Vitamine C

En hoe zit het met bijv Lamslever die niet biologisch is? Lammeren en schapen grazen toch sowieso altijd buiten?

Ik was laatst op een feestje en toen zei een dame dat schapen/lamsvlees het minst vervuild zijn als je kijkt naar categorie niet biologisch. Omdat zij dus veel buiten grazen en vaak niet uit de bioindustrie komen.

Wie weet of dit ook echt zo is? Want lamslever is makkelijk te verkrijgen bij de turkse/marokkaanse slager. Daar haal ik het namelijk heel vaak als ik niet beter kan vinden.
 
Bij mijn weten is wild het minst vervuild. Maar ik kan ernaast zitten. Van schapen weet ik dat eerlijk gezegd niet.
 
Lamsvlees/lever is vaak een goede keuze inderdaad omdat ze nog veel buiten worden gehouden en ze zijn nog jong.
 
Dank voor jullie antwoorden!

Laatst had ik ook een discussie met iemand die vond dat het gevaarlijk was om lever te eten omdat lever vol zit met toxines en afvalstoffen vh dier en dat hoor ik vaker om mij heen vooral als het om lever gaat. Je moet weten welke lever je eet, nee lever van een rund uit de bio-industrie (antibiotica,sojavoer) zou ik zeker ook niet eten!
 
Dank je Binc, Glandulars lijken me interessante supplementen, want vlees via internet aanschaffen is ivm de verzendkosten toch wel duur, en de organen vallen mee met de prijs, maar de rest is best duur eigenlijk.

Stel dat ik die Liver Beef zou nemen... hoeveel capsules per dag zou aanbevolen zijn? is 1-2 genoeg?
 
Sampjes, ik moet eerlijk zeggen dat ik me dat ook altijd afvraag hoor. De lever is het orgaan dat afvalstoffen uit je lichaam filtert, ook bij gezonde gras etende dieren. Dus de lever bevat toch altijd gifstoffen/ afvalstoffen ?!
 
Zoals vaker vermeld is het onzin dat de lever vol zit met gifstoffen.
Nog even een stukje uit de link die ik eerder plaatste.


Lever vol met Gifstoffen?

Omdat de lever een ontgiftingsorgaan is, wordt vaak gedacht dat deze dan wel vol met gifstoffen zal zitten. Dit klopt echter niet. Het is een van de taken van de lever gifstoffen uit het bloed te filteren, waarna deze vervolgens door de darmen of via de nieren worden uitgescheiden. De gifstoffen worden er in principe niet opgeslagen.

In principe niet, niet meer dan in andere delen van het dier in ieder geval. Volgens Mark’s Daily Apple is het zo dat wanneer je geen lever eet, vanwege de gifstoffen, moet je ook alle andere delen van het dier vermijden!

Het is dus van belang dat je lever koopt van gezonde dieren die hun natuurlijke dieet aten. Hoe gezonder het dier, hoe gezonder de lever. Dus koop het liefst biologische lever van grasgevoerde dieren.

@kefirkev,

Ik neem 2 keer per dag 2 capsules. Volgens mij kan je dat ook 3 keer doen.

 
Gisteren een podcast van Extreme Health Radio over vit.C beluisterd:


Er werd o.a gesproken over een nieuw supplement (Formula 216) wat is staat is om het lichaam aan te zetten tot het zelf maken van vitamine C.

This revolutionary dietary supplement is said to restore the human body’s ability to internally produce vitamin C that was lost due to a gene mutation many generations ago in early human history.

Ik vond het een interessant verhaal! De link naar het supplement en bewijzen middels vitamine c- teststrips:

http://formula216.com/ Even doorscrollen naar Proof Of Concept.
 
iemand beweert dat de vitamine C L-ascorbinezuur (van NOW) dat die synthetische is, zover ik weet wat ook op de lijst met E nummers staat, is dat Natriumascorbaat (E301) juist synthetische is. Ik krijg dit antwoord:
L-ascorbinezuur. Deze is L (Links) draaiend. DNA draait rechts om, dus dan wordt het niet door het lichaam opgenomen..Waar komt deze ascorbinezuur uit? Het is echt synthetisch, wel puur, maar synthetisch
Op het etiket zou "moeten" staan waar de vitamine C vandaan komt. Dat zou wel zo transparant zijn.... (Maca bes, acerola kers,.....)

ik Geloof hier niet in broodje aap verhaal?
 
iemand beweert dat de vitamine C L-ascorbinezuur (van NOW) dat die synthetische is, zover ik weet wat ook op de lijst met E nummers staat, is dat Natriumascorbaat (E301) juist synthetische is. Ik krijg dit antwoord:
L-ascorbinezuur. Deze is L (Links) draaiend. DNA draait rechts om, dus dan wordt het niet door het lichaam opgenomen..Waar komt deze ascorbinezuur uit? Het is echt synthetisch, wel puur, maar synthetisch
Op het etiket zou "moeten" staan waar de vitamine C vandaan komt. Dat zou wel zo transparant zijn.... (Maca bes, acerola kers,.....)

ik Geloof hier niet in broodje aap verhaal?
Vermoed dat het een broodaap verhaal is.
Gebruik zelf sinds een paar weken vitamine C - L-ascorbinezuur - poeder voor rond de 8 euro p/kg met prima resultaten.
Uitgebreide info over vitamine C:
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.064
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan