sporten.

Ik zie de zee net als keltisch zeezout dat ook troebel is en niet geraffineerd wit keukenzout.

Dat de nederlandse zee er niet zo uit ziet als de caribische zee oke

maar hoezo zou die caribische zee gezonder zijn omdat het er helder uit ziet????

en dat is precies wat ons wordt aangeleerd vanaf de geboorte DIE BACTERIE VREES angst voor bacterien en virussen Vrees de bouwstenen van het leven, vrees het leven zelf, is de boodschap.

in de natuur zie je bepaalde dieren ook graag in modderpoeltjes liggen en die dieren zijn nooit ziek nee ze zijn OER STERK. maar ons wordt verteld dat er wel is levensgevaarlijke virissen in kunnen zitten :?: jajajajaja

 
San: ik wil het dressuur rijden weer oppakken..heb nl nog 2 paarden staan en reedt voorheen op redelijk niveau.Maar goed,ik ga het heel rustig doen stapje voor stapje..m'n gezondheid is het allerbelangrijkst.

Ik heb trouwens nog nooit nagedacht over zwemmen in chloor...maar besef wel dat dat indaad niet zo gezond kan zijn.In een gewoon meer zwemmen is gezonder omdat de planten en waterflora als het goed is het meer zuiveren..{lijkt mij dan he,correct me if i'm wrong}

 
Heb je nooit gezien wat er gebeurt als je keltisch zeezout in water stopt? Dat lost op/zakt naar de bodem. Wat je daarboven overhoudt, is prachtig helder water. Dus dat er in onze nederlandse zee iets anders zit, is me duidelijk. Water reinigt zichzelf (stromende beekjes) als het kan. Dus vandaar mijn caraibische associatie met zelfreinigend water. Modder is plezierig voor de huid en bevat mineralen, maar zelfs daarvan twijfel ik of het is wat onze nederlandse zee haar smerige kleur geeft.

 
Dat modder/klei van keltischzeezout moet je juist op eten dat reinigt je lichaam

Uit Voeding en fysieke degeneratie van Weston Price:

Eveneens belangrijk is dat elke knapzak van deze groep in het hoger gelegen Andesgebied, maar ook van de stammen in centraal Afrika en van de Australische Aboriginals een bal klei bevatte, waarvan een deel werd opgelost in water. Zij doopten hierin hun voedsel tijdens het eten.

Hun verklaring hiervoor was dat dit ter voorkoming van ‘maagziekte’ was. Dit is het medicijn dat gebruikt wordt door inheemse bewoners van deze landen om dysenterie en voedselvergiftiging tegen te gaan.

Het is de behandeling die ze mij hebben toegediend toen ik dysenterie kreeg in centraal Afrika tijdens mijn onderzoek daar. De Engelse dokter in Nairobi die mij behandelde, zei dat hij me een inheemse kleioplossing zou geven. Deze bleek zeer effectief.

https://www.fatsforum.nl/topic/klei

 
Ja, ik zeg niet dat klei niet gezond is. Voor mij is alleen totaal niet evident dat het klei is dat de nederlandse zee er zo uit doet zien.

 
Quote:
De Noordzee is niet zo helder blauw als bijvoorbeeld de Middellandse zee. Dit komt o.a. doordat de bodem heel zandig is. De stromingen van het water ‘blazen’ het zand omhoog en zo vertroebelt het water. Daar komt bij dat de rivieren veel voedingsstoffen in het zeewater brengen. Hierdoor groeien er vooral in de kustzone veel algen in zee. Deze plantjes kleuren het water bruin/groenig.



http://www.noordzee.nl/wp-content/uploads/2011/07/Noordzeenatuurkrant-1_20041.pdf

 
Klopt de Rijn, de Maas, de Waal, de Ooster-Westerschelde en de Waddenzee dumpen hun slib allemaal in de Noordzee. Daarbij komt dat de Noordzee relatief ondiep is waardoor stormen de bodem kunnen oproeren. Dan wordt het water heel troebel. Verder zijn er hier veel krachtige stromingen, veel wind en veel golfslag. Aan de Nederlandse kust is ook veel meer geluid te horen. Een woelige zee dus die de bodem doet oproeren.

In veel andere zeeën komt weinig voedselrijk water uit de rivieren. In deze zeeën komen dus ook weinig algen voor, waardoor het zeewater blauwer is.

De kleur wordt ook bepaald door de wisselwerking tussen licht en de deeltjes die zich in het water bevinden. Algen, opgelosten stoffen en zand en slib kunnen de waterkleur helemaal beïnvloeden.

Trouwens voor een blauwe zee heb je ook een blauwe lucht nodig, als het in die warme landen op een dag bewolkt is of grauw weer ziet de zee er daar ook niet zo blauw eruit.

Dat de zee in Nederland niet blauw is als de lucht wel blauw is, komt dus door de zandbodem, die de zee troebel maakt.

 
Beste lezers,

Ik ben Mila. Een vrouw van 37 en ik heb een vraag over sporten. Misschien dat iemand mij kan adviseren. Door verschillende ingrijpende life events ben ik best heel onzeker over mijzelf en mijn uiterlijk. Uitingen hiervan: borstverkleinings operatie en maagband operatie. Op mijn 14 jaar zijn mijn borsten enorm gaan groeien. Ze werden loodzwaar en gevoelig.Ik vond het lelijk en ik had er ook last van ( schouders ). Sinds mijn 8 ste levensjaar ben ik overgewicht gaan ontwikkelen. Ik ben veel moe en kan weinig hebben. Ik lees sinds kort mee op dit forum en ben begonnen met smelt tabletten vit. B, vitamine D 4000 IE, vit. C 1000 mg en sole. Ik merk wel enige verbetering. Van het eten van ( veel ) krijg ik last. In februari van dit jaar is mijn galblaas en een grote galsteen verwijderd. Twee weken geleden heb ik een milde leverreiniging gedaan. Ik slik antipressiva en om toch te kunnen functioneren in deze samenleving gebruik ik Stackers 4 ( al jaren en jaren ). 1 Per dag.

Sinds een aantal maanden volg ik 3 keer in de week een half uur het programma Insanity op dvd. De dvd duurt veel langer maar dat hou ik simpelweg niet vol. Ik voel me hier de ene keer beter door en soms lijkt het of ik daadwerkelijk meer energie krijg. Ook ziet mijn lichaam er beter uit als ik het doe. Soms echter als ik het ' s avonds voor het slapen gaan gedaan heb voel ik me de volgende dag brak, heel moe, en kan ik me bijna niet concentreren. De reden dat ik het ' s avonds doe heeft met tijdgebrek te maken. Na mijn werk moet ik eerst uitrusten. Ook heeft het te maken met het feit dat als ik bijv. in de ochtend Insanity doe ik de hele dag scheur van de honger. Ik loop dan het risico dat ik zoveel ga eten dat het hele Insanity weinig zin heeft gehad. Ik heb dit topic doorgelezen en ik begrijp dat jullie mijn manier niet goed zullen keuren. Als ik stop met het programma word ik lui, slaperig en slap. Na 2 weken zie ik mijn armen en benen al slapper worden. Door een geschiedenis van afvallen en aankomen heb ik al een vrij slappe huid. Ik zou zo graag op een iets natuurlijke manier een stevig fysiek willen krijgen. Een fysiek dat goed in proportie is. Het is niet mijn doel te lijken op de dames in de dvd. Ik doe het allemaal al vrij rustig aan want volgens Shawn Thompson, de uitvinder van Insanity moet je de hele dvd doen, elke dag... Dit volg ik niet. Ik doe meestal 2 of 3 keer per week en dan hooguit een half uur. Ook heb ik gekeken naar een site : www.zuzkalight.com en die dame geeft korte workouts van 5 tot 15 minuten. Toch ben ik steeds maar bang dat dit niet genoeg is of niet werkt. Ik ben echt een beetje afhankelijk aan het worden van die Insanity. Wat zou nu " natuurlijk" sporten kunnen zijn behalve wandelen?

 
Lees ook het topic 'krachttraining'.

Insanity?? Please ,alleen die naam al en dan de marketing via tell sell nog!!

De succes verhalen/modellen met dit soort activiteiten zijn simpelweg 'overlevenden'. Zo werkt nu eenmaal de marketing op het gebied van fitness.

Misschien kom ik er later nog op terug.

Vergeet de term sporten ,zeker in combinatie met natuurlijk. En,wat is natuurlijk op dit gebied??

ad

 
Je komt op mij over als compleet uitgeput. Als je niet aan 'insanity' doet (eigenlijk een perfect gekozen naam, dekt de lading volledig!) word je lui, slaperig en slap. Dat is momenteel je werkelijke staat en alleen d.m.v. stimulatie kun je jezelf nog enigzins in beweging krijgen. Je zit in een vicieuze cirkel, want die 'insanity' put je alleen nog maar verder uit en het eind van het liedje is dat je jezelf onherstelbare zenuwschade gaat toebrengen.

Een forumlid van het eerste uur, albert, is al geruime tijd afgehaakt. Door jarenlang ver over zijn grenzen heen te gaan en maar door te douwen op wilskracht (militaire mentaliteit) is het met hem niet goedgekomen, hij heeft er zelfs een hartaanval van gekregen en loopt nu in de pas met het reguliere circuit, incl. voeding en medicatie. Dit lot wacht jou ook als er geen mentaliteitsverandering bij jouzelf plaatsvindt!

Mike

 
@Ad,

Tja, wat is natuurlijk...?.. Ik heb gedacht aan buiten Bootcamp maar dat heeft ook weer iets dwangmatigs op de een of andere manier. Ik heb een boek gelezen van Timoty Feriss waarin een oefening wordt beschreven: De kotsende kat ( staat ook op YouTube ) Volgens hem is dat samen met nog een andere oefening genoeg om er redelijk " gezond" uit te zien. Ik heb ook een Kettlebell maar die staat in de hoek te niksd doen want ik had het gevoel dat ik daar een Michelin mannetje van werd. Iedereen raad maar krachttraining aan en cardio af maar vrouwen van 1.69 meter die al dik zijn en dan gaan kettelbellen worden niet slank hoor. ( In mijn geval tenminste niet ). Dus ik weet het echt niet, alle tips zijn welkom. Maar bij helemaal niks doen kom ik na 2 weken niet meer uit bed en van de bank. Ik kan dan net zo goed een bordje op de deur hangen : niet storen totdat de winter voor bij is...

 
@Mike,

Ja daar zul je best gelijk in hebben. Ik zit in een cirkel maar ik zie de uitweg niet. Helemaal stoppen en een slappe pudding worden? ( die ik dus eigenlijk al ben) of me als sterke stijve pudding blijven gedragen en zien hoelang ik het vol hou?

Ik geef ruiterlijk toe dat ik het een moeilijk verhaal vind...

 
Klinkt allemaal niet gezond: insanity, kotsende kat. Mila, als ik jou was zou ik begonnen bij de voeding en rust, heel veel rust. Op deze manier brand je op en je bent zo gefixeerd op het uiterlijk dat je zelfs bereid lijkt te zijn om alle gezondrisico's te accepteren om er maar 'slank en gezond' uit te zien. Dat is wat ik bedoel met een verandering van mentaliteit/instelling.

Mike

 
Op dit forum kan je terugvinden hoe om te gaan met voeding en voeding als basis van je levensstijl. Wil je een basis vanuit sporten dan moet je naar een ander forum. Er zullen vast genoeg fora zijn die als basis sporten en beweging hebben.

Hier ga je geen adviezen krijgen op het gebied van afvallen en wat jij als natuurlijk vindt als je naar al die super magere modellen kijkt, dat is niet het ideaal dat vanuit dit forum wordt nagestreven.

Aan jou de keuze, maar als je hier blijjft, ga je dan inlezen op alle andere topics.

 
Hoi Mila, ik wil je dringend waarschuwen voor het programma Insanity! Dat is het slechtste wat je kunt doen met je lichaam, vooral in jouw toestand. Het put compleet uit. Ik heb kennissen die het doen, helaas blijven ze er mee doorgaan, ze zijn telkens bekaf na hun workout en moeten de hele avond op de bank bijkomen. Stoppen met sporten zou nu het beste voor je zijn. Mocht dit voor nu teveel verandering zijn, ga dan Pilates doen of bodybalance. Misschien kun je daarmee rustig "afkicken" zodat je niet in een gat valt als je stopt met sporten.

 
Ik heb nog een vraag, misschien wil iemand reageren:

Is wel off -Topic maar ik weet niet hoe ik van het ene naar het andere onderwerp moet komen.

Voor mijn galblaas verwijdering in febr. dit jaar heb ik een half jaar Ompeprazol geslikt op advies van de huisarts. Zij dacht dat ik maagklachten had. Pas na het maken van foto's in het hospitaal bleek dat ik een galsteen had ( het ding ligt nog in de boekenkast in een zakje ). Via een bloedtest kwam naar buiten dat ik leverwaarden verhoogt zijn. De huisarts vroeg me wel drie keer via omwegen of ik misschien drink. Dit is niet zo. Zou het aan het gebruik van Stackers kunnen liggen? Zelf weet ik heus wel dat dit niet gezond is. Ik vergelijk het met een pot koffie ' smorgens opdrinken. Het maakt me de eerste uren een stuk alerter dan ik anders zou zijn geweest. Kan iemand hier mij vertellen wat de effecten voor het lichaam op de lange termijn zijn? Ik gebruik ze echt al een jaar of zeven elke dag 1. Ik kan niets vinden op het www over lange termijn effecten van Stackers. Dit zijn de ingredienten voor degene die dit product niet kent:

Per capsule:

green tea leafs 4,5 mg, caffeine alkaloids 60 %, Yerba Mate fruit, Guarana seeds, Capsicum Anuum, Kola nut, Siberian Ginseng, Caffeine Anhydrous 300 mg. Waar geen getal achter staat, staat ook niks vermeld op het potje...

En nee, ik gebruik het niet omdat ik denk dat ik ervan af zal vallen. Puur voor de tijdelijke energie die het geeft.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.872
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan