure vorm wordt in het algemeen ook beter verdragen.

De belangrijkste functie van vitamine C in de hersenen lijkt vooralsnog het verminderen van de oxidatieve stress. Dit gebeurt door het opruimen van vrije radicalen en de methylering van allerlei stoffen. In Amerika gebruikt men voor de methylering methylcobalamine (methyl-B12) met veel succes. Het nadeel is echter dat het nogal wat bijwerkingen kan geven en gespoten moet worden, tweemaal per week tot dagelijks. Bovendien is het geneesmiddel in Nederland nog niet toegelaten. Wat wel duidelijk is geworden door de toepassing van deze methode is dat autistische kinderen vrijwel weer volledig genezen en weer naar een gewone school kunnen. Het belang van methylering is daarmee overtuigend aangetoond en de opvatting dat autisme ongeneeslijk zou zijn, een opvatting die in Nederland nog veelvuldig gehuldigd wordt, een fabeltje gebleken. Het is nog te vroeg om te beweren dat vitamine C in zijn vetoplosbare vorm dezelfde resultaten als methyl-B12 kan geven, maar het lijkt er op dat ascorbylpalmitaat een gelijksoortige werking heeft en zolang methyl-B12 nog niet in Nederland toegepast wordt, een uitstekend alternatief is.


Komt hier uit: https://www.fatsforum.nl/topic/autisme-cease-therapie#post-28845

 
Quote:
In Amerika gebruikt men voor de methylering methylcobalamine (methyl-B12) met veel succes. Het nadeel is echter dat het nogal wat bijwerkingen kan geven en gespoten moet worden, tweemaal per week tot dagelijks. Bovendien is het geneesmiddel in Nederland nog niet toegelaten.


Ik heb zelf methylcobalamine in tabletvorm (is nu op), werkt prima volgens mij zeker als je voldoende vitamine B6 gebruikt. Ik gebruik daarnaast ook ascorbylpalmitaat, maar had eerst al baat bij methyl-B12.

 
Op tweede pagina van dit topic brengt Mike ook een link naar ascorbylpalmitaat , dit is E304, en er word dan ook gevraagd of dit chemisch is.

Zou het genezen van autisme bij volwassenen door middel van methyl -B12 (of ascorbylpalmitaat ) ook nog kunnen?

 
Quote:
kan je ascorbyl palmitaat ook vermengen met rauwe melk? is tenslotte ook vol vet.


Ja hoor, geen probleem.

Quote:
Mike, is ascorbylpalmitaat een betere optie?


Ja, jouw variant is de wateroplosbare (plantaardige). De vetoplosbare (dierlijke) is effectiever. Sheila geeft al aan waarom: alleen in vetoplosbare vorm komt het in de hersenen terecht.

Quote:
Zou het genezen van autisme bij volwassenen door middel van methyl -B12 (of ascorbylpalmitaat ) ook nog kunnen?


Soms kan 1 enkele voedingsstof al wonderen verrichten, maar als algemene stelregel moet je aanhouden dat volledig herstel of omkering van ziekte niet wordt bewerkstelligd door 1 enkele stof. Het belang van vetoplosbare vitamine C voor de hersenen moeten we absoluut veel meer gaan inzien, maar de ultieme brandstof voor de hersenen bestaat uit ketonen, die in MCT-olien te vinden zijn, zoals kokosolie. Zie ook het specraculaire resultaat dat een vrouw behaalde bij haar man met Alzheimer op basis van kokosolie:

https://www.fatsforum.nl/topic/beginnende-dementie-nog-te-stoppen

Mike

 
Ik heb rozenbottelpoeder. Dacht dat dit na de aceralabes hetgeen met de meeste Vit C was.

Waar kan men in Europa vetoplosbare Vit Cverkrijgen ? Uit amerika wil ik nl niks.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.921
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan