Tandpasta ZONDER fluor en MET zuurstof!

Helaas, ik moet jullie gaan teleurstellen, ik heb deze tandpasta al paar maand in huis, maar blijft daar lekker nog ff liggen.

Mijn tandarts beveelt HELAAS deze tandpasta aan voor iedere patiënt die daar komt. Zo ook aan mij een aantal maanden terug, vanwege die zogenaamde actieve zuurstof...

ECHTER, GEBRUIK DEZE NIET!!!

Het bevat gewoon PARABENEN en is dus absoluut niet aan te raden!

Gewoon zelf je 'tandpasta' maken van zeezout met H2O2. Daarnaast gewoon werken aan de gezondheid van je tanden d.m.v. voeding welke de tand van BINNENUIT versterkt en gezond houdt.

Zie ook: http://www.curetoothdecay.com/

 
Gerrit,

Goed dat je dit even meedeelt! Er stond ook geen info over alle ingredienten op de site. Jammer, een gemiste kans!

Mike

 
Wat een toestand zeg, die parabenen erin.

Hoe komen ze erbij.

Dat snap ik dan totaal niet.

Mag ik vragen Gerrit: hoe doe je dat dan met die zeezout en h202: ik heb nu gewoon een potje met droge natriumbicarbonaatkorrels en ik drenk het in h202 tot het een beetje pastaachtig is.

kan dat ook met zeezout zo of moet je daarmee het goedje dan echt vloeibaar maken?

 
Ik poets gewoon eerst met enkele zoutkorrels, even rond laten gaan in de mond en daarna goed poetsen en daarna paar spritsjes H202 in de mond en op tanden en dan nog even poetsen. Ik doe dit al maanden en het voelt erg goed en schoon.

 
Ik maak mijn eigen zuurstofrijke tandpasta wel, dan weet je tenmindste zeker dat het goed is. Heb pas een afershave/huidcreme/zonnebrand gemaakt van een mix van kokosolie en een klein beetje rode palmolie en hier mijn ozonapparaat een paar uurtjes in gedaan. Kwam er pas achter dat het als tandpasta ook perfect is. Die ozon maakt dat het nog fris smaakt ook.

Ik wissel gewoon een beetje af. De ene keer met zout (neem altijd gewoon een minislokje sole), dan weer met weleda tandpasta, dan weer h2o2, dan mijn zelfgemaakte geozoneerde oliemix.

Soms poets ik ook met helemaal niks. Heb namelijk een speciale tandenborstel die met negatieve ionen werkt http://www.meditecheurope.nl/soladey-tandenborstel.php

 
oh interessant, jullie manieren van tandenpasta gebruiken.

ik vind het toch leuk om een soort droge pasta te hebben om ergens mee heen te kunnen nemen.

maar goed: zout in een potje en h202 in een druppelflesje kun je ook overal mee naartoe nemen.

mijn natriumbicarbonaat-h202-pasta gebruik ik trouwens ook als deo: echt een aanrader.

 
Als deo gebruik ik gewoon de kokosolie, beetje op vinger en onder de oksel. Werkt steeds beter en ruikt exotisch:)

 
Ik heb gemaild naar de fabrikant van deze tandpasta en kreeg een meer dan sportieve reactie terug, die ik jullie niet wilde onthouden:

U heeft een goed punt. We zijn hier ook al mee bezig. Volgens de mensen van het lab is Sodium Methylparaben een van de minst schadelijke conserveringsmiddelen. Helaas zijn conserveringsmiddelen wel nodig, omdat anders de gebruikers ziek worden van o.a. schimmels etc. die ontstaan in de producten.

De Bluem filosofie is echter zo ‘groen mogelijk’ en we zijn ook hard op zoek naar alternatieven. Het liefst Paraben-free, SLS-free (dat hebben we in het mondwater en daar is al wel een goed alternatief voor gevonden) Fluor zit er niet in etc.. Kort gezegd: No Nasties We zijn nu anderhalf jaar op de markt en de verkopen gaan steeds beter. Door reacties zoals de uwe leren we ook steeds meer. Ik noem het maar voortschrijdend inzicht. Helaas had ik al deze kennis liever natuurlijk al in het begin gehad.

Op dit moment zijn we nog niet zover dat we al een vervanger hebben voor de Sodium Methylparaben. We hebben al testen gedaan met andere conserveringsmiddelen, maar daarbij ging de PH waarde behoorlijk naar beneden en dat is ook niet wenselijk omdat er dan bijna geen zuurstof meer vrij komt. We zoeken het nu meer in de richting van de oplossing die de fabrikant van Weleda heeft gekozen.


Ik vind dit een zeer nette en eerlijke reactie, dus deze mensen hebben toch wel degelijk mijn sympathie. Zodra men dit probleem heeft opgelost zal ik de eerste zijn die deze tandpasta gaat aanbevelen!

Mike

 
Dit is zeer zeker een sympatieke reactie, goed dat ze ermee bezig zijn om het zo nastie vrij mogelijk te maken!

Ik zal mijn tandarts hiervan ook op de hoogte brengen, dan kan ze in de toekomst zeker met een gerust hart deze tandpasta aanbevelen.

Hopelijk kan ik tegen die tijd mijn tandpasta en spoelmiddel inruilen voor de nieuwe variant :)

 
hoi Rapunzel en Dirtsa, de pasta van natriumbicarbonaat en h202 maakt trouwens ook vlekken die in de zomer wel eens zichtbaar kunnen zijn in kleren, maar het is juist ook goed spul om als het in de kleren zit, de kleren mee schoon te krijgen.

Dus ik bedoel te zeggen dat je er na het wassen niets meer van ziet.

Over de kokosolie: ja daar ben ik ook bang voor: voor vetvlekken.

Maar als het niet zo is: dat van die vetvlekken, dan is het een aanrader voor mijn vriend.

Want de pasta waar ik het over heb is niet zo makkelijk smeerbaar, maar dat maakt niet uit voor mij.

Wel voor mijn vriend, die vindt het maar niets als het niet makkelijk smeert.

 
Zojuist heb ik ook even contact gehad met de fabrikant en ook ik kan zeggen, ze hebben een zeer goede visie en instelling!

Want wat is het geval? Ik had gevraagd of ik t.z.t. mijn mondwater en tandpasta kon inruilen voor een parabeen vrije. Wat krijg ik als reactie?

Omdat ik niet weet hoe lang het duurt voordat we de formules hebben aangepast en getest etc. zal ik uw aankoopbedrag retourneren als u mij uw bankgegevens geeft. Dat lijkt me het fairst. U hoeft de producten niet terug te sturen want dat kost alleen geld en energie.

Het lijkt mij duidelijk dat we dit soort mensen zeer zeker een warm hart moeten toedragen en zodra ze een parabeen vrije variant hebben, we hiermee een tweetal prachtige producten hebben!

 
Ik heb al met ze afgesproken dat er absoluut een mogelijkheid is tot samenwerking. Ze zullen mij op de hoogte houden van de ontwikkelingen en het laatste woord is hier (in positieve zin) nog niet over gesproken!

Mike

 
Heerlijk, mensen die zich niet aangevallen voelen maar juist openstaan voor opmerkingen en daardoor verbeteringen.

Dokters kunnen van deze houding nog veel leren.

 
Ik heb op mijn badkamer drie dingen altijd klaarstaan: 1 tandenborstel met natuurlijke vezels, 1 plastic medicijnenhoudertje gevuld met grijs Keltisch zeezout en 1 jampotje gevuld met een oplossing van 3% waterstofperoxide. Ik poets mijn tanden slechte 1 keer per dag onder de douche en begin met de tandenborstel in de waterstofperoxide te dopen en dan onmiddellijk te poetsen. Ik poets behalve mijn tanden ook mijn tandvlees en tong. Ik spuug de waterstofperoxide, die zich inmiddels ruimschoots heeft vermengd met mijn speeksel, niet uit. Daarna pak ik 3-4 korreltjes Keltisch zeezout en stop deze in mijn mond en bijt er zachtjes op. Onmiddellijk vermengt het zout zich met mijn speeksel en de H2O2 en opnieuw poets ik hiermee mijn tanden en kiezen, mijn tandvlees en mijn tong. Tenslotte laat ik het geheel nog enkele minuten door mijn hele mond heen gaan, voordat ik het uitspuug. De hele mond is dan gereinigd en ik krijg supergladde, superschone en alsmaar wittere tanden (mijn hele leven al heb ik bruingele tanden, dus het is werkelijk wonderbaarlijk wat hier gebeurt!). Al ruim 2 jaar heb ik geen enkele noodzaak meer voor een tandarts en mocht ik toch onverhoopt problemen krijgen, dan laat ik mijn gebit behandelen met ozon. Zojuist heb ik ontdekt dat er een ozontandarts actief is in Duitsland op 60 km afstand van mijn woonplaats!

Mike

 
Mike, dank je, zeer inzichtelijk mag ik wel zeggen.

Ik stond bij de eerste keer poetsen met h2o2 verbaasd dat de h202 de aanslag zo goed van de tanden haalt vergeleken met gewone tandpasta.

Het is echt glad.

Ik heb vrij veel vullingen en ik ben wel eens bang dat de h2o2 ook te fanatiek etsend werkt op de vullingen, dus ik probeer daar zoveel mogelijk langsheen te poetsen.

 
Kwam vandaag bij de tandarts en hun natuurlijk verteld dat wij alleen maar biologische producten gebruiken en dus ook de tandpasta.

Onze tanden zagen er heel goed uit zeiden ze maar vroegen of er fluoride in zit omdat dat de tanden versterkt etc. etc.

Nu weet ik dat in mijn Weleda voor gevoelig tandvlees geen fluoride in zit en bij die van mijn vrouw en zoon ook niet maar fluoride is een synthetische chemische substantie wat er in zit en als ik me niet vergis zit in natuurlijk zout een mineraal die hetzelfde doet maar ik ben even de naam kwijt.

Zou een combinatie van Keltisch zeezout en de bio tandpasta niet hetzelfde resultaat opleveren?

Ik zou anders niet weten welke tandpasta ik zou moeten gebruiken, heb gevoelige tanden en zie dat er meerdere mensen aan het zoeken zijn naar een natuurlijke tandpasta zonder rare toevoegingen maar wel eentje die een goed resultaat geeft.

Artekram een Deens merk is op zich heel goed maar ze hebben nog niet op mijn e-mail gereageerd en toch worden mijn tanden gevoeliger als ik daar mee poets en ik heb al vier verschillende soorten van hun geprobeerd.Het ligt niet aan mij omdat mijn vrouw dat ook heeft.

Als jullie toch nog tips hebben hoor ik het wel.

Food grade waterstof peroxide is zeer zeker goed en heb denk ik wel een adresje hier voor of hebben jullie adresjes of tips? Deze zijn altijd welkom.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan