superfoods

Ik weet niet of het toegestaan is, maar ik heb een pot chlorella poeder en een pot spirulina poeder over.

Ik heb het geprobeerd in poedervorm, maar ik krijg het groene spul niet weg.

De poeders zijn van het merk: "it's amazing' van de firma Naproz uit Zwolle.

Zelf ga ik over op spirulina/chlorella in tabletvorm

 
@thijs,

Black cummun, werd de alles genezer kruid genoemd; versterkt het immuunsysteem en o.a. maag en darm stelsel. De olie zal als het puur en onbewerkt is ook zijn positieve kwaliteiten hebben. Maar het is niet hetzelfde als de gewone komijn zaad. Ben het wel met je eens,smaakt heerlijk bij sommige gerechten en ruikt heerlijk.

 
Het is nog lastig een goede chlorella te vinden. Ik zou die van spriruella niet bestellen omdat deze uit China komt en er komt niet veel goeds uit China. Alle grond en wateren zijn daar zwaar vervuild, ondank dat men beweert dat het uit schone wateren komt.

De chlorella van Ron Fonteine klinkt heel goed, en dat is hij ook, in termen van 'schoonheid'. Het is binnen in donkere tanks gemaakt en bevat dus geen zware metalen, echter hierdoor heeft het vrijwel geen chlorofyl meer. Chlorella heeft zonlicht nodig voor de aanmaak chlorofyl en dat ontbreekt hier. Beetje jammer dat Ron Fonteine niet de andere chlorella aanbiedt, die i.c.m. zonlicht tot stand komt. Deze wordt wel door Mike Adams aangeboden van natural news.

 
De Koreanen gebruiken suikers die worden omgezet in chlorofyl. Ik zie meteen ook waarom de onzin in de wereld ontstaat. Op mijn oude site chlorella-alg.com staat al jaren de lab waarde mbt chlorofyl dus 2400mg per 100 gram poeder. Buitenkweek verkoop ik niet, anders dan Mike Adams wil ik geen detox produkten verkopen die aluminium bevatten of andere zware metalen. Kost me omzet maar ik kan rustig slapen :) Ik ben ook kritischer omdat ik aan veel bio tandartsen en natuurartsen lever.

 
Quote:
De Koreanen gebruiken suikers die worden omgezet in chlorofyl. Ik zie meteen ook waarom de onzin in de wereld ontstaat. Op mijn oude site chlorella-alg.com staat al jaren de lab waarde mbt chlorofyl dus 2400mg per 100 gram poeder. Buitenkweek verkoop ik niet, anders dan Mike Adams wil ik geen detox produkten verkopen die aluminium bevatten of andere zware metalen. Kost me omzet maar ik kan rustig slapen Ik ben ook kritischer omdat ik aan veel bio tandartsen en natuurartsen lever.


De buiten chlorella die Mike Adams verkoopt is anders van superieure kwaliteit, welke allemaal lab getest zijn.

Quote:
Clean Chlorella™ (Chlorella vulgaris) - Grown indoors in tightly-controlled indoor growing conditions - Best suited for its ability to bind with toxic metals, pesticides, synthetic chemicals. Not certified organic but laboratory tests prove it to be far cleaner than "organic" chlorella. Tested as the cleanest commercially-grown chlorella on the planet. Country of origin: South Korea.

Clean Chlorella™ SL (Chlorella pyrenoidosa)- Grown in sunlight, hydrated from mountain spring water - Best suited for supporting healing, strength and recovery. Higher CGF and chlorophyll. Certified organic. The cleanest outdoor-grown chlorella on the planet (by far). Country of origin: Taiwan.


Bovenstaande is ook bij jou te koop, onderstaande niet. Het is een heel andere chlorella met (door gebruik van zonlicht) een hoger chlorophylll gehalte. wat meer te gebruiken is voor 'genezing, kracht en herstel'. Eerstgenoemde is superieur voor het binden van zwater metalen, waarschijnlijk ook de reden waarom je deze aan bio artsen verkoopt.

De buitenkweek van 'clean chlorella' is dan ook de meest schone buitenkweek die te verkrijgen is met alle voordelen die het van de zon meekrijgt. Mooi dat je 'binnen kweek' verkoopt en vooral nuttig voor het binden van zware metalen maar ik denk dat er genoeg mensen zijn (zoals ik) die ook interesse hebben in de schone 'buiten kweek' chlorella omdat deze andere voordelen met zich meebrengt en op een meer natuurlijke manier tot stand is gekomenm, namelijk onder invloed vande zon.

Helaas is het via natural news niet te betalen met alle exra kosten die hier nog bijkomen.

 
http://www.npo.nl/metropolis/23-04-2015/VPWON_1235638
Superfoods, hebben ze die in de hele wereld?

Superfoods zijn helemaal hot. De quinoa, spelt en gojibessen gaan tegenwoordig als warme broodjes over de toonbank. En het liefst overspoelen we onze Instagram-accounts met rabarbershakes en lijnzaadjus d'orange. In Amerika ontdekte ze onze boerenkool als Superfood en zelfs Beyonce draagt inmiddels een trui met de tekst 'KALE', wat niets minder dan boerenkool betekent. Maar wat voor Superfoods hebben ze in de rest van de wereld? In Sulawesi, Indonesië gaat men massaal voor een lekker vleermuisje. Het liefst klaargemaakt met een gloeiende gasbrander. De beestjes eten veel fruit en dus zijn vleermuizen een gezonde en voedzame Superfood hier. In Kenia drinken de Masaï het bloed van een met pijl geschoten koe voor een 'gezondheidsboost'. Want een glaasje koeienbloed gemengd met melk, daar word je groot en sterk van.
 
Uit de nieuwsbrief van Juglen Zwaan van 19 april 2015 over gojibessen / nachtschade-maatregelen en de psychologie van superfoods:


Nachtschade
Wist je dat de Goji-bes lid is van de nachtschadefamilie? Het is dus een achterneefje van de tomaat, paprika, aubergine, rode peper en aardappel. Nachtschadeplanten kunnen neurotoxische alkaloïden bevatten. Solanine in aardappelen of tomatine in tomaten zijn hier voorbeelden van. Deze stoffen werken in op het centraal zenuwstelsel. Ook tabak is een nachtschade en werkt in op het centraal zenuwstelsel. Vele rokers zijn gek op de verdovende werking van tabak.

Eet alleen rijpe nachtschadeproducten, dan ben je de schadelijke werking van de alkaloïdes grotendeels kwijt. Dus eet geen groene aardappelen, paprika of tomaten. Het beste eet je dus rode rijpe paprika’s. De Goji-bes bevat ook in rijpe vorm wat giftige alkaloïden. Eén daarvan is de stof atropine. Deze stof kan in grote hoeveelheden misselijkheid, verwardheid, duizeligheid of hoofdpijn geven. In kleine hoeveelheden kan het weer heilzaam zijn. Zo zijn sommige medicijnen op atropine gebaseerd.

Superfoods van eigen bodem
Sommige mensen kunnen niet tegen de giftige stoffen in nachtschades. De nachtschade maakt deze stoffen aan om insecten misselijk te maken, zodat ze het plantje niet verder opeten. Erg slim dus. Maar gaan wij, mensen, dus een hele zak Goji-bessen eten, dan kunnen we hier misselijk van worden. Wist je dat Goji-bessen rijkelijk in Nederland groeien? In Nederland groeien ze ruimschoots langs rivieren en in de duinen. De plant heet hier Boksdoorn. Niemand ziet ze staan, want er staat niet bij dat het een superfood is. Superfood is pure psychologie.
 
Ik ben van plan om chlorella/spirulina te gaan kopen. Een hele tijd geleden heb ik chlorella gebruikt. Nu lees ik dat spirulina beter verdraagzaam is en evengoed ontgift. Wel heeft het niet die grow factor.
Er is geen reden dat ik opeens moet gaan ontgiftten, maar het lijkt me sowieso goed.

Ik wil hem gaan bestellen bij Ron Fonteine.

Hoe kan dit het beste genomen worden, hoeveel tabletjes per maaltijd?
En is spirulina daadwerkelijk even goed als chlorella?

Dorothé
 
Ik lees dat chlorella koel en droog bewaard moet worden. Op de ene website lees ik dat het in de koelkast moet, op de andere juist weer niet.

Hoe zit het nu?

Dorothé
 
Hoi Ben,
Omdat ik niet alles kan uitschakelen. Ik kan de lucht niet ontwijken, douche me met water waar allerlei stoffen inzitten....en ik denk dat het ook komt door de kanker van mijn moeder. Ik ben nu een beetje extreem hierop aan het letten.

Maar ik verdraag het goed, waarom dus niet.....

Dorothé
 
Begrijpelijk Dorothé, er is enige angst. Ook natuurlijk vanwege je moeder.
Je zegt 'Er is geen reden dat ik opeens moet gaan ontgiftten' maar dat is toch eigenlijk wel de insteek mocht ik het zo begrijpen.
 
Ja, ik dacht ook altijd gezond te leven en begreep maar niet waarom ik me daar dan niet naar voelde.
Stress bleek bij nader inzien hiervan toch wel één van de hoofdfactoren te zijn.
Ook heb ik vele pogingen gedaan om te ontgiften en daarbij vele producten uitgeprobeerd, maar nooit met het resultaat hoe ik het voor ogen dacht te hebben. Vaak werkte het zelfs averechts. Ook hier ben ik me meer in gaan verdiepen.

Ik volg al een tijdje iemand op internet die me hierin een andere kijk op heb doen geven en als zijn visie mocht kloppen, dan zou dit voor mij heel veel duidelijk maken. Omdat zijn visie in bepaalde zaken nogal behoorlijk uitgesproken anders zijn dan de meeste mensen voor ogen hebben, ben ik voorzichtig met het delen van zijn opvattingen en vormen van oplossingen of remedie. Vaak brengt hij ook middelen ter sprake die hier alleen met een rode grote X verkocht mogen worden, of te wel beslist niet geschikt zouden zijn voor inwendig gebruik.

Toch loop ik er ook al een tijdje mee rond om deze informatie met anderen te willen gaan delen, mede ook omdat ik het gebruik van deze middelen nog niet terug heb gevonden op deze forum en benieuwd bent wat anderen hiervan vinden.

Bij deze dan maar meteen een oproep aan Mike doen. Mike, hoe sta jij hier tegenover?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.765
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan