Veganist 98 jaar oud en kerngezond

Artikel werd gedeeld op de fb pagina van Wakker dier. Hoe je door tunnelvisie totaal blind kunt worden.
 
bedankt voor overzicht, sommige van deze dingen koop ik ook niet omdat er palmolie in zit, dit zit in heel veel dingen en kan men echt niet kopen omdat hier op grote schaal tropisch regenwoud voor wordt gekapt in indonesie.

gr. Josine

Ja die reacties zijn om te gieren :lol:
Maar dat over Palmvet?
hoe groot is dit probleem?

Ik heb ook een grote pot, verwacht dat ik er +- een jaar mee doe.
 
Ligt eraan welke je hebt Maarten. Schijnt dat die van Aman prana wel eerlijk wordt geproduceert.
 
my god, dit is werkelijk niet te geloven! Ik kon het niet laten een reactie te plaatsen. Zal wel niet goedgekeurd worden.
 
Zou het ook niet te maken hebben met de 'afschrikwekkende' gedachte dat palmvet een verzadigd vet (oh horror of horrors!) is?

Mike
 
Zou het ook niet te maken hebben met de ‘afschrikwekkende’ gedachte dat palmvet een verzadigd vet (oh horror of horrors!) is?

Nee, deze die niet verder kijken dan het is dierlijk dus slecht en de rest is goed die denken daar niet aan. Ze heeft van de een of andere natuur organisatie gehoord dat er bos voor wordt gekapt en daarom wil ze het niet meer eten, want anders hebben die zielige oerangoetans geen bos meer. Ze weten volgens mij nog geen eens dat het verzadigd is en in Nederland vast is (het wordt immers olie genoemd).
 
. Ze heeft van de een of andere natuur organisatie gehoord dat er bos voor wordt gekapt en daarom wil ze het niet meer eten, want anders hebben die zielige oerangoetans geen bos meer.

net als dat er voor de soja alles plat gekapt word zal daar om de palmvet ook wel een punt aan zitten, Tanja vertelde me dat die van aman prana wel goede afkomst is dus daar vertrouw ik dan op, maar verder is het geen verkeerd standpunt van ze denk ik.
 
Oh my god, die link van tanja! Deze mensen zijn zo doorgedraaid in hun veganisme dat ze helemaal 'vergeten' om stil te staan bij wat goed en voedzaam is voor hun eigen lichaam ipv zogenaamd die van het dier.

Je doet je kinderen tekort aan voedingsstoffen op deze manier. Soja,suikers,zetmelen, koolhydraten en het weglaten van ALLE dierlijke voeding lijkt mij zeer ongezond voor kinderen in de groei.sterker nog,dit is eigenlijk gewoon een gevaar voor het kind.
 
net als dat er voor de soja alles plat gekapt word zal daar om de palmvet ook wel een punt aan zitten, Tanja vertelde me dat die van aman prana wel goede afkomst is dus daar vertrouw ik dan op, maar verder is het geen verkeerd standpunt van ze denk ik.

Nee, het is goed om dat soort palmolie te mijden. Naast dat er bos voor wordt gekapt ook omdat de koekjes waar het in zit nou niet de beste kwaliteit ingrediënten hebben (maar daar denkt ze helemaal niet aan). Maar ze zei dan weer niks over de soja in de toetjes, het zou me niet verbazen als ze daar niks van af weet. En anders eet ze het omdat je dat als veganist/vegetariër nodig hebt, maar dan is ze wel fel tegen de boskap en de teelt voor de diervoeding, krom maar ik heb het vaak genoeg gehoord.
 
https://www.voedingsgeneeskunde.nl/node/1467



Veganistisch dieet verlaagt ontstekingen

Een veganistisch voedingspatroon kan de CRP-waarde naar beneden halen. Een onderzoek bij 600 patiënten die in een verzorgingscentrum verbleven, toonde dat na gemiddeld drie weken de CRP-waarde van 5,2 mg/dl naar 3,7 mg/dl daalde. Ook de bloeddruk, lichaamsgewicht en cholesterol daalden tijdens de studieperiode.

De CRP-daling was het sterkst bij deelnemers die met een hoge CRP-waarde aan de studie begonnen. De frequentie van lichaamsbeweging tijdens de studieperiode stond niet in relatie met CRP-daling. Deelnemers die al veganistisch aangelegd waren voor de studie, hadden het meest gunstige CRP-profiel.

De deelnemers verbleven in een gezondheidseducatie-centrum waar ze ook hydrotherapie, massage en bewegingsprogramma volgden. Al deze therapieën kunnen ook een impact hebben op de CRP.

CRP is een onafhankelijke risicofactor voor hart- en vaatziekten. Infecties kunnen de CRP verhogen, maar door chronische ontstekingen gaat ook het vetweefsel CRP produceren.

Abstract

Complement Ther Med. 2015 Feb;23(1):32-7. doi: 10.1016/j.ctim.2014.11.001. Epub 2014 Dec 3.
C-reactive protein response to a vegan lifestyle intervention.
Sutliffe JT1, Wilson LD2, de Heer HD2, Foster RL3, Carnot MJ4.
Author information
Abstract

This brief lifestyle intervention, including a vegan diet rich in fresh fruits and vegetables, whole grains and various legumes, nuts and seeds, significantly improved health risk factors and reduced systemic inflammation as measured by circulating CRP. The degree of improvement was associated with baseline CRP such that higher levels predicted greater decreases. The interaction between gender and baseline CRP was significant and showed that males with higher baseline CRP levels appeared to have a more robust decrease in CRP due to the intervention than did their female counterparts. It is likely that the vegetable and high fiber content of a vegan diet reduces CRP in the presences of obesity. Neither the quantity of exercise nor the length of stay was significant predictors of CRP reduction. Additionally, those participants who had a vegan diet prior to the intervention had the lowest CRP risk coming into the program. Direct measure of body fat composition, estrogen and other inflammatory mediators such as IL-6 and TNF-alpha would enhance current understanding of the specific mechanisms of CRP reduction related to lifestyle interventions.

Copyright © 2014 Elsevier Ltd. All rights reserved. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25637150 via http://www.leefbewust.com/2015/nieuws/200315.html



 
In 1 woord: gelul. Dit kan een positieve bijwerking zijn van het dieet, niet door wat je eet maar door wat je weg laat.

Mike
 
Laat de discussie nou eens gedaan zijn. Ik heb hier een kleine rond lopen van anderhalf die steelt de gebakken lever van mijn bord en laat de groente links liggen.

Mijn dochter was een gehaktbal aan het eten en het eerste wat hij deed was de gehaktbal mee nemen en weg rennen.

Waarop reageert die kleine vent?


 
Hydrotherapie, massage en beweging zou ik ook niet onderschatten. Weer zo'n nietszeggend onderzoek.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.058
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan