Veganist 98 jaar oud en kerngezond

simone

New member
Hallo,

Er is een paar dagen geleden een hartchirurg op tv geweest van ik meen 98 jaar oud die tot zijn 90ste of zo hartoperaties heeft gedaan en op de boerderij is opgegroeid en zegt vanaf zijn 4de leeftijd geen vlees en nog erger totaal geen dierlijke producten meer heeft gegeten en dus compleet veganist is.

Hij beweert nog steeds kerngezond te zijn en nergens last van te hebben maar nu vraag ik mij af liegt deze man of is het gewoon weer een spel of kan het soms voorkomen dat hij nog niet is gedegradeerd door een goed start omdat zijn ouders wel altijd gezond hebben gegeten maar dan kun je toch niet 98 worden en nog gezond zijn.

Je moet wel wat degraderen.

Heeft één van jullie ook dit gezien of gehoord?

Ik heb het van een vriendin gehoord die zelf ook Wapf doet.

Comments please.

 
Haluk,

Wij hebben die aflevering gezien van de 'tv-show' maar wij kunnen ons niet herinneren dat hij het over zijn 4e levensjaar heeft gehad, dat hij vanaf die tijd al geen dierlijke producten meer eet. Wij kunnen ons niet herinneren dat hij dat opgenoemd heeft.

Maar we krijgen een herkansing vanmiddag om 14.15uur wordt het herhaald.

Het viel ons op dat zijn vrouw wel vrij fors was.

Het gaat trouwens over dokter Ellsworth Wareham. Googlen maar.

Lia

 
Hier een uitspraak van deze dokter in een interview:
Quote:
You see, there isn't any mystery about where heart disease comes from. It largely comes from inactivity and eating a lot of saturated fat and cholesterol.



En aan deze man vertrouw je je leven toe als je aan je hart geholpen moet worden. Dan kan hij wel goed opereren maar hij weet niet van goede voeding zoals verzadigde vetten en cholesterol. We worden weer bang gemaakt.

Lia

 
Volgens mij kom je een heel eind met positieve gedachtes en regelmaat. Vergelijkbaar met de optimistische roker die nergens last van heeft.

Het is wel genant dat dat meteen weer op allerlei tv-shows moet. Dat is toch van Ivo Niehe? Ik kijk geen tv meer maar ik kan me herinneren dat hij een keer een Amerikaanse vrouw van 65 bezocht, die eruit zag als 35 met alleen maar tomatensapjes en rauwkost. Haar zoon zag er ouder uit. Dus ja, ze bestaan maar het is echt lang zoeken, en het wordt al gauw suggestief. Oude mensen die altijd veel vet hebben gegeten zijn overal om ons heen, maar hun eetpatroon wordt er niet uitgelicht op tv.

 
Wat de discussie verder helemaal lastig maakt is: hoeveel gif/voedingsstoffen krijgt een mens per dag binnen?

Of: hoeveel zonlicht krijgt een mens per dag?

Een vegetarier/veganist die zich bewust is van het gevaar van transvetten, glucosefructosesiroop (en zware metalen daarin), gevaarlijke E-nummers, pesticiden, straling e.d. en het nut van bepaalde voedings- of inhoudstoffen en waar die inzitten is weer een hele andere vegetarier dan die dat allemaal niet weet.

Verder denk ik dat dierlijke voeding van de bioindustrie desastreus is voor de gezondheid en hoe doet dierlijke bioindustrievoeding het tegenover de plantaardige giflandbouw of juist biolandbouw?

Wat is dan de beste afweging als je niet biologisch kan eten om welke reden dan ook?

 
Ik heb die aflevering van Ivo Niehe ook gezien. Hij heeft tot zijn 95ste gewerkt als chirurg en was idd allang veganist, maar wat ik begreep pas vanaf het moment dat hij zelf ging kiezen wat hij at. Ik stelde me daarbij voor dat dit waarschijnlijk het moment was waarop hij zijn ouderlijke boerderij verliet, dus zeker niet op zijn 4de. Net als Poekie heb ik dat dus ook niet gehoord. Wel bizar dat iemand zo fit blijft op enkel plantaardige voeding.

 
Door te Googlen ben ik erachter gekomen dat hij 30-40 jaar veganist is (hij weet zelf niet meer precies hoe lang). Hij is nu 97. Trek 40 jaar af van zijn leeftijd en hij is op 57-jarige leeftijd veganist geworden. Als hij 30 jaar veganist is, begon hij ermee in zijn 67e levensjaar. Dit ondersteunt wat ik al eerder over hem schreef:

Quote:
Als een vegetarier 98 jaar kan worden beschikt hij/zij nog over uitstekende reserves, eerder opgebouwd in het leven toen deze persoon nog geen vegetarier was. Daarnaast moet deze persoon uit een geslacht komen met zeer sterke genen, zo sterk dat hij zelfs vegetarisme kan weerstaan!


https://www.fatsforum.nl/topic/hoe-...a-berichten-over-gezondheidvoeding#post-33909

Mike

 
En daarbij eten deze mensen vaak, min of meer stiekem, af en toe een biologisch eitje of geitenmelk (dat hoor je heel vaak vreemd genoeg, alsof het minder "erg" is als koemelk).

Ik heb dat een beetje in de gaten gehouden de laatste tijd en heel veel van die veganisten die een youtube channel (Amerikanen en Australiers meestal) hebben hoor ik dat op een gegeven moment toegeven.

 
Mike en Marian,

Sorry zie dat deze topic al eerder en vrij recent aangesneden was maar ik had ook al een vermoeden dat ik de info verkeerd doorgekregen had van deze kennis.

Als deze oude man al als peuter veganist was geweest had hij nooit deze leeftijd kunnen bereiken en zeker niet gezond en dan heeft hij nog veel reserves en een goede start gehad vanwege zijn ouders.

 
Pike,

Hetzelfde als de sungazers die zeggen nooit iets te eten maar ze drinken wel en af en toe worden ze betrapt ook te eten.

 
Haydarpasa,

Ja die hebben dan vaak een leuke smoes van " nee ik heb dit eten niet nodig om mij te voeden, ik wil gewoon het "karma" van dit voedsel ervaren" :? Echt ik zweer het, zelf gehoord een aantal jaar geleden. Ik gelooof bij die Jasmuheen of zo :)

 
De man beweert iets en is 98 jaar oud. Wellicht is hij een beetje vergeetachtig geworden?

 
http://tv.naturalnews.com/v.asp?v=25828B9941E4854FD9D8075FA9AA1203

Quote:
Vegan/Vegetarian Diets Can't Sustain Long-Term Nutritionist David Getoff says 'no'. He looks at different diets around the world and discusses whether either diet could sustain over 4-5 generations and why there aren't any examples of that on earth right now.


 
Hier weer een vegan die uiteindelijk moet toegeven dat het dieet niet werkt en echt heel slecht is voor je gezondheid.

http://kristensraw.com/blog/2013/03/17/my-vegan-diet-caused-health-problems-would-primal-paleo-or-real-food-be-better/

Niet normaal hoe erg die mensen stiekem lijden onder hun "gezonde dieet" en dan na jaren moeten toegeven dat het gewoon helemaal niet werkt. Maar goed het is wel beter zo dan dat ze stiekem toch dierlijke producten gaan eten maar naar de buitenwereld doen alsof ze 100% vegan eten.

Ik vraag mij echt af hoelang het nog duurt voordat Boele Ytsma ook aangeeft dat het misschien toch beter is om een eitje of wat geitenmelk aan je dieet toe te voegen.

Is een kwestie van afwachten. Ik vind hem er iig steeds slechter uit zien. No offense Boele:



 
Ik heb ook nog een goed artikel gevonden over vegetarisme en vruchtbaarheid:

http://www.gutsense.org/infertility/inf_vegetarian.html

Een verhaal van iemand die er gelukkig op tijd achter kwam dat vegetariër zijn zeer ongezond is. Ik stuurde het door naar een kennis van me, die op Facebook een foto had gedeeld van de site I'm a Vegetarian/Veganist. Zij wil nog zwanger worden, en ik voelde me geroepen haar te informeren. Ik heb soms het idee dat ik de wereld wil redden, dus begin ik maar klein.

 
Als hij zijn hele leven lang dus al sinds zijn kinderjaren veganist was zou ik meer onder de indruk zijn. Hij teert nu op zijn blijkbaar grote reserves.

 
En de Indiase bevolking dan? Daaronder zijn van oudsher heel veel vegetariërs en veganisten. Je zou niet zeggen dat ze om inwoners verlegen zitten :)

 
Ester: de Indiase bevolking staat bekend om zijn hoge consumptie RAUWE MELK

Iedereen weet dat koeien tot de heiligste dieren van India behoren ze eten dan geen koeien

maar drinken zeer veel Rauwe melk + de dieren worden er super goed verzorgd wat weer ten goede komt aan de kwaliteit van de melk

Rauwe melk is het meest complete voedsel

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan