Quote:
Ik merk sowieso niet zo gauw of een superfood veel baat bij me heeft.
Ik heb dat ook, wat ik ook eet of drink, ik merk eigenlijk nagenoeg geen verschil, of het nou heel veel (goed) vet is, zoals de laatste maanden sinds ik dit forum heb ontdekt, of light en bijna vegetarisch, of veel suiker..........
Alleen heb ik met dit vette voedsel nog maar heel weinig honger, en dat voelt heel goed. Los van het feit dat ik nog steeds m'n geluk niet op kan dat ik nu zomaar een halve kom slagroom kan leegeten, dikke lagen kaas en roomboter kan nuttigen, en zonder zorgen grote kaasomeletten kan eten
Mijn lichaam is een soort allesbrander, maar of dat zo positief is weet ik niet, sommigen van jullie hebben lichamen die direct -positief of negatief- reageren op wat je eet. Het grote voordeel daarvan is dat je ook wéét wat goed en wat slecht voor je is. Want ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat je op de langere termijn niet straffeloos alles in je mond kunt steken. Vandaar dat ik toch heel selectief ben geworden in wat ik eet en dat dat WAPF-proof moet zijn geloof ik inmiddels wel.
Want gezond zijn is mooi, maar gezond blijven is beter :wink:
Ik denk er trouwens (nog steeds) over spirulina en chlorella te gaan gebruiken. Maar omdat ik een beetje onzeker ben wat en hoe en hoeveel, en omdat Ron Fonteine allerlei soorten op z'n site heeft staan ben ik nog niet tot actie over gegaan. Kan iemand me een advies geven welke soorten het beste te nemen en in welke dagelijkse hoeveelheden?